Yeti, 2012, 2.0 diesel, 4x4, selittämätön ääni ajettaessa suoraan

Aloittaja sinkku, 18.10.16 - klo:15:57

« edellinen - seuraava »

sinkku

Tervehdys kaikille.

Olen siirtynyt Skodan omistajaksi puolisen vuotta takperin ja olen ollut Yetiini erittäin tyytyväinen. Ainut mikä hieman rassaa on hidas lämpeneminen.

Itse asiaan:

Skoda yeti, ajettu 194 tkm. Olen huomannut ajettaessa n. 60 - 90 km /h (kuuluu parhaiten näissä nopeuksissa ja suoraan ajettaessa) kuuluu omituinen napsutus / klonkotus tms. ja se tuntuu kuuluvan renkaan pyörimisnopeuden mukaisesti. Ã,,äni kuuluu parhaiten silloin kun ajaa vaihdetta vasten ja lähes katoaa, kun antaa kierroksia.
Olen kokeillut ajaa parkkipaikalla renkaat ääriasennossa ja ääniä ei kuulu. Ã,,änet eivät kuulu myöskään tyhjäkäynnillä.

Olisin onnesta soikeana, jos täällä alaan valveutuneet henkilöt osaisivat konsultoida minua.

Kiitos jo etukäteen.

SNG

Lainaus käyttäjältä: sinkku - 18.10.16 - klo:15:57
Tervehdys kaikille.

Olen siirtynyt Skodan omistajaksi puolisen vuotta takperin ja olen ollut Yetiini erittäin tyytyväinen. Ainut mikä hieman rassaa on hidas lämpeneminen.

Itse asiaan:

Skoda yeti, ajettu 194 tkm. Olen huomannut ajettaessa n. 60 - 90 km /h (kuuluu parhaiten näissä nopeuksissa ja suoraan ajettaessa) kuuluu omituinen napsutus / klonkotus tms. ja se tuntuu kuuluvan renkaan pyörimisnopeuden mukaisesti. Ã,,äni kuuluu parhaiten silloin kun ajaa vaihdetta vasten ja lähes katoaa, kun antaa kierroksia.
Olen kokeillut ajaa parkkipaikalla renkaat ääriasennossa ja ääniä ei kuulu. Ã,,änet eivät kuulu myöskään tyhjäkäynnillä.

Olisin onnesta soikeana, jos täällä alaan valveutuneet henkilöt osaisivat konsultoida minua.

Kiitos jo etukäteen.

Kardaani-akselista (murrosnivelten kumit) tai haldex tai takavetonivelet?

sinkku

Kiitos vastauksestasi :)

Ovatko nämä kuinka akutteja toimenpiteitä? Entäpä tuo hinta puoli? Varmasti mekaanikko paikantaa vian melko helposti?

SNG

Siis noi on vaan sellaisia mitä tuli äkkiseltään mieleen. Vika voi olla muuallakin.

Koska ajonopeuden mukaan, tuli seuraavaksi mieleen renkaat äänen mahdollisena lähteenä. Ei toisaalta pitäisi liittyä vedätykseen liittyvään.

Vetarit eivät ymmärtääkseni ole hirveän hintaiset jos vika niissä. Kardaani myydään kaiketi yhtenä pakettina.

Epäilisin että ei tuo nyt hirveän akuutti ole, paitsi sitten tietty jos ääni on alkanut yhtäkkiä ja on voimakas.

TAG

Kuuluu taas sarjaan kysymyksiä, johin vastauksen saa viemällä auton pikahuoltoon kurkattavaksi, jos tuntuu vialta joka ei voi odottaa määräaikaishuoltoon saakka, jossa sen voi ottaa esille.

17543

Kirjoitan nyt tähän samaa.
Meillä 4x4 Yeti alkanut tänään pitämään kuskin puolen etupäästä vaimeaa naksetta. Ã,,äni kuuluu Kaikilla nopeuksilla, kun ylittää esim. teiden halkeamia jne..
Osaako joku sanoa mistä vikaa voisi lähteä etsimään?

moispey

Lainaus käyttäjältä: 17543 - 18.10.16 - klo:19:49
Kirjoitan nyt tähän samaa.
Meillä 4x4 Yeti alkanut tänään pitämään kuskin puolen etupäästä vaimeaa naksetta. Ã,,äni kuuluu Kaikilla nopeuksilla, kun ylittää esim. teiden halkeamia jne..
Osaako joku sanoa mistä vikaa voisi lähteä etsimään?
Itselläni oli aivan samantapainen ääni ja huollossa selvisi että jarrusatulasta oli jousi hävinnyt joka pitää palaa paikallaan. 39,68 â,¬ kustansi.
     Sinkulle terveiset että jos selviää mikä on kyseessä laittaisit tiedon tänne kun vastaavaa vikaa on haettu pojanpojan Audista selvyyttä saamatta. Kiitos

moispey

Tedksi että audissa naksutuksen piti vetoakselin yläpää.  8)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy