Seat Leon 5F Facelift

Aloittaja -ruoska-, 19.10.16 - klo:20:38

« edellinen - seuraava »

JJambs

Lainaus käyttäjältä: Sam123 - 25.06.19 - klo:11:33
ei kuluta juuri mitään verrattuna RS:ään. n. 5,2-5,5l/100km.
Eihän se juuri kuluta tosiaan, mutta suorituskyvyssäkin on vielä pienoinen ero. Tehohan ei tule ilmakseksi ;)
Ajossa:
Seat Leon ST 1.5 TGI Style Business Class 2019

Entiset:
BMW 530e Charged Edition M Sport 2019
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG 2018
Seat Leon 1.0 TSI Style 2017
Volvo S60 2.4 170hv Momentum, 2006
Seat Leon 1.4 TSI 140 Style 2014
Volvo S60 2.5T Kinetic 2005
Mazda 6 HB, 2.0i 2006
VW Golf IV 1.6 2003

Pihistelijä

1.0 TSI on kyllä hämmästyttävän pihi auto. Minulla on viimeisen 2500 km pitkäaikainen sekalaisen ajon keskikulutus 3,4 litraa satasella. Ajossa olevan tankillisella 3,2 litraa. Tankilla on ajettu nyt 500 km ja ajotietokone näyttää yhä 1180 km ajomatkaa. Eli yli 1600 km pitäisi päästä tankillisella.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Sam123

Lainaus käyttäjältä: JJambs - 25.06.19 - klo:13:22
Eihän se juuri kuluta tosiaan, mutta suorituskyvyssäkin on vielä pienoinen ero. Tehohan ei tule ilmakseksi ;)

Joo tottakai. Onhan RS oikeastaan tuplasti tehokkaampi. Ei vaan ole tällaisen persaukisen auto :D

Sam123

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 25.06.19 - klo:15:11
1.0 TSI on kyllä hämmästyttävän pihi auto. Minulla on viimeisen 2500 km pitkäaikainen sekalaisen ajon keskikulutus 3,4 litraa satasella. Ajossa olevan tankillisella 3,2 litraa. Tankilla on ajettu nyt 500 km ja ajotietokone näyttää yhä 1180 km ajomatkaa. Eli yli 1600 km pitäisi päästä tankillisella.

Joo, olen lukenut kulutuksestasi. En epäile lainkaan lukuja, mutta itselle aika utopistinen luku jo pelkästään kun asuu PK-seudulla (Tuusula) ja toiseks en itse usko, että tuo sun ajo ei voi olla mitenkään  "normaalia" arkiajoa ajoa vaan hyvin ennakoivaa,nipinnapin rajoitusten mukaan ja/tai vähän alle sekä pitkiä matkoja. Myös ihanteellistä 90km/h suurimmaks osaksi. Hetkellinen kulutus itsellä DSG:llä 90-100km/h on tasaisella siellä 2.8-3,5l/100km.

Itsellä työmatka 10km per suunta, joka on pysähtelyä liikenneympyrästä toiseen sekä 60km/h n 3-4km, olen sen matkan vetäny parina aamuna 5.0/l/100km. Maantiellä varmaan menee sinne 4.5 DSG:llä.

Itselle tuollainen ei vaan sovi pidemmän päälle, olen niin malttamaton ihminen ettei jaksa aina miettiä jos auto kuluttaa litran enemmän. Tuo 5-5,5km on jo todella hyvä lukema. 3,5-4 on ihan utopistinen ainaki DSG:llä.  Manuaalilakin tekis kyllä tiukkaa, ehkä sinne 4,2-4,5l hujakoille pääsis vaikka kuinka yrittäsin. Hattua täytyy siis nostaa tuosta suorituksesta. Suosittelen osallistumaan kisoihin :)

jopi

5.62 näyttää olevan kulutus uudesta saakka sisältäen Webaston käytön. Täytyy alkaa Pihistelemään, sillä 5.5 olis tavoite  8)
Seat Leon Sportstourer eHybrid FR -21

Ukko


Devl

Onko nämä pihistelijät samoja kavereita mitkä ajaa alle nopeusrajotusten ja peilit sisäänpäin käännettynä?

Vekkula

Ainakin itse saan parhaat lukemat kun ei ole hitaampia tientukkona.
Mulla ei mitään superlukemia koskaan ole ollut, 3.9L paras työmatkan kulutus farkku dsg:llä.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

sepotin

"Onko nämä pihistelijät samoja kavereita mitkä ajaa alle nopeusrajotusten ja peilit sisäänpäin käännettynä?" Pitäisikö siis kaikkien ajaa ylinopeutta? Suomessahan kai nopeusrajoitusmerkki vielä tarkoittaa suurinta sallittua nopeutta. Tulossa kyllä lienee päinvastainenkin merkki. Tosin kyllä minuakin joskus  riipii ilman näkyvää syytä reilusti alle rajoitusten köröttelijät, etenkin jos ei älytä antaa tietä nopeammille.

Ukko

Espanjalaisen autosivuston mukaan uuden Seat Leonin julkaisu siirtyy vuoden 2020 keväälle:

https://www.autopista.es/novedades-coches/articulo/seat-leon-2020-cazamos-al-nuevo-compacto-en-espana



GranLavida

Lainaus käyttäjältä: Vekkula - 04.07.19 - klo:12:40
Ainakin itse saan parhaat lukemat kun ei ole hitaampia tientukkona.
Mulla ei mitään superlukemia koskaan ole ollut, 3.9L paras työmatkan kulutus farkku dsg:llä.


Itsellä sama auto ja alin työmatkakulutus juuri tuo sama 3,9L. Myös samaa mieltä ajotavasta, jos hitaampaa liikennettä niin kulutus nousee, normaali hyvä matkavauhti on paras (60-120 km/h).
Seat Leon Sportstourer PHEV FR -24
Ex. Seat Leon ST 1.0tsi DSG Style Business -17
Ex: VW Gran Lavida 1.4tsi 96kw Luxury -14

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: GranLavida - 08.07.19 - klo:14:43

Itsellä sama auto ja alin työmatkakulutus juuri tuo sama 3,9L.

Mitattuna miten?

GranLavida

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 08.07.19 - klo:16:06
Mitattuna miten?


Ajotietokoneen mukaan, normaalisti todellinen kulutus on ollut noin desin tietokonetta korkeampi.
Seat Leon Sportstourer PHEV FR -24
Ex. Seat Leon ST 1.0tsi DSG Style Business -17
Ex: VW Gran Lavida 1.4tsi 96kw Luxury -14

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: GranLavida - 09.07.19 - klo:12:18

Ajotietokoneen mukaan, normaalisti todellinen kulutus on ollut noin desin tietokonetta korkeampi.

Siis miten ajotietokone näyttää työmatkakulutusta vaan? Minulla ajotietokone näyttää since start, since refuel, long term.

b1mpo

Varmaan siitä 'since start' näkee, jos matka on kodin ja työpaikan välinen? Voihan sen vaikka nollata, jos muuta ajoa ensin? ;D
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 09.07.19 - klo:12:55
Varmaan siitä 'since start' näkee, jos matka on kodin ja työpaikan välinen? Voihan sen vaikka nollata, jos muuta ajoa ensin? ;D

Jos työmatkakulutus on since start mukaan 3,9L, niin matkan pitäisi olla vähintään noin 100 km pitkää ja vaan mäestä alas, koska jo ainostaan käynnistyksen jälkeiset ensimmäiset kilometrien keskikulutus on 18-40L.

b1mpo

#1066
Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 09.07.19 - klo:17:13
Jos työmatkakulutus on since start mukaan 3,9L, niin matkan pitäisi olla vähintään noin 100 km pitkää ja vaan mäestä alas, koska jo ainostaan käynnistyksen jälkeiset ensimmäiset kilometrien keskikulutus on 18-40L.
Luulin että oli ihan huumoria.  ;D Mistä tiedät paljonko kenenkin työmatkalla on pituutta? Minulla ollut tuossa 22km  per suunta hetken aikaa. Kulutus vaihtelee tuolla välillä 3,9-5,1l/100km olosuhteista riippuen. Viime tankillinen oli tankatusti 4,8l/100km ja ajotietokone kertoi samaa. Kai nyt jokainen ymmärtää tuosta "3,9L", että hän tarkoitti 3,9l/100km?

Ps. Itsellä näyttää kilometrin jälkeen noin 7-8l/100km. Vaikka kiihdyttäessä kylmällä koneella startissa kulutus hyppää käytännössä lähes äärettömään ensimmäisellä metrillä, ei se tarkoita mitään, kun matka ei ole metriä koskaan. Jos autoa käyttää vain tyhjäkäynnillä, on kulutus ääretön, jos auto ei etene. Eli koko tankin kulutuksen saa melko suureksi, jos autoa ajaa vaikka 10cm ja käyttää tankin tyhjäksi paikallaan.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Ukko

Oliko kellään Continental Premium Contact 6 renkaita Seat Leonissa? Kokemuksia?

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 09.07.19 - klo:18:40
Oliko kellään Continental Premium Contact 6 renkaita Seat Leonissa? Kokemuksia?
Testivoittajat.  8) Oli octaviassa 225/45/17 kokoisena. Nopeusluokan tiputus V:hen olisi voinut tehdä melulle terää, muuten oli hiukan äänekkäät. Pitoa oli hyvin sateellakin ja kestokin hyvää luokkaa. Suuntavakaus ei ihan paras mahdollinen ollut, eikä tarkkuus. Kulutus oli ihan asiallinen. Itse ostaisin GY efficient grip performancet ennemmin, jos kysyttäisiin.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Pihistelijä

#1069
Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 09.07.19 - klo:17:13
Jos työmatkakulutus on since start mukaan 3,9L, niin matkan pitäisi olla vähintään noin 100 km pitkää ja vaan mäestä alas, koska jo ainostaan käynnistyksen jälkeiset ensimmäiset kilometrien keskikulutus on 18-40L.

Kun lähden pihasta (kesä)kylmällä 1.0 TSI:llä on kulutus aluksi yli 10 litraa, mutta alle 20 litraa.
- 500 metrin päästä keskikulutus lähdöstä on alle 15 litraa
- kilsan päästä alle 10 litraa,
- kolmen kilsan päästä 6 litraa
- 10 kilsan päästä 4 litraa
- 20 kilsan päästä 3,5 litraa (+/- 0,2 litraa riippuen matkavauhdista)

20 km matkalla pääsee helposti 3,9 litran lukemaan. Esim. itse pääsen manuaalilla näin kesällä 3,3 litran lukemaan.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

psxgamer


b1mpo

Voihan sormenjälkimagneetit näitä nykyautoja. Scalassa oli kiva puolikiiltävä kapasitiivinen näyttö. Sellanen sais yleistyä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Ukko

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 09.07.19 - klo:19:38
Ensimmäinen kuva uuden sukupolven Leonin sisätiloista salakuvattuna:
https://www.carscoops.com/2019/07/2020-seat-leon-shows-uncovered-interior-for-the-first-time/#lg=1&slide=0

Täysin Tarracosta kopioitu, itse pidän enemmän kojelautaan upotetusta näytöstä. Uuteen Passatiin saa kotimaisen navigaatiokomennuksen, jos tulisi tuohonkin.

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 09.07.19 - klo:17:52
Minulla ollut tuossa 22km  per suunta hetken aikaa. Kulutus vaihtelee tuolla välillä 3,9-5,1l/100km olosuhteista riippuen. Viime tankillinen oli tankatusti 4,8l/100km ja ajotietokone kertoi samaa.

Uskomatonta.

Olen kerran kirjoittanut, että itse ajan (5D, 1,0 DSG, yksin) joka päivä noin 60 km, siitä puolet kaupungissa, rauhallinen ajotyyli, DSG ja parasta mitä olen nähnyt on since start 5,8, since refuelling 6,0, long term 6,1 joten kaikki alle sen on minusta humpuukia.

Ajoin juuri perheen toisella (ST, 1,4 DSG, 2 aikuista, 2 lasta, matkatavarat) autolla parissa päivässä noin 1000 km ja jaettuna bensan määrän kilometreihin, sain kulutukseksi 5,6L. Käytän molemmissa autossa vaan 98 bensaa ja 1,0 kuluttaa aina enemmän.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 09.07.19 - klo:21:41
Olen kerran kirjoittanut, että itse ajan (5D, 1,0 DSG, yksin) joka päivä noin 60 km, siitä puolet kaupungissa, rauhallinen ajotyyli, DSG ja parasta mitä olen nähnyt on since start 5,8, since refuelling 6,0, long term 6,1 joten kaikki alle sen on minusta humpuukia.
Ajotyylissä tai autossa on jotain vikaa, jos niin paljon kuluttaa litrainen. Huonolla tuurilla vikaa molemmissa. ;)
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 09.07.19 - klo:22:00
Ajotyylissä tai autossa on jotain vikaa, jos niin paljon kuluttaa litrainen. Huonolla tuurilla vikaa molemmissa. ;)

Netin ja myös tämän foorumin mukaan jotkut 1,0 TSI (myös muiden merkkien) omistajat pääse pienemällä ja jotkut ei, kuitenkin niitä alle 5-6L tapauksia on vähemmistö. Omat autot on aika uusia, kaikki huollot tehty, vielä erikseen pyysin tarkistamaan 1,0 TSI -n ja huollon mukaan kaikki on niin kuin pitää. Ja ajotyylin pitäisi vaikuttaa molempiin autoihoin samoin, mutta kuten kerroin, ST 1,4 TSI päihittää kulutuksessa aina 5D 1,0 TSI -n, mahdollisesti yksi syy on 1,4 TSI -n lepuutus, mikä puutuu 1,0 TSI -tä.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 09.07.19 - klo:22:17
Netin ja myös tämän foorumin mukaan jotkut 1,0 TSI (myös muiden merkkien) omistajat pääse pienemällä ja jotkut ei, kuitenkin niitä alle 5-6L tapauksia on vähemmistö. Omat autot on aika uusia, kaikki huollot tehty, vielä erikseen pyysin tarkistamaan 1,0 TSI -n ja huollon mukaan kaikki on niin kuin pitää. Ja ajotyylin pitäisi vaikuttaa molempiin autoihoin samoin, mutta kuten kerroin, ST 1,4 TSI päihittää kulutuksessa aina 5D 1,0 TSI -n, mahdollisesti yksi syy on 1,4 TSI -n lepuutus, mikä puutuu 1,0 TSI -tä.
Menee niin ohi aiheen, mutta huomenna tulee alle 1.5tsi ja odotan sen vievän luetun perusteella vajaa puoli litraa enemmän, kuin myyty litranen vei. Tuo litrainen kulutti vain motarilla kuuden kulutuksia, eikä aina sielläkään. Kaupunkiajoa sillä ei harrastettu juurikaan. Tuon litraisen hyötysuhde ja virtaukset on äärimmäisen päteviä ja rankkaisin sen myös siksi lepuutuskoneen edelle kulutuksessa. Litraisiakin on montaa tehoversiota ja eri laatikon välityksillä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 09.07.19 - klo:19:38
Ensimmäinen kuva uuden sukupolven Leonin sisätiloista salakuvattuna:
https://www.carscoops.com/2019/07/2020-seat-leon-shows-uncovered-interior-for-the-first-time/#lg=1&slide=0

Jos tuo on tuotantoon menevä malli niin harmin paikka, taas yksi rumilus missä on kojelaudan päälle laitettu tabletti sinitarralla.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 09.07.19 - klo:21:15
Täysin Tarracosta kopioitu, itse pidän enemmän kojelautaan upotetusta näytöstä.

Upotetuttu näyttö on minustakin parempi, harmittaa, että Seat ei seuraa omaa, vaan kopio muiden tyyliä.

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 09.07.19 - klo:22:25
Menee niin ohi aiheen, mutta huomenna tulee alle 1.5tsi ja odotan sen vievän luetun perusteella vajaa puoli litraa enemmän, kuin myyty litranen vei.

Jos litrainen on/oli hyvä, niin miksi hankit isomman? :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy