TDI Huijaus Päivitys

Aloittaja leon_13, 22.12.16 - klo:21:34

« edellinen - seuraava »

pomo

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 21.04.17 - klo:14:06
Ohjelmoinnin yhteydessä DPF poisto kait tuottaa paremmat tulokset, koska sen aiheuttamaa vastapainetta saadaan pienemmäksi.
Mutta.. uusien Trafin katsastusohjeiden mukaan DPF toimivuus tulisi tarkistaa? Miten se tehdään / onko jotain uutta mittaustapaa tulossa / onko vain raja-arvojen seuranta tiukempaa.. en tiedä?
Mahdollisesti tuo tarkoittaisi sitä, että tuunatun auton päästömittaukset pitäisi tehdä jonkun kaverin pajalla aina ennen katsastusta.

Täällä aiheesta:
https://www.trafi.fi/filebank/a/1480513172/3f85ccc964fe6852b28e841a95abd7ed/23196-Dieselmittaus_2016.pdf

Nehän mittaa päästöt koka tapauksessa, se ei vaan maksa mitn jos sulla on oma, hyväksytty lappu.

jupeka

1.6 tdi man kävi päästöhuijauspäivityksessä,  jonka jälkeen autosta hajosi egr 50km päivityksestä.
Tämän valmistaja sentään korvasi kun autollakaan ei ole ajettu kui  60tkm.
Tämän jälkeen sitten kun nyt päässyt ajelemaan myös matka-ajoa niin huomannut että kulutus noussut , joka nyt noin 5,7 l per 100km kun ennen pääsi helposti tuonne 4,5 lukemiin.
Reklamoin asiasta maahantuojaa, mutta heidän mukaan päivitys ei vaikuta kulutukseen.
Kyllä on surkeaa toimintaa...

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: jupeka - 08.06.17 - klo:21:59
1.6 tdi man kävi päästöhuijauspäivityksessä,  jonka jälkeen autosta hajosi egr 50km päivityksestä.
Tämän valmistaja sentään korvasi kun autollakaan ei ole ajettu kui  60tkm.
Tämän jälkeen sitten kun nyt päässyt ajelemaan myös matka-ajoa niin huomannut että kulutus noussut , joka nyt noin 5,7 l per 100km kun ennen pääsi helposti tuonne 4,5 lukemiin.
Reklamoin asiasta maahantuojaa, mutta heidän mukaan päivitys ei vaikuta kulutukseen.
Kyllä on surkeaa toimintaa...

Maahantuojan mukaan tuo päivitys ei vaikuta myöskään egr:n eikä kulutukseen. Sen lauluja laulat kenen leipää syöt. Näin asiakas päätyy maksajaksi. Tämä jos joku olisi joukkokanteen paikka Suomessa.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Oktaavi

En malta olla kommentoimatta tuota sanontaa "sen lauluja laulat, kenen leipää syöt" , kun porukka tuota tuntuu viljelevän ahkeraan.  Tuolla viitataan epäsuorasti siihen, että jonkun firman työntekijä puhuu juuri niitä sanoja, mitä työnantaja haluaa. Ns. firmaan päin kallellaan.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Oktaavi - 08.06.17 - klo:22:26
En malta olla kommentoimatta tuota sanontaa "sen lauluja laulat, kenen leipää syöt" , kun porukka tuota tuntuu viljelevän ahkeraan.  Tuolla viitataan epäsuorasti siihen, että jonkun firman työntekijä puhuu juuri niitä sanoja, mitä työnantaja haluaa. Ns. firmaan päin kallellaan.

Ensimmäinen kuka erehtyy myöntämään mitä tuosta ohjelmistopäivityksestä aiheutuu, niin ei ole kovin kauaa sen firman palveluksessa töissä. Meinaan tulee melkoinen lumipalloefekti...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Normanton

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 08.06.17 - klo:22:46
Ensimmäinen kuka erehtyy myöntämään mitä tuosta ohjelmistopäivityksestä aiheutuu, niin ei ole kovin kauaa sen firman palveluksessa töissä. Meinaan tulee melkoinen lumipalloefekti...
No onhan tuo EGR ongelma päästökorjauksen jälkeen myönnetty ainakin jollain tasolla.
LainaaEmme voi Suomessa sanoa juuta eikä jaata, VV-Auton viestintäpäällikkö Riitta Karjalainen kommentoi Teknikens Världin testituloksia Ilta-Sanomille.
Karjalaisen mukaan Teknikens Världin testien mukaisia ongelmia ei ole löytynyt Suomessa korjatuista autoista.
Ihan yksittäistapauksia on ollut esimerkiksi EGR-venttiileihin (pakokaasun takaisinkierrätykseen) liittyen, Karjalainen kertoi IS:lle.
Lähde: http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/omistajat-vaittavat-paastokorjattujen-volkkareiden-muuttuvan-ajokelvottomiksi-lue-katkerat-kommentit/6372614

Siinä vaiheessa kun VV-auton viestintäpäällikkö sanoo noin niin niitä tapauksia on pakko olla jo todella paljon. Yleensä kaikki kielletään viimeiseen asti jos ei ole aivan pakko myöntää.
VW Passat Alltrack, 2.0TDI, 4Motion, -22
Skoda Fabia, 1.2 TSI, -17

Ex: VW Passat Alltrack, 2.0TDI, 4Motion, -14
Ex: Skoda Octavia 2.0TDI 4x4 Elegance -07
Ex: Audi A6 Avant 1.8T Quattro -00
Ex: VW Bora 1.6 -03
Ex: VW Polo Classic 1.4 -98

Normanton

Pitää vielä kommentoida oman auton tilannetta ja vähän vetää aiempia kommentteja takaisin. Olen nyt ehtinyt ajaa autolla reilut 7000km ja kulutus tankkauksista laskettuna 7,13l/100km, joka on mielestäni aika paljon. Ajotietokone näyttää pitkänajan keskiarvoksi 6.2l/100km eli poiketen aiemmista kommenteista ei vastaan todellista kulutusta. Ajot ovat olleet hyvin sekalaisia. Lisäksi tuo dpf polttojen tiheä tahti pistää miettimään dpf:n kestoa.

Olen nyt oikeasti harkitsemassa auton optimointia. DPF:n en uskalla koskea jos ja kun noihin aletaan kiinnittämään enemmän huomiota katsastuksessa. Tuon EGR:n ohjelmallinne pois kytkeminen voisi tulla kysymykseen, kun autosta löytyy webasto.

Ymmärtääkseni EGR lisää noen ja hiukkasten määrää, mutta vähentää NOx päästöjä madaltamalla palolämpötilaa. Eli Kun sen poistaa toiminnasta saa moottori enemmän happea ja paloprosessi käy kuumempana (enemmän happea = puhtaampi palo tapahtuma = vähemmän nokea) jolloin nokea syntyy vähemmän joka pitäisi teoriassa auttaa dpf:n kanssa.

VW Passat Alltrack, 2.0TDI, 4Motion, -22
Skoda Fabia, 1.2 TSI, -17

Ex: VW Passat Alltrack, 2.0TDI, 4Motion, -14
Ex: Skoda Octavia 2.0TDI 4x4 Elegance -07
Ex: Audi A6 Avant 1.8T Quattro -00
Ex: VW Bora 1.6 -03
Ex: VW Polo Classic 1.4 -98

Tos®

Jeti on menosa jakohihnan ja vesipumpun vaihtoon. Yrittävät tyrkyttää päivitystä.
Vielä en ajatellut suostua.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Normanton - 13.06.17 - klo:12:40
Pitää vielä kommentoida oman auton tilannetta ja vähän vetää aiempia kommentteja takaisin. Olen nyt ehtinyt ajaa autolla reilut 7000km ja kulutus tankkauksista laskettuna 7,13l/100km, joka on mielestäni aika paljon. Ajotietokone näyttää pitkänajan keskiarvoksi 6.2l/100km eli poiketen aiemmista kommenteista ei vastaan todellista kulutusta. Ajot ovat olleet hyvin sekalaisia. Lisäksi tuo dpf polttojen tiheä tahti pistää miettimään dpf:n kestoa.

Olen nyt oikeasti harkitsemassa auton optimointia. DPF:n en uskalla koskea jos ja kun noihin aletaan kiinnittämään enemmän huomiota katsastuksessa. Tuon EGR:n ohjelmallinne pois kytkeminen voisi tulla kysymykseen, kun autosta löytyy webasto.

Ymmärtääkseni EGR lisää noen ja hiukkasten määrää, mutta vähentää NOx päästöjä madaltamalla palolämpötilaa. Eli Kun sen poistaa toiminnasta saa moottori enemmän happea ja paloprosessi käy kuumempana (enemmän happea = puhtaampi palo tapahtuma = vähemmän nokea) jolloin nokea syntyy vähemmän joka pitäisi teoriassa auttaa dpf:n kanssa.
Kylmempi palotapahtuma -> enemmän nokea, vähemmän noxeja ja lämpöisempi kabiini. Kuumempi palotapahtuma -> enemmän noxeja, vähemmän nokea ja kylmempi kabiini. Ei tuosta yhtälöstä pääse paremmaksi kuin lisälaitteilla ja aineilla. Myrkyistä olisin ennemmin huolestunut, kuin noesta tai CO2 -päästöistä, jos siis muidenkin hyvinvointi kiinnostaa. Tuota yhtälöä pyörittämällä lastutuksessa saadaan kulutus alemmas ja päästöt ylemmäs. Näin siis karkeasti. Moottori on rakennettu EGR:n ja hiukkassuodattimen ympärille nykyisin, eli olennaisia osia moottorin suunnittelussa esim. lämpöjen suhteen.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Willu

Nyt vasta tuli vastaan tämä: http://www.is.fi/autot/art-2000005147479.html

Omani on 1.6 ja täysin selvästi kiihtyvyys kärsinyt eikä jaksa enää vetää hitaammassa vauhdissa, esim. jos ennen pystyi ajamaan risteyksestä kolmosella niin nyt hyvä jos ei ykköselle tarvitse vaihtaa.

Onko tosiaan niin, että suomalaiset olemme niin munattomia että ei saada joukkokannetta aikaiseksi??

-karppa-

Jännä ettei kukaan foorumilaisista ole nähnyt vaivaa penkittää autoa ennen ja jälkeen päivityksen? Joka tapauksessa useasti vaggilaisissa on enemmän vääntöä ja tehoa mitä luvataan. Joten nyt se vastaa luvattua ohjelmapäivityksen jälkeen  ;). Ja edelleen persedyno ei ole luotettava vertailukohde.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Touranvw1

Tuosta omasta "persedynosta" kirjoittelin jo aikaisemmin, autooni 1.6 tdi DSG Touran tehty päästöpäivitys, 9 tkm ajettu ja en suosittele kellekään(päivitystä) eli edelleen koneen pirteys ja herkkyys poissa, käytin vielä uudestaan huollossa ja kertoivat et pelaa niinkuin päästöpäivityksen jälkeen pitääkin. Luulen että jos sattuisin omistamaan 2.0 tdi:n niin "persedynossa" en huomaisi eroa vanhaan. Villi veikkaukseni on, että 1.6:sissa huomaa eron jopa helposti mutta kaksilitrasen hyvä teho ja vääntö peittää erot.
Nyt täytynee auton kanssa vaan pärjätä ja vuoden päästä tilalle tulee bensa-Seat.  Toivotaan että tuohon tulisi jotain lisäpäivitystä parempaan tai ei ainakaan alkaisi Egr etc. ongelmat esiintymään tavallista aikaisemmin.
Seat ateca 1.4 tsi Act. Man. -18
Vw Touran comfortline 1.6 TDI BlueM DSG (MY14)
Ford S-max 2.0 Tdci -08
Opel Vectra 2.2 tdi -01
Bmw 318 is -97

tet

Lainaus käyttäjältä: Willu - 02.07.17 - klo:13:12
Onko tosiaan niin, että suomalaiset olemme niin munattomia että ei saada joukkokannetta aikaiseksi??

Asiassa on se ongelma, että pitäisi saada kuluttajaviranomainen vakuuttuneeksi joukkokanteen aiheellisuudesta. Oikeus joukkokanteeseen kun on vain heillä, eivätkä yhtään joukkokannetta ole vielä tähän mennessä saaneet aikaiseksi.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

S8k-80

Pystyyhän nuo päivittämään takaisin vanhempaan versioon jos siitä on tykännyt enemmän.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: S8k-80 - 03.07.17 - klo:13:36
Pystyyhän nuo päivittämään takaisin vanhempaan versioon jos siitä on tykännyt enemmän.

Kerrotko lisää?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

M.R

Tätä minäkin ehdottelin jossain keskustelussa. Omaan autoon "päivitin" viimeistä edellisen softan vcp n avulla. Sopivat filet kyllä löytää internetin ihmeellisestä maailmasta.

ropellihattu

Lainaus käyttäjältä: Willu - 02.07.17 - klo:13:12

Omani on 1.6 ja täysin selvästi kiihtyvyys kärsinyt eikä jaksa enää vetää hitaammassa vauhdissa, esim. jos ennen pystyi ajamaan risteyksestä kolmosella niin nyt hyvä jos ei ykköselle tarvitse vaihtaa.


Omani on 1.6. ja ei mitään eroa päivityksen jälkeen.

Olisi kiva tietää mikä on se ero joka aiheuttaa nämä tuntemukset joissain autoissa ja toisissa taas ei.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

vhol

Minunkaan auto ei huonontunut vaan päinvastoin parani. VW passat alltrack 2.0 177 hv.

Willu

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 02.07.17 - klo:13:29
Jännä ettei kukaan foorumilaisista ole nähnyt vaivaa penkittää autoa ennen ja jälkeen päivityksen? Joka tapauksessa useasti vaggilaisissa on enemmän vääntöä ja tehoa mitä luvataan. Joten nyt se vastaa luvattua ohjelmapäivityksen jälkeen  ;). Ja edelleen persedyno ei ole luotettava vertailukohde.

Mitä tarkoittavat penkittää ja persedyno?

vwmies

Lainaus käyttäjältä: ropellihattu - 03.07.17 - klo:20:20
Omani on 1.6. ja ei mitään eroa päivityksen jälkeen.

Olisi kiva tietää mikä on se ero joka aiheuttaa nämä tuntemukset joissain autoissa ja toisissa taas ei.

Osassa voi olla uudempi, päivitetty  softa ECUssa ja osassa vanhempi tehtaan jäljiltä. Huomautan, että kaikki eivät käy takuun päättymisen jälkeen lainkaan merkkihuollossa, joten päivityksiäkään ei tehdä. EGR kunto vaikuttaa varmasti myöskin asiaan. Tietääkö joku paremmin ?
Ruotsalainen Teknikens Värld penkitti joitakin autoja ennen ja jälkeen päivityksen, ja muistelen että kaikki saivat tuomion : hylätty.  :-X
Yritetään pärjätä.

Mikael76

Lainaus käyttäjältä: Normanton - 13.06.17 - klo:12:40
Pitää vielä kommentoida oman auton tilannetta ja vähän vetää aiempia kommentteja takaisin. Olen nyt ehtinyt ajaa autolla reilut 7000km ja kulutus tankkauksista laskettuna 7,13l/100km, joka on mielestäni aika paljon. Ajotietokone näyttää pitkänajan keskiarvoksi 6.2l/100km eli poiketen aiemmista kommenteista ei vastaan todellista kulutusta. Ajot ovat olleet hyvin sekalaisia. Lisäksi tuo dpf polttojen tiheä tahti pistää miettimään dpf:n kestoa.

Olen nyt oikeasti harkitsemassa auton optimointia. DPF:n en uskalla koskea jos ja kun noihin aletaan kiinnittämään enemmän huomiota katsastuksessa. Tuon EGR:n ohjelmallinne pois kytkeminen voisi tulla kysymykseen, kun autosta löytyy webasto.

Ymmärtääkseni EGR lisää noen ja hiukkasten määrää, mutta vähentää NOx päästöjä madaltamalla palolämpötilaa. Eli Kun sen poistaa toiminnasta saa moottori enemmän happea ja paloprosessi käy kuumempana (enemmän happea = puhtaampi palo tapahtuma = vähemmän nokea) jolloin nokea syntyy vähemmän joka pitäisi teoriassa auttaa dpf:n kanssa.


Moi

Käsittääkseni Egr-venttiiliä ei voi poistaa koska sillä säädellään Dpf-suodattimen polton lämpötilaa. Ilman Egr-venttiiliä polttotapahtuma käy liian kuumana joten poltto keskeytyy ja alkaa uudelleen jäähdyttyä mutta tukkeutuu nopeasti tästä johtuen.

Mikael

ropellihattu

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 04.07.17 - klo:13:22
Osassa voi olla uudempi, päivitetty  softa ECUssa ja osassa vanhempi tehtaan jäljiltä. Huomautan, että kaikki eivät käy takuun päättymisen jälkeen lainkaan merkkihuollossa, joten päivityksiäkään ei tehdä. EGR kunto vaikuttaa varmasti myöskin asiaan. Tietääkö joku paremmin ?
Ruotsalainen Teknikens Värld penkitti joitakin autoja ennen ja jälkeen päivityksen, ja muistelen että kaikki saivat tuomion : hylätty.  :-X

Tuo on muuten totta, oma saasteyksilö ei takuun päättymisen jälkeen tainnut käydä kertaakaan merkkihuollossa. Ja EGR-aspektikin voi olla totta, koska omasta vaihdettiin ko. laitos ennen päivitystä joten on ns. "puhdas pöytä" tuon osalta.

Lainaus käyttäjältä: Mikael76 - 04.07.17 - klo:13:49

Moi

Käsittääkseni Egr-venttiiliä ei voi poistaa koska sillä säädellään Dpf-suodattimen polton lämpötilaa. Ilman Egr-venttiiliä polttotapahtuma käy liian kuumana joten poltto keskeytyy ja alkaa uudelleen jäähdyttyä mutta tukkeutuu nopeasti tästä johtuen.

Mikael

Niin, eikös tuo mene jotenkin niin, että EGR juntataan aina auki-tilaan ja DPF tyhjätään ja sitten softalla uskotellaan koneelle, että kaikki on niinku normaalisti. Siis jos halutaan poistaa käytöstä. En tiedä kun en asiaa tunne.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

Mikael76

Moi

Kyllä eli joko molemmat pois eli EGR ja DPF tai sit vain korjailee EGR-venttiiliä välillä. Pistäkää viestiä keneltä poistettu DPF-suodatin että paljonko k-arvo nousi katsastuksessa eli uskaltaako ottaa pois ?


Mikael

tet

Lainaus käyttäjältä: Willu - 04.07.17 - klo:12:31
Mitä tarkoittavat penkittää ja persedyno?

penkittää = mitata auton todellinen suorituskyky dynamometrissä

persedyno = kuljettajan subjektiivinen kokemus suorituskyvystä; miten autolle "meno maistuu" kuljettajan mielestä
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Mikael76 - 05.07.17 - klo:11:05
Moi

Kyllä eli joko molemmat pois eli EGR ja DPF tai sit vain korjailee EGR-venttiiliä välillä. Pistäkää viestiä keneltä poistettu DPF-suodatin että paljonko k-arvo nousi katsastuksessa eli uskaltaako ottaa pois ?


Mikael

Jos EGR-tulpataan tulee myös DPF poistaa, koska muuten DPF on aika nopeasti tukossa, kun ovat naimisissa toistensa kanssa.

Elämä on täynnä valintoja ja riskejä...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Volggari

Morjens, olen uusi näillä palstoilla, vaikka konsernin laitteita on vuosien varrella ollut useitakin. Palstaa olen lukenut jonkunverran, mutta ei ole tullut kommentoitua. Itselläni Passat 2013 1,6 tdi dsg:llä ja kilometrejä mittarissa n. 150t. Päästöhuijausohjelmointihässäkkä tms. tehtiin tammikuussa. Tällä viikolla kesälomamatkalla(tietysti), alkoi auto hentoisesti valtatienopeudella "nypyttämään". No matka jatkui kirosanojen saattelemana. Noin 30-40km myöhemmin alkoi hehkun valo vilkkumaan ja tehot tippu. Nilkutin vielä 20km melko tehottomalla laitteella seuraavaan kylään, jossa sain auton testeriin. Sieltä tuli heti diagnoosi että egr sökönä. Tiesin ettei tulisi olemaan halpa projekti, joten hyvää lomaa vaan.... Seuraavana päivänä tunteiden hieman tasaannuttua soitin kotopuoleen paikalliseen merkkihuoltoon ja kerroin tilanteesta. Esitin myös mielipiteeni siitä miten tämä päivitys lienee vaikuttaneen asiaan ja ettei mitenkään ole normaalia että tämän ikäinen ja näillä kilometreillä olevasta autosta kyseinen laite hajoaa. Pyysivät toimittamaan auton heille tutkittavaksi. No tänä aamuna sen sinne vein. Soittivat muutamaa tuntia myöhemmin ja info oli sama mikä jo oli tiedossakin. Mutta paras uutinen oli se, että egr:n vaihto töineen ja osineen menee kokonaan tehtaan piikkiin! No edelleen se päivitys jäänee sinne voimaan. Miten lie se sitten tulevaisuudessa vaikuttaa venttiilin toimintaan, ja minkä ajan sisällä tilttaa uudestaan. Musta tuntuu että laitan auton kiertoon ennen kuin saan sen selville.

pekont

Nyt on maaliskuun päivityksen jälkeen ajettu 10.000km, 1.6tdi. Kulutus on ollut 5.9-6.5l/100km, tankkauksesta mitattuna. Ennen päivitystä oli 4.8-5.8l/100km. Kiitos WW group.

Mikael76

Lainaus käyttäjältä: M.R - 03.07.17 - klo:17:25
Tätä minäkin ehdottelin jossain keskustelussa. Omaan autoon "päivitin" viimeistä edellisen softan vcp n avulla. Sopivat filet kyllä löytää internetin ihmeellisestä maailmasta.

Mooro

Itseänikin kiinnostaa tuo päivitys vanhaan versioon. Tarttee sitä koittaa josko löytyisi 1.6L caddy 2011 DSG.

Mikael

pökäle

Tässä oma kokemukseni TDI huijauspäivituksestä. Kyseessä on vuoden 2011 1.6 TDI Golf variant mittarissa sellaiset 90 000km.

Heinäkuun alussa tehtiin ohjelmistopäivityksessä muiden korjausten yhteydessä. Nyt 1,5 kk noin 2000 km jälkeen päivityksestä iski päälle moottorivika. Tehot hävisi autosta ja vilkutti hehkutuksen keltasta valoa. Huoltonäytössä antoi ilmoituksen: Engine service now!
Nilkutin sitten omalle huoltokorjaamolle, joka on 30 v korjannut Vag-autoja ja on jopa entinen Vag-konsernin merkkikorjaamo jonkun vuoden takaa. Korjaamolla olivat ihmeessä tuntemattomasta vikakoodista "1 fault Found. 7343 - ROD - Unknown error Code" Hinauttivat sitten auton Herttoniemen marmoripajalle.

Marmoripajalta sitten soittettiin vielä samana päivänä takaisin että kyseessä on EGR-vika. Varaosia ja korjausta piti sitten odottaa loppuviikko. En tiedä mitä marmoripajalla tarkalleen tekivät kun eivät antaneet työselostuksia, mutta  koko viikko ma-pe heillä meni ja kustannukset menivät valmistajan takuuseen. EGR-viasta tiskillä puhuivat. Taisi myös huoltomies puhua sivu suunsa, kun sanoi että sama ongelma on jollain ilmennyt heti päivityksen jälkeen.

Jostain syystä EGR:n nokeutuminen/tukkeutuminen vaikuttaa aika suoralta seuraukselta tuosta päästökorjaus ohjelmoinnista. Myös se ihmetyttää ettei vikakoodia pystytty entisessä merkkikorjaamossa edes tunnistamaan.

Kulutuksessa en ole ihmeellistä huomannut kun en sitä niin tarkaan ole seurannut. Flekti pyörimään jäämisen ja kytikinkäryn hajun samassa yhteydessä olen minäkin huomannut lyhyiden ajojen jälkeen.

Pitänee toivoa ettei enempää ongelmia tähän yhteyteen ilmene, kuten tuon dpf:n yllättävää täyttymistä.

vhol

Mitä osia päivityksen jälkeinen turva kattaa?

Päivityksen jälkeinen turva kattaa seuraavat 11 osaa pakokaasun kierrätysjärjestelmässä, polttoaineen ruiskutusjärjestelmässä ja päästöjen jälkikäsittelyjärjestelmässä: lambdatunnistimen, lämpötila-anturin, EGR-vaihtoventtiilin, pakokaasun kierrätysventtiilin, pakokaasun kierrätysjärjestelmän paine-eroanturin, ruiskutussuuttimen, korkeapainepumpun, polttoaineen jakoputken, paineenohjausventtiilin, paineanturin ja suurpaineputket.

https://www.volkswagen.fi/fi/volkswagen-tietoa/ajankohtaista/ajankohtaista-tietoa-dieselmoottoreista.html

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy