Moottorin lämmitys Octavia II tehdaswebastolla

Aloittaja c-son, 29.11.10 - klo:15:12

« edellinen - seuraava »

c-son

Vakiona ainakin Octavia -07 4x4 tehdaswebasto lämmittää vain sisätilat "lyhyellä" vesikierrolla. "Pitkä" kierto, jolloin myös moottori lämpeää samalla, saadaan käyttöön muuttamalla VCDS:llä arvo 18 - Aux heating; 07 - Software coding; 0000112 -> 0000012.

Kolmas numero oikealta siis kertoo onko autoon asennettu lyhyttä kiertoa ohjaava venttiili. Kun sitä ei ole, sitä ei myöskään ohjata ja silloin lämmitysvesi kiertää myös moottorin kautta. Nyt toimii kuten viimeistään näillä pakkasilla pitääkin.

EDIT: Nyt kun vielä joku kertoisi mitä nuo muut numerot koodiavaimessa tarkoittavat. Neljäs oikealta on Telestartin aktivointi, mutta millä saisin automaattikäynnistyksen pois päältä?

ophaa

vielä löytyi haulla tälläinen aihe...

Minulla on tulossa ensimmäinen talvi -07 1.9 tdi octavian kanssa, jossa on tuo tehdasasenteinen webasto. Tulikin nyt mieleen kysymys: voinko tietää mistään ilman VCDS:ää tai muuta, lämmittääkö tuo webasto myös moottoria (eli onko koodattu esim. huollossa tuohon "pitkään kiertoon")? Olisi mukava selvittää tuo ennen kovien pakkasten tuloa, viimeistäänhän se toki varmasti silloin selviää...

Zaasa

^Moottorin vesiletkuja kopeloimalla,lämpeneekö.

Neliveto

Kertokaas viisaammat nyt faktat tuon MY10 1.6 TDI Ocun tehdaswebasta, jota ohjataan Maxi-DOT:n kautta + kojelaudan on/off- napilla. Jossittelua ja arvailuja löytyy kyllä, mutta mikä on totuus  ;)

Onko tuossa automaattikäynnistys vai ei?
Lämmittääkö pitkällä vai lyhyellä kierrolla? Vai jotain muuta?
Ohjaako tuo climatronicin suuntausta itse jollain tavalla vai pitääkö itse muistaa esim. kääntää puhallus lasille?
Lämmittääkö maksimiteholla vaikka ei HI- pyyntiä olisikaan valinnut?
Osaisiko REMUC ohjata tuota webaa?

Edellisessä Ocussa oli jälkiasenteinen Eberi kakella, siinähän piti suuntaus ja lämpö muistaa asettaa ennen auton sammuttamista, tämän nykyisen kanssa on vasta ensimmäinen lämmityskausi edessä.
-Jani-

Octavia Combi Style 1.5 TSI eTEC DSG MY23

ex VAG:
Octavia Combi 1.0 TSI Style DSG MY17
Fabia RS 1.4 TSI DSG MY11
Octavia Combi 1.6 TDI CR DPF Elegance DSG MY10
Octavia Combi 1.9 TDI 4X4 Elegance MY07

EMBELIN

Lainaus käyttäjältä: Neliveto - 18.09.13 - klo:22:25
Kertokaas viisaammat nyt faktat tuon MY10 1.6 TDI Ocun tehdaswebasta, jota ohjataan Maxi-DOT:n kautta + kojelaudan on/off- napilla. Jossittelua ja arvailuja löytyy kyllä, mutta mikä on totuus  ;)

Ohjaako tuo climatronicin suuntausta itse jollain tavalla vai pitääkö itse muistaa esim. kääntää puhallus lasille?

Edellisessä Ocussa oli jälkiasenteinen Eberi kakella, siinähän piti suuntaus ja lämpö muistaa asettaa ennen auton sammuttamista, tämän nykyisen kanssa on vasta ensimmäinen lämmityskausi edessä.

Kyseinen Webasto pitäisi toimia REMUC-ohjauksella.

E-mies

Lainaus käyttäjältä: Neliveto - 18.09.13 - klo:22:25

Nämä vastaukset oman 1,6 tdi 2010 perusteella:

- ON. Käy kun ulkolämpötila ja koneen (veden?) lämmöt on tarpeeksi alhaalla, lähtee tarvittaessa käyntiin. Lämpötila-arvoja en muista. Käytännössä aina talvipakkasilla käy jonkin aikaa kunnes kone lämpenee.

- PITKÃ,,LLÃ,,. Jos pitkä tarkoittaa että lämmittää sekä konetta että kabiinia.

-OHJAA ITSE SUUNTAUSTA. Ei tarvitse käännellä itse. Mulla tosin vain Climatic, mutta luulisi pelaavan samalla logiikalla.

-NAPIN ASENTO EI VAIKUTA MITENKÃ,,Ã,,N. LUULISIN ETTÃ,, ULKOILMAN LÃ,,MPÖTILA VAIKUTTAA ITSE POLTTIMEN TEHON SÃ,,Ã,,TÖÖN, MUTTA TÃ,,STÃ,, EI TARKEMPAA TIETOA.

-LUULISI, MUTTA EI TIETOA. - ITSE ASENSIN TEHDASASENTEISEN WEBASTON SEURAKSI PERINTEISEN KAUKOSÃ,,Ã,,TIMEN. SUOSITTELEN, KAUKOSÃ,,Ã,,TIMEN KANSSA WEBASTON MUKAVUUS TULEE VASTA KUNNOLLA ESIIN. Hyvät ohjeetkin löytyy tältä foorumilta.

EMBELIN

Lainaus käyttäjältä: EMBELIN - 23.09.13 - klo:10:39
Kyseinen Webasto pitäisi toimia REMUC-ohjauksella.
Kyllä pitäisi toimia myös REMUC:lla. Voi tosin vaatia radiokauko sallimisen huoltopäätteellä.
Tarjolla myös ACCLA kaapelisarja jolla tehdasasenteisen asennus helpointa.

Neliveto

Voi *piip*, ei pitäisi luottaa automyyjiin  >:(
Ihan erikseen kysyin, että ajastetaanko tuossa tehdaswebassa lähtöaika - aika, jolloin auto pitäisi olla lämmin - kuten on esim eberissä ja "varma" vastaus oli, että juu, nimenomaan niin. Katin kontit, lämmityksen aloitusaika tuo tuntuu olevan ja lämmitysaika se kiinteä maxi-DOTista valittu. Oli sitten eilen aamulla lasit jäässä, kun piti lähteä  >:(

Onko tosiaan niin, että tuosta puuttu se äly, mitä jälkiasenteisissa on? Lämmitysajan säätö lämpötilan mukaan, kuten oli edellisen auton eberissä?

Climatronicin sitätilan puhalluksen suuntaukseen ja tehoon pitää vielä perehtyä, mutta kovin olen skeptinen senkin suhteen, että olisi yhtään fiksumpi kuin jälkiasenteisen lämmittimen kanssa.
-Jani-

Octavia Combi Style 1.5 TSI eTEC DSG MY23

ex VAG:
Octavia Combi 1.0 TSI Style DSG MY17
Fabia RS 1.4 TSI DSG MY11
Octavia Combi 1.6 TDI CR DPF Elegance DSG MY10
Octavia Combi 1.9 TDI 4X4 Elegance MY07

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy