Seat Leon 5F Facelift

Aloittaja -ruoska-, 19.10.16 - klo:20:38

« edellinen - seuraava »

heller

Lainaus käyttäjältä: Devl - 06.12.17 - klo:16:49
Ootteko nyt ihan tosissanne? Tottakai uuden auton moottori syö hieman öljyä alussa kun osat hakevat paikkansa.

Tämä öljypurkku on yleensä mukana vain diesel-malleissa. En ole bensavehkeissä koskaan nähnyt öljypurkkia valmiina.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

sakal83

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 06.12.17 - klo:12:38
Varmasti on näin nopeampaa, mutta en itse käyttäisi omia öljyjä tai maksaisi öljynlisäyksistä uuteen autoon.
Ajat varmaan myös valoitta jos polttimo palaa?
En tiedä lukeeko ihan ohjekirjassa (en ole ikinä kyseistä opusta niin tarkkaan lukenut), mutta siinä uskossa elän, että olet itse vastuussa siitä, että koneessa on öljyä riittävästi.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: heller - 06.12.17 - klo:19:52
Tämä öljypurkku on yleensä mukana vain diesel-malleissa. En ole bensavehkeissä koskaan nähnyt öljypurkkia valmiina.

Lahden Laakkosella antoivat.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

ilkkes


Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 06.12.17 - klo:20:00
Ajat varmaan myös valoitta jos polttimo palaa?
En tiedä lukeeko ihan ohjekirjassa (en ole ikinä kyseistä opusta niin tarkkaan lukenut), mutta siinä uskossa elän, että olet itse vastuussa siitä, että koneessa on öljyä riittävästi.
En tietenkään, mutta jos uudessa autossa xenon menee pimeäksi niin vien sen takuuhuoltoon. Ei edes Seat varmaankaan laita varapolttimoa mukaan kuten öljykanisteria?

Yhdessäkään uudessa autossa ei itselläni ole tullut öljypurkkia mukana, eikä yhdessäkään ole öljyä pitänyt lisätä itse huoltojen välillä. Ei edes nykyisessä Skodassa.

Oletteko lisänneet kun öljyvalo on syttynyt, vai oletteko aktiivisesti öljytikkua tutkineet ja itse todenneet lisätarpeen?

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 06.12.17 - klo:20:27
Oletteko lisänneet kun öljyvalo on syttynyt, vai oletteko aktiivisesti öljytikkua tutkineet ja itse todenneet lisätarpeen?

Tarkastin öljyn aluksi noin kuukauden välein. Se ei tuntunut juuri laskevan, mutta koska oli jo alkujaan aika lähellä alarajaa, lisäsin sen 3 dl, jotta meni lähemmäs ylärajaa. Nyt on yhä lähellä ylärajaa.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Jorie

Oletteko vaihtaneet huoltoväliksi 15 000km jos vaihdatte öljyt aina silloin, vai vaihdatatteko silloin ja teett sitten 30 000km kohdalla ison huollon mistä leima?

Mitäköhän öljyä kannattais syöttää 1.0tsi koneelle?

mfroberg

Ensihuolto on 30 000 km/2 vuotta. Automalli on n.vuoden vanha ja tuskin kukaan on sellaisella vielä kerennyt myöskään lykkiä menemään 30 tkm eli kysymyksesi saattaa olla ns. aikaansa edellä. Itse meinaan mennä sen kolmekymppiä ensihuoltoon ja katsoa sitten mitä tehdä, sen jälkeenhän huolto on 30 tkm/1 vuosi joten varmaan se vuosi tulee määrääväksi tekijäksi.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Puka

25800 km paikkeilla toissapäivänä ilmoitti Leonini ensimmäisen kerran öljynvaihdon olevan tulossa ajankohtaiseksi. 2800 km tms taisi sanoa jäljellä olevaksi ajaksi, jostain tuo haistelee öljyn kuntoa vai laskeekohan vain ajotunteja. 1.8 tsi minulla.

Otto.

1.4.2017 käyttöönotettu ST 2.0TDI 4drive Excellence. Mittarissa nyt reilu 36tkm. Huoltoon huoltovälinäytön mukaisesti 30tkm kohdalla ja ei tarvinnut lisäillä öljyjä välissä.

Ukko

Uudet hinnastot päivitetty tänään 1.1.2018 autoveron alennuksen kunniaksi. Vuoden päästä 1.1.2019 jälleen uusi alennuskierros!

Routa

Vieläkö Leoniin saa webaston n. tonnilla?
Entinen VAG-kuljettaja.

Benkku15

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 01.01.18 - klo:12:04
Uudet hinnastot päivitetty tänään 1.1.2018 autoveron alennuksen kunniaksi. Vuoden päästä 1.1.2019 jälleen uusi alennuskierros!

Kohdistuko nämä vaan eko malleihin?
Seat Cupra ST 4Drive -18
Entinen: Volvo V70 R AWD Manuaali -06

Zerocco

Lainaus käyttäjältä: Routa - 05.01.18 - klo:21:20
Vieläkö Leoniin saa webaston n. tonnilla?

Ainakin joulun alla tehtyyn tilaukseen vielä sai. Tuskin on siitä muuttunut. Pitkään on tuo tarjous ollut voimassa, kuten myös 5 vuoden takuu ja rahoitus 1 % korolla.
Leon 5F FL ST 2.0 TSI 300 4Drive CUPRA DSG 2018
Exät: Leon 5F FL ST 1.0 TSI 115 Ecomotive Style DSG 2017 | Leon 5F 1.4 TSI 140 FR 2015

Pihistelijä

Seat Leon 1.4 TGI hinta on laskenut useilla tonneilla. Ennen se oli 5400 â,¬ kalliimpi kuin 1.0 TSI. Nyt enää 1000 â,¬.

http://www.seat.fi/auton-hankinta/hinnastot/leon.html

Aiemmin hinnanero oli niin suuri, että TGI kannattanut millään kilometreillä. Nyt se alkaa kannattamaan jo 25 tkm/v jälkeen (jos tankkauspaikka on päivittäisen ajoreitin varrella). Toki pitää tyytyä heikompaan suorituskykyyn ja pienempään tavaratilaan kuin 1.0 bensassa. Tankkaamassakin pitää käydä kolme kertaa useammin.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Kodiaq81

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 12.01.18 - klo:18:30
Seat Leon 1.4 TGI hinta on laskenut useilla tonneilla. Ennen se oli 5400 â,¬ kalliimpi kuin 1.0 TSI. Nyt enää 1000 â,¬.

http://www.seat.fi/auton-hankinta/hinnastot/leon.html

Aiemmin hinnanero oli niin suuri, että TGI kannattanut millään kilometreillä. Nyt se alkaa kannattamaan jo 25 tkm/v jälkeen (jos tankkauspaikka on päivittäisen ajoreitin varrella). Toki pitää tyytyä heikompaan suorituskykyyn ja pienempään tavaratilaan kuin 1.0 bensassa. Tankkaamassakin pitää käydä kolme kertaa useammin.


Järki veto!!
Olen ihmetellytkin kaasuversion hinnoittelua.Luulis avittavan myyntiä.
Miten olet tohon 25tkm/vuodessa kannattava lukuun päässyt??

Pihistelijä

#826
Lainaus käyttäjältä: Kodiaq81 - 12.01.18 - klo:20:22
Miten olet tohon 25tkm/vuodessa kannattava lukuun päässyt??

- TGI hankintahinta 1000 â,¬ kalliimpi kuin TSI. Sitä ei saa takaisin, vaan se kuluu vuosien mukana. Arvoisin, että 100 â,¬/v. Lisäksi tulee korkotappioita. Se 1000 â,¬ tuottaisi muualla. 1,75% saisi riskittömästi. Kohtuullisella riskillä 5%.
- TGI ajoneuvovero on 210 â,¬ korkeampi vuodessa (käyttövoimavero)
- TGI vakuutusmaksut ovat korkeammat kuin 1.0 TSI

=> TGI kustannukset tulevat noin 470 â,¬ korkeammiksi vuodessa kuin 1.0 TSI.

Kulutus on laskettu EU-lukemien mukaan:
TGI: 5,4 l/100 km * 0,768 â,¬/l = 4,15 â,¬/100 km
TSI: 4,4 l/100 km * 1,38 â,¬/l = 6,07 â,¬/100 km

x*6,07 = x*4,15 + 470 =>
x = 470/1,92 =>
x = 245

=> 25 tkm/v

En ole ottanut huoltoja mukaan. Luin jostain, että TGI:n huoltoväli on tiheämpi kuin 1.0 TSI:n 30 tkm. Jos näin on, nousee raja vieläkin korkeammaksi.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 12.01.18 - klo:18:30
Seat Leon 1.4 TGI hinta on laskenut useilla tonneilla. Ennen se oli 5400 â,¬ kalliimpi kuin 1.0 TSI. Nyt enää 1000 â,¬.

Aiemmin hinnanero oli niin suuri, että TGI kannattanut millään kilometreillä. Nyt se alkaa kannattamaan jo 25 tkm/v jälkeen (jos tankkauspaikka on päivittäisen ajoreitin varrella). Toki pitää tyytyä heikompaan suorituskykyyn ja pienempään tavaratilaan kuin 1.0 bensassa. Tankkaamassakin pitää käydä kolme kertaa useammin.

Mielenkiintoista hinnoittelua nyt tosiaan!

1.4TGI:n eduksi verrattuna 1.0TSI:hin pitää sanoa, että siihen saa (esim) ACC:n, mikä ei onnistu Leon 1.0TSI:hin.
Ja tietysti myös se, että kamppiksen aikana saa tankata 89e/kk Gasumilta, mikä laskee kyllä kannattavuusrajan selvästi alemmas litraiseen bensaan verrattuna.

Samalla 1.0TSI:n hinta taisi nousta vähän (muutama satanen).
Octavia III RS TDI

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 12.01.18 - klo:22:09
Ja tietysti myös se, että kamppiksen aikana saa tankata 89e/kk Gasumilta, mikä laskee kyllä kannattavuusrajan selvästi alemmas litraiseen bensaan verrattuna.

Lasketaan. TGI kulutus on 5,4 l/100 km ja sen litrahinta on 0,786 â,¬/. Se tekee 4,15 â,¬/100 km. 89 â,¬/kk tekee 1068 â,¬/v. Sillä tankkaa litrahinnoilla 26 tkm ajot. Metaanilla kannattavuusraja ei laskisi. Biokaasuun verrattuna raja hieman laskee. Sen litrahinta on 0,928 â,¬. Silloin raja olisi 21 tkm/v.

Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 12.01.18 - klo:22:09
Samalla 1.0TSI:n hinta taisi nousta vähän (muutama satanen).

Niin nousi. Tämä on ihmeellistä. Seat julkaisi 2.1.2018 hinnaston, jossa 1.0 TSI veroton hinta pysyi samana ja verollinen hinta laski pari sataa euroa veronalennuksen takia. Nyt sitten heti perään nostettiin sen verotonta hintaa :-(
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

vagfani

Aika erikoista tosiaan että hintoja nostetaan reilu viikon päästä kun vuosi on vaihtunut. Taitaa maahantuoja eli Kesko laittaa autoveronalennukset suoraan omiin taskuihin.

Toki tehdaskin on voinut nostaa hintoja, mutta kuluttajalle asti ei veronalennukset mene.

vagfani

Näyttää 1.0 TSI ensihuollonkin hinnat nousseet, eli nyt 263 euroa merkkihuollossa. Ihan käsittämätön nosto, kun aikaisemmin hieman reilu 200 euroa.

Käsinpesu 26 euroa. ;D

vagfani

Täysin sama huolto Laakkosella 215 euroa. Toki pitäisi ajaa Lahteen asti. On ilmaa hinnoissa ja paljon! ;D

Ukko

Erikoinen huoltohinnoittelu 1.0 TSI, alkaa olla premiummallien hintoja pelkästä öljynvaihdosta. Mistä tulikin mieleen että mittarissa nyt 20 000km ja öljyä lisätty 0,8 litraa. Tämä siis että pinta on tikun ylätasossa.

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 13.01.18 - klo:13:21
Erikoinen huoltohinnoittelu 1.0 TSI, alkaa olla premiummallien hintoja pelkästä öljynvaihdosta. Mistä tulikin mieleen että mittarissa nyt 20 000km ja öljyä lisätty 0,8 litraa. Tämä siis että pinta on tikun ylätasossa.
Missä kohtaa pinta oli ennen lisäystä? Syttyikö varoitusvalo?

Ukko

Tikun puolivälissä olen muutaman kerran lisännyt, ei ole varoitusvalo syttynyt kertaakaan. Näyttää että litran verran menee ainakin yhdellä huoltovälillä. Ensimmäiset 5000km ei mennyt yhtään, sen jälkeen on mennyt tasaisesti.

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 13.01.18 - klo:13:39
Tikun puolivälissä olen muutaman kerran lisännyt, ei ole varoitusvalo syttynyt kertaakaan. Näyttää että litran verran menee ainakin yhdellä huoltovälillä. Ensimmäiset 5000km ei mennyt yhtään, sen jälkeen on mennyt tasaisesti.
Miksi siis lisäsit kun ei tarvettakaan ollut? Itse en ole kertaakaan uusissa autoissa lisännyt öljyä, vaan joka kerta se riittänyt huoltoon asti. Jos huoltojen välillä pitää lisätä öljyä autoon, on autossa silloin mielestäni vika.

Ukko

Kukin tyylillään. Käyn minä tankkaamassakin, ennen kuin polttoaine on loppu.

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 13.01.18 - klo:13:53
Kukin tyylillään. Käyn minä tankkaamassakin, ennen kuin polttoaine on loppu.
En minä käy tankkaamassakaan kun tankki on puolillaan. Tankkaan vasta kun polttoainevalo syttyy ja ilmoittaa aineen olevan vähissä.

Ukko

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 15.11.17 - klo:20:49
Kyllä, Castrolin edge 5W30 LL. Tampereen Laakkosen huoltoäijä kehui, että samaa tärpättiä sinne olisi mennyt jos olisin heidän öljyillään huollon teetättänyt.

Tilasin juuri Castrolin Edge 0W-20 LL öljyä ulkomailta, laitatan ne myöhemmin kevään ensihuollossa. Pitäisi olla ainakin notkeaa tavaraa. :)

jukkanen

1.0 Ecomotivessa 23000 km mittarissa ja öljyn mittatikussa öljy puolessa välissä. En ole nähnyt syytä lisäillä muuta kuin bensaa ja tuulilasinpesunestettä. Auto on ollut mainio, myös talvikeleillä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy