TPMS aktivointi Touran MY14

Aloittaja MiJuPe, 14.05.17 - klo:20:44

« edellinen - seuraava »

MiJuPe

Onnistuuko ja jos onnistuu nii miten kytkeä/koodata kyseinen rengaspainevalvonta päälle siten että se toimii mittariston kautta? T. Ei niin lontoon kielitaitoinen joten ohjetta suomeksi ;D
Skoda Octavia 2.0FSI elegance AUT. & Audi A4 B6 1.8t avant quattro

Ex.Skoda Octavia 2.0TFSI RS.

kt

Eikös tuon vuosimallin Touranissa ole alkujaankin ABS-järjestelmän rengaspaineseuranta jo "mittariston kautta". Miksi siihen vielä TMPS-järjestelmä pitäisi "koodata". En ymmärrä?
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

MiJuPe

Ei ainakaan valikkoa ole sikäli mikäli se sillo kuuluu olla? Pitää kait se nollata aina ku rattaat vaihtaa? Näin ainaki aikasemmissa vaggilaisissa oli..

kt

Se järjestelmä pyytelee kyllä itse aikanaan sitten nollaamaan, jos havaitsee, että ongelmaa on auton jonkun pyörän osalta. Odottelet rauhassa vaan ja ajelet.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

MiJuPe

Eli oos se nollaus valikko ilmestyy sitte tietokoneeseen kun on tarvetta? Ennen oli nappi koelaudassa josta pysty nollaamaan sen kun esim vaihto rattaat..

M_M

On se nollaus mahdollista tehdä jo ennen ilmoituksen näkemistäkin.

En Tourania sen paremmin tunne, joten kysyn nyt ihan tyhmiä. Mitä auton käyttöohjekirja sanoo asiasta? Miten nollaus tapahtuu, pitäisikö sen olla mittariston valikossa vai pitäisikö jossain olla nollaukselle erillinen nappi?

MiJuPe

Vihkon mukaan nollaukseen olisi oma nappi jota mulla ei ole mut olen jostai lukenu ja ymmärtäny(toki myös väärinki voinu) että sen saa koodaamalla päälle ja se napin sijaan tietokoneelle tulisi oma valikko mistä sen kuittauksen voisi tehdä ja sillo ei tarvi sitä nappia. Ja jos autossa on hill holdi nii tämä pitäisi olla mahollista toteuttaa.. toki voin olla väärässäki

M_M

Tjaa, ei ole varmaa tietoa mutta minä veikkaisin että nollausta ei saa sinne valikoihin. Ainakaan kutoskoppaisessa golfissa se ei onnistunut ja nuo ovat sähköiltään samankaltaisia. TPMS:n siis saa kyllä luultavasti koodattua päälle, mutta ainoa keino sen nollaamiseen on VCDS:n kanssa tai sitten on asennettava se nappi.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy