Uusi Kodiaq tilattu

Aloittaja mypantter, 13.12.16 - klo:12:17

« edellinen - seuraava »

pasuunaC3

Skoda Kodiaq 2.0tsi DSG 4X4 style panorama + sport leather
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -13 corrida red

mypantter

Onko näin vähän tilaajia jotka kirjoittaa tälle palstalle? :o

Popo

Lainaus käyttäjältä: mypantter - 22.12.16 - klo:22:44
Onko näin vähän tilaajia jotka kirjoittaa tälle palstalle? :o

Autoa ei ole siis päässyt edes näkemään, saati ajamaan? Moni on  kuitenkin vielä odottavalla kannalla tässä vaiheessa, eikä ainakaan minua kiinnosta avata "Uuden Kodiaqin viat ja murheet"-keskustelua...  ;)

Auto vaikuttaa ihan lupaavalta. Onnea odotukseen!
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

Raimo247

#33
Style Silver 2-nollatsi.
Ei voinut muita värejä ajatellakaan tällä maalipinnan laadulla. Ja värejä saa näköjään myydä vain Audi tai VW. Skodalla on surkeita pohjavärejä. Missä on metallisininen tai -punainen???
Uhoilivat huhti-toukokuuta, olisko kesäkuu, aivan sama.

Beige sisusta
Miljoonapinnaiset vanteet
Väliverkko
Tiptronic
Koukku
Takabagit
Lämpölasi

Hankintalistalle jää talvirenkaat ja defan  Futurapaketti.

Ocu jää taloon. Tämä 300 kg painavampi, vain Saab 9-3:n painoinen eli todella kevyt kokoisekseen. Odotukset toteutuvasta kulutuksesta 9,5 l/100 km, eli ei diesel kiinnosta 20.000 km vuotuisilla pätkäajoilla pätkääkään!

Pakko sanoa, että paras esittely on:
https://youtu.be/4ThrWBWDevo
Talossa
Kodiaq Style 2020 MY20 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq Style 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq L&K 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG

Ex:
Kodiaq Style 2017 MY18 4x4 2,0 TSI DSG
Octavia Combi Elegance 2014 MY15 4x4 1,8 TSI DSG

Kodiaq85

Tilattu 2.0TDi 150 4x4 DSG Style
- Nahkajakkarat
- Panoraamakatto
- Sporttiratti
- Winter paketti
18" aluilla

Väriä vielä mietin tumman harmaan ja mustan välillä, ei pistäis helmojen mustat muoviosat niin pahasti silmään. Samalla vielä pähkäilen päivittäisikö koneen suoraan 190 versioon. Ei vaan houkuttelis maksaa 40hp ja 60nm tehonlisäyksestä reilua 2tâ,¬ ja varmasti tuolla pienemmälläkin pärjäis.
Onko muuten kenelläkään tietoa, mikä versio tulee kiertueelle koeajettavaksi?

Candywhite

Lainaus käyttäjältä: Kodiaq85 - 30.12.16 - klo:13:28

Väriä vielä mietin tumman harmaan ja mustan välillä, ei pistäis helmojen mustat muoviosat niin pahasti silmään. Samalla vielä pähkäilen päivittäisikö koneen suoraan 190 versioon. Ei vaan houkuttelis maksaa 40hp ja 60nm tehonlisäyksestä reilua 2tâ,¬ ja varmasti tuolla pienemmälläkin pärjäis.


Ilman muuta 190 hv, älä mieti sitä 40 hp vaan 25% lisää tehoa. Itse en ole koskaan omistanut autoa jossa on liian paljon tehoa  :-)
Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

vasara

Lainaus käyttäjältä: Candywhite - 30.12.16 - klo:15:46
Ilman muuta 190 hv, älä mieti sitä 40 hp vaan 25% lisää tehoa. Itse en ole koskaan omistanut autoa jossa on liian paljon tehoa  :-)
+ 1 .. jos budjetin rajoja jo koitellaan, niin jätä mielummin 1400â,¬ panoraamakatto pois?
Kodiaq on kuitenkin jo kohtuu kookas auto.. liian heikko kone tekee siitä hengettömän varsinkin maantieoloissa.

VW:t

Lainaus käyttäjältä: Candywhite - 30.12.16 - klo:15:46
Ilman muuta 190 hv, älä mieti sitä 40 hp vaan 25% lisää tehoa. Itse en ole koskaan omistanut autoa jossa on liian paljon tehoa  :-)

Voihan sitä myöhemmin "lastuttaa" ja selviää alle 1000â,¬ tekemällä laillisen. Tehdastakuu todennäköisesti raukeaa.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: VW:t - 30.12.16 - klo:22:39
Voihan sitä myöhemmin "lastuttaa" ja selviää alle 1000â,¬ tekemällä laillisen. Tehdastakuu todennäköisesti raukeaa.

Kumpi vaikuttaa sinun päivittäiseen käyttöön panoraamakatto vai se että isossa autossa on siihen sopiva moottori. Eikä tartte jossitella lastutuksen kanssa saati tehdastakuun menettämisen kanssa.

2000 euroa ei konkurssissa pitäisi tuntua  ;).
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Kodiaq85

Nälkä tässä kasvaa odotellessa... Alkuun suunnittelin 1.4TSI 4X4 koneella, mutta auton nähdessä se tuntuu kyllä liian pieneltä siihen koriin. Lisäksi 6 vaihteinen automaatti ei hirveästi kehuja ole saanut ensimmäisissä arvosteluissa. Nykyistä Octavia combia tuo kone kyllä hyvin kuljettaa. Mutta tuohon 190hp versioon taidan kyllä päätyä kuitenkin ja ilman että varusteita vähentäisin. Alkuun kävi mielessä lastutus vaihtoehto, mutta ei tarvitse sitten takuiden kanssa murehtia.

kt

Kodiaq taitaa olla rakenneltu aika lailla Touranin tapaan. Mitat ainakin ovat aika lähellä ja pohjalevykin taitaa olla sama. Joten Touraniin tutustumalla pääsee ehkä hiukan Kodiaqin makuun. Ulkonäkö tietenkin on erilainen, mutta sisäkalutkin taitavat olla täysin samoja. Ja kuskihan ei ulkonäöstä ajaessaan mitään tiedäkään. ;)
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

JS83

Kodiaqissa ja touranissa ei ole mitään samaa lukuunottamatta VAG-konsernin käyttämää tekniikkaa ja radio/navi laitteita.

TAG

Lainaus käyttäjältä: kt - 31.12.16 - klo:10:01
Kodiaq taitaa olla rakenneltu aika lailla Touranin tapaan. Mitat ainakin ovat aika lähellä ja pohjalevykin taitaa olla sama. Joten Touraniin tutustumalla pääsee ehkä hiukan Kodiaqin makuun. Ulkonäkö tietenkin on erilainen, mutta sisäkalutkin taitavat olla täysin samoja. Ja kuskihan ei ulkonäöstä ajaessaan mitään tiedäkään. ;)

Eniten yhteistä on asiat, jotka eivät näy päällepäin. Suurin yhteinen osuus on poikittaismoottoristen mallien MQB alustan määrittämä kokonaisuus, jossa on kaikki mitä on eturenkaiden ja ohjauspyörän välissä. Eli koko tekniikkapaketti on sama. Tuosta kokonaisuudesta kaikki eteenpäin ja taaksepäin voidaan vaihtaa vapaasti mallikohtaisesti.

Esim. itseäni huvittaa testeissä automallista toiseen jatkuvat ohjauspyörän säätömahdollisuuden ihmettelyt, kun ne ovat ihan samat joka mallissa tuossa alustassa.

golffisti IV

Lainaus käyttäjältä: Kodiaq85 - 31.12.16 - klo:09:13
Nälkä tässä kasvaa odotellessa... Alkuun suunnittelin 1.4TSI 4X4 koneella, mutta auton nähdessä se tuntuu kyllä liian pieneltä siihen koriin. Lisäksi 6 vaihteinen automaatti ei hirveästi kehuja ole saanut ensimmäisissä arvosteluissa. Nykyistä Octavia combia tuo kone kyllä hyvin kuljettaa. Mutta tuohon 190hp versioon taidan kyllä päätyä kuitenkin ja ilman että varusteita vähentäisin. Alkuun kävi mielessä lastutus vaihtoehto, mutta ei tarvitse sitten takuiden kanssa murehtia.

Kyllä tuo 190hp kuljettaa hyvin tuota autoa, maantie ajoon ihan riittävästi heppoja. Ongelmia saattais syntyä kun alkaa lastuttaan uutta autoa, tuskin siihen mitään kunnon perustelua löytyy. Takuun kans saattas tulla myös paljon kysymysmerkkejä. Kun olis menty "virittelemään" jälkikäteen,
VW Golf 1.6 16v BCB -03

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: golffisti IV - 31.12.16 - klo:19:39
Kyllä tuo 190hp kuljettaa hyvin tuota autoa, maantie ajoon ihan riittävästi heppoja. Ongelmia saattais syntyä kun alkaa lastuttaan uutta autoa, tuskin siihen mitään kunnon perustelua löytyy. Takuun kans saattas tulla myös paljon kysymysmerkkejä. Kun olis menty "virittelemään" jälkikäteen,

Lisääntynyt teho ja vääntö on kunnon perusteluja ja siitä seurannut ajamisen helppous ja turhat vaihdot jää pois. Edellisen takuun alaisen auton ohjelmoitutin ja ei ollut ongelmia, lisääntynyttä ajamisen iloa vain.
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

-o-

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 31.12.16 - klo:20:14
Lisääntynyt teho ja vääntö on kunnon perusteluja ja siitä seurannut ajamisen helppous ja turhat vaihdot jää pois. Edellisen takuun alaisen auton ohjelmoitutin ja ei ollut ongelmia, lisääntynyttä ajamisen iloa vain.

Lisäteho ja vääntö tässä tapauksessa on peruste maksaa lisää, mutta uuden auton ja ensimmäisen omistajan tapauksessa ehdottomasti vain alkuperäisenä. VAGgineilla ei tietääkseni ole vastaavaa sopimusohjelman toimittajaa kuin Volvolla Polestar, joten alkuperäisen kirjottajankin mukaisesti varman päälle toimii kun välttää potentiaaliset takuukahnaukset jättämällä ns. kolmannen osapuolen ohjelmoinnit uudessa autossa, jotka nekin maksavat rahaa. Viriohjelmoitu auto pitäisi myös muutoskatsastaa.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: \o/ - 31.12.16 - klo:21:44
Lisäteho ja vääntö tässä tapauksessa on peruste maksaa lisää, mutta uuden auton ja ensimmäisen omistajan tapauksessa ehdottomasti vain alkuperäisenä. VAGgineilla ei tietääkseni ole vastaavaa sopimusohjelman toimittajaa kuin Volvolla Polestar, joten alkuperäisen kirjottajankin mukaisesti varman päälle toimii kun välttää potentiaaliset takuukahnaukset jättämällä ns. kolmannen osapuolen ohjelmoinnit uudessa autossa, jotka nekin maksavat rahaa. Viriohjelmoitu auto pitäisi myös muutoskatsastaa.

Niin pitäisi katsastaa, kuulema ylinopeuttakaan ei saa ajaa ja vilkkuakin pitäisi käyttää  :o
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

TAG

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 31.12.16 - klo:22:23
Niin pitäisi katsastaa, kuulema ylinopeuttakaan ei saa ajaa ja vilkkuakin pitäisi käyttää  :o
Yksi asia mikä usein unohdetaan näistä virittelyasioista on vakuutusten raukeaminen. Jos auto osoittautuu rekisteriotteen tiedoista poikkeavaksi ja vakuutusyhtiö huomaa tämän, on turha haaveilla kaskosta mitään korvauksia, kun auto on hinattu pöpeliköstä korjaamolle.

vasara

Lainaus käyttäjältä: TAG - 01.01.17 - klo:15:33
Yksi asia mikä usein unohdetaan näistä virittelyasioista on vakuutusten raukeaminen. Jos auto osoittautuu rekisteriotteen tiedoista poikkeavaksi ja vakuutusyhtiö huomaa tämän, on turha haaveilla kaskosta mitään korvauksia, kun auto on hinattu pöpeliköstä korjaamolle.
Toinen juttu on jälleenmyynti. Mikäli myyjä ei kerro viriasioista, niin jotain olennaista tuotteesta on jäänyt kertomatta myyntitilanteessa.. näihin voidaan sitten palata, jos kone antautuu ennen aikojaan.

Minulla ei ole sinänsä mitään virittelyjä vastaan, kunhan esim. kaupanteossa kumpikin osapuoli asian tiedostaa. Itse en tekisi ihan tuoreeseen autoon mitään softaupgradea, joka ei ole ns. valmistajan hyväksymä.

tumppi

Viikko sitten tuli tilattua.
4x4 2.0tdi 150 halvimmalla active paketilla.
Kalliilta listalta tuli rastittua.
-webasto
-amundsen navi paketti
-sunset lasit
-sumuvalot
-täyskokoinen vararengas
-ajomoodin valinnat
-varashälypaketti
-takapenkin turvatyynyt
-parkkitutkapaketti
-adaptatiivinen cruise

Pari autokauppiasta meinasi että huhti-toukokuu mutta loppuvaiheessa puhuttiin jo juhannuksesta. No mikäpä tässä autoliikkeen autolla ajellessa.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: TAG - 01.01.17 - klo:15:33
Yksi asia mikä usein unohdetaan näistä virittelyasioista on vakuutusten raukeaminen. Jos auto osoittautuu rekisteriotteen tiedoista poikkeavaksi ja vakuutusyhtiö huomaa tämän, on turha haaveilla kaskosta mitään korvauksia, kun auto on hinattu pöpeliköstä korjaamolle.

Taas mennään metsään ja syvälle. Vakuutusyhtiöllä on näyttövelvollisuus, että tuo onnettomuus on aiheutunut juuri tuosta virittelystä.

http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/art-2000001852098.html

Viritys huomataan vaikkapa onnettomuuden yhteydessä, vakuutuskorvausten saaminen voi olla tavallista hankalampaa.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

pasuunaC3

Lainaus käyttäjältä: tumppi - 01.01.17 - klo:16:25
Viikko sitten tuli tilattua.
4x4 2.0tdi 150 halvimmalla active paketilla.
Kalliilta listalta tuli rastittua.
-webasto
-amundsen navi paketti
-sunset lasit
-sumuvalot
-täyskokoinen vararengas
-ajomoodin valinnat
-varashälypaketti
-takapenkin turvatyynyt
-parkkitutkapaketti
-adaptatiivinen cruise

Pari autokauppiasta meinasi että huhti-toukokuu mutta loppuvaiheessa puhuttiin jo juhannuksesta. No mikäpä tässä autoliikkeen autolla ajellessa.

Autoliikkeen autolla ajellessa? Saitko sellaisen diilin odotusajaksi? :O
Skoda Kodiaq 2.0tsi DSG 4X4 style panorama + sport leather
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -13 corrida red

vasara

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 01.01.17 - klo:18:40
Taas mennään metsään ja syvälle. Vakuutusyhtiöllä on näyttövelvollisuus, että tuo onnettomuus on aiheutunut juuri tuosta virittelystä.

http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/art-2000001852098.html

Viritys huomataan vaikkapa onnettomuuden yhteydessä, vakuutuskorvausten saaminen voi olla tavallista hankalampaa.
Ei niin kovin syvälle metsään, jos vakuutuskorvausten saaminen voi olla tavallista hankalampaa.
Tuo 'voi olla' on riski, jonka jokainen kohdallaan pohtii. Olennaista on se, että autoa myydessä ko. riskiä ei siirretä uudelle ostajalle asiasta kertomatta.
Viritetty auto on lähtökohtaisesti laiton tieliikenteeseen. Sitä ei saa käyttää tieliikenteessä ennen yksittäishyväksyntää, rekisteröintikatsastusta tai muutoskatsastusta. Jo pelkästään tästä syystä autoliikkeiden luulisi välttelevän laittomasti viritettyjä autoja.. ja samaisesta syystä uudehkoa autoa ei kannata virittää, koska sen tuleva ostaja on suurella todennäköisyydellä autoliike.

Jultsu

Jos sieltä rusinaksi mällätyn auton osien joukosta pilkistää kiiltelevän krominen inttercooleri ja ämpärin kokoinen Garretti, lienee aika helppoa päätellä että se 100hp 1.9tdi ei ole tehtaalta lähtenyt tuollaisten osien kanssa. Jos taasen siihen ojanpohjalla makailevaan uuteen 3.0TDI:hin on käyty vain ostamassa se +40hp viriohjelma, kuka/mikä instanssi muka lähtee edes tutkimaan onko autossa jotain luvattomia virityksiä jos pintapuolisin sellaisista ei ole minkäänlaista osviittaa?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 01.01.17 - klo:19:58
Ei niin kovin syvälle metsään, jos vakuutuskorvausten saaminen voi olla tavallista hankalampaa.
Tuo 'voi olla' on riski, jonka jokainen kohdallaan pohtii. Olennaista on se, että autoa myydessä ko. riskiä ei siirretä uudelle ostajalle asiasta kertomatta.
Viritetty auto on lähtökohtaisesti laiton tieliikenteeseen. Sitä ei saa käyttää tieliikenteessä ennen yksittäishyväksyntää, rekisteröintikatsastusta tai muutoskatsastusta. Jo pelkästään tästä syystä autoliikkeiden luulisi välttelevän laittomasti viritettyjä autoja.. ja samaisesta syystä uudehkoa autoa ei kannata virittää, koska sen tuleva ostaja on suurella todennäköisyydellä autoliike.

Minä en ottanut mitään kantaa, että jätetään kertomatta uudelle omistajalle. Otin vain kantaa vakuutusten eväämiseen. Takuunkin tapauksissa tulee autolikkeen osoittaa, että vika on aiheutunut esimerkiksi. lastuttamisesta eikä esimerkiksi valmistusviasta. Ja viritetynkin auton voi muutoskatsastaa tai hoitaa ihan hovivalmistajan virityssarjan kuten polestar tai ABT.

Onko sinulla lisää kommentoitavaa:
http://www.nettiauto.com/yritys/gticarcenter

Lainaus käyttäjältä: TAG - 01.01.17 - klo:15:33
Yksi asia mikä usein unohdetaan näistä virittelyasioista on vakuutusten raukeaminen. Jos auto osoittautuu rekisteriotteen tiedoista poikkeavaksi ja vakuutusyhtiö huomaa tämän, on turha haaveilla kaskosta mitään korvauksia, kun auto on hinattu pöpeliköstä korjaamolle.

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 01.01.17 - klo:18:40
Taas mennään metsään ja syvälle. Vakuutusyhtiöllä on näyttövelvollisuus, että tuo onnettomuus on aiheutunut juuri tuosta virittelystä.

http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/art-2000001852098.html

Viritys huomataan vaikkapa onnettomuuden yhteydessä, vakuutuskorvausten saaminen voi olla tavallista hankalampaa.

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

vasara

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 01.01.17 - klo:20:14
Minä en ottanut mitään kantaa, että jätetään kertomatta uudelle omistajalle.
Et niin, mutta ko. seikka hyvä huomioida.. ja kun ketjun aihe on Uusi Kodiaq, niin sen virittely (tehdashyväksyttyä settiä ei ole saatavilla) ei välttämättä ole järkevää. Vaikkapa parin vuoden päästä autoa liikkeeseen vaihtoon viedessä ko. juttu saattaa olla ongelma. Tämä keskusteluhan lähti rönsyilemään mahdollisuudesta uuden 150hp Kodiaqin viritykseen VS vaihtoehtona 190 hp versio.

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 01.01.17 - klo:20:14
Ja viritetynkin auton voi muutoskatsastaa tai hoitaa ihan hovivalmistajan virityssarjan kuten polestar tai ABT.
Volvon polestar yms. on eri asia. Jos jotain saattuu, niin ollaan samassa asemassa kuin 'normi' auton kanssa.

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 01.01.17 - klo:20:14
Onko sinulla lisää kommentoitavaa:
http://www.nettiauto.com/yritys/gticarcenter
Vanhoja reippaasti ajettuja autoja, joissa koneen laukeamisen varalle ei ole sen kummemmin takuita, kuin enää valmistajan vastuutakaan. Eihän noissa mitään jos viritellään ja kaikki tietää missä mennään.. uusi auto on eri juttu.

Mutta kuten sanoin.. kukin tekee tässäkin asiassa omat valintansa. Tarkoitus oli tuoda joitain pointteja esiin, eikä sen kummemmin moralisoida.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 01.01.17 - klo:21:03
Et niin, mutta ko. seikka hyvä huomioida.. ja kun ketjun aihe on Uusi Kodiaq, niin sen virittely (tehdashyväksyttyä settiä ei ole saatavilla) ei välttämättä ole järkevää. Vaikkapa parin vuoden päästä autoa liikkeeseen vaihtoon viedessä ko. juttu saattaa olla ongelma. Tämä keskusteluhan lähti rönsyilemään mahdollisuudesta uuden 150hp Kodiaqin viritykseen VS vaihtoehtona 190 hp versio.

Volvon polestar yms. on eri asia. Jos jotain saattuu, niin ollaan samassa asemassa kuin 'normi' auton kanssa.
Vanhoja reippaasti ajettuja autoja, joissa koneen laukeamisen varalle ei ole sen kummemmin takuita, kuin enää valmistajan vastuutakaan. Eihän noissa mitään jos viritellään ja kaikki tietää missä mennään.. uusi auto on eri juttu.

Mutta kuten sanoin.. kukin tekee tässäkin asiassa omat valintansa. Tarkoitus oli tuoda joitain pointteja esiin, eikä sen kummemmin moralisoida.

Taisin aika selvästi kirjoittaa omassa kommentissa nimenomaan tehokkaamman moottorin puolesta?

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 30.12.16 - klo:23:52
Kumpi vaikuttaa sinun päivittäiseen käyttöön panoraamakatto vai se että isossa autossa on siihen sopiva moottori. Eikä tartte jossitella lastutuksen kanssa saati tehdastakuun menettämisen kanssa.

2000 euroa ei konkurssissa pitäisi tuntua  ;).

Gti Car Centerin otin ihan tarkoituksella, koska he myyvät ihan tietoisesti "laittomia" autoja eikä ole ainoa yritys nettiautossa. Ja kyllä ABT:lläkin löytyy jo seat:n atecaan virityssarjoja, mutta moni karsastaa niitä hinnan vuoksi, mutta laatu ja takuu maksaa. Eikä kauaa mene, kun Kodiaq on samoilla listoilla.

http://www.abt-configurator.com/en/Seat/Ateca/SUV/5FP0/20TDI190

Mutta mies tekee mies vastaa.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Ocutj

Mutta ei tuolla 1.4TSI moottorisella 4x4-mallilla kyllä ehdi motarin rampista liikenteen sekaan, ehkäpä just hätään rekkojen väliin jos ovat suomalaisia rajoitettuja.

Patomursu

Kuinka moni on omansa ohjelmoittanut?

Edelliseen sen teetin (oli takuuta) ja liikkeellähän ei ole mitään ongelmaa sitä todeta tai poistaa, normi ohjelman päivitys poistaa viri ohjelmoinnin, ainakin mersuissa. Piti erikseen mainita huoltoon viedessä ettei päivitä moottorin ohjelmaa. Ja kun auto tulee vaihtoon niin mikä tuosta toimenpiteestä tekee liikkeelle niin suurta että eivät huolisi autoa vaihdossa? Tuokin yksilö meni liikkeen kautta viikossa jo seuraavalle omistajalle joka soitti autoon liittyen eikä kysynyt onko ohjelmoitu ennen kuin kerroin että on, oli kuulemma ollut vähän pirteämpi kuin vakio ja sanoi että olisi varmaan itsekin sen ohjelmoinut jos se olisi vakio ollut.  8)

Ps. en kyllä uutta skodaa ohjelmoisi
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

vasara

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 01.01.17 - klo:22:53
Kuinka moni on omansa ohjelmoittanut?

Edelliseen sen teetin (oli takuuta) ja liikkeellähän ei ole mitään ongelmaa sitä todeta tai poistaa, normi ohjelman päivitys poistaa viri ohjelmoinnin, ainakin mersuissa. Piti erikseen mainita huoltoon viedessä ettei päivitä moottorin ohjelmaa. Ja kun auto tulee vaihtoon niin mikä tuosta toimenpiteestä tekee liikkeelle niin suurta että eivät huolisi autoa vaihdossa? Tuokin yksilö meni liikkeen kautta viikossa jo seuraavalle omistajalle joka soitti autoon liittyen eikä kysynyt onko ohjelmoitu ennen kuin kerroin että on, oli kuulemma ollut vähän pirteämpi kuin vakio ja sanoi että olisi varmaan itsekin sen ohjelmoinut jos se olisi vakio ollut.  8)

Ps. en kyllä uutta skodaa ohjelmoisi
En tiedä kiinnostaako viriohjelman olemassaolo autokauppiaita, mutta sen luulisi kiinnostavan uudehkojen autojen tapauksessa? Vaikka ohjelman voi palauttaa, niin heille kuitenkin siirtyy jonkunlaista vastuuta laitteen kestävyydestä seuraavalle omistajalle myytäessä. Mahdollisesti kone / voimansiirto kulunut enemmän.
Ei ole tullut ohjelmoitua.. edellisen mersun kohdalla (takuut ohi) jo harkitsin kokeilumielessä, mutta ehti mennä kiertoon.

Lainaa-karppa-: Ja kyllä ABT:lläkin löytyy jo seat:n atecaan virityssarjoja, mutta moni karsastaa niitä hinnan vuoksi, mutta laatu ja takuu maksaa. Eikä kauaa mene, kun Kodiaq on samoilla listoilla.
Todennäköisesti aika nopsaan ABT:n listoilla. Aika maltillisia koodauksia näyttäisivät olevan..
esim. 2,0 ltr. TDI from 110 kW (150 HP), 320 Nm to approx. 125 kW (170 HP), 360 Nm .. ja hinta 2000â,¬.
Eli tähän verraten se ostovaiheen 150hp => 190 hp = 2000â,¬ vaikuttaa edulliselta. Käsittääkseni mm. ahdin on 190hp versiossa eri, kuin 150hp versiossa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy