Iso SUV tulossa SEATille

Aloittaja _Jones_, 27.03.17 - klo:14:51

« edellinen - seuraava »

pasuunaC3

Skoda Kodiaq 2.0tsi DSG 4X4 style panorama + sport leather
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -13 corrida red

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: _Jones_ - 27.03.17 - klo:14:51
Skoda Kodiaqin vastainen SUV tulossa SEATille.

Mikäs Seatilla Kodiaqia vastaan on? ;D

arskas_s

Onko tässä Skoda Kodiaqin edullisempi sisarmalli? Seatilta uusi katumaasturi

Perjantai 24.3.2017 klo 10.50
Seatin uusi 7-paikkainen katumaasturi valmistetaan Volkswagenin tehtaalla Saksassa.
Uusi Seat valmistetaan Volkswagenin kotikaupungissa Saksan Wolfsburgissa.
Volkswagen-konserniin kuuluva Seat kertoo tuovansa markkinoille uuden suuren katumaasturin ensi vuoden puolella. Kooltaan uutuus asettuu Seat Atecan yläpuolelle ja auton pystyy tilaamaan joko 5- tai 7-paikkaisena.
Merkin tulevaksi lippulaivamalliksi luonnehditun auton valmistus tapahtuu Volkswagenin kotipaikkakunnalla Saksan Wolfsburgissa, suunnittelun säilyessä Barcelonassa. Valmistuksessa on haettu synergiaetua Wolfsburgin tehtaalle jo asennetun MQB A2 -tuotelinjan hyödyntämisessä.
Käytännössä Seatin uusi katumaasturi tulee asettumaan Skoda Kodiaqin kanssa samaan kokoluokkaan ja hintojen voi olettaa alkavan hieman Kodiaqin alapuolelta. Uuden seitsenpaikkaisen maasturin julkistaminen asettaa perinteisen tila-auto Seat Alhambran tulevaisuuden päälle kysymysmerkin. Moni autovalmistaja on viime vuosina korvannut tila-automallejaan trendikkäämmillä katumaastureilla.
Uutuuden voi tilata sekä 5- että 7-paikkaisena.
Seat kasvattaa katumaasturivalikoimaansa ripeästi, sillä jo myynnissä olevan Atecan lisäksi autovalmistaja tuo kuluvan vuoden syksyllä markkinoille kompaktin Arona-nimisen crossover-mallin.
2022 VW ID.4 GTX Business Max ex. SEAT Alhambra 2,0 TSI Style DSG
VW Touran 2.0 TDI DSG Highline, Skoda Octavia 1.8T Combi, Skoda Octavia 1.8 SLX 20V, Volvo

Herr K

Seatin iso SUV saa nimen Tarraco. Linkin takaa löytyy "tiiserikuva" autosta:

https://www.motor1.com/news/233498/seat-names-new-suv-tarraco/

Itselle tuli hieman Subarun Outback mieleen keulan muotoilusta. Säleikön muotoilu on muuttunut jonkin verran muihin Seateihin verrattuna. Julkaisusta ei vielä ole tarkempaa tietoa, mutta tuossa jutussa veikkaillaan, että esiteltäisiin jo nyt keväällä Geneven näyttelyssä ja tulisi myyntiin loppuvuodesta.
VW Passat Variant GTE

Herr K

Seat on nyt viimein julkaissut Tarracon:

https://www.motor1.com/news/266512/seat-tarraco-suv-debut/

Muotoilussa on etenkin keulan osalta uutta ilmettä esim. Atecaan ja Aronaan verrattuna. Saapa nähdä tuleeko samaa myös muihin uusiin Seateihin. Sisällä näyttö on nostettu ylös lähemmäs kuljettajan näkökenttää, mikä on ainakin omasta mielestäni ihan hyvä juttu. Toisaalta olisi tuon näytön voinut ehkä tyylikkäämminkin toteuttaa. Speksien osalta aika lailla samanlainen muiden samalla alustalla olevien eli Skoda Kodiaqin ja Tiguan Allspacen kanssa.
VW Passat Variant GTE

Ukko

Keskikonsolin näyttö näyttää halvalta padilta joka on liimattu paikalleen, toivottavasti ei kopioida jatkossa muihin malleihin.

https://www.seat.es/coches/tarraco/overview.html

Malllisto on kyllä nyt yllättävän sekava, saa nähdä miten jatkossa.

Daatta

Ihan nätti, jos olisi isolle Suville tarvetta. Kojetaulun näyttö ei ole ollenkaan niin pahasti irrallinen kuin joillakin merkeillä (Audi, MB). Digimittariston grafiikat näyttävät yhtä köpöltä kuin Cuprassa, paremmat graffat on ilmeisesti Audin yksinoikeus... Keskikonsolin ilmastoinnin säätimet ovat edelleen mekaaniset, uuteen Leoniin luvattua haptista näyttöpaneelia ei ole laitettu. Moottoreissa ei mitään uutta. Hauskana yksityiskohtana tämä valmistetaan Wolfsburgissa, kaikkein pyhimmässä. :D
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 19.09.18 - klo:11:15
Keskikonsolin ilmastoinnin säätimet ovat edelleen mekaaniset, uuteen Leoniin luvattua haptista näyttöpaneelia ei ole laitettu.

Autogefühlin toimittaja kehui mekaanisia säätimiä. Muutenkin piti hyvänä, että autossa käytetään hyväksi koettuja komponetteja eikä tuoda uusia.

https://youtu.be/VG1sKKIHtNA
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Ukko

Seuraava julkaisu onkin sitten uusi Leon ensi vuonna. :) Hieman ihmettelen miksi VAG-konserni pitää kiinni tuosta DSG-7 vaihteisesta laatikosta, kun kilpailijoilla jo 8 tai 9 vaihdetta. Hybridimallien määrässä tulevat myös muita paljon perässä.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 19.09.18 - klo:11:24
Autogefühlin toimittaja kehui mekaanisia säätimiä. Muutenkin piti hyvänä, että autossa käytetään hyväksi koettuja komponetteja eikä tuoda uusia.

Eihän mikään kehittyisi jos aina käytettäisiin vanhoja hyväksi havaittuja komponentteja. Tulevaisuudessa autojen kojetaulut ovat pelkkää näyttöä, se on jo nyt kilpailuetu kenellä on isommat ja paremmat näytöt. Mekaanisissa nappuloissa on paras tuntuma, mutta vievät paljon tilaa ja sekoittavat näkymää. (Kosketus)näyttöjen käytettävyyttä kritisoidaan välillä aiheestakin, mutta montako kertaa automaatti-ilmastointia pitää säätää? Laina-auton manuaali-ilmastoinnin säätimiä saa ruuvata jatkuvasti, automaatissa laittaa lähinnä huurteenpoisto päälle. Sitten kun noihin saadaan lisää älyä niin jää sekin pois, auton ilmanvaihdon turha mikro-managerointi.

Jos tulevan Leonin ilmastoinnin säätöpaneeli on samanlainen kuin A6:ssa niin eiköhän sen kanssa pärjää. Premium-merkit ovat siirtyneet näytöstä säädettävään ilmanvaihtoon jo aikaisemmin, nyt Seat tulee perässä normiautoissa. Nykyisenkin Leonin ilmanvaihtoa pystyy säätämään keskinäytöstä kun painaa Setup-näkymää, muutaman kerran sitä on tullut kokeiltua.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

vasara

Lainaus käyttäjältä: Herr K - 19.09.18 - klo:08:58
Seat on nyt viimein julkaissut Tarracon:

https://www.motor1.com/news/266512/seat-tarraco-suv-debut/

...
Ihan hyvältä näyttää. Suomiverot tulee nelivetoisille olemaan Kodiakin tapaan tarpeettoman suuret, eli hybridiä kaipaa.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 19.09.18 - klo:11:15
Hauskana yksityiskohtana tämä valmistetaan Wolfsburgissa, kaikkein pyhimmässä. :D

Tiedän, että vanha juttu mutta sopii aika hyvin tähän kohtaan..

https://youtu.be/9keB8luTHRo?t=19s
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Ukko

Sekin on ihmeasia että VAG-konserni ei saa navigaattoreitaan lokalisoitua suomeksi. Kaikilla muilla valmistajilla tuo on jo tehty. Ei ole mikään hankala asia toteuttaa, joten mikä maksaa?

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 19.09.18 - klo:13:41
Eihän mikään kehittyisi jos aina käytettäisiin vanhoja hyväksi havaittuja komponentteja.

Uusia komponetteja varten on VAG-konsernissa Audi ja VW. Tuodaan ne ensin sinne ja myöhemmin Skodaan ja Seattiin. Minä ainakin pidän Seatista juuri edullisena koetellun tekniikan autona.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 20.09.18 - klo:06:54
Uusia komponetteja varten on VAG-konsernissa Audi ja VW. Tuodaan ne ensin sinne ja myöhemmin Skodaan ja Seattiin. Minä ainakin pidän Seatista juuri edullisena koetellun tekniikan autona.

Huhujen mukaan, tukeakseni Seat -n myyntiä, VW päätti, että tulevaisuudessa saa Seat ensimmäisenä uudistukset ja vasta sen jälkeen Shkoda. 

tet

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 20.09.18 - klo:07:42
Huhujen mukaan, tukeakseni Seat -n myyntiä, VW päätti, että tulevaisuudessa saa Seat ensimmäisenä uudistukset ja vasta sen jälkeen Shkoda.

Juu, eikös ensi vuonna julkistettavaan uuteen Leoniin pitäisi tulla joku "Teslan tappaja"-kosketusnäyttö, ekana konsernissa.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Daatta

Tämä on juuri se:

https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/next-seat-leon-due-2019-high-tech-cabin-and-plug-variant

Lainaacar will get a more advanced infotainment system " which can update maps, apps and functionality over the air " before any of its Volkswagen Group stablemates. Seat gets the tech first to appeal to its younger customer base.

LainaaSeat is so confident about the usability of the tech that it will migrate much of the existing dash buttons over to the screen, including the heating controls. “It will have fewer buttons, more voice control and be much more coherent than today,” Rabe said. The Leon will also be available with the option of a second screen in place of the dials.

Digitaalinen mittaristo on lisävaruste, ainakin perusmalleissa.

Hybridia, kevythybridia, täyssähköautoa pukkaa. Vauhtia on enemmän kuin koskaan. Cupran jälkeen täyssähköauto alle?  ::)
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy