Bluetooth-hf äänen voimakkuuden säätö?

Aloittaja Sherry, 16.12.10 - klo:12:40

« edellinen - seuraava »

Sherry

Yetissäni on tehdasasenteinen bluetooth-handsfree Amindsen. En ole päässyt ihan sinuiksi puelimen äänenvoimakkuuden säädön kanssa. Jos voimakkuus on puhumiseen sopiva (n.20), on kytkeytymisääni, se ding, niin voimakas, että korvissa särkee. Jos säätää kytkeytymisäänen sopivaksi (n. 5), ei kuule puhelusta mitään. Olen nyt lisännyt äänenvoimakkuutta puhelun alkaessa ja vähentänyt puhelun loppuessa, mutta siinäkin saa olla niin pirskatin nopea, että ehtii voimakkuussäätöön puhelun aikana, muuten säätää radiota. Kytkeytymisäänen säätöön en ole löytänyt kohtaa valikosta, mitä pitäisi tehdä?

Nudde

Eikös se voimakkuus säädy radiosta? Ainakin minulla Audissa menee näin. Eli radio sammuu kun tulee puhelu ja samasta napista sitten vaan säätämään puhevolyymiä.

Tos®

Mites puhelimen äänenvoimakkuus napit?
HF kuulokkeen kans ne vaikuttavat vain puheen tasoon.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Nudde

LainaaMites puhelimen äänenvoimakkuus napit?
HF kuulokkeen kans ne vaikuttavat vain puheen tasoon.

Ei tietoa, en ole koskenut niihin koko puhelimen elinikään...vähän sama homma kun toi automaatti-ilmastointi :)

Sherry

Tarkoitin siis sitä, kun auton käynnistyksen jälkeen auton bluetooth löytää puhelimen ja kytkee yhteyden, tämän kunniaksi kuuluu merkkiääni. Ja tämän merkkiäänen ja puhelun äänitasot on niin kaukana toisistaa, eli merkkiäänelle olisi taso 5 hyvä ja puheelle 20. Puhelun tullessa pääsen kyllä säätämään äänenvoimakkuutta joko radiosta tai ohjauspyörän napeista. Ja pakkokin on, kun se ääni on käynnistyksen jälkeen ollut pakko säätää alas. Ja puhelun jälkeen, kun ei muista säätää ääntä alas, kuuluu autoa sammutettaessa voimakas ding

Nudde

LainaaTarkoitin siis sitä, kun auton käynnistyksen jälkeen auton bluetooth löytää puhelimen ja kytkee yhteyden, tämän kunniaksi kuuluu merkkiääni. Ja tämän merkkiäänen ja puhelun äänitasot on niin kaukana toisistaa, eli merkkiäänelle olisi taso 5 hyvä ja puheelle 20. Puhelun tullessa pääsen kyllä säätämään äänenvoimakkuutta joko radiosta tai ohjauspyörän napeista. Ja pakkokin on, kun se ääni on käynnistyksen jälkeen ollut pakko säätää alas. Ja puhelun jälkeen, kun ei muista säätää ääntä alas, kuuluu autoa sammutettaessa voimakas ding

Ok, en pysty nyt tohon auttamaan, mulla kuuluu vaan sellainen pieni piip, juuri ja juuri kuultavissa, jos ei sitten sieltä valikoista sellaista säätöä löytyy?

G.Durango

Sherry !

Minua kanssa häiritsee se kytkemis ääni "pling" tai oliko se "blong", minulla on Bolero radio ja siellä olen löytänyt
jonkun säädön (nyt tulee ihan sekava seloitus kun en muista mitä nappuloita olen painanut) mutta jossakin siellä
radiossa on että voi säätää bassoa diskannttia ym, ja luulen että sillä sivulla voi valita äänen voimmakuuden kun
"kaikki menee päälle" ja siellä voi saada sen äänen pikkuisen pienenmälle, mutta minä tykkään että se "pling" tai "blong"
on vieläkin liika kova.

Eli parasta on ennenkuin menee autoon että laittaa kännykän katolle ja sitten istuu autoon ja käynnistää auton, astuu ulos
autosta ja heittää (lumisen) kännykän etupenkille ja laittaa sormet korviin ja odottaa sitä "pling" tai "blong" ääntä, toivottavasti jollakin
muulla on parempi keino miten saa sen "piling" tai "blong" äänen hiljaisemmaksi  :-\

G.Durango

Sherry !

Kokeilin tänään sitä mitä olit kirjoittanut, ennenkuin puhelu loppui niin alkasin vääntämään keskustelu
ääntä pienemmälle, ja se auttoi, nyt se "pling" ääni ei ollut yhtään häiritsevä, mutta niinkuin kirjoitit
sitä pitää kanssa muistaa hiljentää se ääni ennenkuin puhelu katkee.

Sherry

Näyttää tämä kytkeytymisäänen säätö olevan mahdoton säätää, ainakaan saksankielisellä palstalla www.yetiforum.de eivät olleet löytäneet ratkaisua asiaan. Edes bluetoothin kytkeytymisäänen poistaminen ei tunnu olevan mahdollista. Germaanit tuntuvat alistuvan siihen, että sitä kovaa dong-ääntä on vaan pakko kuunnella.
Saksankieltä taitaville tuo edellämainittu foorumi antaa hyvinkin paljon tietoa, lähentelee ihan tätä VAGarenaa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy