Voi poistaa

Aloittaja Killer, 13.11.16 - klo:08:56

« edellinen - seuraava »

Killer

B7 Passatin mentyä lunastukseen piti etsiä vastaavilla varusteilla oleva auto tilalle.
Samanlaista ei löytynyt sopivaan hintaan, joten katse siirrettiin Skodaan ja sieltähän löytyi sopivia.
Harmi vain kun ei voinut enää tilata juuri sellaista kuin olisi itse halunnut (6.11. tilanne), vaan joutui tyytymään maassa oleviin autohin.

Käytettyä/esittelyautoa ei voinut ostaa kun olivat yhtä kalliita tai kalliimpia kuin uudet ajamattomat.

Varusteet vakio RS, mutta lisävarusteita on muutama:
Irroitettava vetokoukku
Rallye green metalliväri
Kiiltävän mustat kattokaiteet
Black paketti
RS Challenge paketti
Winter paketti

Lisäksi hommasin valmiiksi 18" nastat vanteineen, jotka asensin liikkeessä ennen luovutusta alle. Todella iso kiitos palvelusta Lieksan Laakkoselle! Auto oli valmiina nosturilla ilman renkaita odottamassa talvirenkaita, jos liikkeen korjaamo olisi ollut auki lauantaisin niin olisi menneet heidän puolesta allekkin.

Väri vähän arvellutti, mutta kesällä pikaisesti nähtynä liikenteessä tuollainen oli kyllä todella nätti väri!
Eikä liikkeessä noutaessa tarvinnut pettyä väriin.

Kylkikuva juuri liikkeestä ulos ajettuna.

To do: etulipan keskiosan teippaus mustaksi, sisältä polttimot ledeiksi, ulkoa myös, talvivanteet maalataan mustaksi, vetokoukunreiälle suojalätkän teko, konepellin kaasupumput, takaroiskeläpät , takapuskurin suojateippi

Tankkaus.com mukaan kulutus
Kaikki on siistiä minkä itse tekee.....
Skoda Superb lb L&K 2.0T 4x4 -18
ex: Skoda Octavia RS 4x4 -18 hb

Petunet

Onnea vaan uudelle autolle.
Sama väri täällä...   ;D
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

PeHa

Onnee hienolle uudelle!
Jarmon kanssako teit kauppaa?
Itse ostin kanssa samasta liikkeestä ja palvelu pelasi sekä hinta oli kohdallaan.
Octavia Scout 2.0TDI 184 4x4 DSG 2017
VW Amarok Highline 4Motion 2.0BiTDI 2012

Killer

Lainaus käyttäjältä: Petunet - 13.11.16 - klo:09:25
Onnea vaan uudelle autolle.
Sama väri täällä...   ;D

Kiitos kiitos! Ollaan kyllä tykätty väristä  ;D

Lainaus käyttäjältä: PeHa - 13.11.16 - klo:10:52
Onnee hienolle uudelle!
Jarmon kanssako teit kauppaa?
Itse ostin kanssa samasta liikkeestä ja palvelu pelasi sekä hinta oli kohdallaan.

Jarmon kanssa juu. Sama homma!

Ambis

Onneksi olkoon!

Itse olen lämmennyt aika paljon tuolle värille itse. Harmi ettei paljon väriä enää vaihdella kun huomenna on valkosen luovutus  ;D
Octavia RS Combi TDI DSG 4x4 Moon White (MY17)

ex: 2011 Skoda Superb Combi TDI Greenline
ex: 2006 Kia Pro Ceed EX

Antamasi kirjaimet eivät vastaa kuvassa olevia.

Killer

Voihan sen maalauttaa, mutta tulee vähän lisää hintaa...
Meillä oli toinen vaihtoehto valkoinen, mutta tämä vei voiton.
Mukava ajella.

Eka ominaisuus tuli. Vasen xenon jää lähes äärivasemmalle kun kääntyy eka kerran vasemmalle. Eikä tule keskelle ennenkuin auton pysäyttää parkkiin ja odottelee muutaman sekunnin.
Huolto aikoi kysellä maahantuojalta mitä tehdään. Vikavaloja ei pala.

enkero

Lainaus käyttäjältä: Killer - 16.11.16 - klo:22:24
Eka ominaisuus tuli. Vasen xenon jää lähes äärivasemmalle kun kääntyy eka kerran vasemmalle. Eikä tule keskelle ennenkuin auton pysäyttää parkkiin ja odottelee muutaman sekunnin.
Huolto aikoi kysellä maahantuojalta mitä tehdään. Vikavaloja ei pala.

Ettei ois sadetunnistimen ohjaama "rain-mode"? Erityisesti pitkillä pistää silmään, että näyttää pöpelikköön kun sadetunnistin pistää pyyhkijät päälle. Ilmeisesti oikeaa jos nopeus ylittää 130kmh tjsp., ei ole tullut tennarilla oiottua.
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Killer

Lainaus käyttäjältä: enkero - 17.11.16 - klo:00:48
Ettei ois sadetunnistimen ohjaama "rain-mode"? Erityisesti pitkillä pistää silmään, että näyttää pöpelikköön kun sadetunnistin pistää pyyhkijät päälle. Ilmeisesti oikeaa jos nopeus ylittää 130kmh tjsp., ei ole tullut tennarilla oiottua.

Taitaa olla juu, mutta harmi vaan kun ei enää palaudu suoraan vaikka ei sadakkaan.
Riittää normaali maantienopeus että pysyy keskellä.

Killer

Nyt on RS:ä ajettu 3700km ja ei oo kyllä tullu kertaakaan mieleen et mitä tulikaan ostettua.

Auto on pelannut täydellisesti koko ajan.

Acc aivan loistava varuste!
Harmi vain kun pöppyrä kelissä ei pysy edes tavallinen vakkari päällä vaan häviää kokonaan.

Killer

Koodauksia tuli käytyä teettämässä ConD:llä, Kiitos vielä!

-   Päiväajovalon (DRL) himmennys vilkun aikana
-   Takaluukun sulkeminen kauko-ohjaimesta ja sisältä
-   Tankkausmäärän näyttö Maxidotissa
-   Matkustajan peilin lasku peruutettaessa
-   ESP ja ASR off kokonaan napista/näytöstä

Killer

Kyllä on lämpiäminen tehokkaampaa kuin edellisissä 3C ja B7 Passateissa.
Nyt tarkenee ajella maantiellä -26 pakkasessa ilman webastoa ja maskisuojia, edellisillä ei todellakaan.
-30 pakkasella ei ainakaan kaupungilla ja lyhyessä maantieajossa ei enää jaksa lämmetä ilman webastoa --> maskisuojan tekoon puskuriin pitää alkaa.

Alustakin on pehmeämpi kuin B7:n tehtaan sporttialusta. RS:stä puuttuu pintakovuus, mutta silti jämäkkä.

Kulutuskin on ilmeisesti laskemaan päin kun edelliset reissut meni ajotietokoneen mukaan 6.3L/100km, mutta totuus paljastuu kun käy tankilla. Mittarissa nyt 5100km.

Killer

6000km kunniaksi pari kuvatusta.

Takapuskuriin tuli laitettua kirkas teippi suojaksi sekä vetokoukun reiälle tuli tehtyä peitelätkä. Kuvissa peitelätkä on ekaa kertaa kiinnitettynä, nyt on hiottu ja siistitty sekä juuri maalattuna, joten "valmiista" tulee kuva myöhemmin.

Killer

Kerkesin asentaa johtosarja, telineen ja lisävalon keulaan eilen illalla. Ei oo koskaan ollu noin kätevää kun laitoin Erikoistekniikalta XBB releellä ja dt-johtosarjalla.

Lisäksi takapuskurin peitelätkä on valmis myös.

Seuraavaksi rueta vaihtamaan sisällä ledit hehkujen tilalle.

traktori

Lainaus käyttäjältä: Killer - 28.01.17 - klo:08:53
Kerkesin asentaa johtosarja, telineen ja lisävalon keulaan eilen illalla. Ei oo koskaan ollu noin kätevää kun laitoin Erikoistekniikalta XBB releellä ja dt-johtosarjalla.

Lisäksi takapuskurin peitelätkä on valmis myös.

Seuraavaksi rueta vaihtamaan sisällä ledit hehkujen tilalle.
Hyvältä näyttää. Sopiiko valo ja valokuvio hyvin yhteen vakio valojen kanssa? Laitoitko oman katkaisijan noille lisävaloille, vai syttyykö aina pitkien kanssa?

Miten tuo laillisuuspuoli tuossa yhdellä valolla tehtynä? Mietin itse hiukan jos laittaisin lisävaloja, mutta noita ei varmaan saa mitenkään nätisti kahta vierekkäin. Käytännössä kaiketi vaatisi esim 2 x Seeker 10.

Killer

Lainaus käyttäjältä: traktori - 28.01.17 - klo:12:47
Hyvältä näyttää. Sopiiko valo ja valokuvio hyvin yhteen vakio valojen kanssa? Laitoitko oman katkaisijan noille lisävaloille, vai syttyykö aina pitkien kanssa?

Miten tuo laillisuuspuoli tuossa yhdellä valolla tehtynä? Mietin itse hiukan jos laittaisin lisävaloja, mutta noita ei varmaan saa mitenkään nätisti kahta vierekkäin. Käytännössä kaiketi vaatisi esim 2 x Seeker 10.

En ole kerinnyt vielä paljoa tuon kanssa ajamaan, mutta aika passelisti tuntuis osuvan lisää valotehoa kauemmas keskelle. Kantavuus ehkä jää vielä heikohkoksi kun vrt edellisiin NBB 225:n xenoneilla.

Syttyy vielä ainakin yhtäaikaa. Tuohon releeseen kyllä saa nätisti myös laitettua lisäkytkimen, se kyllä jäisi sitten konepellin alle aluksi ainakin. Kesällä sitten sisälle veto, jos yleensäkään tarvetta kun niin tarkkaan rajattu kuvio ettei tule hajavaloa.
Ens viikolla pitempi reissu tiedossa pimeällä jolloin saa lisäkokemusta.

Myyjä kyllä väitti et on laillinen kun on jaettu valaistusosa kahtia. En sitten tiedä miten tulkitsevat poliisit.
Ei kyllä oikein nätisti ku veis lähes täysin valojen välin.

Killer

Viikonloppuna sain aikaiseksi tehtyä maskisuojanki alamaskiin.
Omasta mielestä paljon tyylikkäämpi kuin nahkainen läpyskä. Saas nähä maalaanko vielä mustaksi.

Muuten tuo vetokoukun reiän peitelätkä on kyllä todella kätevä. Alkuperäistä VAG:n kiinnikettä käytettynä sen pois otto ja paikalleen laitto vie n.2s. Eikä kerää lunta yhtään puskurin sisään.

Killer

Nyt tuli 10000km kohdalla eka vika. Paloi pyykkijöiden sulake. Vaihdoin sulakkeen ja kaikki ok, mutta käytin merkkarilla luettamassa vikakoodit ja tutkituttamassa mistä johtui palaminen.
Pyyhkijät ottaa noustessa virtaa n.24A ja laskiessa n.33A. Asentaja meinasi ettei sais ottaa yli 15A ja aikoivat kysyä asiaa Skodalta.
Samalla sieltä löytyi koodit starttimoottorin jäätymisestä, joka ei ollu oikea vika vaan veden jäätyminen männän päälle johtuen välijäähdyttimen väärästä nestekierrosta webastolla lämmittäessä. Aikoivat kysyä tuohonkin korjausta, vw:ltä löytyy jo. Passatissa samaa ongelmaa.

Killer

Nyt on sisältä ja ulkoa vaihdettu kaikki pienet polttimot ledeiksi. Tuli paljon kivemman näköistä kun kirkkaampaa valoa  8)
Nyt vielä sumuvalot ja kääntövalot vaihtaa sinisiin hehkuihin niin valomuutokset alkaa olla valmiina. Ovat vaan aika ahtaassa paikassa vaihtaa ainakin tuosta ritilän reiästä kun kokeilin paikkoja.

Killer

Tuli vaihdettua tänään sumu ja kulmavalojen polttimot "sinisiin".
Polttimot on nämä H11 ebaystä.
Pohjasta iso "pohjapanssari" pois niin tuli aika hyvin tilaa vaihtaa.
Jätin polttimon pidikkeet pois niin voi vaihtaa vaikka ritilän kautta.

Väri lähes sama kuin xenoneissa. Päiväajovaloon vrt keltainen.
Linkki kuvaan
Vähän turhan valoisassa otettu kuva, mutta saa jonkulaisen käsityksen.

Killer

Tuli viime viikolla heitettyä eka pitempi reissu Rs:llä kesärenkailla.
Menomatka 6.4L/100km ja paluumatka 6.2/100km
Paluumatkan ajotiedot 820km, 9h ja keskinopeus 90km/h. Vähän alemmas sais vielä laskea kulutus ku vrt tehtaan ilmoittama.

Petunet

Tuo ilmeisesti ajotietokoneen mukaan?
Oletko verrannut tankkauksista mitattuun kulutukseen paljonko ajotietokone kaunistelee kulutusta?
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

Killer

Lainaus käyttäjältä: Petunet - 08.05.17 - klo:17:45
Tuo ilmeisesti ajotietokoneen mukaan?
Oletko verrannut tankkauksista mitattuun kulutukseen paljonko ajotietokone kaunistelee kulutusta?

Nuo on tankkausesta laskettu kulutus, ajotietokone taisi näyttää 2 tai 3 desiä vähemmän molempiin suuntiin.
Renkaat tosiaan kesäiset 225/40/ tehtaalta tulleet.

repomies

^ renkaat varmasti tekevät paljon kulutuksen osalta. Näyttävyys ei tule ilmaiseksi, ks. rengaskoon vaikutus kulutukseen:

http://www.caranddriver.com/features/effects-of-upsized-wheels-and-tires-tested

Eli voi sanoa että muutos 19"->15" on karkeasti 10% luokkaa kulutuksessa. Tämä on sikäli kaiketi lähinnä kuriositeetti, koska tuskinpa räsään edes mahtuu pienet vanteet, jos nyt pienempään kukaan haluaa vaihtaakaan. Pieni ja kevyt vannekoko tarjoaa edullisemmat rengassarjat, hieman pienemmän melun ja pehmeämmän tuntuman, paremman polttoainetalouden ja paremman kiihtyvyyden. Turpiin tulee näyttävyydessä ja pidossa. Vesiliirto-ominaisuudet yleensä paranevat kapeilla renkailla.

Vannekoolla ja tietenkin vielä renkaan merkillä ja mallilla voi kuitenkin vaikuttaa aika paljon auton kulutukseen pidemmässä juoksussa. Ero 15" ituhippirenkaiden ja halvimpien huonolla vierintävastuksella varustettujen 19" renkaiden välillä voi olla hyvinkin litran satasella.

Killer

Lainaus käyttäjältä: repomies - 13.05.17 - klo:10:27
^ renkaat varmasti tekevät paljon kulutuksen osalta. Näyttävyys ei tule ilmaiseksi, ks. rengaskoon vaikutus kulutukseen:

http://www.caranddriver.com/features/effects-of-upsized-wheels-and-tires-tested

Eli voi sanoa että muutos 19"->15" on karkeasti 10% luokkaa kulutuksessa. Tämä on sikäli kaiketi lähinnä kuriositeetti, koska tuskinpa räsään edes mahtuu pienet vanteet, jos nyt pienempään kukaan haluaa vaihtaakaan. Pieni ja kevyt vannekoko tarjoaa edullisemmat rengassarjat, hieman pienemmän melun ja pehmeämmän tuntuman, paremman polttoainetalouden ja paremman kiihtyvyyden. Turpiin tulee näyttävyydessä ja pidossa. Vesiliirto-ominaisuudet yleensä paranevat kapeilla renkailla.

Vannekoolla ja tietenkin vielä renkaan merkillä ja mallilla voi kuitenkin vaikuttaa aika paljon auton kulutukseen pidemmässä juoksussa. Ero 15" ituhippirenkaiden ja halvimpien huonolla vierintävastuksella varustettujen 19" renkaiden välillä voi olla hyvinkin litran satasella.

Tiedän tuon, mutta kun vrt edelliseen Passat B7 dsl, 4motion + dsg yhdistelmään niin tämä vielä vähintään 1L/100km enemmän samankokoisilla renkailla. Tosin toi B7 oli 100tkm enemmän ajettu että vetreytyykö RS:kin vielä alemmas.

repomies

Kai se kulutus voi inasen pienentyä ihan vaan ajamalla, kun paikat hioutuvat, mutta yleensä näissä ajaminen myös lisää karstan määrää (egr, imupuoli, turbo) ja dpf hiljalleen alkaa kerätä tavaraa.

Kai noissa on muutenkin eronsa. B7 oli kaiketi pre-dieselgate ohjelmalla, nyt tuolla räsällä ajat vähän niukempien NOx-päästöjen kanssa eteenpäin ja se saattaa näkyä kulutuksessa.

Tokko paljon muuta voit kuin seuraavaksi rengassarjaksi pikkuisen kapeampi ekorengas. Dunlopin bluresponsea en silti suosittele, vaikka omassa kinnerissä niillä kulutus putosi ennätyksellisen alhaiseksi vrt. kahdet muut kesärenkaat jotka tässä on olleet. Dunloppien melu on nimittäin hirveä ja kulutuskestävyys huono. Mutta onhan noita pienen vierintävastuksen renkaita muitakin.

Vähän silti ihmettelen noita rengastestejä. Väittävät esim TM:ssä että contin premium contact 5 olisi bluresponsen tasoa polttoaineenkulutuksen osalta. Omakohtainen kokemus juuri samoista renkaista täsmälleen samoilla rengasmerkinnöillä kuin testissä on se, että premium contact 5 vie huomattavasti enempi polttoainetta, ja on raskaampi. Eli eppäilen testivilppiä valmistajan suunnalta taikka kohtuuttoman suurta vaihtelevuutta rengassarjojen välillä. Tai sitten autoni on vetänyt tukkoon karstasta ym.

Petunet

Lainaus käyttäjältä: Killer - 13.05.17 - klo:08:49
Nuo on tankkausesta laskettu kulutus, ajotietokone taisi näyttää 2 tai 3 desiä vähemmän molempiin suuntiin.
Renkaat tosiaan kesäiset 225/40/ tehtaalta tulleet.

No sittenhän tuo on ihan ok kulutus minun mielestäni.
Täytyypä kokeilla pääseekö itse samaan, nyt on ollut suurempi kulutus kuin sinulla.
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

Killer

Killer

Tuli annettua autolle vähän huolenpitoa kauniin sään ansiosta  ;D
Pesin foam lance/snowfoamilla, kinnastus ja sen jälkeen Autoglymin punaisella ja sitten vielä Collinite 476S pintaan.
Kohtuu kiiltävää tuli.

Kilometrejäkin on jo kertynyt 18500km. Tyytyväisiä ollaan edelleenkin autoon :)

https://1drv.ms/i/s!AteQoyEF-1nkjKduOAu1_GP7IQvMUA
https://1drv.ms/i/s!AteQoyEF-1nkjKdyiJ84l0uPMEvrug
https://1drv.ms/i/s!AteQoyEF-1nkjKdxRRgvW-DcmOduTw

Trackpad

Näitä kuvia kun katsoo niin omaa facelift RS Combia on jo todella ikävä :D Itselle tulee kanssa Rallye Green... värivalinta ei harmita yhtään kun kuvia katselee :D

Petunet

Omaani vastaan tuli saman värinen lauantai-iltapäivällä kun lähdin Hämeenlinnasta Tamperetta kohti.
Sekin oli farkku ja erottui liikennevirrasta aika kivasti.  ;D
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy