Auton teippaus

Aloittaja PEEVELI, 11.11.10 - klo:07:30

« edellinen - seuraava »

Ville R

Ihan hölmöähän noita valmiiksi leikattuja settejä on ostaa. Ovat hemmetin paljon kalliimmat kuin metritavara ja juuri joku hankalanmuotoinen kohde kun on kyseessä, niin teippiä joutuu venyttämään paikalleen. Ihan varmasti joutuu mattopuukkoa käyttämään venytyksen jälkeen

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Ville R - 17.10.11 - klo:07:01
Ihan hölmöähän noita valmiiksi leikattuja settejä on ostaa. Ovat hemmetin paljon kalliimmat kuin metritavara ja juuri joku hankalanmuotoinen kohde kun on kyseessä, niin teippiä joutuu venyttämään paikalleen. Ihan varmasti joutuu mattopuukkoa käyttämään venytyksen jälkeen

Joo tuo on kyllä totta. Niin kauan kun pinta kaartuu vain yhteen suuntaan (=yksöiskaartuva kuten lieriö), niin valmiiksi leikattu teippikin käy, koska sitä ei täydy venyttää. Mutta heti kun pinta on kaksoiskaareva (kaartuu kahteen suuntaan kuten pallo), niin teippiä joutuu venyttämään, jotta se istuisi pinnalle. Ongelma nimenomaan autojen kanssa on se, että melkein kaikki pinnat ovat kaksoiskaarevia ja vielä suht isoja sellaisia. Kaksoiskaarevaa pintaa kun ei voi levittää suoraksi "levyksi" ilman, että jostain kohdasta teippi repeytyy, venyy tai rutistuu.

aaaoooeee

Tietoa suositeltavista autoteippaajista Päijät-Hämeessä (esim. Lahden seutu)? Teipparilla saisi olla teippien värimalleja valmiina, ettei itse niitä tarvitse alkaa mistään etsiä.

FIN-ZZE

Lainaus käyttäjältä: aaaoooeee - 29.11.11 - klo:15:22
Tietoa suositeltavista autoteippaajista Päijät-Hämeessä (esim. Lahden seutu)? Teipparilla saisi olla teippien värimalleja valmiina, ettei itse niitä tarvitse alkaa mistään etsiä.

Myös hyvää ikkunan kalvottajaa kaivataan...

pajero

Lustig käy Lahdessa Kivistönmäen Nesteellä kuukausittain ellei useammin. Hänellä ei ole tarvetta mainostaa missään, joten soita ja kysy aikataulua. Isäni on kalvottanut siellä varmaan puolenkymmentä edellistä autoaan ja homma toimii.

Apaju

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 10.01.12 - klo:10:42
En ole koskaan ihan läheltä nähnyt teipattua kattoa, miten teippi kestää naarmuuntumista esim. harjapesussa?

Minulla on ollut katonteippaus nyt reilun vuoden ja kyllähän toi kiiltävä musta teippi naarmuuntuu harjapesussa siinä kuin maalikin, mutta kuten maalipintaa, voi teippiä myös vahata ja niin olen mikäkin sitä aina samalla vaihaillut, kun muutakin autoa on tullut vahattua.
VW ID.3 Life

Totuuden Torvi

Teippaus on myös "helppo" uusia.

Antinontoxic

#127
Omalla kokemuksella kiiltävä musta teippi naarmuutuu varsinkin talven aikana aika pahasti ja en sen hoitoon keksinyt muuta ratkaisua kuin teipin uusimisen.

MiracleTeam

Nykyään saatavilla myös modifioitu teippejä, voit tuoda vaikka valokuvan minkä mukaan teippi tehdään.

Itsellä tulossa omaan hopeaan golffiin sinisävyistä häivytyskuvaa olevat ReijoKoskistyyliset raidat kattoon ja konepeltiin.

Hinta on neliöhinta. Ei paha. Ja tosiaan nyt ralliharmaa katto ja konepelti niin hyvin suojaa vaha tuota pintaa. Tosin harjapesua ei ole autolle viimeaikoina näytetty.

Mansuli

Olisi mukava kuulla lisää mustaksi teipattujen kattojen omistajilta kokemuksia kestävyydestä,naarmuuntumisesta jne? Kiiltävä musta katto näyttäis hyvältä, mutta ovat pelotelleet naarmuuntuvan jo tuulessa?  ;D

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Mansuli - 22.02.12 - klo:18:56
Olisi mukava kuulla lisää mustaksi teipattujen kattojen omistajilta kokemuksia kestävyydestä,naarmuuntumisesta jne? Kiiltävä musta katto näyttäis hyvältä, mutta ovat pelotelleet naarmuuntuvan jo tuulessa?  ;D

Mulla on Ocun tolpat vedetty 3M:n yliteippaukseen tarkoitetulla teipillä ja kyllä, naarmuuntuu jo katsomisesta. Ei mitään isoa mutta pientä hiusnaarmua on aika paljon, eikä autoa edes pestä koneessa.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

JeanC

Kaivokselan Biliassa voi käydä "ihastelemassa" miten teippauksenkin voi saada persiilleen. Esimerkkinä tuolla Kaivokselassa on S80, etupuskurin yläreunassa teippi repsottaa, reuna on kuin tylsillä saksilla leikattu  :-\

clima

Lainaus käyttäjältä: Mansuli - 22.02.12 - klo:18:56
Olisi mukava kuulla lisää mustaksi teipattujen kattojen omistajilta kokemuksia kestävyydestä,naarmuuntumisesta jne? Kiiltävä musta katto näyttäis hyvältä, mutta ovat pelotelleet naarmuuntuvan jo tuulessa?  ;D

Itsellä on 3M teipattu musta katto, lumia putsattu muutaman kerran tarpeen mukaan pehmeällä harjalla katolta ja kyllä pieniä naarmuja hieman on tullut. Musta väri itsessään on jo tosi arka, tosin tämä oli tiedossa kun edellinen auto oli musta. Noita pienen pieniä naarmuja ei koe (ainakaan vielä) ongelmaksi.

Noin viikon päästä teippauksesta edellä ajavasta autosta lentänyt kivi teki n. 0.5cm reiän teippiin. Punainen täplä mustassa katossa ei kokemusperäisesti näytä erityisen hyvältä. Yritin alkuketutuksen jälkeen kääntää asian voitoksi ajatellen että tulipahan hankittua vaan hieman kalliimpaa kiveniskuteippiä, maalipinta näet säilyi teipin ansiosta virheettömänä.  :)

Antti

Teippautimme yhtiön autoja uusiin väreihin, jo asentaessa kiiltävässä teipissä näkyi hionoa naarmua loisteputkien alla. Ulkona naarmut ei niin nöy ja eiköhän ne kyljet siitä mattaannu  :)
i3 120Ah, F250 7.3 International
KTM 1290SAR, 950SE, 660Rally
BMW r80g/s, R75/5

RoccoScientist

Odotellessani Automatrix Oy:lta vastausta ajattelin kartoittaa hieman vaihtoehtojen kenttää. Olikos kenelläkään kokemuksia esim. tästä lafkasta: http://www.autoteippaus.info/
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

TemeW

Itsellä on työn puolesta kokemuksia Serafina Servicestä ja kaikki positiivisia. Hinnatkin olleet kohdallaan ja työn jälki myös.

http://www.serafinaservice.com/fi/start.html
VW Golf Variant Highline 1.5TSI DSG vm.2019 ja jotain vanhempia harraste volkkareita

Jude

Mulla on hyvät kokemukset tommosesta paikasta:
http://www.laatukalvoitus.com/

Ja touollaista jälkeä tuli  :)
Entiset kulkuneuvot:
-VW Polo R -14
-Ford GT Connect 1.6 Ecoboost -15
-Audi A5 coupe 3.0 TDI -07
-Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost -13
-Ford Transit 3.2 TDCI -11
-VW Golf V variant 2.0 TDI -09
-Ford Mondeo wagon 2.0 TDCI -07
-Peugeot 406 wagon 2.0 HDI -04
-Volvo S80 2.4 Bensa -06
-VW Golf IV variant 1.9 TDI PD -04

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 17.04.12 - klo:15:21
Odotellessani Automatrix Oy:lta vastausta ajattelin kartoittaa hieman vaihtoehtojen kenttää. Olikos kenelläkään kokemuksia esim. tästä lafkasta: http://www.autoteippaus.info/

Kysäisin piruuttani tänään hintaa linkkisi firmasta, ja polosen katon teippautus mustaksi maksaisi 500 eur. Kallista. Ja jos joskus haluaisi otattaa teippi pois, veisi kuulemma aikaa 1-3 tuntia (lieköhän nyt ihan noin kauan?) ja laskutus sen mukainen.

Olen ollut vähällä soittaa "luottoteippaajalle" mutta joku on edelleen vaan estänyt sen. Liekö niin, että jos näin kovasti mietityttää, niin parasta jättää väliin....

nikob

On kyllä todella kallis katonteippaus tuo. Eikä se teippi mitään kovin pitkiä aikoja kai hyvänä säily?
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: nikob - 30.04.12 - klo:13:39
On kyllä todella kallis katonteippaus tuo. Eikä se teippi mitään kovin pitkiä aikoja kai hyvänä säily?

Naarmuttuu ainakin se kiiltävänmusta ajan oloon, muistaakseni antinontoxic joutui uusimaan kattoteipin xx-bemariinsa? Ja jollain foorumilaisella oli mennyt kivi teipin läpi tuulilasin yläpuolelta ja alta paistoi maalipinta (en muista kenellä). Eniten vaan arveluttaa pidemmässä juoksussa maalipinnan säilyminen teipin alla ja sävyero, sekä poisottamisen/otattamisen työläys ja kustannukset.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 30.04.12 - klo:13:16
Kysäisin piruuttani tänään hintaa linkkisi firmasta, ja polosen katon teippautus mustaksi maksaisi 500 eur.

Juu, en mitään halpoja tarjouksia saanut tuolta itsekään. Noin tuplasti kalliimpaa oli kuin muutamassa muussa paikassa. Täytyy vielä todeta, että Polon katon teippaaminen on selvästi aika arvokasta hommaa kun Sciroccoon saa halvemmalla väriprinttiteipin. :D
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Peeveli

Edelleen mietinnässä se musta kattoteippausasia....tuli GTI-Polon kohdalla vaan yht äkkiä tajuttua, että takaspoilerin suhteen asia menee "monimutkaiseksi". Spoikassa on tavallaan kaksi tasoa, joista alempi on etukaton tasalla mutta kapenee pääkaton linjaan verrattuna muutamalla sentillä per auton puoli. Spoilerin korkeampi osa taas jatkuu sen reunataitteeseen saakka muun katon levyisenä.

Tässä olisi itselleni siis kolme teippausvaihtoehtoa:

1) Koko takaspoileri mustaksi sen reunataitteisiin saakka eli siis vaakapinta kokonaan

2) Alempi muun katon tasalla oleva mutta kapeneva osa mustaksi, spoikan hieman ylempi reunaosa jäisi siis auton väriseksi

3) Takaspoileri jäisi kokonaan valkoiseksi ja ainoastaan katon pääosaan musta teippaus

Mittä nyt  esim foorumilaisen Apajun GTI-kuvia tsekkasin niin näyttäisi että siinä koko spoilerin vaakapinta on teipattu.

Tulipahan taas pähkäilemistä ja ihan oma vika....


bowtie81

#142
oman katon teippautin mattamustalla, nyt ollut yhden talven yli eikä ongelmia, hienolta se näyttää mielestäni ja yksilöi autoa kivasti. Eikä maksanut edes kahtasataa. Tosin samalla tummennettiin lasit ja teipattiin takapuskurin "diffuusori". Omasta mielestä teki autosta ihan eri pelin kun vertaa muihin samanlaisiin jotka näyttää ihan perus pappamalleilta, tai sitten se on vaan omissa silmissä hieno ::)







Peeveli

^

Hieno on Chevysi, bowtie81. :) Onko tuo mattamustan teipin pinta karkea vai liukas? Loogisesti ajatellen se olisi karkeahko, vaan kysyn nyt kuitenkin tyhmiä. Mattamusta olisi varmasti arjessa säilyvämpi kuin kiiltävänmusta (naarmut, muut jäljet).

TemeW

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 30.04.12 - klo:13:16
ja polosen katon teippautus mustaksi maksaisi 500 eur. Kallista.

On kyllä kallista.... Pitkän Toyota Hiacen yliteippaus maksaa 2200â,¬, hopeasta autosta tehtiin valkoinen.
Samaa hintaluokkaa oli pitkän MB Viton yliteippaus.

Kummassakin tapauksessa vielä yliteippauksen lisäksi, autoihin laitettiin firman logot ym.
VW Golf Variant Highline 1.5TSI DSG vm.2019 ja jotain vanhempia harraste volkkareita

bowtie81

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 08.05.12 - klo:07:41
^

Hieno on Chevysi, bowtie81. :) Onko tuo mattamustan teipin pinta karkea vai liukas? Loogisesti ajatellen se olisi karkeahko, vaan kysyn nyt kuitenkin tyhmiä. Mattamusta olisi varmasti arjessa säilyvämpi kuin kiiltävänmusta (naarmut, muut jäljet).

se on ehkä hieman karkeahko, en laittaisi vahaa tai mitään siihen, kuten teipparikin sanoi, mutta normi pesulla pysynyt hyvänä. Mutta naarmuja ei näy, tosin pesen autoani vain käsin esipesun jälkeen kahdella ämpärillä, eli ehkä olen keskivertoa neuroottisempi pesujen suhteen:)

snoogie

Lainaus käyttäjältä: bowtie81 - 08.05.12 - klo:09:35
se on ehkä hieman karkeahko, en laittaisi vahaa tai mitään siihen, kuten teipparikin sanoi, mutta normi pesulla pysynyt hyvänä. Mutta naarmuja ei näy, tosin pesen autoani vain käsin esipesun jälkeen kahdella ämpärillä, eli ehkä olen keskivertoa neuroottisempi pesujen suhteen:)

Mulla on kanssa Sciroccossa mattamusta teippi katossa, hyvänä se on talven harjailujenkin pysynyt. Ei näy naarmuja.

nikob

Mistä tuota laminX kalvoa kannattaa tilata? Ja kuinka paljon jos tarkoituksena olisi laittaa sitä etuvalot, ledit, takavalot ja jarruvalo.
Itse tuon asennusta voisi kyllä kokeilla. Tuskin kovin vaikeaa.
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

Ville R


pokkus

Lainaus käyttäjältä: nikob - 08.07.12 - klo:11:24
Mistä tuota laminX kalvoa kannattaa tilata? Ja kuinka paljon jos tarkoituksena olisi laittaa sitä etuvalot, ledit, takavalot ja jarruvalo.
Itse tuon asennusta voisi kyllä kokeilla. Tuskin kovin vaikeaa.

Ebay:sta saa myös valmiiksi leikattuja kalvoja hyvin moneen eri autoon eri värivaihtoehdoin. Sieltä itsekin omani ostin ja taisi maksaa 9 dollaria sumarin kalvot :) Helppo laittaa itse ja hyvää jälkeä tuli.
Takavalojen ja etenkin jarruvalon kalvottamista itse tosin miettisin hetken uudestaan. Onko sen arvoista, että jonkun toisen auto on sitten takakontista läpi kun ei jarruvaloja kunnolla nähnyt. Tai vastaavasti itse ajaa hirveä päin kun etuvalot ovat heikentyneet kalvojen takia. Itse en siis laittaisi mitään sellaista jolla huononnetaan auton turvallisuutta. Valot ovat kuitenkin aika oleellinen osa oman auton näkyvyyttä. Onko tuo muuten edes laillista Suomessa kalvottaa etu-, taka- tai jarruvaloja?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy