Turvallisuus

Aloittaja juntikka, 10.12.10 - klo:01:54

« edellinen - seuraava »

juntikka

Nyt on pakko kehua, kun kerran (vielä) voin! A3 ja kuorma-auton irronnut rengas kohtasivat, eli "nokka kolari".
Paljoa ei ehtinyt jarruttaa A3.sta  ja rekanrengas kiihdytti ohi vetoautosta. Osui vasempaan kulmaan ja tiivisti sitä aika paljon, eturengas tuli taakse niin että otti kii ovipalkkiin. Ovi aukesi ja meni kiinnikin (oisko tolla kii menolla enää ollu väliä :)) Kohtaamisessa nopeus oli noin 80+- jotain ja kai rekka ajoi rajoitinta vasten, en tiedä, ei tullut kysyttyä.

Seuraava autoni tulee olemaan TURVALLINEN Audi!

Tommi13

Lainaus käyttäjältä: juntikka - 10.12.10 - klo:01:54
Nyt on pakko kehua, kun kerran (vielä) voin! A3 ja kuorma-auton irronnut rengas kohtasivat, eli "nokka kolari".
Paljoa ei ehtinyt jarruttaa A3.sta  ja rekanrengas kiihdytti ohi vetoautosta. Osui vasempaan kulmaan ja tiivisti sitä aika paljon, eturengas tuli taakse niin että otti kii ovipalkkiin. Ovi aukesi ja meni kiinnikin (oisko tolla kii menolla enää ollu väliä :)) Kohtaamisessa nopeus oli noin 80+- jotain ja kai rekka ajoi rajoitinta vasten, en tiedä, ei tullut kysyttyä.

Seuraava autoni tulee olemaan TURVALLINEN Audi!

Onneksi tosiaan pääsit tänne kirjoittamaan asiasta. Toivottavasti kenellekkään ei käynyt mitään sen pahempaa kuin uuden auton etsintä. Kuvia voisit tietysti liittää tähän mukaan, niin tuo aukeaisi vielä hieman paremmin, kuinka hyvin Audi suojasi sinua.
Skoda Superb Combi 1.8 TSI DSG (vm. 2011)

juntikka

Ei tullu kuvailu siinä mieleen, mut jos vaikka saan vakuutukselta kuvia, niin jonkun vois laittaa.

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: juntikka - 10.12.10 - klo:01:54
Seuraava autoni tulee olemaan TURVALLINEN Audi!

Ensinnäkin, onneksi olkoon, sulla kävi tuuri! Mutta ihan ilman sarvia ja hampaita, yhtä hyvässä turvassa olisit ollut suurimmassa osassa vastaavan aikakauden autoja. Tuollaisen törmäys on lähes yksi yhteen Euro NCAP keulatörmäystestin kanssa ja siinä A3 8P on saanut 12 pistettä, mikä ei ole itse asiassa kovin paljon, vaan korkeintaan keskitasoa. Enkä nyt todellakaan halua väheksyä entistä Audiasi, mutta vastaavassa turvassa olisit ollut jopa muutamassa 90-luvunmallissa, merkittävä osa 2000-luvun malleista tarjoaa jo selvästi korkeampaakin suojaa.

Mutta hyvän auton toki varmasti saat uudestakin Audista, ei siinä mitään.

juntikka

Joo, tuurilla ne isotkin laivat seilaa. Kävin äkkiä vilkaisemassa tota Euro testiä, Kyllä varmaan on liki noin. Aika mielen kiintoinen sivusto kaikkiaan. Ei hirveitä eroja ollut äkkiä katsottuna, "turvallisten autojen" kesken. Osittain Audia kohti vie taas quattro, ( vaikka edellinen oli vaan "muka q"). Mut oli se muutenki hyvä.

Sit taasen toi keula testi: ilman sarvia ja hampaita... 50-60km/ puolet nokasta betoniin, raju tälli. Nyt oli nopeus isompi ja osuma-ala pienempi, en tiedä miten vaikuttaa.

Mut, ihan kiva kun se osui just eteen, eikä silti polkimet noussu syliin, ikä ratti tullu suuhun. Ei varmasti monessa muussakaan. Silti kuitenkin haluan katsoa seuraavat testit videolta.

juntikka

Nyt olis kuvakin laittaa, mut mä en osaa pienentää- muuta kuin saksilla... Eli jos joltain apuja niin voin lykätä postiin.

juntikka

ai niin javuoden jatkoa kaikille

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: juntikka - 01.01.11 - klo:18:03
Nyt olis kuvakin laittaa, mut mä en osaa pienentää- muuta kuin saksilla... Eli jos joltain apuja niin voin lykätä postiin.


Öö, siis kuvan pienentäminen onnistuu ihan vaikka paintilla. Kopioi kuva ja liitä paintin pöydälle ja klikkaat hiiren oiken puolista näppäintä ja valitset muuta kokoa. Näin siis Windows 7 käyttiksellä.
Takaisin turvallisuuteen.. ->

VWonderman

OT: tässä UVW:ltä napattu kuva Hiacen takarenkaan ja Passatin kohtaamisesta 80km/h nopeudella:

Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

juntikka

ÖÖÖ! Varmaan helppoo.... Mut oon oikeesti käretön. "Vähän" kuin Wonderilla.

juntikka

Mites muuten laukaisiko toi tyynyjä?

Karvis

Lainaus käyttäjältä: juntikka - 01.01.11 - klo:21:43
ÖÖÖ! Varmaan helppoo.... Mut oon oikeesti käretön. "Vähän" kuin Wonderilla.

Laita kuva vaikka mulle mailiin niin lisään sen tähän ketjuun sitten, mailiosoite löytyy profiilista ;)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

juntikka

Kiitti, tulossa on..

Karvis

Tässäpä olisi kuvat juntikan Audista.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

VWonderman

Jaano on toi jo vähän pahempi. :o

Onni onnettumuudessa että oli turvallinen peli alla, kasaricorollan kanssa en olisi ollut niin varma... Tämä nyt menee ilmeisesti lunastukseen niin mitä tulee tilalle?
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

juntikka

Kiitos Karvis avusta! Joo, kyllä se lunastukseen meni. Alkoi vauriot oleen noin 70% ja sit oli semmonen pikku vika, ettei sitä oltu saatu käyntiin... Siitä huolimatta kovasti ne halus multa korjauslupaa ???

Tilalle tulee samaa sarjaa. Pikkasen tarkastin varusteita. Suksiluukkua ja sit siinä on se ambitionbusinesss-linehässäkkä. Rattiin halusin ne namiskat ku Hertan Yariksessa on sellaset ja ne tuntuu aika kivoilta. Alusta on se urheilu-alusta. Pitääkö sen kanssa muuten olla 17" pyörät, vai käykö 16"? Niin sais pikkasen kapeemmat talvipyörät alle.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy