B8 2009 TDI 2.0 143 hp jakohihnan vaihtoväli

Aloittaja lortti, 12.08.16 - klo:14:08

« edellinen - seuraava »

lortti

Moikka,

Oliko jollakulla faktaa hihnan vaihtovälistä? Marmoritiskin ja huolto-ohjelman näkemys eroaa toisistaan. Auto on menossa kohtapuoliin vaihtoon joten ei haluaisi maksaa turhasta.

Edit: Aikaisempien huollon töhöjen takia luotto marmoriin on mennyt.

rami

Lainaus käyttäjältä: lortti - 12.08.16 - klo:14:08
Moikka,

Oliko jollakulla faktaa hihnan vaihtovälistä? Marmoritiskin ja huolto-ohjelman näkemys eroaa toisistaan. Auto on menossa kohtapuoliin vaihtoon joten ei haluaisi maksaa turhasta.

Edit: Aikaisempien huollon töhöjen takia luotto marmoriin on mennyt.
90 tkm tai 5vee.

oopee

Mulla on vastaava pirssi mutta 170hp CAHA-moottorilla, siinä vaihtoväli 180tkm. En tosin ajatellut täällä Oulun seudulla ihan niin paljoa remmillä ajaa vaan puolessa välin vaihtaa.
Audi RS4 B7
Audi A4 B9.5

rattimies123

Aikaisempaan b8 -08  hihnan vaihdoin 130tkm kohdalla. Nykyisessä b8 facelift -12 alkaa olemaan 140tkm mittarissa, joten olis aika vaihtaa hihna.
Huolto-ohjelmassa  näyttäisi olevan 180tkm. Riskillä kestää, ehkä .. ::)
Audi Q3 1.4 TSFI -17 // Fiat Bürstner NEXXO T 569 -14
ex.Volvo XC60 AWD D3 Polestar -11// ex. Audi A3  1.4 TSFI SB s-tronic -15
ex.Audi A4 2.0 TDI avant multitronic -12 //  ex. Audi A3 1.4 TSFI CC -08

Trally

Paljonko olette maksaneet jakohihnan vaihdosta osineen?
Mulle tulee tuo 5v raja vastaan (140tkm). OEM osien osuus awh-shopista tilattuna näyttäis olevan 300â,¬.

rattimies123

Lainaus käyttäjältä: Trally - 14.08.16 - klo:09:28
Paljonko olette maksaneet jakohihnan vaihdosta osineen?
Mulle tulee tuo 5v raja vastaan (140tkm). OEM osien osuus awh-shopista tilattuna näyttäis olevan 300â,¬.

Eikös esim täältä löydy halvemmalla ? http://www.euvaraosat.fi/varaosaluettelo/moottori/hammashihnasarja-10553/audi/a4/a4-8k2-b8

Audi Q3 1.4 TSFI -17 // Fiat Bürstner NEXXO T 569 -14
ex.Volvo XC60 AWD D3 Polestar -11// ex. Audi A3  1.4 TSFI SB s-tronic -15
ex.Audi A4 2.0 TDI avant multitronic -12 //  ex. Audi A3 1.4 TSFI CC -08

Trally

Jultsu

Volkswagen ei valmista itse mitään osia vaan teettää alihankkijoilla kaiken, kyllä sieltä autosta löytyy tehtaalta lähtiessäänkin Boschia ja Continentalia ja Tevesiä ja Gatesia ja monta muutakin merkkiä.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Oktaavi

Skodan alkuperäiset rullat ja kiristimet on järkiään INAn valmistamia. Itse usein laittanut Contitechin sarjoja ja niissä on INAn valmistamia osia, Contin hihnalla. Vesipumpun valmistajaa en nyt tähän hätään muista. Mutta varmaan VW:n laitoksissa muissakin käytetään aika paljon noita INAn tekemiä osia, onhan kyseessä ehkä yksi suurimmista osavalmistajista noissa jakopään osissa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy