Seat Leon 5F Facelift

Aloittaja -ruoska-, 19.10.16 - klo:20:38

« edellinen - seuraava »

Sammy

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 15.05.17 - klo:12:52
Kuin myös. Samalle päivälle  :D

Hei tsemppiä Yaffa ja Joens! Kohta se alkaa... Auton odottaminen muuttaa muotoaan ensimmäisen kiveniskemän odottamiseksi. Sitten kun se on tullut ja sen yli päässyt, taas helpottaa hieman...😜😁

jukkanen

Tiedustelin myyjältä alunperin 26.5. luovutuspäiväksi arvioidun Leon ST:n tilannetta, arveli että "Voi olla että menee kesäkuun puolelle… Ilmoittelen kun auto saapuu.." Saa nähdä sitten. Sinänsä minulla ei ole sen suhteen kummempaa kiirettä, mutta hyvä ja käytännöllistähän se olisi ajoissa etukäteen kuitenkin tietää. :D

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Sammy - 15.05.17 - klo:19:58
Hei tsemppiä Yaffa ja Joens! Kohta se alkaa... Auton odottaminen muuttaa muotoaan ensimmäisen kiveniskemän odottamiseksi. Sitten kun se on tullut ja sen yli päässyt, taas helpottaa hieman...😜😁

Kiitos kiitos...  ;)

Pitää ostaa maalikynä heti mukaan marmorilta.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Yaffa0

Nyt on auto kotona. :)

Tilaus oli siis tammikuun lopussa, toimitus toukokuun 17. Myyjä oli varsin avoin koko prosessin ajan ja toimitti hienosti listan miten toimitus oli edennyt. Runsas kuukausi meni tilauksesta siihen, kun Seat vahvisti tuotantopäivän. Siitä meni 2-3 viikkoa tuotannon aloittamiseen. Itse auto valmistui kahdessa päivässä, odotti tehtaalla valmistumisen jälkeen neljä päivää ja meni päivässä satamaan. Satamassa se seisoi kaksi viikkoa lakon takia ja merikuljetukseen meni runsaat kolme viikkoa ja siitä luovukseen sitten vajaa 2 viikkoa.

Renkaat ovat Bridgestone Potenzat ja vanne tuo 18" FR-vanne. Ajellaan hetki ja mietitään mitä tehdään. Ostanko 17" vanteet ja vaihdan kumit vielä hiljaisempiin? Pitää pohtia. Lyhyen ajon jälkeen voin todeta, että näilläkin renkailla FL-malli on hiljaisempi kuin edellinen FR 17" Pirelleillä (joka oli kyllä kovaääninen rengas).

Takavalot palavat nyt koko ajan eli myös päivänvalojen kanssa LED-valojen yhteydessä. Halogeenien kanssa eivät pala. Eli muutos koskee vain LED-valoilla varustettuja autoja. Koodaus on tehty tehtaalla eikä vaikuta valojen toimintaan, automatiikkaan yms. Hyvä niin.

Kaiken kaikkiaan hyvä mieli autosta ensimmäisten kilometrien jälkeen. Mystery Blue näyttää hyvältä ainakin kiillotettuna ja puhtaana. Mutta niin varmaan kaikki värit tekee :D
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

vagfani

Käsittääkseni koodauksen muutos tehtiin vain jokin aika sitten. Tänään näkyi pk-seudun liikenteessä useampi facelift jossa takavalot eivät olleet päällä. Eli ilmeisesti alkuvuodesta maahan on ehtinyt muutama auto jossa takavalot eivät ole oletuksena päällä.

DeepBlack-13

Omani vastaanotin huhtikuun alussa. Takavalot palaa. Hyvä!! Led valot varustuksena.
Nyk. Seat Leon st 1.0 dsg -17, Seat Leon st 1.2 dsg -15, Mazda 3 sedan 2.0 at -15, VW golf VII 1.2 hb dsg -13

JJambs

Liikkeen uudessa esittelyautossa ei ainakaan pala takavalot päivävalojen kanssa, tänään myyjän kanssa testattiin. Eivätkä myöskään suostuneet koodaamaan niitä päälle tilaamaani autoon.
Ajossa:
Seat Leon ST 1.5 TGI Style Business Class 2019

Entiset:
BMW 530e Charged Edition M Sport 2019
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG 2018
Seat Leon 1.0 TSI Style 2017
Volvo S60 2.4 170hv Momentum, 2006
Seat Leon 1.4 TSI 140 Style 2014
Volvo S60 2.5T Kinetic 2005
Mazda 6 HB, 2.0i 2006
VW Golf IV 1.6 2003

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: JJambs - 17.05.17 - klo:22:03
Liikkeen uudessa esittelyautossa ei ainakaan pala takavalot päivävalojen kanssa, tänään myyjän kanssa testattiin. Eivätkä myöskään suostuneet koodaamaan niitä päälle tilaamaani autoon.

Mutta olivatko LEDit? Ja oliko esittelyauto FL-mallia vai MY2016? Tuon tehdaskoodauksen itse nyt hyväksyn, mutta en olisi halunnut, että niitä olisi rustattu täällä Suomessa.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Matskasi

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 17.05.17 - klo:23:25
Mutta olivatko LEDit? Ja oliko esittelyauto FL-mallia vai MY2016? Tuon tehdaskoodauksen itse nyt hyväksyn, mutta en olisi halunnut, että niitä olisi rustattu täällä Suomessa.

Minulle jäi myyjältä sellainen käsitys, että Suomessa auton rustaaminen ei ole edes sallittua, vaan se on luovutettava asiakkaalle ns. tehdasasetuksilla, poislukien tietenkin "kuljetustilan" poistaminen ja jälkiasenteiset lisävarusteet.
Ajossa: Seat Leon ST 1.4 PHEV 204 eHybrid Xcellence DSG
Ex: Seat Leon ST 1.4 TSI 150 ACT FR DSG
Ex: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Elegance

mfroberg

Samaa sanoivat mulle viime perjantaina kun omani hain, eivät saa Suomessa muutella noita tehdasasetuksia valojen osalta eli luovutettavat autot ovat tehtaan säädöissä. Kun koeajoin 4.2.2017 ST FL:n ennen tilausta niin siinä ei mielestäni palaneet takavalot päivävalojen kanssa, omassa sitten palaa. En jaksa miettiä sitä sen enempää, palakoot LEDIt kun kai ne sen kestää.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Jaran

Ilmeisesti tuohon 1.0TSI DSG ST Style -kombinaatioon voi asentaa halutessaan myös kiinteän vetokoukun? Vai tuleeko liikaa rekisterikilven eteen? Tarvikkeena näyttää löytyvän sekä irroitettavaa että kiinteää, mutta mietin vain puuttuuko mahdollinen tiukkapipoinen inssi tuohon kiinteään koukkuun :)

Onkohan vetokoukun asentaminen itse kuinka haastavaa? Minne asti pitää johtosarja vetää ja pitääkö koodauttaa asennuksen jälkeen?

Pystyykö tuon 8" navin karttoja päivittämään muuten kun marmorilla tai tehdaspaketilla (3v/2 kertaa vuodessa)?

mfroberg

Meinaat vetää Singerillä ja kuivakytkimisellä DSG:llä?
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Jaran

Kiitos asialllisesta vastauksesta.

Eihän tuo optimaalisin vetoauto ole, mutta jos nyt satunnaiseen kevytkärryn vetämiseen soveltuisi. Mahdollisia ongelmia varten tarjotaan 5v/100000km (lisämaksusta 150000km) takuuta. ;)

Gudmund

Tottakai 1.0TSI soveltuu vetohommiin. Eikös sallitut vetomassatkin olleet ihan kohtuulliset (en pääse nyt tarkistamaan)....?
25v sitten vedettiin paljon laiskemmilla vehkeillä vaikka mitä kuormia. Ja siis vedettiin 2.0 vaparilla, koska se oli niin voimakas vehjes. :)
Octavia III RS TDI

JJambs

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 17.05.17 - klo:23:25
Mutta olivatko LEDit? Ja oliko esittelyauto FL-mallia vai MY2016? Tuon tehdaskoodauksen itse nyt hyväksyn, mutta en olisi halunnut, että niitä olisi rustattu täällä Suomessa.
Halogeeneillä oli tämä auto. Ilmeisesti tuo muutos koskeekin vain ledejä, kuten yllä mainittiin. Auto oli faceliftattu malli.
Ajossa:
Seat Leon ST 1.5 TGI Style Business Class 2019

Entiset:
BMW 530e Charged Edition M Sport 2019
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG 2018
Seat Leon 1.0 TSI Style 2017
Volvo S60 2.4 170hv Momentum, 2006
Seat Leon 1.4 TSI 140 Style 2014
Volvo S60 2.5T Kinetic 2005
Mazda 6 HB, 2.0i 2006
VW Golf IV 1.6 2003

mfroberg

Sallittu vetomassa 1000 kg.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Insinöörimajuri

Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 18.05.17 - klo:17:22
Tottakai 1.0TSI soveltuu vetohommiin. Eikös sallitut vetomassatkin olleet ihan kohtuulliset (en pääse nyt tarkistamaan)....?
25v sitten vedettiin paljon laiskemmilla vehkeillä vaikka mitä kuormia. Ja siis vedettiin 2.0 vaparilla, koska se oli niin voimakas vehjes. :)

Octaviassa (1.0TSI man.) vetopainot on 620/1300.

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 18.05.17 - klo:19:09
Sallittu vetomassa 1000 kg.

Yllättävän suuri ero Ocuun, olisin olettanut vetopainot melko samoihin.
Skoda Octavia Combi 1.0TSI DSG MY19

Ex: Skoda Octavia Combi 1.0TSI MY17

Jaran

Manuaalina ST:n vetopainot on tosiaan 610/1000kg.
DSG:n kanssa hiukan enemmän, 620/1100kg. Jonkun verran silti eroa Ocuun.

Tehtaaltahan tuohon ei kuitenkaan koukkua tai koukkuvalmiutta saa jostain syystä, joten jälkiasennukseksi menisi.

Uiva_Nakki

Voi tätä ilon ja onnen päivää! 27.1 tilattu Seat Leon ST 2.0 TDI 150 4Drive FR DSG haettiin perjantaina 19.5. Toimitusajaksi jäi siis alle 4kk, joka oli alunperin myyjän kanssa arvailtu.

Ensiasennuskumeina oli Bridgestonen Potenzat, jotka oli hieman äänekkäät. Nyt mittarissa reilut 300km ja rengasmelu tasaantunut, ei ollenkaan paha enää. Auto muuten viimeisen päälle, mutta tuulilasin pesunesteen suuttimet on ehkä hieman vituralleen suunnattu. Oikean puoleinen suutin suihkuttaa kovin alas. Täytyy huollosta kysäistä. Onko muilla ollut tuommosta ominaisuutta?




kaku

Omassani taas oikea puoli ruiskii liian ylös ja pyyhkijänsulan alareuna ei pyyhi lasia siltä osin puhtaaksi..jää aina ärsyttävä paskaraita sille kohtaa, noin 10cm alueelle! Ileisesti voi neulalla säätää vaiko eikö?
Leon Cupra -15
EX -octavia 4x4 2,0 fsi -05, Modeo ST220, BMW 135i, Alfa Mito QV

matlock

Onkohan Suomi-Leoneissa lämmitettävät tuulilasinpesunestesuuttimet vai ei? Mm. brittifoorumeilta löytyy juttua, joissa ovat vaihtaneet Leonin vakiosuuttimet "Jet"-mallisiin suuttimiin. Nämä siis antavat kolmen pistesuihkun sijaan tasaisen sumusuihkun. Osat kun ovat halpoja, niin taidan tehdä tuon muutoksen itsekin. Kun vielä tietäisi, ostaako lämmitettävät suuttimet vai tavalliset. Onko joku tehnyt jo tämän muutoksen täällä?

Ukko

On lämmittimet kun on "talvipaketti" vakiona. Eli istuinlämmittimet, peilinlämmittimet ja pesunestesuuttimet. Mihin asti pitäisi muuten suihku lentää, kovin menee matalalle molemmalla puolella. Ei edes puoleenväliin tuulilasia ja tuota ihmettelen.

Ukko

Piti vielä testata, eli oikealla puolella menee puoliväliin tuulilasia. Vasemmalla puolella hieman tuota alemmas, mikä lienee tarkoituskin. Onko palstalaiset muuten ottanut pinnotteita autoihinsa ja mitä olette niistä maksaneet?

Uiva_Nakki

Meillä menee juuri toisin päin, vasen ehkä nippanappa ookoo mutta oikea suihkuttaa mielestäni tosi alas.. Uskaltaako neulalla alkaa räpeltämään noita?

Huomenna menee pinnoitukseen oma Leon. CarPro CQuartz Finest keraaminen pinnoite kyseessä. Kahden päivän homma. Käsittelyyn kuuluu korin muoviosat sekä sisätekstiilit käsittelevät odotellessa suoja-aineella. Oliko 480â,¬ jos en väärin muista. Voin myöhemmin kertoa kokemuksia tuosta.

Kjimi

Ainakin vanhemmissa (ei FL) malleissa on suuttimen vieressä talttapääruuvi, josta säädetään sumutuksen korkeutta tuulilasiin nähden.
Kannattaa sitten käydä säätämisen jälkeen ajamalla testaamassa (esim. motarilla) miten sumuttaa kun tulee ilmavirran vaikutus.

Suomen Leonit on tosiaan varustettu lämmitetyillä suuttimilla.
Skodasta löytyy kolmen suihkun sijaan sumuttavia suuttimia lämmityksellä ja ilman jotka sopivat suoraan paikalleen.
Skoda Octavia III LB Style Business 1.5 TSI DSG '20
Seat Leon FR 1.4 TSI '14

Ex: Seat Leon FR Business 1.4 TSI ACT DSG '17
      Seat Leon FR 1.8 TSI DSG '13
      VW Golf 1.6 FSI Sportline '05

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Uiva_Nakki - 22.05.17 - klo:06:13
Meillä menee juuri toisin päin, vasen ehkä nippanappa ookoo mutta oikea suihkuttaa mielestäni tosi alas.. Uskaltaako neulalla alkaa räpeltämään noita?

Huomenna menee pinnoitukseen oma Leon. CarPro CQuartz Finest keraaminen pinnoite kyseessä. Kahden päivän homma. Käsittelyyn kuuluu korin muoviosat sekä sisätekstiilit käsittelevät odotellessa suoja-aineella. Oliko 480â,¬ jos en väärin muista. Voin myöhemmin kertoa kokemuksia tuosta.

Mitäs tuolla pinnoituksella saadaan hyvään vahaukseen nähden etuja/haittoja? Täytyy tunnustaa, että tämä pinnoitus on minulle uusi juttu. Hyvillä vahoilla olen autoa kyllä aina käsitellyt 2-3 kertaa vuodessa ja hyvin silläkin tavalla ovat säitä kestäneet. Entäs tuo penkkien suojaus sitten? Soveltuuko myös näille Alcantara-penkeille ja miten kangasta ylipäätään voi suojata muuten kuin laittamalla istuinsuojuksen? Jotka tietävät, niin avatkaa aihetta. Mielenkiinnosta kysyn.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

matlock

Itsekään en osaa ottaa pinnoitukseen kantaa, kun en ole koskaan koittanut/sellaista teetättänyt. Sen sijaan olen suosinut vahausta (1-3 kertaa vuodessa) laatuvahoilla, esim. Collinite 476S tai FK 1000P. Näistä jälkimmäisellä vahasin oman uuden Leonin ja nyt vesi pakenee pelleiltä kuin sen kuuluisan hanhen selästä.  ;D Eli jos on mielenkiintoa ja viitsii itse nähdä hiukan vaivaa, niin varmastikin omatoimivahauksella kunnon vahoilla pärjää mainiosti.

-ruoska-

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 22.05.17 - klo:09:59
Mitäs tuolla pinnoituksella saadaan hyvään vahaukseen nähden etuja/haittoja? Täytyy tunnustaa, että tämä pinnoitus on minulle uusi juttu. Hyvillä vahoilla olen autoa kyllä aina käsitellyt 2-3 kertaa vuodessa ja hyvin silläkin tavalla ovat säitä kestäneet. Entäs tuo penkkien suojaus sitten? Soveltuuko myös näille Alcantara-penkeille ja miten kangasta ylipäätään voi suojata muuten kuin laittamalla istuinsuojuksen? Jotka tietävät, niin avatkaa aihetta. Mielenkiinnosta kysyn.

Pinnotteilla saadaan yleensä pidempi suoja ja myöskin parempi kestävyys esim. hiilivetyliukkareita vastaan. Talvella se hyöty, että voi käytellä melkein mitä tahansa myrkkyjä että suolat saa pois pinnoilta.

Penkkien suojaukseen voi käyttää esim tällaista. Tuolla voi estää sen että lika ei imeydy kankaaseen, vaan on helposti pyyhittävissä.

JJambs

Onko näissä faceliftatuissa muuten etujalkatilojen valot vielä hehkuilla, vai onko nekin päivitetty ledeiksi?
Ajossa:
Seat Leon ST 1.5 TGI Style Business Class 2019

Entiset:
BMW 530e Charged Edition M Sport 2019
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG 2018
Seat Leon 1.0 TSI Style 2017
Volvo S60 2.4 170hv Momentum, 2006
Seat Leon 1.4 TSI 140 Style 2014
Volvo S60 2.5T Kinetic 2005
Mazda 6 HB, 2.0i 2006
VW Golf IV 1.6 2003

Laars

Jo ennen faceliftiä ainakin Cuprassa on ledit jalkatiloissa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy