Uusi Volkswagen ARTEON

Aloittaja qsla, 07.03.17 - klo:19:40

« edellinen - seuraava »

qsla

Näemmä uusi Volkswagen Arteon esitelty. Onko tämä uusi Passat CC ?  www.volkswagen.de sivustolla lisää.
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

vwmies

Taitaa olla korvaaja / seuraaja.  Ainakin yrittää seuraavaan ylempään segmenttiin siirtymistä. :P
Yritetään pärjätä.

qsla

Minä taidan olla tulossa vanhaksi. Tämä ei kuvissa sytytä lainkaan itseäni. Tosin samoin kävi kun CC tuli aikoinaan markkinoille ja kun sen pääsi luonnossa näkemään niin piti päästä tilaamaan oma. Toivottavasti pysyn järjissäni ja en lähde lääkitsemään mahdollista autokuumetta :D

Mutta taitaa tuon mallin hinnat asettua nykyistä passattia sen 10Kâ,¬ kalliimmaksi vastaavalla kokoonpanolla. Yrittäkööt vain siirtyä ylempään segmenttiin mutta Passatti tuo on! ::)
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

duke7

On tuo nätti. Pitkästä aikaa konsernilta uusi malli jonka haluaisi tilata.
Onhan siinä paljon Passattia mutta toisaalta kaukana siitä, ihan kuin oli CC:kin. Ja ainahan uudet VW:n mallit hyppäävät mainosten mukaan luokkaa ylemmäksi ;D

Onkos jossain jo luotettavia speksejä tekniikasta? Joku aika sitten lueskelin tästä ja oli arveltu että laatikko tulee Aisinilta.. saattoi toki olla jenkkispeksiä se.

Ritzenhoff

Itse liityn siihen kuoroon joka ei diggaa. Sekava keula ja takapää = ruma ja epäonnistunut muotoilu.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

vwmies

Kyllä sivuikkunat ovat kehyksettömät:

Yritetään pärjätä.

teräksenharmaa

Auto on tosiaan CC:n seuraaja, mutta sen piti olla myös Phaetonin korvaaja. Mitä enemmän Arteonista paljastuu yksityiskohtia, niin sitä vähemmän se vaikuttaa Phaetonin korvaajalta. Tekniikka ja kojelauta ovat suoraan Passatin lainoja. Toki mukana on pari pientä päivitystä, mutta ne tulevat Passatiinkin faceliftin yhteydessä. Puheet Phaetonista ja luokkaa ylemmäksi kipuamisesta eivä näy oikein missään. Nähtäväksi jää, onko lisävarustelistalla mitään Phaetoniin viittaavaa kuten esimerkiksi ilmajousitus.

teräksenharmaa

http://www.motor1.com/news/138684/vw-arteon-price-germany/

Saksan hinnat ovat selvillä. Hintaero Passatiin on sen verran pieni, että luokkaa ylemmäksi kiipeäminen lienee pelkkää mainospuhetta.

psxgamer

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 10.03.17 - klo:12:56
http://www.motor1.com/news/138684/vw-arteon-price-germany/

Saksan hinnat ovat selvillä. Hintaero Passatiin on sen verran pieni, että luokkaa ylemmäksi kiipeäminen lienee pelkkää mainospuhetta.

Ei Arteon nyt maltaita voi maksaa. Hieno muotoilu ulkona, mutta sisältä ihan selvä Passat. Passatin myynti sitäpaitsi ei ole sujunut hirvittävään tahtiin jos tehdas pitää välissä pieniä huilaustaukoja tuotannossa, joten ei Arteonistakaan voi maltaita pyytää. Onhan tuo monen tonnin hinnan nousukin varmasti katetta nostava perhe Passattiin verrattuna kun pitkälti samoista palikoista auto tehdään.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 08.03.17 - klo:09:53
Auto on tosiaan CC:n seuraaja, mutta sen piti olla myös Phaetonin korvaaja. Mitä enemmän Arteonista paljastuu yksityiskohtia, niin sitä vähemmän se vaikuttaa Phaetonin korvaajalta. Tekniikka ja kojelauta ovat suoraan Passatin lainoja. Toki mukana on pari pientä päivitystä, mutta ne tulevat Passatiinkin faceliftin yhteydessä. Puheet Phaetonista ja luokkaa ylemmäksi kipuamisesta eivät näy oikein missään. Nähtäväksi jää, onko lisävarustelistalla mitään Phaetoniin viittaavaa kuten esimerkiksi ilmajousitus.

Phaeton oli VW:lle taloudellinen katastrofi, tuotteena kai sinänsä ihan hyvä - mutta kansanauton imago ei vedonnut "premium" luokan ostajiin.
Eräs tuttavani oli päässyt ihan siviiliajossa kurvailemaan sekä Phaetonia että Audin A8 - yllätyksenä hän kertoi VW:n olleen hiljaisempi.... !  :o

Ainakin jos AMS tuoreita vertailuja lukee, niin sekä uusi eemeli että vitonen ovat kehittyneet edeltäjistään (en nyt puutu siihen enempää), joten tähän ylempään keskiluokkaan (tai D-segmettiin)  harppaaminen varmasti vaatii hieman enemmän kuin uuden infotainment-systeemin ja "faceliftatun / päivitetyn" korin. Kilpailu vaan on sen verran kovaa.  ;)
Yritetään pärjätä.

LEMMY

Saksassa ennakkomynnissä kaksi mallivaihtoehtoa tehokkaimmilla bensa ja diesel moottoreilla. Kyllä toi meikäläistä kiinnostaa. Tulis nyt tännekin hinnat, että pääsis ihmettelee.

http://www.volkswagen.de/de/models/arteon/trimlevel_overview.html
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

vwmies

Jos olen ymmärtänyt oikein, niin Saksan hinnat alk. 150hv bensa 33.000â,¬, mutta suuremmat padat ja 4x4 nostavat hintaa esim. verrokkiin Skoda Superiiin verrattuna useita tonneja enemmän. Mielenkiintoinen yksityiskohta on ylhäältä avautuva suuri takaluukku. Simple as that.  ;)
Yritetään pärjätä.

concorde

Näyttää olevan touri käynnissä:  http://www.volkswagen.fi/fi/models/arteon/arteon-ennakkokiertue.html

Jokos on kokemusperäistä faktaa tarjolla, eli onko joku palstalaisista ottanut kylmät tyypit tällä viikolla?

Hinnoteltuna on:

2.0 TSI (280) 4M DSG R-Line 63100â,¬
2.0 TDI (240) 4M DSG R-Line 62370â,¬

Molemmat maistuis.
VW Passat GTE & BMW F33 430 xDrive

JyKKemus

Tollasen kuva kollaasin kävin napsimassa.
Kyllä se hienolta peliltä näytti.


Nykyinen: Volkswagen Polo MK6 -18
EX: Volkswagen Polo MK5 (6C) -17
EX: Volkswagen Polo MK5 (6R) -12
EX: Volkswagen Golf MK5 -05
EX: Citroën Xsara VTR -01

spr

Lainaus käyttäjältä: concorde - 14.06.17 - klo:13:05
Hinnoteltuna on:

2.0 TSI (280) 4M DSG R-Line 63100â,¬
2.0 TDI (240) 4M DSG R-Line 62370â,¬

Molemmat maistuis.

Eli se on tosiaan kymppitonnin kalliimpi kuin Passat vastaavalla koneella. Aika huh huh, etenkin kun Youtuben testivideoilla testaajat aika yksimielisesti tuntuvat toteavan, että oikein kiva mutta pohjimmiltaan silti Passat.

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: spr - 15.06.17 - klo:07:23
Eli se on tosiaan kymppitonnin kalliimpi kuin Passat vastaavalla koneella. Aika huh huh, etenkin kun Youtuben testivideoilla testaajat aika yksimielisesti tuntuvat toteavan, että oikein kiva mutta pohjimmiltaan silti Passat.

Diesel-puolella ero jää pienemmäksi:

Passat Sedan Highline 2,0 TDI Biturbo176 kW (240 hv) 4MOTION DSG-automaatti 55 707,82 â,¬
Arteon R-Line 2,0 TDI 176 kW (239 hv) 4MOTION DSG-automaatti 62 371,78 â,¬

Hintaeroa on "vain" 6 600 euroa. Kun ottaa huomioon, että Passattiin maksaisi R-line paketti 4 000 euroa, niin coupemainen kori tuntuu suorastaan halvalta (R-line sisätilapaketti poistettu Passatin puolelta, ilmeisesti juuri Arteonin tulon takia).
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

M-J

Mulle tulee 110kw TDI Elegance seuraavaksi liisariksi. Firman eko-politiikka blokkasi tehokaammat versiot, joten mennään tolla perus kiisselillä. Toimitus pitäisi olla lokakuun lopussa, katsotaan pysyykö aikataulussa. Kyllähän tohon saa rapsia varustetta että erottuu perus pasaatista muuten kuin ulkonäöltään. Plussaa sisätiloista ja kontin koosta kun vertaa ekan generaation CC:n joka oli aikoinaan. Joitain ihmeellisyyksiä hinnoittelussa esim kattoluukun osalta. Tohon rahaan olettaisi saavan kunnollisen panoraamakaton eikä mitään pikkusen turvotettua finlandia-luukkua. Lisäksi tummennetut lasit joutuu raksimaan aina, kun luulisi että ne tulee paremmassa varustelutasossa vakiona. Koukku on kallis ja bensalämppäri taas edullinen.   

M-J

25.10 olisi oman luovutus. Täytyy postailla fotoja ja kokemuksia kun on saanut ekan tontun mittariin

Hidalgo

VAG-premiumia. Samat hallintalaitteet kuin Skodassa, ei vakuuta. Ajoltaan ihan mukava, muttei mitenkään erityisen hiljainen. Kaukana Phaetonista, lähempänä fl-CC, johon laitettu Skodan takaluukku.

M-J

Oman kokemuksen contin nastoilla ja laminaattilaseilla huomattavasti hiljaisempi kuin esim Superb ja myös hiljaisempi kuin passat. Kitkoilla menisi varmaan aika sukkasillaan. Oikeastaan ainoa moite on taajamassa todella epäloogisesti toimiva kaistallapitoavustin. Kun ajelee kehää tai muita syöttöreitteja, niin ramppiin/rampista ajaessa tulee todella mielenkiintoisia tilanteita kun auto epäloogisesti kääntelee rattia. Tottumattomammalle todella spookyjä hetkiä. Itse käytän tota lähinnä matka-ajossa jossa se toimii hyvin. Järjestelmän adaptiivinen asetus on ihan susi, sen tosin totesi automyyjäkin että kokeile mutta suosittelee että jätät pois. Valot mun mielestä hyvät ja tykkään kovasti myös sisävalaistuksesta muunneltavuuden vuoksi. Samaten vakaus esim loskakeleillä hyvä, kestää vaihtaa motarilla kaistaa vaikka olisi tavaraa enemmänkin. CC vertaus joiltain osin kohdallaan, sillä ei tämä missän nimessä ole Phaetonin tyyppinen panssarivaunu, mutta kuitenkin selkeästi CC:tä luokkaa isompi peli. Kulutus on matka-ajossa mukavan pieni. Kesänopeuksilla menee motarilla sen 4.7-4.8l, nyt talvinopeuksilla pari desiä vähemmän ja keskikulutus tankillisella on liikkunut 5.2 ja 5.3l välissä (autossa webasto)

Ainoa mikä oikeesti pännii on sama mitä aikoinaan CC:n kanssa: lukemattomat teinipellet, keski-ikäiset Kia/Avensiskuskit ja saman muotin sprintterikuskit kokee olevansa vastasia ja koittaa oman kiihtymyksensä lisäksi saada sen kulkineensakkin kiihtymään suosittaakseen erinäköisiä liikenteellisiä urotöitä. Kumma juttu miten näinkin vähän massasta erottuvalla vehkeellä saa osakseen moista huomiota

Herr K

Tämän auto, motor und sportin artikkelin mukaan Arteonista olisi tulossa myös shooting brake -tyyppinen coupemainen farmarimalli ensi vuonna:

https://www.auto-motor-und-sport.de/news/vw-arteon-shootingbrake-2019-bilder-daten-marktstart-preis/
VW Passat Variant GTE

JMTL

Onko tietoa onko tästä Arteonista tulossa Plug-in hybridiä?

Aika vähän on ilmeisesti porukalle kertynyt kokemuksia uudesta Arteonista.
Octavia Combi -19
exät 8 x VAG

JMTL

Eikö vieläkään kellään kokemuksia Arteonista? Muutama tullut vastaan ja omaan silmään kyllä näyttävä peli.
Octavia Combi -19
exät 8 x VAG

Typ:3H

Täältä löytyy 1.5 TSI DSG R-line Limited Edition.

Tällä voimalinjalla auto on kutakuinkin Passatin ekstentrisempi hatchback versio ja eihän tuo muutenkaan ihan hirveästi kummallisempi ole kuin vaikka Superb, mikä on varusteltu samaan suuntaan. (esim. Sporttialusta/progressiivinen ohjaus) Siis ominaisuuksiltaan. Käytännössä isoin ero on siinä ulkonäössä, eli excelöiden tai pelkällä järjellä autoa ostaessa ei kyllä Arteoniin päädy.

Mutta siis ihan näppärä vaihtoehto tuo on jos ja kun huomaa, että niitä Superbeja, Passateja ja Mondeoita alkaa olla liikenteessä jo tarpeeksi. Tilaa piisaa perhekäyttöön mainiosti ja auto on sinällään vielä suht järkevän kokoinen ulkomitoiltaan.
Muuten tuo olisi ollut ehkä vähän liiankin arvokas, mutta tuo Limited Edition -malli on kyllä ihan passeli paketti hinta-laatusuhteeltaan. Eihän se toki vieläkään mikään halpa ole.

Tuo on oikeastaan siis Passatti, joten kokemukset voi oikeastaan tsekata Passatti -ketjusta ja tavallaan voi todeta, että ihan perusvarmaa suoritusta auto on.

Karmittomat ikkunat vähän tietysti jännittävät talven tullen. Autossa on onneksi webasto jolla ehkä voi herkistellä laseja jos meinaa jäätää. Ja katoksessa tuo vehje yönsä pääsääntöisesti viettää.

Ikkunoista muuten kuuluu sopivassa sivutuulessa ylimääräisiä suhinoita, jotka eivät nyt varsinaisesti käy hermoille, mutta kauneusvirhe se on kuitenkin. (Autossani ei ole laminoituja laseja)

Peilit kääntyvät hassusti siten, että peilin lasi osoittaa parkissa ylöspäin, joten esim. siitepölyn ja sateen yhteistyöllä peilin lasi sotkeentuu. Näyttää myös vähän tyhmältä. Automaattisen kääntötoiminnon saa onneksi valikoista pois.

Avustavista järjestelmistä voisi kirjoitella kaikkea jännää, mutta niistä on tarinoitu jo esim. tuolla Passattipuolella joten taidan jättää niistä isommat selvitykset pois. Osa toimii yllättävän huonosti.

Informaatiojärjestelmä voisi olla selkeämpi, esim. tuo 12,3 AID -näyttö on yllättävän kökkö. Täytyykin kyllä pian alkaa tutkia, että miten sitä pääsisi säätämän jotenkin järkeväksi. Siinä näkyy vakiona tosi vähän informaatiota kerralla ja asioita pitää hakemalla hakea ratin nappuloiden kanssa. Tämäkin juttu on yhteinen muiden VW:den kanssa.


duke7

Onko kukaan muuten lukenut TM:n vertailua "TM-vertailussa kolme GT-autoa â€" Kuka on maanteiden kuningas?" jossa Arteon mukana?

MMV

Arteon ylivoimainen ykkönen, Stinger kakkonen ja 4-sarjan Bemu viimeinen. Suurin miinus taisi olla isohko kulutus tuolla 280 hummaisella TSI:llä

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: MMV - 29.08.18 - klo:11:34
Arteon ylivoimainen ykkönen, Stinger kakkonen ja 4-sarjan Bemu viimeinen. Suurin miinus taisi olla isohko kulutus tuolla 280 hummaisella TSI:llä
Millä perusteella oli valittu vain nuo kolme merkkiä vertailuun, ja mitkä olivat arviointiperusteet?

MMV

Selasin lehden kirjastossa, en muista tai sen kummemmin lukenut juttua. Valintaperusteista ei tietoa, mutta A5 Audia ei oltu saatu testiin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy