Yleistä Kodiaqista

Aloittaja vasara, 30.08.16 - klo:16:09

« edellinen - seuraava »

fossiili

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 28.09.18 - klo:17:18
Suosittelen kuitenkin tätä Travallin verkkoa, niin ei tarvitse lähteä porailemaan reikiä, ovat todella helppoja asentaa: http://www.motormarket.fi/k-verkko-skoda-kodiaq-2016-tdg1551-5.html
Kiitos vinkistä, meni tilaukseen.
Kommentti nelivetokeskusteluun: Jos jostain ominaisuudesta pitää maksaa, niin kyllä tämä on parhaasta päästä. Jo pelkkä normaali ajaminen on jotenkin vakaamman oloista. Rouvakin on tyytyväinen.
A5 Sportback 2.0 TFSI quattro S tronic 2011

FinnPeak

Tulihan se sieltä (nelivetona) noudettua ja pienen massiivisuuteensa totuttelun jälkeen, on kyllä hieno laiva lipua.

Kumimattoa näyttäisi olevan vailla, sellaiset tarvikeversiona löytyy näemmä Motonetistä. Onkos nuo jossain arvostelussa mainitut roskiksen pidikkeet mistään kotoisin? Näyttäis että tästä ne on härvätty johonkin matkalle. Ambitionissa ne kai piti olla...?

vesap

Ei taida olla roskikset vakiona. Ainakaan exclusive mallissa ei ollut.
Kodiaq 2.0 Tsi AWD Exclusive

Makiluola

Itselläni tuli roskakori mukaan, kun laitoin tilaukseeni lisävarusteeksi perhepaketin. Se sisältää irrotettavan roskakorin,
mekaaniset takasivuikkunoiden verhot ja sähköisen lapsilukon. Tämä pakettti ei ihan hirveitä maksanut, mutta ei se ihan ilmainenkaan ollut. Verollinen hinta tällä hetkellä 70 - 265 , riippuen varustetasosta ja moottorista.

ŠKODA KODIAQ 2.0 TSI 4x4 Exclusive DSG Automaatti vm 2018.

vesap

En muista mitä paketteja tuli valittua mutta roskista ei tullut, sivuikkunoiden verhot ja sähköinen lapsilukko kyllä on.
Kodiaq 2.0 Tsi AWD Exclusive

gronsa

Roskakori ei ainakaan aikaisemmin tainnut varsinaisesti kuulua familypakettiin, mutta familypaketin valitessaan piti ottaa myös irroitettava roskakori ainakin minulla.
Skoda Kodiaq 1.4 TSI ACT 4x4

mika karvajalka

Iso korotus hintoihin tuli diesel 4x4 automaatteihin uuden wltp mittauksen mukaan. Ainakin ambition ja style malleihin jotain 3 tonnin lisäys hintaan.

mtlman

Eilen oli luovutus ja huomasin ekalla ajelulla kun 7 henkeä kyydissä että ikkunat juurtuu aika voimakkaasti jos Ac on automaatilla. Kun pisti manuaalilla enemmän pöhinää niin hävisi. Olettekin muut moista huomanneet ja millä asetuksilla pysyy huurtuminen kurissa?

Kyseessä 2.0tdi ambition.

arkki

Lienee tyhmähkö kysymys, mutta jos Kodiaqin DSG-vaihdekepin vieressä on Off-Road nappi, niin onko Kodiaq silloin aina myös varustettu ajonvakautus järjestelmä DCC:llä? Vaikka kuinka asiaa tutkin, niin mistään en ole löytänyt että voisi valita vain joko Off-Road tai DCC. Molemmat tulee siis aina yhdessä?
Tämä asia tulee tod.näk eteen, jos/kun katselee käytettyjä. Aina ei saa oikeaa informaatiota mikäli auto olisi käytettynä muualla myynnissä kuin Skoda liikkeessä?


Sokota09

Eikös tuo off-road namiska tule aina nelivedon kylkiäisinä... ei kai sillä ole DCC:n kanssa mitään tekemistä?

mika karvajalka

Tuolla "rakenna skoda" sivulla näkee että voi valita pelkän off roadin ilman dcc:tä. Pelkkä offroad jotain 80, ja dcc:n kanssa n 950,. Joten off road nappi ei nätä kertovan dcc:n olemassaolosta mitään.
dcc:n olemassaolon näkee siitä  kun selaa ajoasetuksen valintaa. Kohta "comfort" löytyy vain autoista joissa on dcc.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: mtlman - 10.11.18 - klo:07:29
Eilen oli luovutus ja huomasin ekalla ajelulla kun 7 henkeä kyydissä että ikkunat juurtuu aika voimakkaasti jos Ac on automaatilla. Kun pisti manuaalilla enemmän pöhinää niin hävisi. Olettekin muut moista huomanneet ja millä asetuksilla pysyy huurtuminen kurissa?

Kyseessä 2.0tdi ambition.
VCDS:llä saa poistettua Climatronicista tämän CO2-päästöjä vähentävän toiminnon, jonka ansiosta ilmastoinnin kompressoria käytetään vain viilentämiseen, ja entistä vähemmän kosteudenpoistamiseen. Huurteenpoistonappi aktivoi kompressorin 0-kelistä lämpimämmällä 3 minuutiksi tehtaan jäljiltä.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

torso1

Onko kellään tietoa onko Kodiaqiin tulossa milloin/ikinä jotain business-pakettia tms. vastaavaa mitä Superb:ssä? Kodiaqissa ei saa edes Winter-pakettia vielä kaupanpäälle. Kaikesta joutuu maksamaan lisää sekä uuden wltp-päästömittaustavan mukaan 2.0 190hp tiisselin hinnatkin nousivat pilviin. Tuohan on oikeesti äkkiä 65k, auto kun vähän varusteita ruksii ja tolla rahalla saa jo muutakin. Pistää miettimään muutaman tovin taas ennen kuin ostopäätöksen tekee.

vmn

Sattumalta huomasin, että Kodiakki kerää aika lailla puiden ja pensaiden lehtiä etupyörien yläpuolisiin koteloihin näiden aukkojen kautta. Tämä siitä huolimatta, että puhdistan säännöllisesti tuulilasin vesikourun. Auto on parkissa pensasasaidan lähellä. Konepelti ei ole koko aikaa ylhäällä :D.



Värkkäsin pölynimuriin 25 mm:n taipuisasta puutarhaletkusta jatkopätkän, jolla sain luultasti suurimman osan pois.

En enää muista oliko Superbissa vastaava rakenne.
Kodiaq Ambition 1.4TSI DSG 4x4 2017
Ex. Superb Combi 2.0/103KW TDI DSG Ambition Business 4x4 2013

%JMY%

Moro,

Uusi 2.0TDI 190 Style 4x4 dsg saatu ajoon tänään. Hyvältä vaikuttaa kaikin puolin, mutta yksi asia ihmetyttää. Tuulilasin pesusuuttimet suihkuttaa nestettä todella alas ja suht pienellä paineella. Mahtaako nuo olla kovin helposti säädettävissä tai tarviiko hommaan jotain erikoistyökaluja? Pimeässä ja vesisateessa ei ainakaan heti onnistunut hahmottamaan tuota suutinsysteemiä.

J

vasara

Lainaus käyttäjältä: %JMY% - 30.11.18 - klo:21:30
Moro,

Uusi 2.0TDI 190 Style 4x4 dsg saatu ajoon tänään. Hyvältä vaikuttaa kaikin puolin, mutta yksi asia ihmetyttää. Tuulilasin pesusuuttimet suihkuttaa nestettä todella alas ja suht pienellä paineella. Mahtaako nuo olla kovin helposti säädettävissä tai tarviiko hommaan jotain erikoistyökaluja? Pimeässä ja vesisateessa ei ainakaan heti onnistunut hahmottamaan tuota suutinsysteemiä.
J
Ne pikku suuttimet pitäisi kääntyä, kun tökkää jonkun neulan reikään ja kääntää.

%JMY%

Jep, pitää huomenna tutkia paremmin päivänvalossa.

J

%JMY%

Noniin, tuulilasinpesurin suuttimet säädetty. Ei mennyt neulalla, vaan suuttimen vieressä pieni torx ruuvi, jota kääntämällä suuttimet liikkuvat ylös/alas. Ihan näppärä systeemi, ainakin niin kauan kun ei ruuvi tai itse systeemi jumita syystä tai toisesta.

J

Patu77

Kohta vuoden verran ollut Kodiaq 2.0 TSI (Scout) alla ja tyytyväinen olen ollut ensimmäiseen Skodaani.

Muutama ongelma tullut vastaan, onko muilla ollut vastaavia kokemuksia?

1. Sähköinen takaluukku temppuilee: välillä ei nouse ylimpään asentoon, välillä ei sulkeude napista, tai sulkeutuu vain vähän matkaa ja sitten pitää painaa kiinni. Huoltoon tarkoitus viedä pian katsottavaksi / korjattavaksi, mutta onko tämä jokin yleinen ongelma?

2. Takapyyhkijän toiminta: sadetunnistin-asennossa ei onneksi ole toiminnassa ellei ole kytkettynä, mutta normaalinopeudella myös takapyyhkijä aktivoituu. Tämä on todella ärsyttävää, sillä haluan sen vain päälle kun haluan, työntämällä viikseä eteenpäin. Onkohan kyseessä vika vai ominaisuus?

3. Reilut 10 tkm mittarissa ja nyt jäähdytysnestettä lisättävä - kertooko tämä jostain vuodosta vai voiko Webaston käyttö vaikuttaa asiaan?

Loppuun vielä kysymys kattotelineistä - onko suosituksia, talvella pitäisi saada Thulen kattoteline katolle. Olen katsonut Thulen telineitä (WingBar tai ProBar), onko eroja Skodan omiin suuntaan taikka toiseen?

Makiluola

Omassa autossani rengaspainevaroittimen valo on syttynyt jo kaksi kertaa; kerran kesä- ja toisen kerran talvirenkailla, ilman, että renkaissa olisi ollut mitään vikaa, taikka niiden ilmanpaineet olisivat muuttuneet. Škodan rengaspaine varoittimien toiminta perustuu siihen, että ne vertaavat auton alla olevien renkaiden kierrosnopeutta toisiinsa.

ŠKODA KODIAQ 2.0 TSI 4x4 Exclusive DSG Automaatti vm 2018.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Makiluola - 02.01.19 - klo:16:41
Omassa autossani rengaspainevaroittimen valo on syttynyt jo kaksi kertaa; kerran kesä- ja toisen kerran talvirenkailla, ilman, että renkaissa olisi ollut mitään vikaa, taikka niiden ilmanpaineet olisivat muuttuneet. Škodan rengaspaine varoittimien toiminta perustuu siihen, että ne vertaavat auton alla olevien renkaiden kierrosnopeutta toisiinsa.

Syttyikö renkaiden vaihdon jälkeen?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Makiluola

Rengaspaineiden varoitusvalo ei syttynyt renkaiden vaihdon jälkeen. Myös renkaiden vaihdon jälkeen ”nollasin” rengaspainevaroituksen, jotta se ei varoittaisi syyttä suotta.  Siis nämä kaksi kertaa mittariston näytölle ilmestyneet ”turhat” rengaspainevaroitukset ovat minulle täysi mysteeri. Seuraan tilannetta.  ;)
ŠKODA KODIAQ 2.0 TSI 4x4 Exclusive DSG Automaatti vm 2018.

Kodiaq81

Itselläni viime talvella teki muutaman kerran saman,tuli itse siihen tulokseen että
Mahdollisesti lämpötilan suht suuri vaihtelu olisi mahdollisesti tähän..ei sen jälkeen ole
tehnyt vastaavaa..

iltanen

En nyt jotenkin saa ollenkaan hyvää asentoa Ambitionin penkillä. Tuntuu, että alaselän tukea saisi olla varmaan tuplasti tuon nykyisen verran. Onko muita saman ongelman kanssa painivia, noin 190cm pitkiä kuskeja? Tuntuu, että yläselkä on muotoiltu ihan erimuotoiselle ihmiselle. Qashqaissa penkki ei häirinnyt ikinä.
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 6-v Ambition (2018)

Paukke

Lainaus käyttäjältä: Patu77 - 12.12.18 - klo:14:22
Kohta vuoden verran ollut Kodiaq 2.0 TSI (Scout) alla ja tyytyväinen olen ollut ensimmäiseen Skodaan.

Oletko seurannut kulutuslukemia?
VW Golf GTE 2015

Raimo247

2017 MY18 ja 2019 MY19 Style-versioiden eroja:

MY19 osaa käyttää rullaustoimintoa Driving mode Normaalilla D:llä, mielestäni. Tämä olisi loistopäivitys vanhempaan softaan.

Drivingmoden muisti ei toimi kummassakaan käynnistysten välillä, mutta 18-mallissa muistin saa palautettua painamalla kahdesti offroad nappia.
19-mallissa pitää painella monesti Driving mode nappia. (Hanskat-kädessä-versio.)

19-mallissa ratinlämmitykselle on keskusnäytöllä erillinen voimakkuusasetus näkyvillä istuinlämmitystä painaessa. 18-mallissa vain syvällä valikoissa perusasetuksena. Ei tosin kovin tarpeellinen, kun keskitaso on ollut sopivan tehokas ja pitkäkestoisestikin miellyttävä.

Nyt tulleen auton sisäilma on vähemmillä uuden auton materiaalikäryillä, tai sitten vuodenajan lämpötila vaikuttaa asiaan heinäkuu vs. nyt helmikuun luovutus.
Talossa
Kodiaq Style 2020 MY20 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq Style 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq L&K 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG

Ex:
Kodiaq Style 2017 MY18 4x4 2,0 TSI DSG
Octavia Combi Elegance 2014 MY15 4x4 1,8 TSI DSG

torso1

Lainaus käyttäjältä: Raimo247 - 28.03.19 - klo:11:05
2017 MY18 ja 2019 MY19 Style-versioiden eroja:

MY19 osaa käyttää rullaustoimintoa Driving mode Normaalilla D:llä, mielestäni. Tämä olisi loistopäivitys vanhempaan softaan.

Drivingmoden muisti ei toimi kummassakaan käynnistysten välillä, mutta 18-mallissa muistin saa palautettua painamalla kahdesti offroad nappia.
19-mallissa pitää painella monesti Driving mode nappia. (Hanskat-kädessä-versio.)

19-mallissa ratinlämmitykselle on keskusnäytöllä erillinen voimakkuusasetus näkyvillä istuinlämmitystä painaessa. 18-mallissa vain syvällä valikoissa perusasetuksena. Ei tosin kovin tarpeellinen, kun keskitaso on ollut sopivan tehokas ja pitkäkestoisestikin miellyttävä.

Nyt tulleen auton sisäilma on vähemmillä uuden auton materiaalikäryillä, tai sitten vuodenajan lämpötila vaikuttaa asiaan heinäkuu vs. nyt helmikuun luovutus.

Hyviä huomioita. Itsekin sain eilen uuden Kodiaqin luovutuksesta. Kummastelin jo heti uutuudeltaan että miksi valittu Driving Mode ei pysy päällä kun auton sammuttaa ja taas käynnistää uudelleen. Itse tykkään ajella Individual-modella. Entisessä Superissa tämä Individual-mode pysyi aina päällä. Todella ärsyttävä ominaisuus! Onkohan tuota softaa mahdollista käpistellä niin, että viimeiseksi valittu Driving Mode pysyisi aina päällä? Samoten tuo Start-Stop nappula voisi pelata samalla tavalla..

iltanen

Missä varustetasossa tuon 4G-valmiuden saikaan? DNAn asiakkaille DNA Laitenetti 0,90 ,/kk.
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 6-v Ambition (2018)

Richeliu

Lainaus käyttäjältä: mtlman - 10.11.18 - klo:07:29
Eilen oli luovutus ja huomasin ekalla ajelulla kun 7 henkeä kyydissä että ikkunat juurtuu aika voimakkaasti jos Ac on automaatilla. Kun pisti manuaalilla enemmän pöhinää niin hävisi. Olettekin muut moista huomanneet ja millä asetuksilla pysyy huurtuminen kurissa?

Kyseessä 2.0tdi ambition.

Ju, saman olen huomannut, ei automaagi ilmastointi pidä ikkunoita kunnolla auki jos paljon väkeä autossa, esim octaviassa toimi paljon paremmin. Itse pistän puhaltaan ikkunaan ja jalkoihin niin pysyy parhaiten huurtumiset pois mutta yleislämmöt mukavana.
VW passat allroad 2013 2.0 TDI DSG
Audi A3 sedan 2018 1.0 TSI DSG

Entinen Skoda Kodiaq 2018, 2.0 TDI 190hp DSG
Entinen Audi A3 2014 1.6 TDI ultra 110hp
Entinen A3 2010 1.6TDI 105 hp
Entinen Skoda Octavia Scout 2014 184hp diesel DSG
Entinen Scout 2009 140hp manuaali diesel

tet

Lainaus käyttäjältä: Richeliu - 28.03.19 - klo:15:30
Ju, saman olen huomannut, ei automaagi ilmastointi pidä ikkunoita kunnolla auki jos paljon väkeä autossa, esim octaviassa toimi paljon paremmin.

Eikö sittenkään, jos puhallusnopeuden kolmiasentoisen "perussäädön" nostaa suurimpaan asetukseen?
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy