Tiguanin hankinta ja kokemukset

Aloittaja Henrik, 17.12.10 - klo:22:23

« edellinen - seuraava »

Pekka T

Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

jalkkis

Tämän ketjun voisi muuttaa "Tiguan testeissä ja vertailuissa" -ketjuksi ja perustaa uuden OMIIN käyttökokemuksiin perustuvan ketjun, jolle taas sopisi tämän ketjun nimi. Modet voisi pitää ko. ketjun tiukasti ruodussa, esim. poistamalla kaikki testiviittausjeesustelut yms. asiaan kuulumattoman.

Kieltämättä tällä ketjulla on jumalaton (korjaan Jumalautoinen) viihdearvo. Mutta minua ei vois vähempää kiinnostaa miten Tiguan (tai ylipäätänsä mikä tahansa muu auto) pärjää saksalaisen auto/hömppä/muun lehden testeissä, varsinkin, kun niitä luetaan ja referoidaan kuin piru raamattua. Sen sijaan minua oikeasti kiinnostaisi käytännön kokemukset elämästä Tiguanin kanssa. Autotyyppi kun kiinnostaa ja joskus jatkossa vielä enemmän, kun Tigusta saadaan uusi sukupolvi joskus ulos.

pantero

Olen kanssasi eri mieltä.  Oikeanlainen testien referointi ja kohtuullinen pohdiskelu tuo kyllä lisäarvoa Tigu-maailmaankin. Jokainen voi suhteuttaa sen omiin kokemuksiinsa ja tehdä niistä omat johtopäätöksensä.

Siinä olen samaa mieltä kanssasi, että jonkun asian pilkuntarkka jähnääminen täällä ilman selviä perusteita, mitä esiintyy aika paljonkin, olisi karsittava tästä ketjusta. Pitää hyväksyä sekin, että saa ja voi olla eri mieltä jostakin asiasta.

Se, mikä täältä ensimmäisenä olisi karsittava, olisi nuo suomi24-tason kummalliset heitot( esimerkiksi tuossa aiemmin), joissa ei ole mitään tiedon jyvää...

Seuraavaksi aion esittää omat kommenttini tästä AB:n testistä, kun sen aiemmin lupasin. Hiiressä on pyörä, jolla voi ne ohittaa nopeasti, jos käy hermoon...

pantero

No niin , AB:n testi on nyt luettu ja joutanee, jos ei nyt mappi Ö:hön, niin ainakin sen viereen. Ohessa ajatuskulkuani.

Testin loppujärjestys on määräytynyt neljän mittarin summapisteiden perusteella, kuten Teutonic esitti tuossa aiemmin. Paras auto saa testikohtaisesti 100, muut sitten suhteessa vähemmän.

Tässäpä sitten tökkäsikin, kun katselin tuloksia ja yritin päätellä mikä määrää huonoimman pisteluvun. Tähän ei löytynyt oikein mitään logiikkaa. Esim Kurven (=Slalom) kohdassa, miten määräytyy huonoimman ajan(=kahden ajan keskiarvo) pistearvo?( joka oli 87% Mazdalla).

Rinteen kiipeämisessä pisteluvut on laskettu oikein kivuttujen metrimäärien perusteella. Ranger sai 100 ja BMW 50. Eli tämän yhden kokeen perusteella BMW käytännössä hävisi koko kisan Rangerille( autojen ero oli 52 pistettä!). Kiipeämiskokeessa Audi sai 5 m paremman tuloksen ESP:llä kuin ilman. Kaikilla muilla autoilla se oli toisinpäin. Tämä ei oikein käy järkeen. Väistämättä tulee mieleen, kuinka suuri on ajajakohtainen vaihtelu.

Eli en itse kyllä vakuuttunut tästä testistä ollenkaan. Se on varmaa, että auton talviajo-ominaisuudet voi pilata huonoilla rengasvalinnoilla. Suomen talvea ajatellen testissä käytetyt nastattomat renkaat eivät anna(Nokia R:ää lukuunottamatta) paljoakaan tietoa.

Testin ainoa anti onkin oikeastaan sanallisessa osuudessa, jossa autojen käyttäytymistä eri kokeissa on kuvattu.

Oli mukava huomata, että AB antoi nyt 'synninpäästön' CX-5:n nelivetosysteemille ja totesi sen myös saavuttaneen mäkikokeessa parhaan tuloksen kaikista Haldex-autoista! Respektabel!

=====================================================================

Tämä testi ei taida kertoa kaikkea auton talviominaisuuksista. Auto kait valitaan kuitenkin kesäajo-, ym. ominaisuuksien perusteella. Ehkä pientä lohtua tähän ketjuun tuo AB:n (autobild nr6/2012) kesätesti, jossa Tigu ja CX-5 rintarinnan rökittävät Subaru XV:n ja Evoque TD4:n. Kyseessä 4vetodieselit manuaalivaihteistolla. Kaikissa samat Bridgestonen renkaat, joten niillä ei nyt voi selitellä.

Seikka, että se tehtiin samaan aikaan, kun AB vieraili Mazdan tehtaalla EI vaikuttanut MITÃ,,Ã,,N lopputulokseen!

(Näyttäisi siltä, että autoissa ei ollutkaan Bridgestonen renkaita, vaan ainoastaan Bridgestone-logot. Autot olivat todennäköisesti siis omilla renkaillaan)

Teutonic

Panterolta ansiokasta ja asiaan liittyvää pohdiskelua.

Itse en kyllä tee mitään autohankintaa ilman kunnon testien analysointeja. Hankinnan jälkeen on sitten mukava verrata omia kokemuksia testaajien kanssa, ja verrokkiautojen suhteen. Mitä sen mukavampaa jos löytyy sitten muitakin jotka arvostavat tälläistä. Eri mieltä saa olla, mutta asiallisesti , ja mielellään johonkin argumenttiin vielä perustuen.

Quality

Tuolla voitte jatkaa pohdintaa asiallisesta keskustelusta: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=13448.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Dirti

Hyvät naurut ainakin tästä ketjusta on saanut :)
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

PTG

Jaahas nyt on myöhästä rypistää, ku p**** on jo ho... eiku Tigu pihassa... :P

Ekan sadan kilsan perusteella ei lainkaan pöllömpi laitos.

Varsinaisista kokemuksista en tietenkään aio avautua (jottei mene hyvä ketju vallan pilalle) mutta parit havainnot ehkä silti sallittaneen ;)

* start&stop toimii hanakasti, mutta pikakokeilun perusteella liikennevaloissa seisoskelu tuntuisi onnistuvan autoa sammuttamatta sekä kevyesti jarrua painamalla että pysähtymällä ja auto holdille jäämällä
* ei sammuta autoa, jos kuski avaa turvavyön ja nousee autosta (kuten osa uusimmista konsernipeleistä kuulemma omistajien kiusaksi nykyään tekee)
* 130 kW kiisseli tuntui siltä, mitä odotinkin eli liikkuu vaivattoman tuntuisesti
* ajettavuus on moitteeton ja alusta sport-moodissa varsin jämäkkä (rengastuksena 235/55 17)
* ohjaus (edelleen) omaan makuun em. moodissa vähän keinotekoisen jäykän oloinen - voi olla, että tottumisen jälkeen hyvä tai sitten täytyypi pitää namiskuukkelia jossain muussa asennossa.
* dynaudio kuulosti vakiomankkaan verrattuna raikkaalta 8)

qsla

PTG

Onnea uudelle Tiguanistille:) !

Itselläni takana jo 7000 huoletonta kilometriä. Kertoileppa minkälaisiin kulutuksiin pääset kun saat kilometrejä kartutettua. Itselläni näin kaupunkiajossa pääsee tankillisella sen 600km. Webasto varmaankin verottaa sen 100-200 kilometriä. Kesällä näkee sitten mikä on todellisuus kun tuntuu tuo weba jatkuvasti päällä pysyvän:/
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

PTG

Kiitos!

Raportoin kulutuksesta, kunhan kilsoja ehtii kertyä hieman enemmän. Itse tuolla ei tosin taida heti päästä ajamaan, kun emäntä kertoi toimivansa tämän päivän reissuilla kuskina :o

No ehtiipi siinä sitten vaikka ihmetellä toimintoja sekä moottorin ja vaihteiston yhteispeliä ;)

Sonata

Olen kirjoitellut vanhalle vw-foorumille kokemuksia/ongelmista autostani. Ajattelin kuitenkin tännekin jotain raapustaa. Sain auton syksyllä 2008 ensimmäisten joukossa, auto on siis alkupään tuotantoa. Auto on 2.0tdi/tiptronic/sport&style. Autolla olen ajanut 110000km, joten tiedän mikä se on. Autossa oli ensimmäisen 2-vuoden aikana niin paljon vikoja, että yritin purkaa koko kauppaa.  Se ei kuitenkaan helpolla olisi onnistunut. Sain auton 1-vuoden lisätakuun, jonka aikana ongelmia riitti vielä aika tavalla. 3-vuoden jälkeen autoon vaihdettu muistaakseni ainoastaan 2 anturia, joista olen itse jotunut maksamaan puolet.

Auto on varustettu kaikilla sen ajan lisävarusteilla, paitsi vetokoukulla. Auton ajo-ominaisuudet ja alustan toimivuus ovat hyvällä tasolla. Neliveto on toiminut muistaakseni moitteetta koko ajan. Auton laatutunnelma on myös hyvä. Auto on myös erittäin hiljainen.

Kulutus on kesällä pääasiassa maantie ajossa n. 7-7.5l 18 tuuman kiekoilla. Talvella kulutus n.10l. Käytän webastoa n.1.5h/päivä, joten kulutus nousee tämänkin takia. Talvikiekot ovat originelit 16 tuumaset.

Lisävarusteista:  Dynaudio on hintansa arvoinen, Nahkapenkit ovat helppo pitää puhtaana, mutta vähän viileät pakkaskelillä ennen kuin penkkarista on apua. Panomaarakattoluukku on myös hintansa arvoinen, tuo valoa ja avaruutta ja kesällä mukava ajella "katto auki". Parkkiavustin on täysi susi. On toiminut uudesta lähtien surkeasti. On yritetty korjata, mutta toiminta ollut silti aina hyvin epävärmaa. Xenonit ovat hyvät, 100000km:ssa valot tulivat tiensä päähän. Olin huomannut valotehon jo hiipuvan ja tilasin saksasta uudet. 2 päivää ennen kuin sain polttimot, toinen poltin meni lopullisesti.

Summa summarum: Auto on tavallaan laadukas ja mukava ajella. Suosittelen välttämään kuitenkin aivan alkupään tuotantoa. Tosin näissä autoissa viat on todennäköisesti saatu korjattua takuuaikana.

qsla

Tigu on kyllä todella hiljainen ja tästäsyytä itselläni on esiintynyt pari ärsyttävää ongelmaa. Peruutuspeili pitää välillä todella ärsyttävää nitinää ja natinaa (kopistelu auttaa välillä). Ã,,äntä ei tietenkään huollon testilenkillä esiintynyt... No eipä tietenkään.   Toinen ärsyttävä nitinä ja natina tulee kaasupolkimesta, varsinkin jos sinne on päässyt hieman lumisista kengistä vettä "saranan" väliin. Tähän auttoi omatoiminen silikonispray korjaus.

Tuo Massaus tiputti vielä entistä enemmän melutasoa. Tien "suhina/kohina" äänet tuntuivat vaimentuneen lähes puolella ja enää ei pikkukivet kilistele alustassa kun ajelee soratietä. Mutta on tuolla äänen vaimentamisella näköjään kääntöpuoli, että rupeaa sitten muut pienet "hiirenpesät" kuulumaan...

Kulutusta sain tuossa edellisellä tankillisella tiputettua "hieman" oppimalla käyttämään DSG:n manuaaliasentoa ahkerammin. Vaihteisto tykkää pitää 4-vaihteen silmässä herkästi tuonne 50km/h asti. Itse heitän 5 pykälän päälle jo 45km/h ja elektroniikka tuntuu pitävän sen pykälässä tuonne 40km/h asti ennenkuin vaihtaa neloselle. Mitään jyrinää ei synny ja tuntuu tigu etenevän hyvin. Ylämäkiin toki turha vedättää, mutta suoralla tiellä toimii.
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

TAG

Lainaus käyttäjältä: qsla - 02.02.13 - klo:16:53
Tigu on kyllä todella hiljainen ja tästäsyytä itselläni on esiintynyt pari ärsyttävää ongelmaa. Peruutuspeili pitää välillä todella ärsyttävää nitinää ja natinaa (kopistelu auttaa välillä). Ã,,äntä ei tietenkään huollon testilenkillä esiintynyt... No eipä tietenkään.   Toinen ärsyttävä nitinä ja natina tulee kaasupolkimesta, varsinkin jos sinne on päässyt hieman lumisista kengistä vettä "saranan" väliin. Tähän auttoi omatoiminen silikonispray korjaus.

Itsellä on siitä saakka kun auton sain kuulunut sirinää keskikonsolin sisältä (siis sieltä kyynärnojan alta). Kyse ei ole mistään mitä boksiin olisin itse laittanut. Täytyy tsekata ekassa (takuun aikaisessa )huollossa.

LainaaKulutusta sain tuossa edellisellä tankillisella tiputettua "hieman" oppimalla käyttämään DSG:n manuaaliasentoa ahkerammin. Vaihteisto tykkää pitää 4-vaihteen silmässä herkästi tuonne 50km/h asti. Itse heitän 5 pykälän päälle jo 45km/h ja elektroniikka tuntuu pitävän sen pykälässä tuonne 40km/h asti ennenkuin vaihtaa neloselle. Mitään jyrinää ei synny ja tuntuu tigu etenevän hyvin. Ylämäkiin toki turha vedättää, mutta suoralla tiellä toimii.
Oletko kokeillut "Coasting" -toimintoa? Itse kokeilin ja jätin päälle. Sen kanssa pienet moottorijarrutukset hoidan törkkäämällä vaihdekepin hetkeksi manuaalipuolelle ja kun siirtää takaisin, coasting jatkuu. Jarrupoljinta ei tarvita juuri muuhun kuin pysähtymiseen, siis kokonaan pysähtymiseen.

VAG!

Selasin lentokentällä uusinta allradia, jossa oli viisi katumaasturia testissä. Yksi niistä oli Tigu, joka myös voitti kyseisen testin. Taisi olla 2.0 TDI manu.

Jotenkin minulla on sellainen kutina, että tällä kertaa Teutonic ei ala selittämään, että testissä olevissa autoissa oli epäoikeudenmukaiset renkaat alla ;)

Teutonic

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 12.02.13 - klo:14:51
Selasin lentokentällä uusinta allradia, jossa oli viisi katumaasturia testissä. Yksi niistä oli Tigu, joka myös voitti kyseisen testin. Taisi olla 2.0 TDI manu.

Ko. testi julkaistiin jo marraskuussa AB:ssa, eli kovin uudesta voitosta ei tällä kertaa ollut kyse. Hienoa että Kukkanen nosti asian esille.

Eipä muuten ole Tiikeriä 2.0 näkynyt testiradoilla (Lapissa), joten kiirusta tullee jos aikoo ehtiä markkinoille ennen vuotta 2015.

gunman

Tuoreena tiguanistina voisin jotain tänne laittaakin...

Vw tiguan -08 2.0 Tdi 103kw tiptronic-6 track&field

Perjantaina 1.3. tuollaisen itselleni hankin ja tähän asti en voi juuri muuta kuin kehua...
(kokemukset toki lyhykäisenpuoleisia, kun tuoreesta hankinnasta kyse. kuitenkin viiteen päivään tullut liki 2000km mittariin)

Olemukseltaan liki kaikin puolin siisti. (hämää tuo keulan alapuolinen viistous, vene tulee mieleen)
Toki sillä on saavutettu se 28 asteen nousukulma...

Varustetaso on omaan käyttööni hieman puutteellinen (ko. yksilössä), että joutuu hieman päivittämään.
mm. vakkari, webaston kaukosäädin, sumarit/kaarrevalot...

Auto kiihtyy loistavasti (edelliseen verrattuna), silti hieman haluttaisi "lastuttaa" se.

Tiptronic vaihteistoon liittyen...
En tiedä onko ominaisuus, vai mikä, mutta jarruttaessa (laatikko pykältää pienemmälle)
tapahtuu melkoista nykimistä (moottorijarrutusta) aina pienemmälle vaihtuessa.
Tätä ei edellisessä Korean ihmeessä ollut, vaan laatikko rallatti käytännössä vapaalla jarruttaessa.

Huomattavan positiivista edelliseen kulkineeseeni verrattuna on alhainen kulutus.
Tämä Tigu kun kulkee alle 6l/100km! Korealainen kun imaisi sen 8.3l vaikka kuinka säästeli.
Lisäksi ajettavuus on mielestäni huomattavasti parempi, ei tarvitse tarttua kaksin käsin rattiin, kun tulee epätasaiksuuksia
tiessä...puhumattakaan sivutuulesta...

Miinuksen Tigussa ansaitsee vararenkaan puute (ainakin siis omassa yksilössäni).
Korealaisella onnistuin räjäyttämään renkaan paikkaamattomaan kuntoon kaksi kertaa viimeisen kahden vuoden aikana
hirvimetillä.
Tuohon ei täyttöpullot auta...

Toisen mainitsemisen arvoisen miinuksen ansaitsee radion kuuluvuus.
Itse kuuntelen pääsääntöisesti radio rockia, ja kun asun täällä eteläisessä periferiassa (Inkoossa) saattaa sillä olla
vaikutusta asiaan.
Mutta siis, radio kuuluu paikalla ollessa hemmetin hyvin, mutta ajaessa ääni seilaa niinkuin joku vääntelisi koko ajan
balancea ja faderia... Tuohon en ole kovin tyytyväinen.

Tämmöisiä hajatelmia tällä erää...
Mutta kaikenkaikkiaan olen enemmän kuin tyytyväinen hankintaani!
Kulkineeni:
Nykyiset: Seat Ateca 2.0 TDI DSG -21
Fiat Knaus Suntraveller -00
Exät:
Seat Ateca 2.0 TDI DSG 4Drive -17
VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion -12
VW Tiguan 2.0 TDI A 4Motion -08, Kia Sportage 2.0 CRDI A 4x4 -05, Skoda Octavia combi 1.9 TDI A -03, Seat Cordoba vario 1.9 TDI -00, Seat Toledo 1.9 TDI -98, Nissan Primera 1.6 -94, Peugeot 405 1.9 -90, Saab 96 1.5 -79, Bmw 316 1.6 -78

TAG

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 12.02.13 - klo:14:51

Jotenkin minulla on sellainen kutina, että tällä kertaa Teutonic ei ala selittämään, että testissä olevissa autoissa oli epäoikeudenmukaiset renkaat alla ;)

Lopettakaa jo tämmöiset provoamiset/trollaamiset tässä ketjussa, please! Toisia oikeasti ottaa kaaliin, jos samaa hiekkalaatikkotason p-tä pitää lukea kuukaudesta toiseen. Jos teillä on jotain kerrottavaa tai kysyttävää Tiguanista, niin kertokaa ja kysykää (kuten tuon viestin ansiokas alkuosa). Monelle ei tunnu olevan selvää mitä eroa on keskusteluryhmillä ja chäteillä. Tämä ei ole chat.

Kiitos ja anteeksi   :-X

gunman

Anteeksi...

Minä nyt vaan halusin jakaa kokemuksiani tästä itselleni uutuudesta...  :-X
Kulkineeni:
Exät:
VW Tiguan 2.0 TDI A 4Motion -08, Kia Sportage 2.0 CRDI A 4x4 -05, Skoda Octavia combi 1.9 TDI A -03, Seat Cordoba vario 1.9 TDI -00, Seat Toledo 1.9 TDI -98, Nissan Primera 1.6 -94, Peugeot 405 1.9 -90, Saab 96 1.5 -79, Bmw 316 1.6 -78

eGetin

Lainaus käyttäjältä: gunman - 06.03.13 - klo:00:29
Anteeksi...

En usko että kyseinen kommentti oli sinulle suunnattu ;)

TAG

Lainaus käyttäjältä: gunman - 05.03.13 - klo:23:27
Tuoreena tiguanistina voisin jotain tänne laittaakin...

Vw tiguan -08 2.0 Tdi 103kw tiptronic-6 track&field

Perjantaina 1.3. tuollaisen itselleni hankin ja tähän asti en voi juuri muuta kuin kehua...
(kokemukset toki lyhykäisenpuoleisia, kun tuoreesta hankinnasta kyse. kuitenkin viiteen päivään tullut liki 2000km mittariin)

Olemukseltaan liki kaikin puolin siisti. (hämää tuo keulan alapuolinen viistous, vene tulee mieleen)
Toki sillä on saavutettu se 28 asteen nousukulma...

Varustetaso on omaan käyttööni hieman puutteellinen (ko. yksilössä), että joutuu hieman päivittämään.
mm. vakkari, webaston kaukosäädin, sumarit/kaarrevalot...

Auto kiihtyy loistavasti (edelliseen verrattuna), silti hieman haluttaisi "lastuttaa" se.

Tiptronic vaihteistoon liittyen...
En tiedä onko ominaisuus, vai mikä, mutta jarruttaessa (laatikko pykältää pienemmälle)
tapahtuu melkoista nykimistä (moottorijarrutusta) aina pienemmälle vaihtuessa.
Tätä ei edellisessä Korean ihmeessä ollut, vaan laatikko rallatti käytännössä vapaalla jarruttaessa.

Huomattavan positiivista edelliseen kulkineeseeni verrattuna on alhainen kulutus.
Tämä Tigu kun kulkee alle 6l/100km! Korealainen kun imaisi sen 8.3l vaikka kuinka säästeli.
Lisäksi ajettavuus on mielestäni huomattavasti parempi, ei tarvitse tarttua kaksin käsin rattiin, kun tulee epätasaiksuuksia
tiessä...puhumattakaan sivutuulesta...

Miinuksen Tigussa ansaitsee vararenkaan puute (ainakin siis omassa yksilössäni).
Korealaisella onnistuin räjäyttämään renkaan paikkaamattomaan kuntoon kaksi kertaa viimeisen kahden vuoden aikana
hirvimetillä.
Tuohon ei täyttöpullot auta...

Toisen mainitsemisen arvoisen miinuksen ansaitsee radion kuuluvuus.
Itse kuuntelen pääsääntöisesti radio rockia, ja kun asun täällä eteläisessä periferiassa (Inkoossa) saattaa sillä olla
vaikutusta asiaan.
Mutta siis, radio kuuluu paikalla ollessa hemmetin hyvin, mutta ajaessa ääni seilaa niinkuin joku vääntelisi koko ajan
balancea ja faderia... Tuohon en ole kovin tyytyväinen.

Tämmöisiä hajatelmia tällä erää...
Mutta kaikenkaikkiaan olen enemmän kuin tyytyväinen hankintaani!

Kiva kun pidät hankinnastasi vaikka melkoisen määrän olet jo löytänyt puutteita autosta sinun käyttöösi tai makuusi.

Minkälaista ajoa oikein ajat, jos hakkaat normikulutuslukemat noin tyylikkäästi? Itsellä facelift mallin keskikulutus vähemmän kuluttavalla DSG:llä on jämähtänyt n. 6,7L tasolle. Normiksi ilmoitettu 6.0L. Ihan tyytyväinen lukemiin olen ollut noinkin. Itsellä tulee Hki läpiajelua turhankin paljon työn takia, joten se nostaa tuota omaa keskikulutusta useammilla deseillä. Olen oppinut, että aika hyvä nyrkkisääntö normikulutuksen tunnistamiseksi on katsoa ilmoitettua kaupunkikulutusta ja pitää sitä lähdellä todellista keskikulutusta olevana mittarina, ainakin dieseleissä.

Tuosta nykimisestä itse en voi mitään teknistä infoa antaa. Toivotaan, että ei ole mitään vikaan viittaavaa. Jos ostit liikkeestä, niin kannattaa selvittää asia aika pikapuolin. Yritykseltä ostaessa kun niillä aina jonkinlainen vastuu on myymästään tuotteesta. Yksityiseltä taas jos hommasit, niin peukut pystyyn vaan.

Mutta ennen kaikkea, hyviä kilometrejä uudella autollasi! :)

TAG

Lainaus käyttäjältä: gunman - 06.03.13 - klo:00:29
Anteeksi...

No, ei tosiaan ollut sinulle suunnattu :)
Kannattaa lukea se lainattu osa alusta, niin näkee mihin kommentit on tarkoitettu.

gunman

Anteeksi, TAG.

Katsoin vain, että kommentoit asiaa minun kommentin jälkeen, joten oletukseni osui väärään...
My bad..Sorry!
Kulkineeni:
Exät:

gunman

Lainaus käyttäjältä: TAG - 06.03.13 - klo:00:42
Kiva kun pidät hankinnastasi vaikka melkoisen määrän olet jo löytänyt puutteita autosta sinun käyttöösi tai makuusi.

Minkälaista ajoa oikein ajat, jos hakkaat normikulutuslukemat noin tyylikkäästi? Itsellä facelift mallin keskikulutus vähemmän kuluttavalla DSG:llä on jämähtänyt n. 6,7L tasolle. Normiksi ilmoitettu 6.0L. Ihan tyytyväinen lukemiin olen ollut noinkin. Itsellä tulee Hki läpiajelua turhankin paljon työn takia, joten se nostaa tuota omaa keskikulutusta useammilla deseillä. Olen oppinut, että aika hyvä nyrkkisääntö normikulutuksen tunnistamiseksi on katsoa ilmoitettua kaupunkikulutusta ja pitää sitä lähdellä todellista keskikulutusta olevana mittarina, ainakin dieseleissä.

Tuosta nykimisestä itse en voi mitään teknistä infoa antaa. Toivotaan, että ei ole mitään vikaan viittaavaa. Jos ostit liikkeestä, niin kannattaa selvittää asia aika pikapuolin. Yritykseltä ostaessa kun niillä aina jonkinlainen vastuu on myymästään tuotteesta. Yksityiseltä taas jos hommasit, niin peukut pystyyn vaan.

Ajelen pääsääntöisesti maantieajoa, ja en vielä ole mittarilla mitään todellisia kulutuksia laskeskellut, mutta ajotietokoneen
näyttämät viimeisen parintonnin osalta ovat aika hyvät.  :D

Esimerkkinä Tigun ajo Kouvolasta Ingåseen perjantaina, keskikulutus 5,8l/100km
Ja en tarkkaa tankkitilavuutta tiedä, mutta liki tonni on molemmilla tankkauksilla ajettu...

Kulkineeni:
Exät:

gunman

Auto on siis marmorilta hankittu.
Olen pitänyt tuota hidastuvuusnykimistä ominaisuutena paremman tiedon puutteessa.
Ilmeisesti pitää alkaa kyselemään tuon asian perään...

Joku mankkahomma...noh, takuut on kuitenkin menneet ja auto minulle käyttötavaraa.
Kulkineeni:
Exät:

gunman

Tuo varapyörän puuttuminen hatuttaa kyllä edelleen...
Miksei sinne ole voinut änkeä vaikka sitä mopopyörää johonkin.
Korean kulkineessa oli varafillarikin alu-vanteella, ja siis täysikokoinen.

Konttiin pitänee hankkia siis etes välttävä varafillari...
Kulkineeni:
Exät:

gunman

Lainaus käyttäjältä: TAG - 06.03.13 - klo:00:42

Kiitokset!
Kulkineeni:
Exät:

qwe

Lainaus käyttäjältä: gunman - 06.03.13 - klo:01:18
Auto on siis marmorilta hankittu.
Olen pitänyt tuota hidastuvuusnykimistä ominaisuutena paremman tiedon puutteessa.
Ilmeisesti pitää alkaa kyselemään tuon asian perään...

Joku mankkahomma...noh, takuut on kuitenkin menneet ja auto minulle käyttötavaraa.

Millä automaatilla auto on?  Mielestäni momentinmuunnin laatikko nykii enempi alas vaihtaessaan.
Golf 4-motion
Tiguan 4-motion ex.
Q5

VAG!

Lainaus käyttäjältä: TAG - 06.03.13 - klo:00:27
Lopettakaa jo tämmöiset provoamiset/trollaamiset tässä ketjussa, please!

Mutta olin kuitenkin oikeassa. Tuossa testissä oli ilmeisesti rengastus kaikille osapuolille absoluuttisen tasapuolinen, koska tällä kertaa Teutonic ei siihen puuttunut. Jostain kumman syystä.

Ja jos oikeasti  haluaa vähentää trollaamista, niin ei kannata poimia keskusteluista kuukauden vanhoja provosoivia kommentteja, jotka on jo unohdettu...

gunman

Lainaus käyttäjältä: qwe - 06.03.13 - klo:08:12
Millä automaatilla auto on?  Mielestäni momentinmuunnin laatikko nykii enempi alas vaihtaessaan.

Juu, ihan "perinteinen" automaattiloota tuo on.
Kulkineeni:
Exät:

JeanC

Onko Tiikeri tulossa vanhaksi kun ei ole näkynyt testivoittoja?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy