Seat Leon 5F Facelift

Aloittaja -ruoska-, 19.10.16 - klo:20:38

« edellinen - seuraava »

stadilainen

Kyllä ne loppuvuoteen menee jos uuden Leonin nyt tilaat. Kaistavahti toimii jos on viivat näkyvissä, Suomessa ei kyllä usein ole. Niitä kun ei säästösyistä joka kesä maalata uudestaan. Talven jäljiltä ei kaistaviivoja näy missään, routa vie mennessään. Kessyn käyttäjät täytyy olla todella laiskoja, jos ei kaukosäädintä ei jaksa käyttää:

http://yle.fi/uutiset/3-9163638

JS83

Lainaus käyttäjältä: stadilainen - 09.04.17 - klo:15:55Kessyn käyttäjät täytyy olla todella laiskoja, jos ei kaukosäädintä ei jaksa käyttää:

http://yle.fi/uutiset/3-9163638

Myös sähköikkunoiden käyttäjät ovat laiskoja kun veivi-ikkunoillakin pärjäisi  :o

DeepBlack-13

#272
Kaistavahti pelasi kuin unelma välillä Huittinen-Forssa.  Eikä maalaukset todellakaan mitään täydellisiä vaan tekniikka tuntui toimivan noissa aika vaatimattomissakin oloissa. :D

Kyllä tuo kessy kauppakassien kanssa  auttaa kummasti kun tulee auton luo. Ei tarvitse kaivaa kaukosäädintä sieltä jostain. On se nykytekniikka mukavaa ;)
Nyk. Seat Leon st 1.0 dsg -17, Seat Leon st 1.2 dsg -15, Mazda 3 sedan 2.0 at -15, VW golf VII 1.2 hb dsg -13

stadilainen

Kaksin käsinkö niitä kauppakasseja kiskot menemään? ;D Onhan se epärehellisille kieltämättä helppoa ja mukavaa kun parinkympin signaalivahvistimella istuu vieraaseen autoon ja käynnistää moottorin jälkiä jättämättä.

Jokainen saa käyttää rahansa tietysti miten haluaa, mutta mielestäni listalta löytyy kyllä paljon järkevämpiäkin varusteita. Kessy nyt on kenties kaikkein turhin lisävaruste noiden "sporttivarusteiden" lisäksi.

Se jos mikä on helppoa ja mukavaa kun syö joka päivä ulkona, eikä ruokakaupassa tarvitse juuri käydä. Autoakin kun osaa ajaa, niin kaistavahti on turha. 

stadilainen

Sipoossa ajelin tänään ja kaikki keskiviivat puuttui. Tiet roudan jäljiltä huonossa kunnossa.

MikHei

Eikös se pojat oo niin, että myydään kaikki autot pois.? Sehän on laiskan hommaa liikkua autolla, kun polkupyörätkin on olemassa...  ;D :D ;)
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

Uiva_Nakki

Lainaus käyttäjältä: MikHei - 09.04.17 - klo:19:52
Eikös se pojat oo niin, että myydään kaikki autot pois.? Sehän on laiskan hommaa liikkua autolla, kun polkupyörätkin on olemassa...  ;D :D ;)

Kyllä se näin on. Onneksi stadilainen on täydellinen kuljettaja ja hänellä on itsellään täydellinen auto. :)

Matskasi

Lainaus käyttäjältä: MikHei - 09.04.17 - klo:19:52
Eikös se pojat oo niin, että myydään kaikki autot pois.? Sehän on laiskan hommaa liikkua autolla, kun polkupyörätkin on olemassa...  ;D :D ;)

Näinhän se on, autot vaan kaikilta pois, kun niissä on liikaa hienoja varusteita. Ja joitakin pitäisi muistuttaa myös housujen pitämisestä jaloissa, kun hiekkalaatikolle istuu; muuten voi mennä hiekkaa "nivusiin".
Ajossa: Seat Leon ST 1.4 PHEV 204 eHybrid Xcellence DSG
Ex: Seat Leon ST 1.4 TSI 150 ACT FR DSG
Ex: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Elegance

stadilainen

Lainaus käyttäjältä: Uiva_Nakki - 09.04.17 - klo:20:34
Kyllä se näin on. Onneksi stadilainen on täydellinen kuljettaja ja hänellä on itsellään täydellinen auto. :)

Ajatko muuten useinkin vastaantulevien kaistalla, kun tarvitset auton palauttamiseen lisävarusteen? Nyt on sekin nähty että joku paukuttaa henkseleitä siitä kuinka on autossa kaistavahti, jonka toimintaan ei tosin Suomessa voi luottaa. Kaikkea sitä näkee. ;D

Keskivertoa parempi kuljettaja tosiaan olen, yli 30 vuotta ollut ajokortti ja yhtään virhemaksua ei ole tullut. Ei ole tarvetta ajaa miten sattuu tai ylinopeutta. Auton ovetkin olen saanut aina auki ilman että tarvitsee vuorata avaimia joka kerta folioon tai laittaa pakastelokeroon.

JS83

Lainaus käyttäjältä: stadilainen - 10.04.17 - klo:09:35Auton ovetkin olen saanut aina auki ilman että tarvitsee vuorata avaimia joka kerta folioon tai laittaa pakastelokeroon.

Tämä autojen varastelu taitaa olla isokin ongelma Suomessa? Itse en ole kuulutkaan, että joku säilyttäisi avaimia kertomasi mukaan...

mfroberg

Jos koko ajan pelkää että auto varastetaan niin siihen on ratkaisu, ei autoa-ei ongelmia. Asuinpaikaksi esim. munkkiluostari. Kessy on nykypäivää, en mina ainakaan halua enää kaivella avaimia ja painella mitään nappeja autolle saapuessani tai autolta lähtiessäni. Jos tuohon Leoniin olisi saanut zydeemin, jossa lapikasta takapuskurin alla heilauttamalla takakontin luukku nousee niin olisin ottanut senkin.

Mä olen niin huono kuski että koetin ottaa Leoniin kaikki kuljettajaa helpottavat varusteet lukuunottamatta DSG:tä kun kaara on tarkoitettu tyttärenkin käyttöön hänen tullessaan ensi vuonna ajokortti-ikään. Eli ensin opitaan ajamaan kunnolla manuaalilla, sen jälkeen käy mikä aski tahansa. Vaimon Golf Variant 1.6 TDI toki DSG:llä ja vaihtunee ensi vuonna vastaavanlaiseen uuteen. Valintani oli siis auto jossa ei tarvitse koskea avaimiin, valoihin, pyyhkijänviikseen, ilmastointiin jne. jos ei välttämättä halua. Kaistavahti ja vieläkin turhempi liikennemerkkien tunnistuskin löytyy. Voi minua typerystä, ratti ja renkaat olisi riittänyt huippukuskille.

VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

stadilainen

Siis otit kaikki turhat muka helpottavat järjestelmät ja jätit automaatin pois? ;D ;D Aina vaan menee hullummaksi jutut. Mieluummin siis vaihdat tuhansia kertoja vaihteita ajaessa, mutta ovia ei viitsi avata kaukosäädöllä? Automyyjätkin varmaan nauraa jutuillenne matkalla pankkiin. ;D

Joona N.V

Miksi tätä keskustelua käydään leon facelift palstalla?  ;D
Taitaa melkein kaikkiin automerkkeihin saada nykyään tämän kessyn.
Oli meilläkin aikanaan jo -07 ts yariksessa tämä "kessy" vakiona, eli ei mikään uusi juttu..
Seat Leon 1.0tsi -17 alor blue, MB vito 3.0 v6 -12 
ex. caddy maxi -09, Golf 1.4 tsi/dsg -09

sakal83

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 10.04.17 - klo:10:42
Kaistavahti ja vieläkin turhempi liikennemerkkien tunnistuskin löytyy. Voi minua typerystä, ratti ja renkaat olisi riittänyt huippukuskille.
Mä taas otin tuon kaistavahdin nimenomaan tuon liikennemerkkien tunnistuksen vuoksi  ;D
Tota kaistavahtia ei kyllä juuri tule käytettyä, lähinnä siksi kun ainakin itseä ärsyttää se pieni jatkuva ohjaus. Jokanen toki valitsee itselleen ne varusteet mitkä haluaa. Mitkä järjestelmät se stadilainen on autoonsa valinnut?
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

mfroberg

Niin, jos et ymmärtänyt että auto tulee tyttärelleni ensiautoksi niin sille ei sitten voi mitään. Koetin kyllä parhaani mukaan selittää sen selkokielellä mutta aina ei vaan onnistu. Autonmyyjä ei naura tässä tapauksessa mutta ymmärsi perustelut manuaalille, et vissin tiennyt että Leoni olisi ollut kalliimpi DSG:llä?
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

stadilainen

Ideana esim. "väsymyksen tunnistus" on periaatetasolla ihan ok, mutta pienikin sivutuulen puuska niin jatkuvasti hälyttää. Eli paljon tuollaista mikä ei vielä toimi, mutta jolla rahastetaan.

Automaattivaihteet on nykyään ihan hyvä olla, erityisesti jos kaupungissa ajaa paljon. Sillä on myös merkittävä vaikutus jälleenmyyntiarvoon. Nykyään suurin osa myydyistä autoista on automaattivaihteisia. Ratinlämmitys ja tehtaalla asennettu webasto on tarpeellisia jos ei ole tallia ja haluaa lisämukavuutta.

Uiva_Nakki

En tiedä missä pöpelikössä asut, mutta baijerilaisella autolla olen jonkun verran ajanut ja siitä löytyy tuo kaistavahti. Hyvin pelittää. Uskalsin ottaa Leoniin sillä perusteella.

Itse otin uuteen Leoniini kaikki mahdolliset varusteet nelivetoa ja dsg:tä myöten. Panoraamakatto jäi ottamatta, koska syö matkustustilan korkeutta... Ei se välttämättä tee minua huonoksi kuljettajaksi jos haluan panostaa mukavuuteen. Ajoa tulee kuitenkin 30tkm pelkästä työmatka-ajosta.

Voi huippukuljettajallakin herpaantua huomio sekunniksi ja joskus se sekuntikin riittää.. Kukin tallatkoon tyylillään.. En itse ainakaan morkkaa toisten autoja sillä perusteella miten itse olen autojen varusteluun mieltynyt. Jokaisella on omat perustelut miksi on valinnut mitäkin.

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: stadilainen - 10.04.17 - klo:12:21
Ideana esim. "väsymyksen tunnistus" on periaatetasolla ihan ok, mutta pienikin sivutuulen puuska niin jatkuvasti hälyttää. Eli paljon tuollaista mikä ei vielä toimi, mutta jolla rahastetaan.

Automaattivaihteet on nykyään ihan hyvä olla, erityisesti jos kaupungissa ajaa paljon. Sillä on myös merkittävä vaikutus jälleenmyyntiarvoon. Nykyään suurin osa myydyistä autoista on automaattivaihteisia. Ratinlämmitys ja tehtaalla asennettu webasto on tarpeellisia jos ei ole tallia ja haluaa lisämukavuutta.

Saa sen auton sisältä lämpimäksi Defallakin, jos vaan on sähköä saatavilla ;)

Nämä tekniset avustajat ovat niitä, jotka nimenomaan tulivat isoksi osaksi Facelift-malliin. Olihan niitä joitakin jo edellisenkin mallin kanssa, mutta nyt tuli uusia ja vanhoista vielä päivitettyjä versioita. Minäkin otin manuaalin ja lähes kaikki avustajat, koska maantieajossa kaistavahdista, mukautuvasta vakionopeudensäätimestä (ACC), liikennemerkkitunnistimesta, automaattisesti pitkät lyhyelle vaihtavista valoista jne... on oikeasti hyötyä. Noista ACC toimii hyvin manuaalinkin kanssa ja on ehkä paras yksittäinen lisävaruste. DSG olisi ollut erityisen tarpeellinen, jos olisi ottanut vielä Traffic Jamin. Silloin ruuhkassa körötellessä ei tarvitsisi koskea edes polkimiin. Ruuhkassa köröttely onkin ainoa paikka missä DSG:sta on hyötyä. Maantieajossa siitä ei ole mitään hyötyä, koska 6. vaihde vetää hyvin jo matalista nopeuksista ja vaihtamistarve on minimaalinen.

Syy manuaaliin valintaan on minulle ajaminen. Autolla ajaminen on useimmiten hauskaa ja vaihteiden vaihtaminen on osa nautintoa. Jos se jää pois, jäljelle jää vain ratin kääntäminen ja voisin yhtä hyvin istua takapenkillä. Jos ajaisin autoa ammatikseni, arvostaisin automaattia varmasti. Sitä en kiistä.

Manuaaliaski kestää paremmin (DSG:n vikaantumisherkkyys on moninkertainen manuaaliboksiin ja kytkimeen verrattuna). Ajaessa manuaalilla minulla on aina se vaihde sisällä, jonka itse haluan. Tietokone ei päätä millä vaihteella lähden esim. ohittamaan. Jos haluan vetää kolmosella rajoittimelle, niin voin vetää. DSG ei sitä anna tehdä. Jos parkkeeraan autoa esim. ylämäkeen (ja vielä taskuun) on DSG veemäinen laite. Testikokemusta löytyy. DSG voi vaikuttaa jälleenmyntiarvoon nostavasti tai laskevasti. Toinen haluaa automaatin ja toinen pelkää huonomaineista DSG:tä kuin ruttoa.

Varmaa on, että kun sähköautot tulevat, jää vaihtaminen historiaan. Siihen menee vielä muutama vuosi, mutta silloin voimansiirto ei ole ongelma, koska ei ole vaihteita, eikä myöskään nykivää ja monimutkaista DSG kaksoiskytkimineen.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

mfroberg

Tuon ACC:n olisin ottanut mielelläni muttei sitä saanut tuohon halpikseen. Noh, mun ei tartte mennä ruuhkaisille kehäteille tai kaupungin keskustaan arkiajoissani joten automaatin puute ei siksi pahasti edes häiritse tässä tapauksessa, mutta aika näytää. Muutenhan mulla on olleet 3 viimeistä autoa automaatteja.

Vaimolla nyt menossa toinen DSG-kikotin, ensiksi oli Golf Variant 1.4 TSI DSG 2012 ja nyt Golf Variant 1.6 TDI DSG 2015. Näissä kahdessa autossa ei kummassakaan ole ollut mitään niitä "DSG-oireita" mitä foorumilta on saanut lukea vaikka noissa on tuo 7-v kuivakytkin-versio. Ei nyi lähdöissä, pomputa, arvo pykälää matalilla nopeuksilla ja mitä sitä on lukenutkaan. Ei ongelmia pysäköinneissä, edes mäkeen. Valoista kun lähtee niin kenkä heti kaasupolkimelle ja hanaa, ei tarvitse odotella mitään kytkeytymisiä sun muita vaan samantien ampuu liikkeelle nykimättä. Onko nuo DSG-ongelmat vanhempien laatikoiden murheita? Meillä nyt 91 000 km ja 78 000 km ajot moisilla vehkeillä ja ei ensimmäistäkään häröä vielä (kop kop).
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Tömppö

Jostain olin lukevinani, että tehdastakuun laajennos 5v/100tkm aina 5v/150tkm asti olisi mahdollista uudelle Leonille? Onko foorumilla tietoa ehdoista, eli milloin viimeistään tuo laajennus on ostettava?
Seat Leon ST 1.0TSI DSG Ecomotive Style -17

ConD

Lainaus käyttäjältä: Tömppö - 10.04.17 - klo:15:00
Jostain olin lukevinani, että tehdastakuun laajennos 5v/100tkm aina 5v/150tkm asti olisi mahdollista uudelle Leonille? Onko foorumilla tietoa ehdoista, eli milloin viimeistään tuo laajennus on ostettava?
Kyseinen jatkoturva "leimataan" autoa luovutettaessa, eli ostettava on viimeistään ennen auton luovutusta. Näin ainakin minulla tehtiin.

Takuuehdoissa lukee, että takuu (24kk/ei km-raj.) sekä jatkoturva (5v/150tkm) alkavat luovutuspäivästä.

Tietenkin voit tuota myyjältäsi käydä itse kysymässä, mutta veikkaan että eivät ala jälkikäteen leimaamaan jatkoturvaa autolle vedoten tuohon tarjoukseen että "Tarjous päivämäärään XX mennessä."

edit: Vakionahan uusi Leon tulee 5v / 100tkm jatkoturvan kera. Lisärahalla saa myös 150tkm ajomäärän tuolle minkä itsekin ostin.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Dirti

Lainaus käyttäjältä: stadilainen - 10.04.17 - klo:09:35
Keskivertoa parempi kuljettaja tosiaan olen, yli 30 vuotta ollut ajokortti ja yhtään virhemaksua ei ole tullut. Ei ole tarvetta ajaa miten sattuu tai ylinopeutta.

Se että on omistanut ajokortin 30 vuotta tai jopa ajanut 30 vuotta ei tee ihmisestä keskivertoa parempaa kuskia. Sitä luulee vain olevansa sellainen. Ja silloin kun oletetaan tuollaisia niin silloin totuus on jotain aivan toista. Samanlaisia tarinoita kun kuulee miten joku on ammattilainen ratin takana, niin totuus on jotain aivan toista. Sakkojen vähyys tai se että noudattaa nopeusrajoituksia, mistä nosta hattua, ei kerro ajotaidoista yhtään mitään.

Sen verran tulee tuolla liikenteen mukana kuljettua että en pidä itseäni kuin kuskina. Olen sitten hyvä tai huono niin sillä ei ole mitään merkitystä. Asenne ratkaisee, on se sitten kohdillaan tai ei.

Se että ottaa autoihin turvavarusteita ei tee kenestäkään huonompaa tai tyhmempää kuskia. Eikä myöskään se ettei niitä varusteita ota. Tosin mielestäni on loistavaa että raskaalle puolelle mm. uusiin kuorma-autoihin on tullut pakollisena varustuksena kaistallapitovahti ja hätäjarrutusjärjestelmä.
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Tömppö

Lainaus käyttäjältä: ConD - 10.04.17 - klo:15:17
Kyseinen jatkoturva "leimataan" autoa luovutettaessa, eli ostettava on viimeistään ennen auton luovutusta. Näin ainakin minulla tehtiin.

Takuuehdoissa lukee, että takuu (24kk/ei km-raj.) sekä jatkoturva (5v/150tkm) alkavat luovutuspäivästä.

Tietenkin voit tuota myyjältäsi käydä itse kysymässä, mutta veikkaan että eivät ala jälkikäteen leimaamaan jatkoturvaa autolle vedoten tuohon tarjoukseen että "Tarjous päivämäärään XX mennessä."

edit: Vakionahan uusi Leon tulee 5v / 100tkm jatkoturvan kera. Lisärahalla saa myös 150tkm ajomäärän tuolle minkä itsekin ostin.

Kiitokset tiedosta, ajattelin jatkoturvan menevän samaan tapaan kuin Fordilla, jossa tuon voi ostaa vielä 24kk ensirekisteröinnin jälkeen. Saatanpa kysäistäkin omalta myyjältä asiasta.
Seat Leon ST 1.0TSI DSG Ecomotive Style -17

veski

Tänään lähti tilaukseen, FR, jonka varusteita tuolla aikaisemmin pohdin. 4 kk toimitusaika ja tällä kertaa vanteiden toimitusongelmien vuoksi, toimittaisivat vaikka ilman renkaita, kyllä renkaita/vanteita foorumilta löytyy  ::)

snoogie

Itselläkin lähti viime viikon perjantaina Leon tilaukseen, toimitusarvio oli elokuussa.

1.4 TSI FR DSG business, Pirineos gray
- Full link
- teknologiapaketti 4
- lämmitinpaketti

Zuuppovi

#295
Täälläkin lähti tilaukseen alkuviikolla uusi Seat. Koejossa kävi 1.0 TSI DSG, mutta pikkasen isommalla lohkolla kuitenkin tuli tilaus tehtyä lopulta. 5 vuoden takuu ja 1% korko teki valinnan helpoksi vs. Golf/Octavia. Päälle vielä paras muotoilu noista.

Seat Leon ST 1.4 TSI ACT Xcellence DSG ja varusteita tuli lisäksi raksittua:
- Xcellence pack (Full link, p-tutkat edessä/takana, ympäristönvalvonta)
- Webasto +remuc
- Seat Audio system
- Led pack
- Vetokoukun esiasennus
- Tavaratilan väliverkko
- Teknologiapak 1 (kaukovalo ja kaistallapitoavustin)
- Metalliväri Estrella Silver

Toimitusajaksi perinteinen 3kk arvio.

Uiva_Nakki

Hyvää Pääsiäistä Seat-veljet ja siskot!

Kun olette tilanneet uusia autoja, niin miten teitä on pidetty ajantasalla tilauksen edetessä? Mietimme vain, kun sopimusten allekirjoittamisen jälkeen olemme kuulleet tilauksen etenemisestä vain kahdesti.. Toinen oli, että koska auto menee tuotantoon ja toinen oli, että koska auto oli lähtenyt tehtaalta. Ei siinä mitään, mutta kummallakin kerralla jouduin kysymään itse, että mitä autollemme kuuluu.. Kuitenkin kallis hankinta, ainakin meille, niin uskoimme myyjämme pitävän meidät ajantasalla.

Jos se on tämmöstä muidenkin kohdalla, niin ei siinä mittään. Ei jotenkin vaan sovi mun järkeen, että 42kâ,¬ kaupoissa myyjän palvelualttius loppuu sillä sekunnilla kun nimet ovat paperissa.. Harmi, sillä kaupantekohetkellä myyjä tosissaan halusi kauppaa ja oli todella reilu ja mukava. Ehkä teen vaan kärpäsestä härkäsen, kun ei malttais odottaa auton saapumista.. :D Mutta olisi kiva kuulla mitenkä muilla on homma toiminut?

vagfani

Noin se valitettavasti on ainakin pääkaupunkiseudulla. Myyjät eivät informoi asiakkaita ja kiinnostus loppuu sen jälkeen kun provisio on kuitattu.

Cayman

^ juuri näin,mulle ei ole yksikään myyjä reilusta 20 uuden auton ostotsa infonnut ennenkuin auto liikkeen tontilla
ID.3 Business
Golf VIII

Uiva_Nakki

Noniin, turhaan tässä sitten avaudun.. ;D Paikallinen Seat-huolto on vaan niin toista luokkaa asiakaspalvelussa. Jäänyt erilainen kuva, vaikka saman katon alla ovat. Siitä syystä olen käyttänyt ja aion jatkossakin käyttää merkkihuoltoa vaikka saattaisi olla hieman kalliimpi.

Siitä tulikin mieleeni. Oletteko ostaneet huolenpitosopimuksen uusiin autoihin? Hyvää siinä olisi, että tietää tarkalleen auton huoltokustannukset vuosittain. Huonoa taas se, että jos vuosihuolto olisi vaikka 395â,¬ ja huolenpitosopimus olisi 56,90â,¬/kk niin pikkusen siinä tulee takkiin. Autoa olemme ajatelleet pitää n. 3-4 vuotta, joten kalliit huollot voisi tuurilla välttää ennen vaihtoa uuteen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy