225/45/18 - mahtuuko?

Aloittaja äskoo, 01.05.17 - klo:11:02

« edellinen - seuraava »

äskoo

Mahtuuko kyseinen koko pyörimään superbin alla? Vanteen et 40-50.
Olisi mukavampi kuin 40 -sarjalainen.

jrinnes

Mahtuu. Mulla oli tehtaan sporttialustallisessa tuon kokoiset talvirenkaat eikä ollut ongelmia mahtumisen kanssa.
Skoda Superb 2.0 TDI

Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

sami.leskinen

Mahtuu, mulla on alla 215/60/16 eikä kinnaa.

images upload

äskoo

No niin, nyt laitettu alle ja hyvinkin mahtuu. Vanteen ET42. Huomattavasti mukavampi kuin 40-sarjalainen.
Täyttää myös paremmin pyöräkotelon eli on mielestäni myös paremman näköinenkin.
Mittarivirhekin on nyt nolla, josta pidän!

vzv

Lainaus käyttäjältä: sami.leskinen - 03.05.17 - klo:18:31
Mahtuu, mulla on alla 215/60/16 eikä kinnaa.

images upload

Onko Superbia saanut noinkin järkevillä renkailla? Kerro lisää!

sami.leskinen

Kävin hakemassa Nokialaiset paikallisesta rengasliikkeestä. Näin ko renkaat Passatin alla ja arvelen että rengasmelua saisi vähän karsittua samalla. Mittailin itse että mahtuu ja rengasliikkeen kundilta hain varmistuksen. Sanoi että ulkomitoiltaan vastaavia on laitettu superbin alle. Mittarivirhe nollassa.

sami.leskinen

Superbin vakiokoko 205/55/16 on rankasti alimitoitettu lokarin kaariin ja näyttää muuten kohtuullisen nätissä autossa melko dorkalta. 215/60 koko näyttää jo paremmalta, isommat saattaisivat ottaa jo kaariin kiinni.

JouniJL

Mulla on vm. 10 1,8 TSI DSG combissa vakioalustalla 215/55/17 renkaat, jotka sopivat pyörimään ottamatta kiinni sisälokareihin. Näiden vierintäkehäksi laskurilla tulee 203,7. Tämä on varmaankin suurin halkaisija aihtoehto varsinkin, kun yhdessä välissä ne ottivat kiinni sisälokariin noin 2x2 cm matkalta peruuttaessa renkaat täysin käännettynä. Tämä siis kykinremontin jälkeen (osat eivät tulleet remontin jälkeen ilmeisesti täysin uuden auton arvoihin). Ongelma poistui mäntien vaihdon yhteydessä, jolloin alustan osat menivät taas ilmeisesti kohdalleen.

Räiskis

Miten melu noissa Nokialaisissa ilmoitetaan nyt, viime syksynä uusia renkaita ostin ja päädyin melun takia GoodYeareihin, niissä silloin pienin melu 67db, Nokialaisissa yli 70. Alle en ole vieläkään laittanut, nykyississä, Nokian Zlineissa vielä 4mm pintaa.Mulla kyseessä 225/40 18. Talvikitkat, Nokian valmisteet mahtuu, jäätä joskus joutuu pysäköintitaloissa sulattelemaan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy