Miten rahoitat autohankintasi ja miten haluaisit rahoittaa sen ?

Aloittaja skrikoo, 10.05.17 - klo:19:09

« edellinen - seuraava »

Miten rahoitat autohankintasi ja miten haluaisit rahoittaa sen ? Perustele vastauksesi.

Ostan autoni käteisellä
56 (52.8%)
Ostan autoni vakuudellisella pankkilainalla
8 (7.5%)
Ostan autoni kulutusluotolla
0 (0%)
Ostan autoni rahoitusyhtiön myöntämällä rahoituksella
42 (39.6%)
Haluaisin ostaa autoni käteisellä
32 (30.2%)
Haluaisin ostaa autoni vakuudellisella pankkilainalla
2 (1.9%)
Haluaisin ostaa autoni kulutusluotolla
1 (0.9%)
Haluaisin ostaa autoni rahoitusyhtiön myöntämällä rahoituksella
9 (8.5%)

Äänestäjiä yhteensä: 106

skrikoo

Nelivetokeskusteluketjussa menimme hieman sivuraiteille ja aloimme keskustella autorahoituksen eri vaihtoehdoista. Sen innoittamana laitoin tämän ketjun niille jotka uskaltavat vastata rehellisesti.

vagfani

Eiköhän tuo mene niin että nuoret joilla ei ole varaa, ostaa velaksi. Sitten vanhemmat henkilöt ostaa säästöillä ja autoja, joihin on varaa. Työsuhdeautoilijat on sitten kolmas ryhmä.

skrikoo

Ketjun aloittajalla on ollut 22 autoa omassa käytössä.
7 autoa ostettu rahoituksella.
2 autoa ostettu vakuudellisella pankkilainalla (vakuutena ei asunto-osaketta ).
13 autoa ostettu käteisellä.
Kaikkiin kauppoihin on ollut rahat aina itsellä oli sitten ostettu millä tavoin tahansa.

skrikoo

Lainaus käyttäjältä: vagfani - 10.05.17 - klo:19:30
Eiköhän tuo mene niin että nuoret joilla ei ole varaa, ostaa velaksi. Sitten vanhemmat henkilöt ostaa säästöillä ja autoja, joihin on varaa. Työsuhdeautoilijat on sitten kolmas ryhmä.
Millä perustelet sen että ostaa auton johon on varaa? Tarkoitatko että jos ihminen ostaa vaikka uuden Golfin joka maksaa 22 000, niin hänellä ei ole rahaa ostaa uutta autoa joka maksaa 50 000e?

ram1

Eihän rahoitus ole välttämättä huono vaihtoehto nykyisillä rahoitustarjouksilla, vaikka kässiä olisikin. Siitähän voi saada paljon paremman tuoton, kuin se mahdollinen rahoituksen korko.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

skrikoo

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 10.05.17 - klo:19:45
Eihän rahoitus ole välttämättä huono vaihtoehto nykyisillä rahoitustarjouksilla, vaikka kässiä olisikin. Siitähän voi saada paljon paremman tuoton, kuin se mahdollinen rahoituksen korko.
Näinhän se menee. Tein tuossa juuri laskelman kun aloin taas ostaa autoni rahoituksella 10.9.2010 alkaen. Laskin tarkkaan mitä olen hankkinut niillä rahoilla mitä en sijoittanut noihin autoihin. Tilanne on mielestäni rahallisesti parempi nyt kuin jos olisin ostanut käteisellä. 

rami

Käteisellä aina ostan auton. Eipä tarvitse sen jälkeen fundeerata asioita ja sillä sipuli.
En kumminkaan koskaan laita viimeisimpiä autoon. ;D ;D ;D

vagfani

Kyllä se suurin syy ostaa tuo velaksi on epätoivoinen halu näyttää naapureille/kavereille. Nuorilla on yleensä sellainen tarve, joka menee sitten ikääntyessä ohi. Tuolla porukalla ei ole mitä sijoittaa, lisäksi vielä iso kasa muita velkoja.

rami

Niin todellakin on joillakin ihmeellinen käsitys, että ostetaan sellainen auto "johon on varaa".  Eikö auto osteta mieltymyksien tai tarpeiden mukaan. Hassu olettamus jos joku ajaa 16 000 â,¬ autolla ettei hänellä ollut varaa ostaa 50 000 â,¬ autoa. Totuuden nimissä se halvempi tarpeiden mukaan ostettu auto voi olla maksettu. Se 50 000 â,¬ auto voi olla velkakärry. Näinhän se usein menee. ;)

skrikoo

Lainaus käyttäjältä: vagfani - 10.05.17 - klo:20:12
Kyllä se suurin syy ostaa tuo velaksi on epätoivoinen halu näyttää naapureille/kavereille. Nuorilla on yleensä sellainen tarve, joka menee sitten ikääntyessä ohi. Tuolla porukalla ei ole mitä sijoittaa, lisäksi vielä iso kasa muita velkoja.
Näyttämisen halu ei ole iästä kiinni vaan huonosta itsetunnosta. Ei itselläkään ollut parikymppisenä mitä sijoittaa. Silloin tuli tehtyä palkkatyön ohessa kaikenlaista kauppaa ja kaikki rahat tuli laitettua autoon ja moottoripyörään.
Ei kiinnostanut parikymppisenä omistusasunto, autot ja motot olivat kaikkikaikessa. :D

vagfani

Melko erikoista että joku kehuskelee julkisesti matalilla koroilla ostamaansa velka-autoa. Täällä Saksassa iso osa autoista ostetaan ilman rahoitusta ja tinkivaraakin on helposti 10%. Tämä siis maassa jossa perinteisesti suositaan vuokra-asumista, toisin kun Suomessa.

skrikoo

Lainaus käyttäjältä: rami - 10.05.17 - klo:20:17
Niin todellakin on joillakin ihmeellinen käsitys, että ostetaan sellainen auto "johon on varaa".  Eikö auto osteta mieltymyksien tai tarpeiden mukaan. Hassu olettamus jos joku ajaa 16 000 â,¬ autolla ettei hänellä ollut varaa ostaa 50 000 â,¬ autoa. Totuuden nimissä se halvempi tarpeiden mukaan ostettu auto voi olla maksettu. Se 50 000 â,¬ auto voi olla velkakärry. Näinhän se usein menee. ;)
Joo. Eräällä herralla on monen miljoonan pörssisalkku ja muutama velaton sijoitusasunto. Hänen autonsa hinta on noin 1 000â,¬. Herralla on sattuneesta syystä sama sukunimi kuin ketjun aloittajalla.
Yhdellä kaverillani jonka olen tuntenut jo nuoruudesta on tulot yli 700 000â,¬ vuodessa. Ollut yli 20 vuoden ajan Tampereen 500 eniten tienaavan listalla. Viimeksi kun näin oli autona neljä vuotta vanha farmari Golf.
En minäkään osta kalleinta turkkia mitä rahalla saa kun ei turkit kiinnosta. Ihan mukavasti pärjää tavallisella talvitakilla. ;D

Flat

Tuskin nyt kukaan oikeasti ostaa auton näyttämisen halusta, vaan siitä syystä, että haluaa ajaan mieleisellään autolla. Näyttämisenhaluteoria on yleensä kateellisten naspureiden juttuja, joilla ei itsellä ole uskallusta tehdä samaa.

On eri asia sitten onko järkevä ostaa tuloihinsa nähden liian kallista autoa, mutta se juttu onkin sitten hänen oma asia.

Miten autonhankinnan rahoittaa, siihen ei ole olemassa oikeaa tai väärää tapaa. Kukin tekee sen itselle sopivalla tavalla.

skrikoo

Lainaus käyttäjältä: Flat - 10.05.17 - klo:20:38
Tuskin nyt kukaan oikeasti ostaa auton näyttämisen halusta, vaan siitä syystä, että haluaa ajaan mieleisellään autolla. Näyttämisenhaluteoria on yleensä kateellisten naspureiden juttuja, joilla ei itsellä ole uskallusta tehdä samaa.

On eri asia sitten onko järkevä ostaa tuloihinsa nähden liian kallista autoa, mutta se juttu onkin sitten hänen oma asia.

Miten autonhankinnan rahoittaa, siihen ei ole olemassa oikeaa tai väärää tapaa. Kukin tekee sen itselle sopivalla tavalla.
Kyllä niitä on joitakin ihmisiä jotka ostavat auton näyttämisen halusta. Muistan -90-luvun alussa kun eräs 30 kymppinen nainen oli meillä koeajamassa Pontiac Firebirdiä. Olin myynyt hänelle aikaisemmin Honda Civic CRX:n ja sen jälkeen Honda Preluden.
Olimme koeajolla kun hän yhtäkkiä tokaisi "eihän tätä edes katso kukaan ". Ei sitten ostanut. ;)
Sitten myin erällä naiselle ensin Preluden, sitten hän vaihtoi sen meillä Civicciin. Soitti sitten minulle että hommaa hienompi auto hänelle kun civic ei kiinnitä kenenkään huomiota. Hommasin sitten Celican ja se kävi. :D
Samaa mieltä kanssasi, että ihmiset tekevät niin kuin omilla rahoillaan ja mahdollisilla sijoituskyvyillään osaavat.
Toiset huonommin ja toiset paremmin. Pääasia että kaikki ovat tyytyväisiä omiin valintoihinsa.

Patomursu

Kotona asuessa moottoripyörät tuli hommattua uutena ja käteisellä.
Autot sitten rahoituksen kanssa. Syy autovalintaan ei ole naapurin kateelliseksi saaminen vaan tilat/ajettavuus/kestävyys/turvallisuus ja laatu.
Asuntovelallisena ei omien mieltymyksien autoa voisi tällä hetkella hommata ilman rahoitusta. Nuoresta iästä johtuen ei sitten omaisuutta (lainan pääoman lyhennystä) ole paljoa kertynyt.
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

-karppa-

Parhaimmillaan autoa on tarjottu 0% korolla, jolloin jopa minä miettisin autoa rahoituksella, jos uutta tarvitsisin.

Autoni olen aina ostanut käteisellä.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

lao

Nuoremmat ostaa sen auton rahoituksella yleensä siksi, ettei ole sitä omaisuutta vielä hirveästi kertynyt, vaikka tulot olisivatkin jo varsin mukavat. Kohtuullisiin tuloihin, kun vielä yhdistetään autohulluus, niin sitä ei moni 50v tuulipukukansalainen ymmärrä, kun ostataan kymppitonnien auto velaksi. En näe tässä auton velaksi ostamisessa mitään haittaa, jos mukana on myös omaa pääomaa eli velkapääoma ei ikinä ylitä auton nettomarkkina-arvoa. Eli autosta voi luopua koska vaan ilman, että jää velkataakkaa. Se on jokaisen oma valinta, että ottaako tänään alle omia haaveita/vaatimuksia edes jotenkin täyttävän auton alle, vai säästääkö 10 vuotta ja ostaa sitten 10 vuoden päästä sen haaveiden auton. 10 vuoteen sopii vain liian helposti väliin, kihlat, koira, rivarin pätkä, lapset, konkurssi ja se avioero. Tai jotain vielä vakavampaa.

Toki jos kaikki menee 10 vuotta niin kuin on kuvitellut, niin sitten saa sen velattoman auton pihaan tai voi ostaa vielä kalliimman velaksi. Valitettavasti, kun huomaa, että kuinka tuskan takana oli säästää esim. 50 000 EUR tilille talo- ja lapsiprojektien yhteydessä, niin ei sitä summaa enää raaski laittaa autoon, jonka arvo tippuu silmissä.

Eli minusta kalliimpi auto ostetaan rahoituksella, koska halutaan elää hetkessä. Hetkessäkin voi kuitenkin elää järkevästi ja sopivasti harkiten.
Ajossa Volvo V90 T8 AWD R design MY18
Ex.
Volvo XC60 D4 Business Classic Summum -17
Å koda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG -16
BMW F31 320iA xDrive M-sport -13
BMW E91 330xdA M-Sport -06
VW Golf GTI DSG (4ov) -05

skrikoo

Lainaus käyttäjältä: lao - 10.05.17 - klo:21:09

Valitettavasti, kun huomaa, että kuinka tuskan takana oli säästää esim. 50 000 EUR tilille talo- ja lapsiprojektien yhteydessä, niin ei sitä summaa enää raaski laittaa autoon, jonka arvo tippuu silmissä.

Juuri näin. Kun se raha on itsellä, niin silloin sitä on vaikea antaa pois johonkin niin "tyhmään" kuin auto. Taas on helppo ostaa auto velaksi ja vetää vain nimi paperiin ja lasku tulee kerran kuussa.
Vähän se on valitettavasti sama asunnonkin kanssa. Itse kun olen ostanut kaikki asuntoni käteisellä ja kesämökinkin, niin olen kytännyt aina jonkun tilaisuuden, että se asunto on ollut sopivan hintainen.
Monesti esim. nuoriso ei ymmärrä onko asunnon oikea hinta 200 000 vai 230 000, kunhan vain tulot riittävät pankista otettavan lainan kuukausierään.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: skrikoo - 10.05.17 - klo:21:23
Juuri näin. Kun se raha on itsellä, niin silloin sitä on vaikea antaa pois johonkin niin "tyhmään" kuin auto. Taas on helppo ostaa auto velaksi ja vetää vain nimi paperiin ja lasku tulee kerran kuussa.
Vähän se on valitettavasti sama asunnonkin kanssa. Itse kun olen ostanut kaikki asuntoni käteisellä ja kesämökinkin, niin olen kytännyt aina jonkun tilaisuuden, että se asunto on ollut sopivan hintainen.
Monesti esim. nuoriso ei ymmärrä onko asunnon oikea hinta 200 000 vai 230 000, kunhan vain tulot riittävät pankista otettavan lainan kuukausierään.

Eihän tuo summa riitä edes asunnon hankkimiseen  :o
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

skrikoo

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 10.05.17 - klo:21:28
Eihän tuo summa riitä edes asunnon hankkimiseen  :o
Riippuu paikasta. Monesta paikasta saa 230 000 uuden omakotitalon. Esim. Tampereelta saa keskustasta tuolla hinnalla 30 vuotta vanhan kolmion. 10 km Tampereen keskustasta saa tuolla summalla 2000-luvulla rakennetun rivarikolmion Näsijärvinäkymin. Helsingin keskustasta ei varmaan juuri mitään.

sakal83

Hauska kun täälä puhutaan huonosta itsetunnosta ja näyttämisen halusta, sitten sivulauseena kehutaan kun on ostettu kaikki autot, asunnot, mökit, kelkat, pyörät, kissat ja foliohattu suoraan käteisellä.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

avene

Ei se rahoitus todellakaan tarkoita aina sitä, että olisi näyttämisen halua. Tiedän monia ikäisiäni nuoria kavereita, joilla on hyvät säännölliset tulot työstään mitä tekevät. Ostavat autonsa rahoituksella, jonka myös kykenevät maksamaan. Yhdelläkin tilanne oli se, että se 500â,¬ ruoska lahosi alta, jolloin ostettiin se 10kâ,¬ auto rahoituksella tietäen, että se on lyhyessä ajassa maksettu pois. Mutta kaikilla nuorilla ei ole sitä 10kâ,¬ heti käteisenä maksaa. Toinen vaihtoehto olisi ollut ostaa se toinen 500â,¬ ruoska. Mutta jos tulot ja elämäntilanne sen mahdollistaa, niin miksi ei heti ostaisi parempaa autoa?

En oikein käsitä, mitä henkistä moitittavaa rahoituksella ostamisessa on. Toki on niitäkin, jotka ostavat sen bemarinsa ihan vain näyttämisen halusta. Mutta uskon, että useimmilla se auto tulee puhtaaseen tarpeeseen.

Ei se rahoitus automaattisesti ole huono asia.

EDIT: Itse olen tähän mennessä ostanut autoni käteisellä.
Skoda Octavia Mk III RS 2.0 Tdi - 2014

JakeS

Omalla kohdalla sekä että. On omissa nimissä olevaa kalustoa ja rahoituksella. Oikeastaan ainoa asia mistä yritän pitää kiinni on se, että kun uuteen olen vaihtamassa niin vanhat on maksettu pois. Itse asiassa olen siirtämässä itseäni työelämästä hieman sivummalle niin tällä hetkellä karsastan lainanottoa jonkin verran. Allerkirjoituksen opeli(t) ja ässämaxi on firmalle rahoituksella mutta henkilökohtainen käyttis on omissa nimissä.
Rahoitus on hyvä vaihtoehto mutta omasta mielestä rahoitettava kohde on hyvä olla ainakin uudehko. Jokainen tekee omat päätösensä ihan itse mutta yleisesti ottaen vierastetaan useamman satasen kuukausilyhennyksia vaikka ihan sama se on vaikka tonninkin lyhentää jos ei ole vuokraa/asuntolainaa maksettavana.
Jos omaan budjettiin (joka on valitettavan pieni autoverotuksen pilaamassa maassa) löytyisi sopiva lambo, fefe tms. niin heti ottaisin rahoitusta  :)
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

Trackpad

Toiset ostaa tarpeeseen, toiset jatkeeksi ja kolmannet puhtaasti rakkaudesta lajiin. Itse olen suht varovainen auton hankkija ja aina mennyt omien resurssien mukaan. Haaveet on pilvissä mutta realiteetit sitten muuta. Oman autoelämäni olen ajanut lähes poikkeuksetta työsuhdekärryillä (jos on uusi ollut alla). Ei ole tarvinnut sitoa omaa pääomaa ja kun naarmu tulee niin hymy ei ole hyytynyt. Nyt taloudessa kuitenkin pitää olla kaksi autoa ja toinen on sitten ollut oma. Eka taisi olla reilun 4k arvoinen Peugeot ja nyt vaihtunut aavistuksen parempaan toiseen käytettyyn.

Itse noita lainarahalla otettuja pelejä maksanut aika tiukasti niin että luopuessa tilanne on ollut aika +-0 eli jos on jäänyt velkaa jäljelle jälleenmyyntiarvo on ollut enemmän tai vähemmän lähellä samaa kuin mitä käytetystä on tarjottu. Ompahan jäänyt rahaa muuhun. Toki sitten on pitänyt olla säästettynä seuraava käsiraha, jonka tietysti olisi voinut saada yhtälailla maksamalla nopeammin pois sitä edellistä. No jokainen tavallaan.

Jo palatakseni itse alkuperäiseen aiheeseen. Lottovoitollahan sen autonhankinnan mieluusti rahottaisi, jäisi rahaa vielä vähän muuhunkin :D

skrikoo

Lainaus käyttäjältä: Trackpad - 11.05.17 - klo:01:24
Toiset ostaa tarpeeseen, toiset jatkeeksi ja kolmannet puhtaasti rakkaudesta lajiin. Itse olen suht varovainen auton hankkija ja aina mennyt omien resurssien mukaan. Haaveet on pilvissä mutta realiteetit sitten muuta. Oman autoelämäni olen ajanut lähes poikkeuksetta työsuhdekärryillä (jos on uusi ollut alla). Ei ole tarvinnut sitoa omaa pääomaa ja kun naarmu tulee niin hymy ei ole hyytynyt. Nyt taloudessa kuitenkin pitää olla kaksi autoa ja toinen on sitten ollut oma. Eka taisi olla reilun 4k arvoinen Peugeot ja nyt vaihtunut aavistuksen parempaan toiseen käytettyyn.

Itse noita lainarahalla otettuja pelejä maksanut aika tiukasti niin että luopuessa tilanne on ollut aika +-0 eli jos on jäänyt velkaa jäljelle jälleenmyyntiarvo on ollut enemmän tai vähemmän lähellä samaa kuin mitä käytetystä on tarjottu. Ompahan jäänyt rahaa muuhun. Toki sitten on pitänyt olla säästettynä seuraava käsiraha, jonka tietysti olisi voinut saada yhtälailla maksamalla nopeammin pois sitä edellistä. No jokainen tavallaan.

Jo palatakseni itse alkuperäiseen aiheeseen. Lottovoitollahan sen autonhankinnan mieluusti rahottaisi, jäisi rahaa vielä vähän muuhunkin :D

Itse toivoisin että olisi joskus niin suuri pörssisalkku että tulisi niin paljon osinkoja, että niillä rahoilla ostaisi auton aina käteisellä.
Nyt kun pörssisalkku ei ole 7 numeroinen, niin on pakko ostaa auto aina kaikkein pienimmällä käsirahalla, kaikkein pienimmällä korolla ja mahdollisimman hyvällä kaupalla.
Vuodesta 1979-1989, 1993-2010 tuli kaikki autot ostettua käteisellä.

Cayman

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 10.05.17 - klo:23:53
Hauska kun täälä puhutaan huonosta itsetunnosta ja näyttämisen halusta, sitten sivulauseena kehutaan kun on ostettu kaikki autot, asunnot, mökit, kelkat, pyörät, kissat ja foliohattu suoraan käteisellä.

Hohoo juuri näin ja en nyt tähän hätään löytänyt tilastoa paljonko ostetaan rahoituksella autoja mutta kait se 50% kaikista kaupoista? Foorumeilla ei nämä ostajat siis kirjoittele  8)

Nim. 6 autoa tallissa joista kolmessa rahoitus 🙏
ID.3 Business
Golf VIII

skrikoo

Lainaus käyttäjältä: Cayman - 11.05.17 - klo:16:32
Hohoo juuri näin ja en nyt tähän hätään löytänyt tilastoa paljonko ostetaan rahoituksella autoja mutta kait se 50% kaikista kaupoista? Foorumeilla ei nämä ostajat siis kirjoittele  8)

Nim. 6 autoa tallissa joista kolmessa rahoitus 🙏
En muista nyt minkä liikkeen toimitusjohtajan kanssa puhuin taannoin ( tulee niin monen kanssa usein keskusteltua ). Muistaisin että oli Veho ( voin muistaa väärinkin ).
Sen kuitenkin muistan 100% varmasti kun vielä ihmettelin suurta lukua. Ihmettelin, sitä että kyseinen kaveri sanoi rahoituksella tehtyjen kauppojen määrän oleva 70% kaupoista. Nämä siis yksityisten tekemiä kauppoja.
Senkin voin kertoa, että mitä varmempi maksaja ostaja rahoitusyhtiön mielestä on, sen suurempi viimeinen erä niin ostajan halutessa hänelle annetaan.
Eräskin kaikkien tuntema rahamies osti viime syksynä uuden auton jossa viimeinen erä oli 50%.

HAL9000

Tuosta puuttuu kohta "rahoitan sen maksamalla enemmän veroja". Eli leasing-auto.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

padawan

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 10.05.17 - klo:19:45

Veikkaisinpa, että lähes 100 prosenttia autonostajista ei tässä tilanteessa mieti vaihtoehtoista pääomantuottoa. Suurin osa kansasta ei edes tiedä konseptia korkoa korolle...

Mainittakoon jo, että olen ostanut tähän mennessä kaikki autoni käteisellä ja hintaluokaltaan ovat olleet alle  kymppitonnin pintaan. Olisi minulla varaa ostaa uusikin, mutta nuoresta iästä johtuen yritän priorisoida asioita tällä hetkellä. Kämppä, muksut etc. Ehkä jokusen vuoden päästä harkitsen uuden hommaamista.

Järkiperustein jos lähdetään pohtimaan asiaa niin voihan sitä rahoituksella ostaa, mutta kiva olisi mikäli taustalla olisi jotain varallisuutta, ihan vain varmuuden vuoksi. Varsinkin monella nuorella parilla niitä menoja oikeasti on ja silti pitää saada ajaa sillä velkaskodalla viimeistä penniä venyttäen ja monesti ei oikein riitäkään. Tässä vaiheessa voisi ehkä alkaa pohtimaan helpottuisiko elämä mikäli unohtaisi rahoituksen ja hommaisi sellaisen kohtalaisesti ajetun auton...

SNG

Lainaus käyttäjältä: skrikoo - 11.05.17 - klo:16:46
En muista nyt minkä liikkeen toimitusjohtajan kanssa puhuin taannoin ( tulee niin monen kanssa usein keskusteltua ). Muistaisin että oli Veho ( voin muistaa väärinkin ).
Sen kuitenkin muistan 100% varmasti kun vielä ihmettelin suurta lukua. Ihmettelin, sitä että kyseinen kaveri sanoi rahoituksella tehtyjen kauppojen määrän oleva 70% kaupoista. Nämä siis yksityisten tekemiä kauppoja.
Senkin voin kertoa, että mitä varmempi maksaja ostaja rahoitusyhtiön mielestä on, sen suurempi viimeinen erä niin ostajan halutessa hänelle annetaan.
Eräskin kaikkien tuntema rahamies osti viime syksynä uuden auton jossa viimeinen erä oli 50%.

Ei pidä unohtaa, että pankkilainaa ottanut on autokaupan silmissä "käteisostaja".

Ihmiset eivät osaa laskea (kuten Skrikokin hyvin tietää), ja ottavat tuon viimeisen ison maksuerän tai laittavat autolainansa jopa osaksi asuntolainaansa. Korkoa korolle on yllättävän monelle vieras käsite saati todellisten rahoituskustannusten laskeminen. Tarkoitan tätä suomalaisista yleensä en missään nimessä foorumilaisista.

Rahoittajille erinomainen diili, ja ensinmainitussa autokauppias saa todennäköisesti myytyä pykälän kalliimman kärryn. Provikat autosta JA rahoituksesta JA vakuutuksen myymisestä  ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy