Polo 2014 jakoketju tai hihna?

Aloittaja Jtl45, 16.01.17 - klo:22:24

« edellinen - seuraava »

Jtl45

Moikka,

Perheen kakkos autoa ollaan päivittämässä ja johonkin uudenkarheaan pieneen autoon. Tänään myyjä ilmoitti, että heille tuli vaihdossa polo jonja vuosimalli on 2014. Auton malli on Confortline 1.2 TSI 66 BlueM Technol. Nyt siis kaipaan tietoa, että onko tuon mallimerkinnän kone se päivitetty moottori tai onko tuossa juuri sitä jakoketju ongelmaa?

Kiitos etukäteen tiedoista

mikama83

Jos se on Facelift malli niin on hihnalla. Hankala sanoa ilman kuvaa/tarkempia tietoja että kumpi versio tuo on  :)

Jtl45

Moi, soitan tänään liikkeeseen ja pyydän autosta kuvaa. Nyt pitkän tutkinnan jälkeen erotan jo facelift mallin. Kai se on se etupuskuskuri joka helpointen kertoo uudistuksista.

Jtl45

Myyjä tänään vapaalla ja auton kuvan saan huomenna. Mulla liikkeeseen matkaa noin 200km eli en viitsi lähteä nyt kurvailemaan. Ainakin jos netistä katon autoja niin tuolla koneen merkiinnällä auto olisi facelift malli. Onko jollakin siis tietoa muuttuiko koneen mallimerkintä jotenkin facelift mallin myötä?

tex-

faceliftin myötä muuttui päästöt euro6. jos semmoisen tiedon jostain löytäisi
VW Polo R-Line 1,5 Evo -20
ex VW Golf GTI 8v -86
ex VW Polo Comfortline 1.2 tsi -15

J64

Eikös tuo 66 kW:n kone ole aina uudempi? Ketjukäyttöisethän taisi olla 63/77 kW.
Golf 1.0 Tsi ja Kawasaki VN 900 Classic

Jtl45

Auton rekisteri on MLV-531, saiskohan tuolla jostakin selvitettyä?

M_M

Autossa on moottori CJZC joka pikaisen haun perusteella viittaa uudempaan hihnakoneeseen. Ketjukone olisi kai tehosta riippuen CBZC tai CBZB.

icemii

CJZC on moottori tuossa ja hihnalla

Jos saat myyjältä kuvan moottoritilasta niin siitä näkee 5 sekunnissa onko hihnalla vai ketjulla :)

J64

Lainaus käyttäjältä: icemii - 17.01.17 - klo:13:37
CJZC on moottori tuossa ja hihnalla

Jos saat myyjältä kuvan moottoritilasta niin siitä näkee 5 sekunnissa onko hihnalla vai ketjulla :)

Juu, tuon erottaa helposti: ensinnäkin vanhempi kone on yhdellä nokka-akselilla ja uusi kahdella, joten venttiilikoppa on vanhemmassa huomattavasti kapeampi. Molemmissa moottoreissa on jakopää konehuoneeseen katsottaessa vanttilikopan vasemmassa päädyssä: ketjukoneisen ketjun suoja on edestä katsoen  noin sentin levyinen, kun hihnakoneisessa se lähemmäs viisi senttiä. Lisäksi turboahdin on vanhemmassa koneen edessä ja uudemmassa koneen takana. Jos tosiaan saat kuvan moottoritilasta, niin tuon näkee heti.

Jtl45

Kiitos paljon avustanne. Eihän tuosta moottorista ole kuulunut niin paljon huonoa?

J64

Lainaus käyttäjältä: Jtl45 - 17.01.17 - klo:16:49
Kiitos paljon avustanne. Eihän tuosta moottorista ole kuulunut niin paljon huonoa?

Tuosta ei ole kuulunut mitään huonoa. En muista edes mistään yksittäistapauksestakaan lukeneeni. Vanhimmilla uudemman sukupolven EA-211- moottoreilla on kuitenkin ajettu jo ihan mittavia ajomääriäkin. Kiittäviä kommentteja tuon moottorin ominaisuuksista kyllä kuulee, ja omatkin kokemukseni niitä tukevat. Mukavasti alhaalta asti vääntävä, siistikäyntinen, nopeasti lämpiävä ja erittäin taloudellinen.

mikama83

Omaan autoon toissa kesänä oli laadunparannus kampanja jossa vaihdettiin toinen nokkapyörä. En tiedä minkä ikäisiä moottoria tarkalleen koskee mutta oma auto juuri tuolta 2014 puolelta. Kannattaa tarkistaa onko se jo tehty jos sama juttu koskee myös tuota autoa  :)

Jtl45

Mikä tuollaisella on reali kulutus ollut, mulla tulee pääosin maantie ajoa

tex-

Lainaus käyttäjältä: Jtl45 - 18.01.17 - klo:17:36
Mikä tuollaisella on reali kulutus ollut, mulla tulee pääosin maantie ajoa
kahdeksankympin kulmilla alle 5l/100. nopeuden kasvaessa kulutus nousee. olen ajanut ecorun kisoissa 4.2 parhaimmillaan. tosin minulla on 110 heppainen 6v manuaali.
VW Polo R-Line 1,5 Evo -20
ex VW Golf GTI 8v -86
ex VW Polo Comfortline 1.2 tsi -15

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy