Ovista sähköt kadoksissa?

Aloittaja Skodamiäs, 25.11.16 - klo:16:15

« edellinen - seuraava »

Skodamiäs

Morjesta.

Olisi pieni pulma 07 vuosimallin Skoda 2l tfsi rs:n kanssa. En internetistä ole vielä kohtalotoveriin törmännyt niin lähestyn asiaa tätä kautta. Elikkä xenonpolttimoja vaihdatessani irroitin akun. Kun polttimot oli vaihdettu ja akku jälleen kiinni niin huomasin ettei ikkunat toimi. Pian huomasin myös ettei myös keskuslukituskaan toimi (ei auton sisältä eikä kaukkarista). Lopulta tulin siihen tulokseen ettei mulla oo sähköjä ovissa lainkaan: Nappien taustavaloa ei näy, sivupeilien vilkut ei toimi,  sivupeilejä ei pysty säätämään...? Kaukkarista toimii kyllä takaluukku ja bensatankinluukku.

Sulakkeet olen katsonut, enkä usko syyn johtuvan niistä? Muutenkin jokaiselle toiminnalle on kuskin sulakkeessa oma sulake.  Sen verran kävelin auton liikkeen obd lukijassa luettavassa vikakoodit muttei kuulemma mitään löytynyt.. Taloudellisesti mulla ei tällä hetkellä ylimääräistä ole, että skoodani korjaamolle veisi.. Siksi lähestyn asiaa nyt täältä käsin. Vähän ikävä jättää auto parkkihaliinki kun ei saa ovia lukkoon.

Kiitos paljon jo näin etukäteen  :-\

Daatta

Sulakkeelta tuo silti kuulostaa. Oletko tarkastanut eli mitannut ne akun päällä olevat? Peileille taisi tulla aika paksuakin virtaa.

Yleinen ongelma on ovien haitariputkissa kulkevien johtojen rispaantuminen. Ajoitus olisi aikamoinen sattuma, mutta mahdollista sen on.

OBD-lukija ei koodeja näe, sillä pystyy pääsääntöisesti lukemaan ainoastaan moottorin vikakoodit.

Laitta paikkakunta ja mieluiten viesti tuonne VCDS/Vagcom auttajaa tarvitaan ketjuun, niin joku ystävällinen sielu VCDS:llä tulee sinut pelastamaan. No luvata en voi, mutta yrittää kannattaa.  ;)
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Jultsu

Onko sulakkeet tarkistettu ratin vierestä, ja ihan testerillä myös mitattu ettei vain tyydytty visuaaliseen öögailuun?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy