Kohtuuhintainen pistokehybridi, mikä?

Aloittaja repomies, 05.02.17 - klo:11:31

« edellinen - seuraava »

repomies

Lainaus käyttäjältä: evilk - 04.02.17 - klo:23:47
Itse kaipaisin Volvolta vähän "kevyempää" versiota T8:sta eli sellainen parisataaheppainen bensakone plus tuo sama sähkömoottori & akkupaketti kuin T8ssa. Todennäköisesti sellaista ei kuitenkaan kannata valmistaa koska autoverottomissa maissa hyöty jää vähäisemmäksi kuin Suomessa jossa vähillä päästögrammoilla "säästetään" reippaasti autoverossa.

Vähän samaa olen itsekin haikaillut, siis että tuonne vähän köyhempään hintaluokkaan tulisi enemmän vaihtoehtoja plugin-hybrideihin. Premiumia en kaipaa koska en koe siihen investointia järkeväksi. Onhan toki esimerkiksi Passat GTE, mutta kun kokemusta volkkarin laadusta on niin ei oikein nappaa. Ja jos sitä varustelee, niin hinta karkaa äkkiä pilviin siinäkin.

Vaimoa vaivaa lisäksi ihan tyypillinen korkeakoulutetun naisen viherpiipertäjäidealismi ja sähköautofetissi, joten jos uutta autoa halajan ilman hellasäröä niin taitaa olla parempi suosiolla kahlata läpi noita ekovaihtoehtoja. Ja onhan se toki totta, että tuollaisen kanssa saa paikallispäästöt pieniksi kun työmatkat menisi meillä sähköllä, kuten myös käytännössä melkeinpä kaikki kauppareissut. Täällä kun ei oikein noita yli 20 kilsan suuntaansa olevia reissuja tule normaalisti tehtyä. Ideapark joku 18km ja Stockmann alle 8km.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: repomies - 05.02.17 - klo:11:31
Vähän samaa olen itsekin haikaillut, siis että tuonne vähän köyhempään hintaluokkaan tulisi enemmän vaihtoehtoja plugin-hybrideihin. Premiumia en kaipaa koska en koe siihen investointia järkeväksi. Onhan toki esimerkiksi Passat GTE, mutta kun kokemusta volkkarin laadusta on niin ei oikein nappaa. Ja jos sitä varustelee, niin hinta karkaa äkkiä pilviin siinäkin.
Itse kun Passat GTE:tä varustelin, niin varusteiden hinnat tuntuivat hyvin kohtuullisilta parin premium-merkin konfiguraattorin jälkeen. Toki Skodalla samat varusteet ovat varmaankin vieläkin selvästi edullisempia. Kokemukset näistä MQB-levyn päälle rakennetuista Volkkareista eivät taida antaa kovin montaa syytä olla ostamatta GTE:tä.

P. Laaja

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 05.02.17 - klo:12:17
Itse kun Passat GTE:tä varustelin, niin varusteiden hinnat tuntuivat hyvin kohtuullisilta parin premium-merkin konfiguraattorin jälkeen. Toki Skodalla samat varusteet ovat varmaankin vieläkin selvästi edullisempia. Kokemukset näistä MQB-levyn päälle rakennetuista Volkkareista eivät taida antaa kovin montaa syytä olla ostamatta GTE:tä.

Uusi Countryman S E voisi olla vaihtoehto jollekulle: karvan yli neljän kybän perushinta, ja siihen saa jo kohtalaisesti varusteita mukaan. Jonkinlainen neliveto tulee kaupan päälle, kun sähkömoottori vetää takaa ja polttomoottori edestä. Tehoa on sen verran, että lähee paikaltaan kuin hauki rannasta. Mini-retrotyyli kasvatettuna Qashqai-kokoluokkaan on sitten varmaan vähän on tai off henkilöstä riippuen.

Markkina kyllä huutaisi lisää Countrymanin kaltaisia spekseillä olevia autoja muiltakin merkeiltä.

ukormi

Parin vuoden päästä pitäisi miettiä uutta käyttöetuliisaria, edellyttäen että töitä vielä on  :)
Pistokehybridi on ollut myös mielessä, mutta eipä tuon 37000 euron hintaluokassa yhtään sellaista eurooppalaista ole tarjolla. Liekö minkään maalaista.
Paljon pitää noiden hintojan tulla alas, että olisi mitään mahdollisuutta pistokehybridi ottaa  :(
Mikä on sitten kohtuuhintainen..
Varmaan pitää taas ottaa parjattu diesel, tai voihan sitä toki olla ottamattakin koko liisaria.

Jospa kahdessa vuodessa tapahtuisi jotakin radikaalia noiden pluginien hinnoille.

No persaukisethan noista hinnoista vaan valittaa.
Audi 2.0 TDI 2018
Audi S3 Sportback 2009

repomies

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 05.02.17 - klo:12:17

Skodalla ei taida olla pistokehybridiä ennen 2019, jolloin pitäisi ainakin Superbia alkaa saada. Skodan hankintaa puoltaisi se, että paikallinen "hyvä ja halpa" skoda-huolto olisi kävelymatkan päässä.

Meidän perheessä autoja on tavattu pitää liian pitkään ilman vaihtamista, ja siksi nuo laatuongelmat on tullut koettua turhan konkreettisesti. Pahoin pelkään, että uudemmatkin volkkarit paljastuvat volkkareiksi ajallaan. Ensimmäisenä omistajana pahimmat volkkarismit saa kyllä kaadettua sylttytehtaan niskaan, ettei se nyt sinänsä ole tekemätön paikka. Eli jos auto ruostuu ennen aikojaan tai joku insinöörien aivopieru nostaa päätään niin asia pitäisi saada kuntoon. Vaimon asenne VW:n hankintaa kohtaan on kuitenkin äärimmäisen negatiivinen johtuen nykyisen Passatin pajalla viettämästä ajasta, joten taitaa jäädä hankkimatta moinen. Skoda voisi mennä läpi, ei se tajua kuitenkaan että samaa skeidaa se on.

Apaju

Lainaus käyttäjältä: repomies - 05.02.17 - klo:13:37
Skodalla ei taida olla pistokehybridiä ennen 2019, jolloin pitäisi ainakin Superbia alkaa saada. Skodan hankintaa puoltaisi se, että paikallinen "hyvä ja halpa" skoda-huolto olisi kävelymatkan päässä.
Mahtaako se lähihuolto vaan saada oikeudet huoltaa pistokehybridiä, ainakin Vw:lla ja Audilla on hybridien huolto/myyntipaikatkin melko harvassa.
VW ID.3 Life

Cayman

Lainaus käyttäjältä: Apaju - 05.02.17 - klo:14:42
Mahtaako se lähihuolto vaan saada oikeudet huoltaa pistokehybridiä, ainakin Vw:lla ja Audilla on hybridien huolto/myyntipaikatkin melko harvassa.

Löytyykö näistä lista mitkä liikkeet saa huoltaa ja myydä Vw hybrideitä?
ID.3 Business
Golf VIII

ram1

Itse kun aina tietenkin Bemuista tykännyt, vaikka usein vag alla ollutkin.Mietin jos itesellä olisi varaa plug in hybridiin. Ehdoton valinta 330e. Jos siihen lataa reilustikin höysteitä, niin hinta pyörii 55ke paikkeilla. Silloin jo kaikki M-sport kilkkeet, kessy, kattoluukku, acc, Harmanit yms.. Itse en tilaa tarvitse, ja kyllä se vaan korvaan ainakin parempi kuin Tsi/dsg. Golfkin pyörii jo lähempänä 50 tonnia, ja ei kyllä itselle putoa.

Ja tämä siis vain kuuluisa makukysymys, täysin omaan käyttöön.

Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 05.02.17 - klo:15:25
Itse kun aina tietenkin Bemuista tykännyt, vaikka usein vag alla ollutkin.Mietin jos itesellä olisi varaa plug in hybridiin. Ehdoton valinta 330e. Jos siihen lataa reilustikin höysteitä, niin hinta pyörii 55ke paikkeilla. Silloin jo kaikki M-sport kilkkeet, kessy, kattoluukku, acc, Harmanit yms.. Itse en tilaa tarvitse, ja kyllä se vaan korvaan ainakin parempi kuin Tsi/dsg. Golfkin pyörii jo lähempänä 50 tonnia, ja ei kyllä itselle putoa.

Ja tämä siis vain kuuluisa makukysymys, täysin omaan käyttöön.

Kyllä se noilla höysteillä menee jo sinne 60keuroon ja ylikin jos sinne nappaa vielä vaikka navin + pari muuta pakollista. Aika kallis hinta autosta, josta on unohdettu äänieristeet. Itse tuollaista tinkailin vakavissani, mutta pari koeajoa muutti mielipiteen.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

tmr97

Passat 1.4 TSI DSG (150hv) -> GTE PHEV-versio +13kâ,¬
BMW 218iA -> 225xe PHEV-versio +3,5kâ,¬

VAG PHEVit ylihintaisia. Tuossa bemarissa teho nousee enemmän ja saa vielä nelivedonkin!

enkero

Lainaus käyttäjältä: repomies - 05.02.17 - klo:13:37
Ensimmäisenä omistajana pahimmat volkkarismit saa kyllä kaadettua sylttytehtaan niskaan, ettei se nyt sinänsä ole tekemätön paikka. Eli jos auto ruostuu ennen aikojaan tai joku insinöörien aivopieru nostaa päätään niin asia pitäisi saada kuntoon. Vaimon asenne VW:n hankintaa kohtaan on kuitenkin äärimmäisen negatiivinen johtuen nykyisen Passatin pajalla viettämästä ajasta, joten taitaa jäädä hankkimatta moinen. Skoda voisi mennä läpi, ei se tajua kuitenkaan että samaa skeidaa se on.

Tai sitten ei: tuossa toistaiseksi viimeiseksi Skodakseni jääneessä Octaviassa oli lystikäs Webastoon liittyvä käynnistymisongelma. Ei ne sitä saaneet korjattua niin pistin sen kaalilavetin luiskaan ennen takuun umpeutumista. Nyt sit ajetaan museoautolla :)

Tosiaan tuo Bemarin 225xe on yllättävänkin kiintoisa, akut täynnä aika pirteä peli, mutta maantiellä varsin janoinen. Taajamissa menee yllättävän mukavasti sähköllä, pätkäajoon varmasti loistava valinta jos työpaikalla saa patterin vielä täyteen. Hyvä ajaakin, tosin akkujen paino vie parasta fiilistä ajettavuudesta. Varusteitahan tuo sitten huutaa, vakiona taitaa olla just ja just ohjauspyörä ja keskuslukitus.
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

-karppa-

Kahvipöydässä nauratin työkavereita tekniikanmaailman mainoksella missä oli Volkkarin mainos Passatin pistokehybiridistä:

Sähköistä älyvoimaa:
Teho:218hv, Yhdistetty kulutus: 1.7l/100km, yhdistetty co-päästöt: 38g/km, toimintamatka sähköllä: Jopa 50km . Kulutus ei varmana pidä paikkaansa ja toimintamatka on talvella 35km luokkaa  ;).

Naisetkin nauroi, että eihän tuolla pääsisi välttämättä edes töihin ilman muuta apua  ;D.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

mi16

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 05.02.17 - klo:16:31
Kahvipöydässä nauratin työkavereita tekniikanmaailman mainoksella missä oli Volkkarin mainos Passatin pistokehybiridistä:

Sähköistä älyvoimaa:
Teho:218hv, Yhdistetty kulutus: 1.7l/100km, yhdistetty co-päästöt: 38g/km, toimintamatka sähköllä: Jopa 50km . Kulutus ei varmana pidä paikkaansa ja toimintamatka on talvella 35km luokkaa  ;).

Naisetkin nauroi, että eihän tuolla pääsisi välttämättä edes töihin ilman muuta apua  ;D.
Meidän vastaavalla voimalinjalla A3 e-tronilla on keskikulutus 1.2l/100 km ja näin leutona talvena sähkö riittää 36-41km matkalle.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: mi16 - 05.02.17 - klo:16:40
Meidän vastaavalla voimalinjalla A3 e-tronilla on keskikulutus 1.2l/100 km ja näin leutona talvena sähkö riittää 36-41km matkalle.

Mielenkiinnosta kysyn auton pääsääntöistä ajomatkan pituutta?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

ram1

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 05.02.17 - klo:15:47
Kyllä se noilla höysteillä menee jo sinne 60keuroon ja ylikin jos sinne nappaa vielä vaikka navin + pari muuta pakollista. Aika kallis hinta autosta, josta on unohdettu äänieristeet. Itse tuollaista tinkailin vakavissani, mutta pari koeajoa muutti mielipiteen.
Nämä olikin makukysymyksiä.Periaatteessa mulle kävis pelkkä sport-line,eli 50ke. Ja se vaan ollu aina mulle se merkki, kun eka kerran ajoin Bemulla.

Mä en periaatteessa kaipaa autoon juurikaan mitään, mutta noissa kun verot pienet, niin helposti ottaa. Hiukan nykyään jopa naurattaa, että otetaan niitä pakollisia varusteita, mutta niissä kyllä ne pakolliset jo on. Jos ei suoranaisesti asu autossa joka päivä, niin suurin osa täysin turhia, vaikka toki itsekin ottaisin jos ei tarttis hinnoista välittää lähinnä sen myymisen kannalta.
Jos sen laitat maksamaan pakollisilla 60, niin siinä jo lähes kaikki.

330e A Business Exclusive Edition M Sport, 50 870,45

3- sarja ei ole koskaan ollut mikään erityisen hiljainen, eikä tilava yms. mutta ajoauto se on parhaimmillaan. 5- sarjasta saa sit niitä hiljaisia, joissa hinta jo menee tolkuttomaksi.

Volvot on jees, mutta kun ei iske, niin ei iske. Varmasti toisena mun listalla kuitenkin, koska veikkaisin olevan näistä em. paras ainakin pitkässä juoksussa. Mähän en siis enää harrasta uusia autoja ollenkaan, eli täysin teorettista löpinää, mutta se olikin vain oma valintani, enkä edes katsonut mitä sillä voisi saada, kun ei kiinnosta.

Toi 2- sarja ei kuuluisi mun mielestä tolle merkille ollenkaan, mutta toki tajuan miksi sellainenkin hökötys piti vääntää. 1-3- sarja olisi mieluusti itselle aina takaveto, ja isommat sit nelikkoja.

Ja lähinnä nyt vaan ilmaisin mielipiteeni mitä itse ottaisin Vagin sijasta. Mitään kiistaa tästä en hakemassa todellakaan. Kukin ostelee ja haaveilee omien mieltymysten mukaan.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08

mi16

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 05.02.17 - klo:16:44
Mielenkiinnosta kysyn auton pääsääntöistä ajomatkan pituutta?

Puoliskon työmatka on 9km suuntaansa. Autolla pyritään ajamaan kaikki muutkin kauppa ja sellaiset ajot mitkä on alle 100km. Vuodessa n 10tkm

ram1

LainaaAika kallis hinta autosta, josta on unohdettu äänieristeet.

Ja rft:t pilaa auton kuin auton, vaikka nyt en siis väitä että hiljainen olisi, tai johtuvan edes siitä. Mutta ikinä jaksa ymmärtää miksi ne ei lopeta tuota rft renkaiden käyttöä. Koeajoautoista ne ainakin pitäisi poistaa. Se muuttaa koko auton käytöstä huonompaan suuntaan, ja talvirenkaillahan ei pysty edes kunnolla ajamaan.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Apaju

Lainaus käyttäjältä: Cayman - 05.02.17 - klo:14:48
Löytyykö näistä lista mitkä liikkeet saa huoltaa ja myydä Vw hybrideitä?
Tuolta voi hakea e-mobility huollot ja myyntipaikat
VW ID.3 Life

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy