Ratin nappulat ja niiden tarpeellisuus

Aloittaja PEEVELI, 24.12.10 - klo:08:18

« edellinen - seuraava »

SciroSJK

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 30.12.10 - klo:22:45
Pitäisiköhän ratin ja nahan hoitoamiseen/aineille perustaa oma topic ;D


pitäisi  :D :D

Pekka T


Myös Tos:lle ja SciroSJK:lle pitäisi perustaa ihan oma naljailu topiikki.  ;D
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

SciroSJK

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 30.12.10 - klo:22:34
Mr. rakennusmestari on hyvä ja selittää?


Kuten olen jo todennut; Jos autolla ei ole väliä, ja on rahaa ostaa uusi vuoden välein = Mitä väliä! Miksi viitsiä hoitaa nahkapinnat, miksi imuroida, miksi siivota, miksi hoitaa tiivisteitä... mitä väliä?!  Antaa paskan olla. Mutta, silloin kyl pitäisin suuni kiinni; enkä valittais siitä mitä on hankkinut!  ::) Eli antaa paskan olla.

ja niinkuin viattomasti tämäkin keskustelu alkoi, rattinapeista, ja tähän sitten päädytään :D ^^


SciroSJK

#93
Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 30.12.10 - klo:23:43
Myös Tos:lle ja SciroSJK:lle pitäisi perustaa ihan oma naljailu topiikki.  ;D

hahha  ;D

Ilman Tos®:ää olisin onnellinen Scirocco-omistaja, luultavasti tyytyväinenkin?

Se on hyvä että joku vähän herättelee, tai kuvittelee herättävänsä.

Tuohon paasaukseen kun tottuu, jopa tykkää :D

Tos®

#94
Shitroeenin omistaja olisit edelleen... ;)


Vaggineilla on omat nahanhoitoaineensa, mikä lie valmistaja?

hoitoa
LainaaOstin kokeeksi Audin omaa nahanhoitoainetta ja hyvää tavaraa oli...jättää matan pinnan.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

SciroSJK

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 31.12.10 - klo:09:28
Shitroeenin omistaja olisit edelleen... ;)


Mene ja tiedä? Mennään nyt kuitenkin noilla mitä on, volkkareilla  ;D

SciroSJK

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 31.12.10 - klo:09:28

Vaggineilla on omat nahanhoitoaineensa, mikä lie valmistaja?

Kaapista löytyy tuon sarjan muita tuotteita, purkin kyljessä mainitaan sellainen firma kuin Votex GmbH.
Lienee sitten noitten hoitotököttien jne. valmistaja??

Tos®

Votex merkillä tuotetaan kaikki lisävarusteet ja härpäkkeet yms
Esim alkuperäiset vetokoukut on votex, mut valmistaa westfalia.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

SciroSJK

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 31.12.10 - klo:16:32
Votex merkillä tuotetaan kaikki lisävarusteet ja härpäkkeet yms
Esim alkuperäiset vetokoukut on votex, mut valmistaa westfalia.

"Votex is an independent garage, and is not affiliated with any vehicle manufacturer in any way.
All trademarks and copyrights remain the property of their respective owners."


RTWteam

Oma kantani asiaan on että ratti nappulat tuovat pienen turvallisuuslisän joten ne ovat tarpeelliset ja tulevatkin joskus olemaan seuraavassa autossani.

Tollo Peloton

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 31.12.10 - klo:16:45
Oma kantani asiaan on että ratti nappulat tuovat pienen turvallisuuslisän joten ne ovat tarpeelliset ja tulevatkin joskus olemaan seuraavassa autossani.

Ne tuo ja luo turvallisuutta ja ne on samalla mukavuusvaruste siinä missä automaattivaihteisto, sadetunnistin tai automaattilmastointi. Tehty helpottamaan olemista ja elämistä tienpäällä ja tehty lisäämään viihtyvyttä autolla ajaessa. Ei minusta mikää turhake.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Tollo Peloton - 31.12.10 - klo:16:52
Ei minusta mikää turhake.
Jollekkin turhake,toiselle tarpeellinen  :D
Itse kiinnitin liikaa huomiota ratin nappuloihin painellessani niitä edellisissä autoissani.Radion säätimet koelaudasta löytyy ihan luonnostaan kiinnittämättä liikaa huomiota niiden käyttöön.

rob-s

LainaaMinullakin on sellainen tuntuma että esim.AG:n nahanhoitoaine sai vaan lisäkiiltoa nahkarattiin.

Minustakin se lisää kiiltoa herkästi.

Jos ratti on muuten virheetön, niin miedolla saippuavedellä ja sienellä sen voi puhdistaa ja mattapinta säilyy.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Kale

Ihan hyvin pärjää ilman ratin nappuloita mutta kummasti käsi vaan hapuilee volume nappien perään vaikkei ne olleet käytössä kuin 9kk. Haskat kädessä radion volumea on yllättävän vaikea säätää kun on niin liukas.

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Kale - 31.12.10 - klo:22:54
Ihan hyvin pärjää ilman ratin nappuloita mutta kummasti käsi vaan hapuilee volume nappien perään vaikkei ne olleet käytössä kuin 9kk. Haskat kädessä radion volumea on yllättävän vaikea säätää kun on niin liukas.

Ite en ole koskaan tykännyt ajaa hanskat kädessä, ja niinpä ne lähtee heti käsistä, kun autossa tarkenee olla ilman. Hiukan viileä tuo nahkaratti on mutta sou not.. Ja käyttelen siis radiota aina etupaneelista, en napeista.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

lortti

Nyt on nappularatti (kiitos rob-s) ja onhan ne napit kivat. Volaa tulee roplattua ja biisiä vaihdettua paljon useammin kuin ennen. Lieneeköhän alkufiilistelyä.

M0gstis

#106
Nykyisestä kulkimestani rattinapit puuttuvat, ikävä kyllä,  ja edellisessä ne lopettivat toimintansa kun vaihdoin soittimen. Mutta olishan se kiva jos voisi säätää radiota ja ajotietokonetta suoraan ratista, ilman että pitää alkaa kurottelemaan radiossa olevia nappeja.

Ja omasta mielestäni ratissa olevat säätönamiskat lisäävät vielä turvallisuuttakin.

Eikä nykyinen ratti ole edes nahkaa vaan jotain kovaa ja kylmää muovia...

Reneto

Kysäisempä tällaisen kun tuli mieleen.. Saako rattinappuloista radiokanavia mitenkään blokattua? Eli ongelma on se, että tällä hetkellä nappuloista löytyy toistakymmentä kanavaa, joista yli puolet turhia (radio dei, iskelmä.. ym.). Olen poistanut radiosta kaikki muut kanavat pl. kuusi "suosikkia", jotka näkyvät FM1-tasolla etupaneelissa. Siitä huolimatta rattinappuloista löytyy kaikki kanavat, ja kanavanvaihto on turhauttavaa. Yritin tutkia asiaa ohjekirjasta aikoja sitten, mutten muistaakseni löytänyt mitään valaisevaa.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

mla

Muistelisin että Columbuksessa ainakin tai valittua selataanko Preset Listiä (pikavalintoja) vaiko Station Listiä (kaikki kanavia). Tähän valintaan ratinnapitkin taisi sitten sopeutua.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

tet

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 11.05.11 - klo:07:49
Kysäisempä tällaisen kun tuli mieleen.. Saako rattinappuloista radiokanavia mitenkään blokattua? Eli ongelma on se, että tällä hetkellä nappuloista löytyy toistakymmentä kanavaa, joista yli puolet turhia (radio dei, iskelmä.. ym.). Olen poistanut radiosta kaikki muut kanavat pl. kuusi "suosikkia", jotka näkyvät FM1-tasolla etupaneelissa. Siitä huolimatta rattinappuloista löytyy kaikki kanavat, ja kanavanvaihto on turhauttavaa. Yritin tutkia asiaa ohjekirjasta aikoja sitten, mutten muistaakseni löytänyt mitään valaisevaa.

Minulla kelaa vain noita suosikkeja ratin napeista. Sinulla taitaa tehdä nyt automaattista kanavahakua muistipaikkojen kelaamisen sijaan. Muistelisin että valinta näiden tapojen välillä tehtiin radion (minulla perusmalli RCD310) valikoista mutta en kyllä muista tarkkaa kohtaa valikoissa mistä se löytyy. Sieltä setupeista kuitenkin.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Reneto

Lainaus käyttäjältä: tet - 11.05.11 - klo:08:55
Minulla kelaa vain noita suosikkeja ratin napeista. Sinulla taitaa tehdä nyt automaattista kanavahakua muistipaikkojen kelaamisen sijaan.

Hmm.. en oikein usko, koska kanavat ovat nätisti valmiina allekkain maxi-dotissa, kun kanavia ryhtyy vaihtamaan ratin nappuloista.

Lainaus käyttäjältä: tet - 11.05.11 - klo:08:55
Muistelisin että valinta näiden tapojen välillä tehtiin radion (minulla perusmalli RCD310) valikoista mutta en kyllä muista tarkkaa kohtaa valikoissa mistä se löytyy. Sieltä setupeista kuitenkin.

Minulla on paska perusgrammari rcd300, eikä sieltä setupeista löydy juuri mitään. Gala, joka taitaa olla se automaattinen äänenvoimakkuuden säädin ja joku rds-hässäkkä  :-\ Tsekkasin vielä tieturin valikkoja, mutta eipä siellä ole mitään radioon liittyvää.
No, suoraan mankasta kanavat on tähänkin asti vaihdettu, joten ei tämä nyt iso murhe ole.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy