Touraniin vinkkejä, päiväajovalot off, takalasipyyh off, nopeusmitt kalibr, ...

Aloittaja Paul-Ant, 23.11.10 - klo:13:07

« edellinen - seuraava »

Paul-Ant

Sain postissa hex-can -kaapelin ja kokeilin heti puukotella muutamia koodeja, sekä hyödyksi että huviksi.

Tarkoituksena oli tutkia toimimatonta Webastoa, josta on ilmeisesti pumppu lauennut. Webasto siis toimii kellosta tai kaukosäätimestä muutaman minuutin ja sitten alkaa sammutus/jäähdytysproseduuri. Kun kone pyörii, Webasto toimii hyvin. Nyt ei toimi sittenkään enää. Liekö tuo rikkinäinen pumppu lopulta käynnistysyritysten jälkeen polttanut konetilassa olevan sulakkeen, koska en saanut yhteyttä moduuliin. Pitänee tutkia sulaketta ja kokeilla uudelleen yhteyttä. Joka tapauksessa lasipalatsin takuumiehet katselevat asiaa ensi maanantaina. Kaha Oy:ssä muuten sanottiin kellolle 1533 ilmestyvistä vikakoodeista (mulla tuli esim: F88, F98), että niillä ei ole mitään merkitystä, niitä ei ole dokumentoitu missään.

Lukkiutunut Webasto nollataan Touranissa:
18-Aux. Heat -> Adaption -> Channel 42 -> arvoksi 1 -> Test -> Save.

Tein sitten muita puukotuksia koodiin.

Päiväajoautomatiikka pois
(laitan mieluummin itse valot (bi-xenon) päälle katkaisimesta:
09-Cent. Elect. -> Coding -> Long Coding Helper -> Byte 0 -> Bit 3 (Daytime Running Lights (Scandinavia) active arvoksi 0, (eli rasti pois ruudusta).

Takalasin automaattipyyhintä pois
eli raaputustoiminto (kun tuulilasinpyyhin päällä ja pakki päälle):
09-Cent. Elect. -> Coding -> Long Coding Helper -> Byte 1 -> Bit 7 (Rear Wiper with Front Woper continiously active) arvoksi 0 (eli rasti pois ruudusta).

Nopeusmittarin kalibrointi.
Mittari näyttää liikaa, tällä muutoksella voi hivenen korjata virhettä:
17-Instruments -> Coding -> ensimmäiseen kenttään (Software Coding) muutetaan luvun viimeisen numeron arvoksi 7, alkuperäinen oli 1, eli mulla oli alkuperäinen 0007101 ja uusi 0007107. Ikkunaan tulee pieni ohje, jossa valaistaan koodien merkityksiä.

Parkkitutkan summeriäänten vaimennus:
10-Park/Steer Assist -> -> Adaption ->
Channel 01 -> arvoksi 3 -> Test -> Save   (takapää - Rear Buzzer Volume, tehtaan volume oli 9)
Channel 03 (etupää eli Front Buzzer Volume)

Channel 02 (takapää) ja 04 (etupää) ovat summerin taajuuksia, joita voi myös muutella 1-9. 1 on matala ja 9 korkea ääni.

Driving school function
eli autokoulutoiminto, jossa radion RCD310 näytöllä nakyy nopeus ja suuntavilkut:
56-Radio -> Adaptation -> Channel 02 -> arvo 1 -> Test -> Save
Sitten radiosta näyttö päälle: radion virta pois, Menu-näppäin pohjassa ja virta päälle. (Toimii myös radiossa RCD300, ehkäpä muissakin). Tuossa joku laittanut Golfissa päälle:

VW GOLF 5 speed display on a RCD300 display 2

Radion testimenu:
56-Radio -> Adaptation -> Channel 50 -> arvo 1 -> Test -> Save

Sitten vain menu-nappi pohjaan, ensin ilmestyy joku radion testi (joka toimii ilman aktivointia) ja vielä hetken kun pitää pohjassa, niin testimenu aukee. Jotakin turhanpäiväistä löytyy, ainakin loudness-toiminto.

Guest-78287

Hyvä postaus!

Tuohon takalasinraavinnan poistoon olen itselle tehnyt vielä senkin korjauksen, että viereiseltä välilehdeltä poistan "rear wiper with intermediate active" -täpän. Tällöin takapyyhkijä ei raavi tihkullakaan lasia.

Lisäksi turvavyömuistutin on tullut koodattua itseltä pois (mittaristosta muuttaa software codingia helperin mukaan), sekä eräälle tutulle jälkipyyhkäisy tuulilasinpyyhkijöistä pois (pyyhkijäohjaimelta "Tear drop wiping" -täppä pois).

Paul-Ant

Jep, hieman ihmettelenkin tuota "rear wiper with intermediate active" -täppää ja kokeilin, että mitä se tekee. En huomannut vaikutusta, kun olin keskittynyt niin tuon pakkiraaputustoiminnon poistoon. Että jos täppä on päällä, niin takalasinpyyhinkö raapii etupyyhinten tihkuasennossa takalasia, ainako? eteenpäinkin ajaessa?

Mikäs tuo on sitten tuo "tear drop wiping"? Milloin jälkipyyhkäisy tapahtuu?

Saakos sitten Climatronic'n ja RCD310'n BAP-toimintoja aktivoitua mistään, että Climatronic'n tiedot näkyisivät radion näytöllä?

Guest-78295

Lainaus käyttäjältä: Paul-Ant - 23.11.10 - klo:13:42
Jep, hieman ihmettelenkin tuota "rear wiper with intermediate active" -täppää ja kokeilin, että mitä se tekee. En huomannut vaikutusta, kun olin keskittynyt niin tuon pakkiraaputustoiminnon poistoon. Että jos täppä on päällä, niin takalasinpyyhinkö raapii etupyyhinten tihkuasennossa takalasia, ainako? eteenpäinkin ajaessa?

Mikäs tuo on sitten tuo "tear drop wiping"? Milloin jälkipyyhkäisy tapahtuu?

Meillä on 5v autojen vuosimallissa eroa, eli jotain muutoksia on tullut varmaankin. Minun piti muistaakseni poistää kumpikin täppä että auto ei vinkkari kummallakaan asennolla pyyhkinyt takalasia pakittaessa. Eteenpäin ajellessa pitää tosiaan takalasiraavin pistää erikseen päälle, siinä ei pitäisi olla mitään erikoista.

Idea tuossa tear drop wipingissa on, että hetki lasinpesun jälkeen auto pyyhkäisee lasilta sinne mahdollisesti valuneet pisarat pois. :D
Lisäksi tuo tear drop wiping voi olla pre-FL Touranin kotkotuksia, kun tässä on vastakkaisiin suuntiin pyyhkivät vinkkarit.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy