Yleistä Kodiaqista

Aloittaja vasara, 30.08.16 - klo:16:09

« edellinen - seuraava »

Herr K

Lainaus käyttäjältä: torso1 - 28.03.19 - klo:11:29
Hyviä huomioita. Itsekin sain eilen uuden Kodiaqin luovutuksesta. Kummastelin jo heti uutuudeltaan että miksi valittu Driving Mode ei pysy päällä kun auton sammuttaa ja taas käynnistää uudelleen. Itse tykkään ajella Individual-modella. Entisessä Superissa tämä Individual-mode pysyi aina päällä. Todella ärsyttävä ominaisuus! Onkohan tuota softaa mahdollista käpistellä niin, että viimeiseksi valittu Driving Mode pysyisi aina päällä? Samoten tuo Start-Stop nappula voisi pelata samalla tavalla..

Taitaa olla EU-sääntö (jälleen kerran), että asetusten pitää palata normaalitilaan eli samaan, jolla kulutusmittaus on tehty. Taisi tulla konsernituotteisiin vuosimallista 2018 alkaen. On kyllä aika turhanpäiväistä pilkunviilausta... Varmaan joku osaava saa tuon muutettua
VW Passat Variant GTE

clacson

Lainaus käyttäjältä: Herr K - 28.03.19 - klo:18:46
Taitaa olla EU-sääntö (jälleen kerran), että asetusten pitää palata normaalitilaan eli samaan, jolla kulutusmittaus on tehty. Taisi tulla konsernituotteisiin vuosimallista 2018 alkaen. On kyllä aika turhanpäiväistä pilkunviilausta... Varmaan joku osaava saa tuon muutettua
Niin minäkin epäilin. Nyt kuitenkin esim SEAT Atecan manuaalissa todetaan näin:
- When the vehicle is switched off it will store the driving profile that was selected when the ignition key was removed. Never-theless, when the engine is restarted, the engine and the gear will start by default in the Normal setting.

Siis Seatissa vain kaksi säätöä palautuu normaalitilaan ja muut siis säilyttävät käyttäjän asettaman tilan. Tiedä sitten miksi Skoda palauttaa kaikki normaaliin.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

clacson

Helkaman teknisen tuen mukaan tehtaalta on tulossa korjaus Individual-asetusten tallentumiseen eli ilmeisesti sama ratkaisu kuin Seatissa jo on.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

tet

Lainaus käyttäjältä: clacson - 28.03.19 - klo:20:03
Siis Seatissa vain kaksi säätöä palautuu normaalitilaan ja muut siis säilyttävät käyttäjän asettaman tilan. Tiedä sitten miksi Skoda palauttaa kaikki normaaliin.

Hyvä että palauttaa kaikki. Tuo SEAT:in tapa on järjetön, varsinkin kun ajomoodia osoittava LED-valo siirtyy myös normaalimoodin kohdalle. Auto siis väittää olevansa normaalimoodissa, mutta on sitä vain osittain. Tämä siis uudemmissa, omassani pysyy valinta ennallaan kun on vanhempaa mallia.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

clacson

Lainaus käyttäjältä: tet - 29.03.19 - klo:17:36
Hyvä että palauttaa kaikki. Tuo SEAT:in tapa on järjetön, varsinkin kun ajomoodia osoittava LED-valo siirtyy myös normaalimoodin kohdalle. Auto siis väittää olevansa normaalimoodissa, mutta on sitä vain osittain. Tämä siis uudemmissa, omassani pysyy valinta ennallaan kun on vanhempaa mallia.
Tuskin se väittää silloin olevansa normaalimoodissa vaan individuaalissa, näinhän se oli silloin ennen.
Itsellä ohjaus on siinä tiukemmassa moodissa, joten aina pitää muistaa laittaa individual päälle.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

torso1

Lainaus käyttäjältä: clacson - 29.03.19 - klo:16:04
Helkaman teknisen tuen mukaan tehtaalta on tulossa korjaus Individual-asetusten tallentumiseen eli ilmeisesti sama ratkaisu kuin Seatissa jo on.

No mutta tämähän on hyvä asia. Saitko vastausta milloinka tämä päivitys tulee??

clacson

Lainaus käyttäjältä: torso1 - 29.03.19 - klo:23:29
No mutta tämähän on hyvä asia. Saitko vastausta milloinka tämä päivitys tulee??
Ei vahvistettua aikataulua.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

clacson

Tuli tarkennus eli WLTPn myötä myös Individual-asetus on käynnistyksen jälkeen aina Normal-asennossa. Onneksi sentään asetukset säilyvät. Täytyy vain aina muistaa.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

torso1

Lainaus käyttäjältä: clacson - 01.04.19 - klo:13:54
Tuli tarkennus eli WLTPn myötä myös Individual-asetus on käynnistyksen jälkeen aina Normal-asennossa. Onneksi sentään asetukset säilyvät. Täytyy vain aina muistaa.

No näimpä se olikin. Just soitin Helkama-autolle samasta asiasta. Sanoivat että mitään päivitystä ei ole tulossa tehtaan puolesta ja tämä toiminto liittyy juurikin uusiin vuoden 2019 WLTP-päästödirektiiveihin. "Auton teknisten asetusten täytyy palautua käynnistyksen yhteydessä niihin asetuksiin joilla WLTP-päästöluvut on ilmoitettu"

Raimo247

No perkeleen hyvin ne on sen sitten tehtaalla ennustaneet softaan jo n. 2016 autoomme joka tuli luovutukseen heinäkuussa 2017.

Helkama syötti valhetta, ellei kertomasi ollut virheellistä.
Talossa
Kodiaq Style 2020 MY20 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq Style 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq L&K 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG

Ex:
Kodiaq Style 2017 MY18 4x4 2,0 TSI DSG
Octavia Combi Elegance 2014 MY15 4x4 1,8 TSI DSG

hjk

Asiahan ei minulle kuulu, kun minulla on 3/2018 käyttöönotettu Karoq.
Sillä olen kurvaillut individual-moodissa ihan jatkuvasti.
Ei näy palautuvan perusasetuksiin :)
-----
hjk
-----

torso1

Lainaus käyttäjältä: Raimo247 - 01.04.19 - klo:16:34
No perkeleen hyvin ne on sen sitten tehtaalla ennustaneet softaan jo n. 2016 autoomme joka tuli luovutukseen heinäkuussa 2017.

Helkama syötti valhetta, ellei kertomasi ollut virheellistä.

No sitä en tiedä onko Helkama valehdellut vai ei mutta näin he sanoivat sieltä. Mulla oli aiemmin vm17 Superb ja siinä Individual mode pysyi päällä myös käynnistyksen jälkeen. Laatikko kyllä palautui Sport-moodista normaali D-asentoon. Näin sanoivat että uusi päästödirektiivi vaatii myös että ajoprofiili palautuu normaalitilaan. Pelkkä laatikko ei riitä vaan myös alustan, ohjauksen yms. täytyy palautua siihen tilaan millä WLTP-päästöt ovat mitattu. Tiedä sitten mikä on totuus mutta näin he sanoivat. Muillakin merkeillä kuulemma toiminta samantapainen.

Ocutj

Mulla 10/2018 rekisteröity Octavia, MY19. Siinä kyllä pysyy individual-säätö paikallaan. On jo uuden WLTP-mittauksen mukainen 2.0 TSI.

clacson

Lainaus käyttäjältä: hjk - 01.04.19 - klo:17:56
Asiahan ei minulle kuulu, kun minulla on 3/2018 käyttöönotettu Karoq.
Sillä olen kurvaillut individual-moodissa ihan jatkuvasti.
Ei näy palautuvan perusasetuksiin :)
Tuo on ennen WLTP:tä, joten ei koske sitä.
Ilmeisesti vain 09/2018 jälkeen valmistuneita autoja, meidän Karoq on 12/2018, joten tuohon puree.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

Raimo247

Minusta on näytetty toteen, että Kodiaqissa on softabugi.

Sekä Pre- että post-WLTP autoissa sama vika, ajomoodi unohtuu.

Ei siinä ei millään, mutta on sen verran ärsyttävä ominaisuus, että miksi kukaan maksaisi säätyvästä iskunvaimennuksesta, jos se EI PYSY PÃ,,Ã,,LLÃ,,!?!?
Talossa
Kodiaq Style 2020 MY20 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq Style 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq L&K 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG

Ex:
Kodiaq Style 2017 MY18 4x4 2,0 TSI DSG
Octavia Combi Elegance 2014 MY15 4x4 1,8 TSI DSG

torso1

Lainaus käyttäjältä: Raimo247 - 02.04.19 - klo:09:56
Minusta on näytetty toteen, että Kodiaqissa on softabugi.

Sekä Pre- että post-WLTP autoissa sama vika, ajomoodi unohtuu.

Ei siinä ei millään, mutta on sen verran ärsyttävä ominaisuus, että miksi kukaan maksaisi säätyvästä iskunvaimennuksesta, jos se EI PYSY PÃ,,Ã,,LLÃ,,!?!?

No kun se ei ole softabugi, ainakaan maahantuojan mielestä. Soitappa vaikka kuule itse sinne Helkama-autolle. Minähän jo kerroin tänne mikä oli sieltä virallinen vastaus asiaan.

Raimo247

Pidätkö täysin varmana, että Virallisen vastauksen antaja ymmärsi kysymyksen?

Missä on logiikka, jos samaan aikaan asia on kunnossa muissa automalleissa?
Talossa
Kodiaq Style 2020 MY20 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq Style 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq L&K 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG

Ex:
Kodiaq Style 2017 MY18 4x4 2,0 TSI DSG
Octavia Combi Elegance 2014 MY15 4x4 1,8 TSI DSG

torso1

Lainaus käyttäjältä: Raimo247 - 02.04.19 - klo:11:46
Pidätkö täysin varmana, että Virallisen vastauksen antaja ymmärsi kysymyksen?

Missä on logiikka, jos samaan aikaan asia on kunnossa muissa automalleissa?

Kyllä aika varmana pidän että vastauksen antaja ymmärsi kysymyksen. Juteltiin ihan pitkät tovit näistä uusista päästödirektiiveistä sun muista asioista. Otappa kuule puhelin käteen ja pirauta itse sinne Helkamalle niin jään mielenkiinnolla odottamaan että saatko Sinä sieltä eri vastauksen/selityksen asiaan.

Puh. 010 436 2000 / Helkama-Auto Oy

ja pyydä vaihteesta kääntämään teknisen tuen henkilölle.

Richeliu

Lainaus käyttäjältä: tet - 28.03.19 - klo:15:34
Eikö sittenkään, jos puhallusnopeuden kolmiasentoisen "perussäädön" nostaa suurimpaan asetukseen?
Toki mutta silloin lähtee mukavuus kyydistä. Eli normi asennossa ei tahdo piisata.
VW passat allroad 2013 2.0 TDI DSG
Audi A3 sedan 2018 1.0 TSI DSG

Entinen Skoda Kodiaq 2018, 2.0 TDI 190hp DSG
Entinen Audi A3 2014 1.6 TDI ultra 110hp
Entinen A3 2010 1.6TDI 105 hp
Entinen Skoda Octavia Scout 2014 184hp diesel DSG
Entinen Scout 2009 140hp manuaali diesel

Ylialokas

Vm 2019 mallistahan puuttuu moottorin äänieriste konepellin sisäpuolelta. Onko joku sellaisen sinne ruuvannut kiinni ja onko ollut mainittavaa hyötyä?

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Richeliu - 28.03.19 - klo:15:30
Ju, saman olen huomannut, ei automaagi ilmastointi pidä ikkunoita kunnolla auki jos paljon väkeä autossa, esim octaviassa toimi paljon paremmin. Itse pistän puhaltaan ikkunaan ja jalkoihin niin pysyy parhaiten huurtumiset pois mutta yleislämmöt mukavana.
Näistä löytyy Climatronicista koodattavissa oleva CO2-päästöjen vähentämiseen liittyvä asetus, joka vähentää ilmastoinnin kompressorin käyttöä ja aiheuttaa huurtumista. Yhteyttä VCDS-auttajaan, ja alkaa pysyä lasit auki sekä muutenkin ilmastointi toimia niinkuin kuuluukin.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

karhunpentu

Onko kenelläkään ollut ongelmia Skoda Kodiaqin "tietokoneen" kanssa. Minulla näyttäisi olevan tässä suhteessa kesto-ongelma joka ilmenee säännöllisesti siten, että hätäpuhelutoiminto menee pois päältä ja pyytää ottaa yhteyttä korjaamoon. Tuon lisäksi: 1) radio jää joskus useammaksi minuutiksi päälle, vaikka on laittanut virrat pois autosta, 2) vakionopeudensäädin on tippunut pois käytöstä, 3) adaptiivisen vakionopeudensäätimen tutka eli etututka on tippunut pois käytöstä, 4) kun vastaa tulevaan puheluun ja lopettaa se, infojärjestelmän mukaan puhelu onkin edelleen menossa, minkä vuoksi radiosta, mediasoittimesta spotifystä jne. ei tule mitään ääntä, ennenkuin onnistuu saamaan infosysteemin ymmärtämään puhelun loppuneen jo ajat sitten, 5) carplay ei aina välttämättä löydä puhelinta (iPhone). Virhekoodit on jo usemman kerran nollattu huollossa, mutta ne palaavat aina takaisin.

enkero

Tänään tuli asuntomessuilla käytyä koeajamassa RS-Kodiaq. Ajatuksissa oli ensin käydä kokeilemassa Scalaa, mutta agitoivat kokeilemaan möhkälettä.

Vanhemmilla on normaali 150-heppainen tupaöljylaite nelivetoisena, joten aivan vieras konsepti Kodiaq ei ole. Mutta kyllä se auttamalla moottorilla on ihan erituntuinen laite. Massallehan ei mahda mitään, mutta suorituskyky oli melko vaivattomalla tasolla - joskin odotin vähän vapautuneempaa menoa.

Säädettävä iskunvaimennus vaikutti ihan tuntuvasti ajotuntumaan. Ajomoodeja en jaksanut alkaa lyhyellä koeajolla alkaa conffata, joskin alusta napakkana ja ohjaus normaalina voisi olla itselle eniten mieleen. Sportilla ohjaus oli keinotekoisen jäykän tuntuinen.

Hieno peli, mutta koeajoauton 77kâ,¬ hintalappu saisi varmaankin tassuttelemaan jonkun saksalaismerkin myymälään, jos sellainen rahatukko taskussa polttelisi.
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

tet

Lainaus käyttäjältä: karhunpentu - 25.06.19 - klo:13:50
2) vakionopeudensäädin on tippunut pois käytöstä, 3) adaptiivisen vakionopeudensäätimen tutka eli etututka on tippunut pois käytöstä

Nämä kaksi eivät välttämättä ole merkki mistään viasta. Etäisyyttä edellä ajavaan mittaavalle mikroaaltotutkalle on melko normaalia ajoittainen "sokaistuminen". Saattaa johtua sateesta, lumesta, tai joskus ihan siitä että liikkeelle lähtiessä sen edessä on jotain. Ilmeisesti se tekee jonkinlaisen kalibroinnin startissa, monasti jos lähtee jostain metsäautotien laidasta liikeelle ajaen lähellä pusikkoa, niin hetken päästä tutka menee vikatilaan. Tällöin sekä etutörmäyksen esto että adaptiivinen vakionopeussäädin menevät toimettomiksi. Se toipuu tosta "pusikkossokaistumisesta" ajan kanssa itsestään, vesi tai lumi voi vaatia keulan pyyhkimisen. Atecassa tutka on SEAT-logon takana, joten logon hinkkaaminen puhtaaksi vedestä tai loskasta auttaa.

Muut luettelemasi viat tuntuvat liittyvän kaikki jollain tavalla mediatoimintoihin, eli johtuvat todennäköisesti yhden ja saman laitteen (multimediayksikön eli perinteisin termein "radion") kiukuttelusta.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

torso1

Lainaus käyttäjältä: enkero - 21.07.19 - klo:19:41
Tänään tuli asuntomessuilla käytyä koeajamassa RS-Kodiaq. Ajatuksissa oli ensin käydä kokeilemassa Scalaa, mutta agitoivat kokeilemaan möhkälettä.

Vanhemmilla on normaali 150-heppainen tupaöljylaite nelivetoisena, joten aivan vieras konsepti Kodiaq ei ole. Mutta kyllä se auttamalla moottorilla on ihan erituntuinen laite. Massallehan ei mahda mitään, mutta suorituskyky oli melko vaivattomalla tasolla - joskin odotin vähän vapautuneempaa menoa.

Säädettävä iskunvaimennus vaikutti ihan tuntuvasti ajotuntumaan. Ajomoodeja en jaksanut alkaa lyhyellä koeajolla alkaa conffata, joskin alusta napakkana ja ohjaus normaalina voisi olla itselle eniten mieleen. Sportilla ohjaus oli keinotekoisen jäykän tuntuinen.

Hieno peli, mutta koeajoauton 77kâ,¬ hintalappu saisi varmaankin tassuttelemaan jonkun saksalaismerkin myymälään, jos sellainen rahatukko taskussa polttelisi.

Tuo ohjaus on muuten jännä homma. Omasta mielestäni taas Normal-asento on keinotekoisen ylitehostettu ja Sport-asento taas semmosen normihyvän tuntuinen. Tietysti taas riippuu mihin vertaa mut itsellä aikaisemmin oli bemareita useampikin ja niissä oli aika jäykät ohjaukset niin itse tykkään jäykemmästä.

DDC-Alustaa itse taas tykkään pitää suurimmalta osin Normal-modessa. Sport asetus on mielestäni Kodiaqiin liian jäykkä suomen teille ja ajosta tulee sellainen keinotekoinen sport fiilis lähinnä. Kyydistä tulee myös hieman pompottava Sport säädöllä. Sen olen huomannut et Kodiaqissa täytyy rengaspaineet olla just eikä melkein. Kunnon kalibroidulla mittarilla kun laittaa tehtaan suosituspaineet (2,4Bar), niin on kyllä hyvä rullata. Jos laittaa enemmän tai vähemmän niin kyyti kyllä kärsii mielestäni todella paljon.

Ylialokas

Ajoin ekaa kertaa eilen yöllä pimeällä Kodiaqilla, jossa LED-ajovalot. Kaukovalot vaihtuvat päälle melkoisella viiveellä mielestäni. Valoissa pitäisi olla Afs-toiminto myöskin, josta kirjoitetaan : Järjestelmässä on dynaaminen ajovalojen kantaman säätö sekä kaukovalojen varjostustoiminto. Jokonolen aivan sokea tai järjestelmä ei toimi oikein. Tulipa vastaan auto, tai saavutin jonkun, auto vaan otti pitkät pois päältä. Viiksi oli työnnetty eteen ja kojetaulussa Valomerkki harmaalla A:kirjaimella. Kun pitkät syttyivät, vaihtui harmaa A siniseksi. Mitään erityistä varjostusta ei mielestäni kyllä tapahtunut tai sitten sitä ei havaitse? Ihan perus "kaukovaloautomatiikalta" tuo näytti. Valot sikses näyttivät hyvin, kantama oli pitkä ja todella leveä.

Onko pitkien päälle ja pois menoon olemassa mitään säätöä. Edellä oleva auto oli varmaan 300-400m päässä, kun auto silmiin nähtäväksi räpäsi vaan lyhyet päälle, eikä varjostellut. Sama, jos joku tuli vastaan, niin monta sataa metriä täysin pimeää, kun auto halusi ottaa pitkät pois käytöstä.

b1mpo

Mitäs ohjekirja sanoo valoista?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: Ylialokas - 25.07.19 - klo:11:24
Ajoin ekaa kertaa eilen yöllä pimeällä Kodiaqilla, jossa LED-ajovalot. Kaukovalot vaihtuvat päälle melkoisella viiveellä mielestäni. Valoissa pitäisi olla Afs-toiminto myöskin, josta kirjoitetaan : Järjestelmässä on dynaaminen ajovalojen kantaman säätö sekä kaukovalojen varjostustoiminto. Jokonolen aivan sokea tai järjestelmä ei toimi oikein. Tulipa vastaan auto, tai saavutin jonkun, auto vaan otti pitkät pois päältä. Viiksi oli työnnetty eteen ja kojetaulussa Valomerkki harmaalla A:kirjaimella. Kun pitkät syttyivät, vaihtui harmaa A siniseksi. Mitään erityistä varjostusta ei mielestäni kyllä tapahtunut tai sitten sitä ei havaitse? Ihan perus "kaukovaloautomatiikalta" tuo näytti. Valot sikses näyttivät hyvin, kantama oli pitkä ja todella leveä.

Onko pitkien päälle ja pois menoon olemassa mitään säätöä. Edellä oleva auto oli varmaan 300-400m päässä, kun auto silmiin nähtäväksi räpäsi vaan lyhyet päälle, eikä varjostellut. Sama, jos joku tuli vastaan, niin monta sataa metriä täysin pimeää, kun auto halusi ottaa pitkät pois käytöstä.

Olet siis tilannut auton tuollaisilla dynaamisen valojakauman ledvaloilla? Kyllä niiden pitäisi varjostaa saavutettava tai vastaantuleva ajoneuvo ilman että pitkät putoaa pois päältä. Jossakin ko, järjestelmässä on nyt vikaa tai sitten autossasi ei ole sitä kalleinta/parasta versiota ledvaloista?

Tuo että räppää pitkät pois päältä aikaisin on itsellekin tuttua. Mulla oli aiemmin Leon ST 2017 jossa oli kaukovaloassistentti ja tosiaan saavutettaessa joku tai jonkun tullessa vastaan vaihtuivat valot aina niin, että väliimme jäi mielestäni turhan paljon hirvenmentävää pimeyttä. Tuntuu että olivat säädetty turhan kohteliaiksi ettei vaan ketään häikäistä vahingossakaan yhtään.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Ylialokas

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 25.07.19 - klo:12:09
Olet siis tilannut auton tuollaisilla dynaamisen valojakauman ledvaloilla? Kyllä niiden pitäisi varjostaa saavutettava tai vastaantuleva ajoneuvo ilman että pitkät putoaa pois päältä. Jossakin ko, järjestelmässä on nyt vikaa tai sitten autossasi ei ole sitä kalleinta/parasta versiota ledvaloista?

Tuo että räppää pitkät pois päältä aikaisin on itsellekin tuttua. Mulla oli aiemmin Leon ST 2017 jossa oli kaukovaloassistentti ja tosiaan saavutettaessa joku tai jonkun tullessa vastaan vaihtuivat valot aina niin, että väliimme jäi mielestäni turhan paljon hirvenmentävää pimeyttä. Tuntuu että olivat säädetty turhan kohteliaiksi ettei vaan ketään häikäistä vahingossakaan yhtään.

L&K-varustelu vm. 2019. Ainaki Skodan-sivujen varustelistan mukaan tuollainen siinä on.

mfroberg

Hmm, outoa. Ja olit tökännyt viikseä eteenpäin niin että mittaritaulussa näkyin se A rinkulan sisällä? Ja se paloi sinisenä kun pitkät oli päällä?
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy