Passat 2011 facelift

Aloittaja joukose, 05.11.10 - klo:19:38

« edellinen - seuraava »

Panze

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 16.03.11 - klo:06:44
Audionhan pystyy jälkikäteen päivittämään suht helposti. Skula täällä foorumilla ainakin on tuota aktiivivakkaria hehkuttanut paljon, ja todennut loistovarusteeksi jonka valintaa ei kadu.

Komppaan tätä, itsellä päivittäisessä käytössä vaikka työmatka vain 6km Tre keskustan läpi.

Toimii erittäin mallikkaasti ja saattaa olla tuossa uudessa paskatissa jo päivitetty tms. muutoinkin parempi versio? Olihan se "pysäköintiautomaattikin" päivittynyt...

ma1ja

Kale, you ought to know better and stay outta my way! :P

Ja sitä paitsi, pyysin jo anteeksi!

Sori OT. Anteeksi! :)
Niin se vaan menee.

PeteS

Tuli sitten tilattua vanteetkin uuteen Passattiin ...
18" "Sagitta" -replicat ... saas nähdä miltä näyttää.
Vanteet pitäisi olla maassa 31.3.

MTu

Lainaus käyttäjältä: MTu - 26.01.11 - klo:08:34
Tilaukseen siis meni:
VW Passat Variant comfortline 2.0TDI DSG
Valkoinen väri + Desert beige verhoilu.
Passat paketit 1,2,3
ACC
Sähköjakkarat
Webasto kaukosäädöllä
Vararengas
Tummennukset

Ylläoleva tilattu 02.02.2011, ja tällä hetkelle kone näyttää arvioiduksi tekoviikoksi vkoa 18.
Passat Variant Comfortline 2.0TDI DSG (08/2011)
ex-Tiguan T&F 2.0TDI (08/2008)

passattdi

Tehdäänkö muuten kaikki passatit saksassa?
Skoda Kodiaq

sorppi

Lainaus käyttäjältä: Quality - 28.03.11 - klo:06:23
Jos on yhtään analoginen A4n kanssa, niin suosittelen ehdottomasti. Tavallinen näyttö on resoluutioltaan ja yleisilmeeltään suorastaan surkea, kun sitä vertaa värinäyttöön (Audi käyttää tuota nimitystä). Värillisyys on vain osa totuutta.
Kertoisitko mikä on loput totuudesta?
Jos siellä oikeasti on jotain toiminnallisuuksia, niin voisi olla harkinnan arvonen juttu, mut en mä oikee jaksa uskoa että itse siitä muuten mtn kixejä sais.

Quality

Kyllä merkittävät erot löytyvät näyttöominaisuuksista. En ole ehtinyt tarkistaa, onko toiminnallisuuksissa oleellisia eroja (voit tietysti kysyä myyjältäsi, jos sattuisi jotain tietoa herumaan), mutta itse olen vakuuttunut, että näytön selkeys, tyylikkyys ja parempi istuvuus mittariston yleisilmeeseen olivat extrainvestoinnin väärtit perusteet.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

downtime

Lainaus käyttäjältä: Quality - 29.03.11 - klo:07:17
Kyllä merkittävät erot löytyvät näyttöominaisuuksista. En ole ehtinyt tarkistaa, onko toiminnallisuuksissa oleellisia eroja (voit tietysti kysyä myyjältäsi, jos sattuisi jotain tietoa herumaan), mutta itse olen vakuuttunut, että näytön selkeys, tyylikkyys ja parempi istuvuus mittariston yleisilmeeseen olivat extrainvestoinnin väärtit perusteet.

Paremman näköinen tuo näyttö on ehdottomasti. Mutta lisätoiminnallisuuksia ei mielestäni tuonut yhtään. Jos nyt parempaa resoluutiota ei tämmöiseksi katsota.

Kale

Lainaus käyttäjältä: ma1ja - 28.03.11 - klo:10:47
Kale, you ought to know better and stay outta my way! :P

Ja sitä paitsi, pyysin jo anteeksi!

Sori OT. Anteeksi! :)

Kommentin tarkoitus ei ollut piikitellä että video olisi jo ollut esillä (itse en ainakaan ole sitä täällä bongannut) vaan sitä, että mahdollisesti raotit suojakilpeäsi ja puolihuolimattomasti paljastit, että omistat Volkswagen merkkisen auton. Varovaisuutta jatkossa, varovaisuutta. Ethän halua paljastaa itsestäsi liikoja.

tapanixxx

Kävin vähän aikaa sitten koeajamassa uuden passatin ja ei kyllä herättänyt tällä kertaa niin paljon positiivisia fiiliksiä että sellaisen menisin tilaamaan. Vanha 3c on 5.5 vuotias ja merkittävää parannusta en löytänyt uudesta verrattuna tähän vanhaan.

Uusi passat jonka koeajoin oli 1.4 tsi koneella ja itselläni on 2.0 fsi. 1.4 tsi kone oli varsin mainio, mutta epäilen sen kestävyyttä verrattuna isompaan vapaahengitteiseen koneeseen.

Pakko se on vaan odotella siten seuraavan sukupolven passattia, mikä oikeasti on uusi. Siihen volkkari laittaa taas sellaista teknologiaa että varmaan alkaa minuakin kiinnostamaan, kuten tuo pyyhkijäsulaton tuulilasi. Ja pakko odottaa se pakolliset pari vuotta kun uusi on julkaistu niin saadaan isoimmat suunniteluvirheet pois.

Ranssi

LainaaVanha 3c on 5.5 vuotias ja merkittävää parannusta en löytänyt uudesta verrattuna tähän vanhaan.

LainaaJa pakko odottaa se pakolliset pari vuotta kun uusi on julkaistu niin saadaan isoimmat suunniteluvirheet pois.

Mitenkäs ihmeessä olet nykyisen autosi uskaltautunut ostamaan, kun hankintahetki taisi ajoittua alle kahden vuoden päähän mallin julkaisuajankohdasta?

Täytyy vielä kysyä, että onko suunnitteluvirheistä ollut pahasti kiusaa nykyisen auton kanssa?

tapanixxx

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 29.03.11 - klo:13:33
Mitenkäs ihmeessä olet nykyisen autosi uskaltautunut ostamaan, kun hankintahetki taisi ajoittua alle kahden vuoden päähän mallin julkaisuajankohdasta?

Täytyy vielä kysyä, että onko suunnitteluvirheistä ollut pahasti kiusaa nykyisen auton kanssa?

saa kysyä  :) ostin nykyisen autoni käytettynä joten siksi oli aika tuoretta vuosikertaa tuo valmistumisvuosi.
näitä alkupään passatteja vaivasi tuo sähköinen rattilukko/steering wheel column error.. itsellenikin se tulee pari kertaa vuodessa, en tee sille mitään koska korjaus maksaa sen 1500 euroa ja ei häiritse muuten.

sytyspuolavikoja on ollut myös fsi koneissa ja niistä on tehty useimpia revisioita. viimeisin on f-sarjaa, itselläni oli alkuperäiset c-sarjaa, jotka vaihdoin f-sarjalaiseksi kun rupesi tulemaan noita engine misfire ilmoituksia.

Mulla on sedan mallinen auto ja näihin alkupään autoihin on asennettu liian löysät kaasujouset takaluukun avaamiseksi auton avaimella. Siis takaluukku aukeaa kyllä lämpimällä säällä auton avaimesta painamalla, mutta kylmemmissä olosuhteissa ei jaksa aueta kokonaan vaan sellaisen viisi senttiä. Tämä ongelma on korjattu myöhemmissä malleissa.

mutta ylipäävään kyllähän jokainen autovalmistaja kehittää tuotteitaan ja sanoisin että jokaisessa uudessa automallissa on näitä alkupään suunnitteluvirheitä. Nyt olemassa oleva passat on facelift malli, mutta seuraava passat on jo oikeasti ihan uusi malli johon tuodaan uutta teknologiaa, ja silloin on isompi riski että joudutaan korjaamaan ongelmia.

Yarzan

Lainaus käyttäjältä: Yarzan - 09.02.11 - klo:22:08
Oma kommenttini näihin arvioituihin toimitusaikoihin. Tänään siis vihdoin tuli jotain positiivista myyjän puolelta. Eli Passat 2.0 tdi highline variant, joka on tilattu marraskuun lopulla seuraavin varustein:
Väri Island grau
Passat-paketti I
Passat-paketti II
Passat paketti III
18" Kansas vanteet + sport alusta
Monitoiminäyttö Premium
Polttoainekäyttöinen lisälämmitin

Tähän lisättiin vielä viime viikolla takavöiden kiristimet ja taka sivuturvatyynyt. Alunperin tuotanto oli arvioitu siis viikolle 4, sitten 5, sitten 9 ja sitten 13. Nyt tänään kuulin,että tilauskannassa näkyy jo viikko 10. Tosin se ei vieläkään kuulemma ole vahvistettu. Valoa kuitenkin näkyy jo tunnelin päässä.

Olisikohan se Webasto kuorma siis jo saapunut tehtaalle.  :D

Jepulis. Luovutuspäivä sovittin juuri myyjän kanssa ensi perjantaiksi. Kohta siis pääsee vihdoin kurvailemaan uudella pasuunalla. Ja kaipa näitä alkaa muutenkin näkyä paremmilla varusteilla liikenteessä. Ainakin liikkeen pihassa odotteli muitakin xenoneilla varustettuja.
VW Passat Variant GTE 1.4 TSI (-18)

ML1

Tänään kyselin oman kulkineen valmistus ajankohtaa. Variant 2,0 TDI DSG xenonit ja vebasto.
Tilattu 14.1.2011
Vielä ei annettu viikkoa jolloin valmistus.  :-[
Passat Variant Highline 2,0 TDI DSG (B8)
Ex:
Volvo V40 D2 Aut Ocean Race
Golf VI 1,4 TSI DSG Highline (2011)
Golf IV GTI Exclusive (2003), Passat 2,0 TDI DSG Highline Variant 103 kw, B7(2011)
Audi A4 2,0 TDI Avant Quattro (Karala), B7 (2008), Vovlo V70 2,4D Aut Classic (Rica), VW Passat 3BG 1,8 T Tiptronic (Karala)

20tdi

Lainaus käyttäjältä: 20tdi - 24.02.11 - klo:14:43
Auto tilattu vko. 2 , eikä vieläkään tehdas vahvistanut valmistusaikaa. Passat 1,2,3 paketit ja lisälämmitin, 2,0 TDI +DSG.

Valmistusviikoksi vahvistunut viikko 15 .

Beetle

Uudessa Passatin esitteessä sanotaan:

"Vakiona oleva äänieristyskalvolla varustettu tuulilasi sekä vahvistetut sivulasit ehkäisevät tehokkaasti ulkopuolisen melun pääsyä matkustamoon. Vielä enemmän rauhaa voidaan saada ääntä eristävien etuovien lasien avulla*. Niissä on sisä- ja ulkopuolinen lasi erotettu toisistaan kolmikerroksisella kalvolla, mikä laskee sisämelun edustusautojen tasolle.
* Varmista saatavuus VW-jälleenmyyjältä."

Tietääkö joku, että onko tuota etuovien kolmikerroksista kalvoa saatavilla? (lisävaruste?)
(Tuulilasin kalvo varmaankin on vakiona).

t. sisämelu pois :)

Tos®

Pahin melu taitaa silti välittyä rakenteita pitkin pyöriltä
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

ma1ja

Lainaus käyttäjältä: Kale - 29.03.11 - klo:09:33
Kommentin tarkoitus ei ollut piikitellä että video olisi jo ollut esillä (itse en ainakaan ole sitä täällä bongannut) vaan sitä, että mahdollisesti raotit suojakilpeäsi ja puolihuolimattomasti paljastit, että omistat Volkswagen merkkisen auton. Varovaisuutta jatkossa, varovaisuutta. Ethän halua paljastaa itsestäsi liikoja.

Hä! Minähän olen varsinainen avoin kirja!

Et tiedä minun haluistani mitään, joten varovaisuutta itsellesi!

Jälleen kerran, anteeksi turhanpäiväinen OT höpinä!
Niin se vaan menee.

Wekotin

Olipas komia uusi Pasuuna liikennevaloissa tänään. Pistin merkille, että takaluukussa oli merkintä TSI, kolmella punakirjaimella. Onko tuo 2.0 TSI:n merkintä?

M_M_M

Onko kenelläkään tietoa minkä kokoinen lisäakku on jos
valitsee polttoainekäyttöisen seisontalämmittimen ?

Rauska

Ei kai lisäakkua tule ???
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 03.04.11 - klo:19:37

Eikös hinnastossa sellainen luvata Webaston kanssa ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

MTu

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 03.04.11 - klo:19:37

Kyllä siellä lisäakku on kun webaston ruksii. Variantissa lisäakku syö vasemmanpuoleisen tarvikesyvennyksen pyöräkotelon takaa. Sitä tosin en huomannut katsoa että minkä kokoinen tuo akku on - about normiakulta vaikutti äkkiseltään vilkaisten.

sorppi

Lainaus käyttäjältä: MTu - 04.04.11 - klo:06:43
Kyllä siellä lisäakku on kun webaston ruksii. Variantissa lisäakku syö vasemmanpuoleisen tarvikesyvennyksen pyöräkotelon takaa. Sitä tosin en huomannut katsoa että minkä kokoinen tuo akku on - about normiakulta vaikutti äkkiseltään vilkaisten.

Auts. Mä ajattelin asennuttaa lisäbasson toiseen tarvikesyvennykseen. Sit olis molemmat käytetty....

MTu

Lainaus käyttäjältä: sorppi - 04.04.11 - klo:22:05
Auts. Mä ajattelin asennuttaa lisäbasson toiseen tarvikesyvennykseen. Sit olis molemmat käytetty....
Tekeekö niillä syvennyksillä sitten jotain muuta? :)
Toki subin saa tuon lisäksi vaikka takaselkänojaan kiinni (TS-WX77A), tai varapyörän koteloon (TS-WX610A)... jos pinohiiri kelpaa ;)

passattdi

Kuinka kauan tuo hiukkassuodattimen poltto kestää?
Kuinka usein polttaa?
Kuinka paljon polttoaineenkulutus nousee polton aikana?
Skoda Kodiaq

Mike

Lainaus käyttäjältä: passattdi - 06.04.11 - klo:08:14
Kuinka kauan tuo hiukkassuodattimen poltto kestää?
Kuinka usein polttaa?
Kuinka paljon polttoaineenkulutus nousee polton aikana?

Hiukkassuodattimen poltto on tässä 1.6 TDI:ssä melko huomaamaton prosessi, eikä auto ei ole kertaakaan ilmoittanut mittaristossa mitään tuohon hiukkassuodattimeen liittyen. Nyt puhun siis omasta kokemuksesta Golfin kanssa, jonka moottori on kaiketi melko vastaava kuin Passatissakin. Kokemusta on siis vajaan vuoden ja 24tkm ajalta.

Kaksi-kolme kertaa tänä aikana olen huomannut, että nyt on varmasti poltto menossa. Varmasti tuo poltto tapahtuu useimminkin, mutta ei siihen vaan kiinnitä mitään huomiota. Sen huomaa silloin, kun pysäyttää auton ja tyhjäkäynti jääkin n. 950 kierroksen paikkeille, kun se normaalisti putoaa sinne n. 750 kierroksen paikkeille. Silloin ei siis myöskään start-stop pysäytä moottoria. Tällöin auton ulkopuolella saattaa myös hajusta tunnistaa polton olevan päällä, mutta haju ei mielestäni ole mitenkään häiritsevä, enemmän sellainen kuumentuneen metallin haju.

Kun ei tuota polttoa oikein mistään huomaa, on vähän vaikea sanoa mitään sen kulutusvaikutuksistakaan. Näinä parina kertana, kun olen polton huomannut varmasti tapahtuvan, olen todennut ajotietokoneen ilmoittaman kulutuksen olleen pysähdystä edeltävässä ajossa ehkä muutaman desin normaalia isompi.

Vanhoissa pumppusuutinkoneisissa tuo poltto oli ilmeisesti paljon ärsyttävämpi, havaittavampi ja useammin tapahtuva prosessi, ainakin siihen perustuen mitä näiltä foorumeilta olen lukenut ja muualta kuullut. Kunhan tuo pönttö vaan toimisi yhtä hyvin jatkossakin, niin ei ainakaan minua mitenkään häiritse. Kulutusta se toki nostaa jatkuvasti, mutta sitähän se päästöjen vähentäminen käytännössä tarkoittaa kaikilla tekniikoilla :D Ilman hiukkaspönttöä/kattia ja EGR:ää kulutus olisi varmasti reilun litran tämän hetkistä tasoa pienempi näillä nykydieseleillä.

Erkka

Kunkahan usein hiukkassuodattimen poltto toimii kilometri määristä laskettuna (suunnilleen)? 1.6 TDI Bluemotion Technologyllä ajettu 7000 km, enkä ole vielä kertaakaan todennut polttoa.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

JTjones

Hei te harvat uuden (farmari)Pasuunan omistajat: sihiseekö teillä kuskin puolen ovi/ikkuna satasen vauhdissa? Ã,,äni ei ole suuren suuri, mutta ah niin ärsyttävä.

Olis kiva tietää onko minun yksilö ainoa, jota vaivaa moinen vaiva?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy