vikakoodin lukulaite, millainen kannattaa hankkia

Aloittaja ziiz, 17.01.17 - klo:12:39

« edellinen - seuraava »

ziiz

Suunnittelin tossa hommata lukulaitteen mutta hintahaitari on aina 40 eurosta ylöspäin. Millaista suosittelette ajatellaan että max hinta olis 150 mutta mielellään tietenkin halvin mahdollinen jolla jotain tekeekin. Oli vasta tuo turvatyynyn valohomma ja se nollaantui kun kävin korjaamolla ja annoin 50 rahaa :) vois vastasuuden varalle vaan hommata oman mittarin. ps. Tänään siinä syttyi polttoaineen vähäisyydestä kertova merkkivalo, tarviiko siihen tosiaan aina laittaa lisää polttoainetta vai voiko senkin nollata tollasellla mittarilla?  ;D ;D ;D ;D ; auto siis 1,9 passat -06

ConD

Jos Androidkännykkä löytyy ja tahdot panostaa "kunnon" laitteeseen, niin OBDeleven on aika etevä peli volkkareiden kanssa:

https://obdeleven.com/

Tuolla tekee monta asiaa samoin kuin VCDS:llä mikä on VAG vikakoodinlukijoiden kruununjalokivi, mutta hinta on vain pieni siivu VCDS:n hinnasta. Kulkee mukana, eikä vaadi PC:tä... PRO tottakai suositus jos jotain aikoo tehdäkin, 55â,¬ maksaa.

Ja ei... polttoaineen vähyyttä et tuolla(kaan) korjaa. Jos löydät tai keksit sopivan adapterin siihen niin että autolla voi ajaa loputtomasti, niin onnittelen, olet tuleva miljonääri!  :P

M_M

Ainakin niistä Bilteman ja kumppaneiden myymistä halvoista koodinlukijoista kannattaa pysyä kaukana. Tuttu on kokeillut useampaakin sellaista ja tullut sitten aina kuitenkin käymään VCDS:n luona. Yksi laite esim ei näyttänyt koko autosta kuin yhden ilmastoinnin läppävikakoodin, vaikka moottorivalo paloi ja moottorilla oli useampi nokkaketjun venymään viittaava koodi. Toisessa autossa taas paloi myös moottorin valo hehkutulpasta johtuen, mutta toinen(kaan) kokeiltu halpislukija ei näyttänyt yhtäkään koodia.  ::)
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Geoman

Uskoisin, että tältä sivustolta hyvä ratkaisu saksalaisiin autoihin:
http://www.mycarly.com/

Android-pohjaiset automerkkikohtaiset Carly-ohjelmistot löytyy google.play:n kautta. Lite-versio on ilmainen, jolla voi testata myös Pro-ominaisuuksia kerran. Sen jälkeen voi käyttää ilmaista Lite-versiotaja jollei se riitä niin sen voi täydentää maksullisella Pro-versiolla. VAG-autoille on oma ohjelmisto. BMW-autoille oma ja Mercedes-autoille oma. Kaikista ohjelmistosta voi ohjelmavalikosta valita oman automallinsa.

Carly myy myös OBD-sovitteita. VAG:lle käy ilmeisesti yleisesti myynnissä oleva "yleissovite", mutta BMW-autoille kannattaa ostaa älykkäämpi OBD-sovite.

Itselläni on tuo VAG-sovite ja ohjelmisto tuntuu fiksulta. En ole vielä testaillut sovitteen kanssa. Carly:llaon myös hyvältä tuntuva tuki ja ohjelmiin saa päivityksiä.

Pro-versioilla voi tehdä myös joitakin sopeutuksia.

ConD

Lainaus käyttäjältä: M_M - 17.01.17 - klo:12:50
Ainakin niistä Bilteman ja kumppaneiden myymistä halvoista koodinlukijoista kannattaa pysyä kaukana.
Allekirjoitan täysin...

Lainaus käyttäjältä: Geoman - 17.01.17 - klo:13:01
Uskoisin, että tältä sivustolta hyvä ratkaisu saksalaisiin autoihin:

Itselläni on tuo VAG-sovite ja ohjelmisto tuntuu fiksulta. En ole vielä testaillut sovitteen kanssa. Carly:llaon myös hyvältä tuntuva tuki ja ohjelmiin saa päivityksiä.

Pro-versioilla voi tehdä myös joitakin sopeutuksia.
Sorry, lainailen vähän valikoiden mutta... vähän tuntuu hataralta tuo "suosituspohja" boldattujen kohtien vuoksi.

Voi toki olla että Carly on hyvä, mutta ainakaan "geneerisellä" ELM-palikalla tuonkaan kanssa ei tee yhtään mitään, kun ne ei osaa jutella kuin geneeristä tiedonsiirtokanavaa pitkin auton kanssa, joten nuo ohjainlaitteiden syvällisemmät tiedot jää sinne piiloon kuten M_M kirjoitti... Carlyn oma palikka toki kannattaa testata kunnolla, jotta saisi siitä kaiken irti tuolla softalla. Lupaavia kirjoittelevat kuitenkin.

Minä olen VCDS:n kanssa paininut vuodesta 2008 asti, OBDeleven on ollut kohta 1,5v käytössä ja ELM-kikkareita tuli kokeiltua 6-7v sitten eikä ne sieltä mihinkään ole parantuneet. OBDeleven PRO-versio mahdollistaa mm. uusien MQB autojen sopeutukset samoin kuin VCDS, täydet reaaliaikaiset dataseurannat ja koodauksetkin. Puhuu Suomea tarvittaessa. Ainoa miinus VCDS:ään tottuneelle on, että labeltiedostot ei ole niin laajat ja selkeät, mutta nuo UDS-adaptationit menee sellaisenaan kun tiedot tulee suoraan ohjainlaitteelta.

Tuska

Itse ostin joskus tommosen halpislukijan ja on maksanut itsensä moninkertaisesti takaisin. Tietenkään sillä ei voi mitää koodailuja tai sopeutuksia tehdä mutta vikakoodit saa pihalle  8)

https://www.e-ville.com/fi/3045312-merkkikohtaiset-obd2-vikakoodinlukijat-ja-nollaajat/3038-obd-vikakoodinlukija-vag405.html

Olen ollut tyytyväinen vaikka ostan kyllä jossakin vaiheessa vcds.
Opel Insignia Sports Tourer Innovation 1,6 -19

ex-vaggineet
Passat Variant Comfortline 1.4 TSI DSG -15
Golf Variant Comfortline 1.6 TDI -11
Passat Variant Comfortline 1.9 TDI -06
Passat Variant Trendline 2.0 -03
Golf Variant Comfortline 1.6 -00

Late

Itsellä nämä jutut käytössä:

*ODIS Engineering "Ohjainlaitteiden softan päivitys onnistuu tällä"
*Ross-Tech Micro-CAN  "VCDS"
*OBDeleven https://obdeleven.com/

*Halvin taitaa olla jos pelkästään vikakoodeja haluaa lukea "Drivelooper " http://www.drivelooper.com

ziiz


https://obdeleven.com/

Eli ostan sellasen langattoman adapterin ja lataan ton ohjelman tablettiin?


Daatta

Lainaus käyttäjältä: ziiz - 17.01.17 - klo:15:58
https://obdeleven.com/
Eli ostan sellasen langattoman adapterin ja lataan ton ohjelman tablettiin?

Niin, ostat OBDelevenin adapterin (Pro varmaankin) ja lataat softan tablettiin.

LainaaIMPORTANT:

This application doesn't work with ELM327 and other OBDII devices! It requires unique OBDeleven device.

Eli tuo ei toimi kiinan 2â,¬ adaterilla.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

partse

Tuli hankittua toi obdeleven pro. Vaikuttaa hyvälle, löysi vikoja omasta skodasta joita toi vanhempi halpa elm327 ei löytänyt. En ole vielä kerinnyt syventymään laitteeseen enempää. Muutama huomio obdelevenistä. Ymmärtääkseni vaatii android puhelimessa/tabletissa nettiyhteyden että toimii. Ja osa ohjelmoinnista tarvii jotain pisteitä/credidsejä (jotka ostettava erikseen). Ja tosiaan ohjelma ei toimi elm327 palikalla vaan vaatii omansa.

Macross

Mites tuo obdeleven, mitä kaikkea sillä voi tehdä ilman että maksaa lisää? Jostain luin myös että 6crediittiä/pv tulis ilmaiseksi?
Ei tuo niiden kotisivu paljoa mitään kerro.

enke63

Millä noista saisi webastonkin pois lukosta?

golffisti IV

Tuossakin näyttää olevan aika laaja skaala mitä voi tehdä. On suomenkielinen.
https://www.elekma.com/kattava-vikakoodinlukija-vag-autoon
VW Golf 1.6 16v BCB -03

Geoman

Carly on hyvä BMW-autoille. Ostin itse VW:lle Carlyn, mutta kyllä OBDeleven on VW:lle parempi.

mtrantalainen

Lainaus käyttäjältä: Macross - 18.01.17 - klo:18:33
Mites tuo obdeleven, mitä kaikkea sillä voi tehdä ilman että maksaa lisää? Jostain luin myös että 6crediittiä/pv tulis ilmaiseksi?

Kredittien käytöstä tarkemmin tässä videossa: https://youtu.be/tesklrp019E - OBDEleven (ODB 11) mahdollistaa kaikkien asioiden tekemisen ilmaiseksi virallisen adapterin + pro-lisenssin ostamisen jälkeen, jos koodaat kaiken itse. Krediittejä tarvitsee vain valmiiden "appien" ajamiseen, joilla joitakin koodauksia voi tehdä ilman, että ymmärtää yhtään miten koodaaminen oikeasti tehdään. Esimerkiksi jollekin Golfille voi olla app, jolla säädetään vaikka 5 vaihtoehdosta millaiset takavilkkujen välkytykset haluat kun vilkku on päällä, mutta ilman appia voi tehdä kaikki koodaushommat ihan käsityönäkin ja kaikille koodaushommille ei ole olemassa appia.

Enhancer

VCDS, tai sellaisen omistavan auttajan puhelinnumero :).
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

SSchevy

Lainaus käyttäjältä: golffisti IV - 19.01.17 - klo:19:31
Tuossakin näyttää olevan aika laaja skaala mitä voi tehdä. On suomenkielinen.
https://www.elekma.com/kattava-vikakoodinlukija-vag-autoon

Onko tästä käyttökokemuksia? Onko tuota helppo käyttää yms..?

sample

Vanha säie, mutta mikä lukija nollaa Add-blue fault varoituksen ?  950 km ajoa jäljellä, ja jouluna pitäisi kuitenkin ajella. add-blue tankki täynnä. Vikakoodit sain nollattua vanhalla lukijalle... mutta km rajoitus ei hävinnyt mihinkään ? Tiedossa on varsinainen vikakin - Nox anturi vaihtoon, mutta mites vaihdon jälkeen ? häviääkö tuo starttaamiseen liittyvä km rajoitus mihinkään ?   - se varmaan katoa myöskään akkukaapelia irroittamalla  ? Alkaa pikku hiljaa potuttaa, kun on ollut useampi add-blue vika putkeen, ja autolla pitäisi ajakin välillä, eikä vaan seisottaa sitä pajalla....

Topias H

Minulla on  Käytössä quiklynks t55. Sillä pääsee kaikkiin vag autoihin lukemaan vikakoodeja ja nollaamaan niitä. Näyttää myös jonkin verran livedataa. Toimii myös muissa autoissa. Erittäin helppokäyttöinen yleismalli vehje. Taisi maksaa 99â,¬ motonetissä. Mulle on ajanut kaikki tarpeet kyseinen laite. Jossain vaiheessa tulee varmasti hankittua VCDS omaan käyttöön. Koska sille on kuitenkin tarvetta tämän luokan harrastajalle.

Tuosta quiklynksistä on myös muta versioita, joilla pääsee vielä syvemmälle kuin t55:lla. Ei tarvi virtaa, eikä internettiä käytettäväksi. Siksi on loistava kampe kotikäyttöön. Maksanut itsensä jo joku 10 kertaa. Ja kaverit tarjoaa kahvit useaan otteeseen palkaksi. 😃
~ VCDS-OULU ~ HEX - V2 unlimited ~ Pitkä jono volkkareita ja muutama Peugeot, Volvo, Nissan.

Tos®

Lainaus käyttäjältä: sample - 23.12.19 - klo:11:19
Vanha säie, mutta mikä lukija nollaa Add-blue fault varoituksen ?  950 km ajoa jäljellä, ja jouluna pitäisi kuitenkin ajella. add-blue tankki täynnä. Vikakoodit sain nollattua vanhalla lukijalle... mutta km rajoitus ei hävinnyt mihinkään ? Tiedossa on varsinainen vikakin - Nox anturi vaihtoon, mutta mites vaihdon jälkeen ? häviääkö tuo starttaamiseen liittyvä km rajoitus mihinkään ?   - se varmaan katoa myöskään akkukaapelia irroittamalla  ? Alkaa pikku hiljaa potuttaa, kun on ollut useampi add-blue vika putkeen, ja autolla pitäisi ajakin välillä, eikä vaan seisottaa sitä pajalla....
Normaalisti se katoaa kun kusitankki on täytetty. Onko täytetty oikealla litkulla? siellä on joku tunnistin joka sitä laatuakin haistelee.
Olen omaa tankannut ST1 pistoolista ja aina km-varoitus on kuittaantunut.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

M_M

Ilmoitus "Adblue fault" ei varmaan pelkällä tankin täytöllä lähde. Auto antaa ajaa vika päällä sen 1000km jonka jälkeen moottori ei enää käynnisty. Jos se varsinainen vikakin on jo tiedossa, niin ei varmaan auta muu kuin korjata se ja kokeilla sitten nollailua uudestaan.  :-\
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

jt

Itse käyttänyt muutaman kerran Carlyä (pro). Geneerisellä ELM palikalla lukee myös VAG-specifit moduulit ja vikakoodit ja tietenkin niiden resetointi, hintansa väärti.

Livemonitorointiin tai koodauksiin läppäri + VCDS-tyyppinen softa on tietenkin parempi kuin mobiiliappis.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

dosetti

Laitanpa oman kokemuksen minäkin, olen kokeillut vag-comia ja vcds, mutta autosta kuitenkin löytyy hanskalokerosta 30euron yleismallin lukija, jota suurimmaksi osaksi käyttänyt. Tällä lukijalla olen saanu tarkat vikakoodit omasta ja kavereiden autoista ja autot kuntoon niillä vinkeillä. Toki vcds on ykkössofta varsinkin säätämiseen ja jos kerralla haluaa kuntoon ja aktiivisesti käyttää sitä niin kannattanee harkita. Itselleni se oli vain liian kallis ostos kun oma käyttö rajoittui vain vikakoodeihin. Täytyy muistaa, että noissa halvoissa lukijoissa voi käydä hyvä tai huono tuuri. Itse olen todella tyytyväinen tuohon halpislukijaan.

anteroidi

Tilaan tuolta tuon 39,99e laitteen ja Pro paketin 24,99e =64,98e+ 5e postit, niin sitten mulla on se pro-versio tästä? En tarvi puhelinpidikkeitä tms. härpäkkeitä :)

https://obdeleven.com/en/products-page

Nimierkki

Vanha ketju mutta kysyvä ei tieltä eksy. Pitäisi takajarrulevyt ja palat vaihtaa Kodiaqiin ja autossa on sähköinen käsijarru. Onnistuuko tällä kikkareella ajaa käsijarrun moottori huolto asentoon?
https://www.mycarly.com/plan/?c=FI&b=vag&n=Skoda
Passat Variant highline 2.0 TDI 4MOTION DSG 2015 (entinen)
Passat Variant Alltrack 2.0 TDI 4MOTION DSG 2016

Tos®

OBD11 on parempi ja osaa avata sfd lukot uudemmista
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy