Oktaavi tilattu...

Aloittaja MarkoV, 03.11.10 - klo:19:32

« edellinen - seuraava »

tsiih

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 04.11.10 - klo:23:28
Ainakin käytettynä ostaessa inhoittaa tuo kiiltäväksi kulunut bakteereita pullollaan oleva nahkaratti!
Tämähän korjaantuu kumihanskoilla ja hengityssuojaimella helposti. Hiekkapaperilla saa mataksi.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Loungeliner - 04.11.10 - klo:22:39
Niin, tuossa Dynamic Packissa kaiketi edelleen. Mutta ilmeisesti yksittäisenä varusteena tavallista 3-puolaista nahkaruoria ei saa nykyisinkään?

Tavallista 3-puolaista ruoria ei tosiaan saa yksittäisenä varusteena, pitää ottaa monitoimirattina.

Lainaus käyttäjältä: Maximus - 04.11.10 - klo:23:17
Mutta sitä mieltä olen, ettei omassa jo 2010-mallivuotta edustavassa kärryssäni ohjauspyörä ole "ämpärimuovia" tai mitenkään liukas.

Kyllä se Ocun muoviratti on aikamoinen ämpärimuoviteos, kerran olen käynyt sellaista koeajamassa ja jo rattiin tarttuminen aiheutti pieniä puistatuksia :-\

Ainakin käytettynä ostaessa inhoittaa tuo kiiltäväksi kulunut bakteereita pullollaan oleva nahkaratti!

Nahanhoitoaine auttaa tähän pulmaan kummasti, ja sitä kun käyttää säännöllisesti niin ratista ei edes tule kiiltävä ;)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

njs

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 05.11.10 - klo:07:08
Tavallista 3-puolaista ruoria ei tosiaan saa yksittäisenä varusteena, pitää ottaa monitoimirattina.

Näytti maksavan 350â,¬ Superskodassa turvatyynyn kanssa.
Octavia III FL 1.5 TSI DSG - ex:  Octavia III 1.4 TSI DSG - Octavia II FL 1.8 TSI DSG - Octavia II 2.0 TDI DSG

Loungeliner

Lainaus käyttäjältä: Maximus - 05.11.10 - klo:00:46Käykääs nyt sukkelaan te, jotka "ämpärimuovista" puhutte, niin tsekkaamassa uuden Ocun perusratti. Toivon ainakin jonkun yllättyvän positiivisesti. Tai sitten vaan maku- ja näkemyserot on tässäkin asiassa tosi rankkoja. Peace!   :D
Viimeksi "ämpäri"muovirattisella Oculla olen ajanut tammikuussa 2009, kyseessä oli uunituore facelift-malli Ambiente varustein. Onneksi tuo koeajoauto oli juuri vakioratilla, jotta ymmärsin tilaukseen ruksata nahkaversion. Tällä viikolla kävin pikaisesti koeajamassa Yetin "hinnat alkaen" -mallia, jonka ratti vastasi täysin muistikuviani vajaa kahden vuoden takaa mainitusta Octaviasta, ei hyvä. Oikeastaan ratti oli tuossa Yetissä ainoa "pakollinen" muutettava asia, muuten voisin kuvitella tuollaisella kulimalli-Yetilläkin ajelevani. Lähinnä positiivisesti yllätti 1.2 TSI -moottorin alakierrosvääntö, oli manuaalivaihteisenakin huomattavan vaivaton ajettava.

Nämä toki ovat makuasioita, kuten todettua. Ei tästä nyt sotaa tarvitse sytyttää  ;D

Maximus

Mä kyllä tsekkasin meidän muoviämpärit, eikä näyttänyt muovi ollenkaan samalta kuin ratissa... Makuasioita tosiaankin. Ja minusta on hieman alkanut tuntua siltä, että tuo suorastaan halveksiva nimitys "ämpärimuoviratti" kertoo enemmän termin käyttäjästä  kuin itse ratista.

Tämä siis oma tuntemukseni, jonka haluan tueksi jakaa niille, jotka suunnittelevat Ocun ostamista muulla kuin kolmipuolaisella nahkaratilla. Sehän joidenkin mielestä tuntuu olevan se ainoa oikea ja hyväksyttävä. No, eiks oo toisaalta hienoa, että joku uskaltaa sanoa ajattelevansa "vastavirtaan"... Kuitenkin tässä maassa kaltaisiani on enemmän kuin tällä areenalla pyöriessään uskoisi olevan.   ;)
"Age quod agis - tee mitä teet"

Zaasa

Ei ole tainnut kukaan vielä vaihtaa nakarattia muoviseen bakteereiden takia ;D

Loungeliner

Lainaus käyttäjältä: Maximus - 05.11.10 - klo:14:58Tämä siis oma tuntemukseni, jonka haluan tueksi jakaa niille, jotka suunnittelevat Ocun ostamista muulla kuin kolmipuolaisella nahkaratilla. Sehän joidenkin mielestä tuntuu olevan se ainoa oikea ja hyväksyttävä. No, eiks oo toisaalta hienoa, että joku uskaltaa sanoa ajattelevansa "vastavirtaan"... Kuitenkin tässä maassa kaltaisiani on enemmän kuin tällä areenalla pyöriessään uskoisi olevan.   ;)
Jokainen saa tehdä omat valintansa täysin omien mieltymystensä mukaisesti, se katsottakoon kansalaisen perusoikeudeksi. Jostain kumman syystä homma menee kuitenkin niin päin, että nahkaratista joutuu maksamaan lisähintaa vrt. vakiovarusteinen muoviratti. Ainakaan en itse ole vielä törmännyt lisävarusteena (nahkaratin tilalle) myytävään muoviversioon ;D

Täytyykin automyyjiltä joskus kysellä, kuinka moni asiakas on jättänyt ostamatta auton (käytetyn tai uuden) siinä olevan nahkaratin vuoksi. Saati sitten vaatinut vakiovarusteista nahkaruoria vaihdettavaksi muoviseen, kädessä liukkaampaan ja "kylmään" versioon ;)

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Loungeliner - 05.11.10 - klo:18:31
Täytyykin automyyjiltä joskus kysellä, kuinka moni asiakas on jättänyt ostamatta auton (käytetyn tai uuden) siinä olevan nahkaratin vuoksi.

Tuskin kukaan, mutta muoviruorin takia niitä on varmasti jäänyt kauppaan useastikkin. Oli melkoisen lähellä että olisin vaihtanut tuon ex. Ocun fl-versioon 1.8TSI:llä, mutta tuon muoviratin takia kaupat jäi lopulta tekemättä.

MVA

Ensi viikolla vaihtuu Audi A3 1,6 Attraction Skoda Octavia 1,4 TSI DSG Eleganceen.

Ouzi

Lainaus käyttäjältä: MVA - 06.11.10 - klo:10:40
Ensi viikolla vaihtuu Audi A3 1,6 Attraction Skoda Octavia 1,4 TSI DSG Eleganceen.
Suunta on oikea ;)

Maximus

Kaikki nahkarattiset on jääneet kauppaan, uudet ja vanhat. Ensimmäinenkään ei ole mukaani lähtenyt, sillä on niitä muitakin ominaisuuksia autossa. Ja tärkeämpiä. Minun laskuissani tuo nahka ratissa on aikalailla samaa kuin penkeissäkin. Imagojuttu!   ;D
"Age quod agis - tee mitä teet"

Kapa

On ihme hemmoja, jos auto ratin takia jää ostamatta? Ajettu on autoja vaikka bakeliittiratilla ja ei tuo ole ajamista haitannut. Monet muoviratit ovat muuten nykyään niin laadukkaita, että erehtyy luulemaan nahkaisiksi. Toisaalta on nähty käytettyjen autojen nahkaratteja selaisessa kunnossa, että ei haluaisi koskea muuta kuin steriileillä hanskoilla.

Tommi13

Lainaus käyttäjältä: Maximus - 07.11.10 - klo:00:55
Kaikki nahkarattiset on jääneet kauppaan, uudet ja vanhat. Ensimmäinenkään ei ole mukaani lähtenyt, sillä on niitä muitakin ominaisuuksia autossa. Ja tärkeämpiä. Minun laskuissani tuo nahka ratissa on aikalailla samaa kuin penkeissäkin. Imagojuttu!   ;D

No ei pelkästään imago vaan myös mukavuus asia, kun nahkaratti tuntuu mukavammalta varsinkin kylminä pakkasaamuina. Olen kyllä samaa mieltä, että ei se mikään välttämättömyys ole, mutta otin nyt kuitenkin omaan autoon kaikesta huolimatta.
Skoda Superb Combi 1.8 TSI DSG (vm. 2011)

MVA

trukkeli

Lainaus käyttäjältä: Tommi13 - 07.11.10 - klo:07:23
No ei pelkästään imago vaan myös mukavuus asia, kun nahkaratti tuntuu mukavammalta varsinkin kylminä pakkasaamuina. Olen kyllä samaa mieltä, että ei se mikään välttämättömyys ole, mutta otin nyt kuitenkin omaan autoon kaikesta huolimatta.

Heh. Kävin ihan mielenkiinnosta kokeilemassa meidän molempien Octavioiden ratit nyt muutaman asteen pakkasessa. Ei niissä mun mielestä ollut mitään eroa, molemmat yhtä kylmiä.
Toisessa siis muovi- ja toisessa nahkaratti.
Enkä nyt muutenkaan ole niissä eroja, ulkonäköä lukuunottamatta, havainnut. Samallalailla molemmilla etupyörät kääntyy.

EMi

Maanantaina kävin koeajamassa Ocu 1.2 TSI:n - eka VAG jota olen ajanut - ja olin tyytyväinen autoon.

Eilen tilasin Octavia Combi 1.2 TSI Elegancen. Väri Arctic Green ja Shadow Onyx-sisustus.

Tehdaslisävarusteet:
   - Bolero-radio, MDI, perus Bluetooth ja nelipuolainen monitoimiratti, jossa radion ja puhelimen säätö.
   - Hill Hold, TPM ja etusumuvalot kääntymisvaloilla.
   - Irrotettava vetokoukku, väliverkko ja verkkojärjestelmä.
   - Huonon tien paketti, pysäköintitutka taakse ja SunSet-tummennukset.

Paikalliset lisävarusteet:
   - Nokian 7 + Pyxis-aluvanteet 15"
   - Calix letkulämmitin + sisähaara
   - Tavaratilan suojus + kumimatot

Luvattu toimitus 15.3.2011. No eipä tuolla kiire ole, koska nykyinen Opel Astra 1.6 8 v. jää omaan käyttöön, eli jatkossa tulee kustannuksia kahdesta kulkuvälineestä.

Kiitoksia kaikille VAGarenalle kirjoittaneille. Täältä olen saanut paljon hyödyllistä tietoa uuden auton ostoa ajatellen.
Skoda Octavia Combi 1.2 TSI Elegance -11

Eku-81

Pitkään sairastettuani vakavaa autokuumetta sain tehtyä asialle jotain. Vakavia puutteita vanhassa oli ettei ollut xenon-valoja eikä automaattivaihteistoa.

Jonkin aikaa mietin joko VW Golf Variant tai Skoda Octavia Combi, 1.2TSI tai 1.6TDI koneella. Ei saanut VW myyjät vaihtamaan merkkiä.

Tilaukseen lähti:
Skoda Octavia Combi 1.6Tdi Elegance DSG
Värinä Candy White

Lisävarusteiksi:
Tehdas Webasto
etusumuvalot kääntymisvaloilla
saattovalot ja huomiovaloautomatiikka

Toimitusaika jotain n.4-6kk.

Taky

Lainaus käyttäjältä: Eku-81 - 21.12.10 - klo:00:47
Tilaukseen lähti:
Skoda Octavia Combi 1.6Tdi Elegance DSG
Värinä Candy White
Toimitusaika jotain n.4-6kk.

Tuli nostalginen fiilis, liki vuosi sitten (31.12.2009) omani - manuaalilla tosin lähti tilaukseen.
Liikenteeseen lähti naistenpäivänä 2010, 8.3 eli pari kuukautta oli toimitusaika silloin vaikka tilaussopparissa oli myös varauksena 4-6kk:ta.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Eku-81

Tosiaan juu voi tulla nopeamminkin. Vielä köyhänä lupasin viedä ton vanhan liikkeeseen parin viikon päästä niin sain paremman hyvityshinnan. Tarvii pärjätä yhdellä autolla emännän kanssa sitten sen aikaa.

Toi valkoinen kun ei oo mikään ns. varastoväri niin tilaukseen meni. Vielä viikko sitten auton vaihdolla ei ollut kiire mutta nyt kun se on tilattu niin polte on jonkinmoinen.. Viime aikaisten juttujen perusteella 1.2TSI DSG:llä olisi pisin toimitusaika jossa myös tilanne parantunut. Katotaan miten käy.

MarkoV

jaahas, tuli viesti Mikkelistä, että auto valmistunee tammikuun aikana ja luovutus helmikuussa. Tulee vähän aikaisemmin kuin ajattelin eli ei olis haitannut vaikka olisi vielä koko talven ajanut tuolla mersulla.

Marko

MarkoV

Vähän tarkennusta tilanteeseen. Auto valmistunut ja Lyybekissä. Luovutus het tuossa helmikuun alussa.
Pittää lähtee talvirengaskauppaan...

Marko

MarkoV

Ja auton luovutus sovittu ensi perjantaille. On jo liikkeessä varustelussa. Talvirenkaiksi otin HKPL 7:t. Kesärenkaat Conti 3:t lähtee nyt myyntiin ja kesäksi 16" vanne/rengas-setti.
Aika pikaisesti todennäköisesti laitan tuohon ikkunoiden teippaukset ja b-pilarien teippaukset ja aika hilkulla on katon musta teippauskin...

Marko

Erkka

Marko V, siitä nämä odotuspäivät vaan vähenee ja lopussa kiitos seisoo. Jännittävää odotusta sinulle. ;)
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

MarkoV

Jep, oikeastaan ei edes jännitä eikä ole hirveän innokasta odotusta ;-) Mulle olisi kelvannut vaikka auto olisi tullut pari kuukautta myöhemminkin niin olisi saanut tämän lopputalven vielä ajella tuolla oikealla talviautolla...
Odotus olisi ihan eri luokkaa jos tuo edellinen auto olisi vähän vaatimattomampi. Mutta onhan se uusi auto aina uusi, johan siitä uuden auton tuoksusta kannattaa muutama tonttu maksaa ;-)

Marko

Marko

Lainaus käyttäjältä: MarkoV - 03.02.11 - klo:21:44
Jep, oikeastaan ei edes jännitä eikä ole hirveän innokasta odotusta ;-) Mulle olisi kelvannut vaikka auto olisi tullut pari kuukautta myöhemminkin niin olisi saanut tämän lopputalven vielä ajella tuolla oikealla talviautolla...
Odotus olisi ihan eri luokkaa jos tuo edellinen auto olisi vähän vaatimattomampi. Mutta onhan se uusi auto aina uusi, johan siitä uuden auton tuoksusta kannattaa muutama tonttu maksaa ;-)

Marko

Niin kyllähän varsin pian tulet huomaamaan,ettei tuo uusi autosi mikään Mersu ole ;D

Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

gloter

Joo, Octavia tänään tilattu. Tarkemmat tiedot räpylästä:

Octavia kombi 1,8 tsi manuaali elegance
-väri magic black
-lisävarusteet:
Bolero+sound system
peruutustutka
sport-paketti (dynamic pack silver mukana)
tavaratilan ja matkustamon väliverkko
tilapäisvarapyörä
-Jälleenmyyjältä letkulämmitin sisäpistokkeen ja sisätilan lämmittimen kera

Että semmoista. Kauppias voitti, minä hävisin mutta ei harmita. Voin lämpimästi suositella pääkaupunkiseutulaisille ajelua vähän kauemmas. Nyt sitten 3 kk odotus jos kaikki menee putkeen. Sopparissa lukee 3-6 kk mutta kuten tiedetään, hajontaa on. Ennen lomia olis tosi kiva saada...
Octavia Combi Elegance 1,8 TSI -11

MOIO

Lainaus käyttäjältä: gloter - 07.02.11 - klo:13:51
Joo, Octavia tänään tilattu. Tarkemmat tiedot räpylästä:

Octavia kombi 1,8 tsi manuaali elegance
-väri magic black
-lisävarusteet:
Bolero+sound system
peruutustutka
sport-paketti (dynamic pack silver mukana)
tavaratilan ja matkustamon väliverkko
tilapäisvarapyörä
-Jälleenmyyjältä letkulämmitin sisäpistokkeen ja sisätilan lämmittimen kera

Että semmoista. Kauppias voitti, minä hävisin mutta ei harmita. Voin lämpimästi suositella pääkaupunkiseutulaisille ajelua vähän kauemmas. Nyt sitten 3 kk odotus jos kaikki menee putkeen. Sopparissa lukee 3-6 kk mutta kuten tiedetään, hajontaa on. Ennen lomia olis tosi kiva saada...

Mahtava paketti! Itse suunnittelen hyvin pitkälle saman kokoonpanon tilaamista, mutta 1.4 TSI:llä...
Haluaisitko valottaa vähän minkälaisen alennusprosentin sait kokonaisbruttohinnasta ?  ::)

gloter

Kiitos kehuista! Tässä oli kyse vaihtokaupasta, joten tilanne on eri. Itse olen tyytyväinen sillä sain vajaan tunnin ajelulla vanhasta 1100 euroa enemmän kuin täällä pk-seudulla. Väliraha jäi samaan kuin Kouvolan Auto-Suni olisi luvannut mutta sinne oli pidempi matka. Tämä tilattu siis Hyvinkäältä Sveitsinportin autosta.
Octavia Combi Elegance 1,8 TSI -11

MarkoV

No niin auto haettu tänään ja reilut 100km matka-ajoa takana.
Muutama havainto:
- Sähköpenkki saattoi olla ihan turha hankinta, säätövara on huomattavasti pienempi kuin esim. Volvossa ja Mersussa eli ihan tarpeeksi kuppimaiseksi en saa penkkiä. Eikä penkkiä saa kovin matalalle mistä itse 191cm pitkänä pitäisin. Penkin istuinosa on myös melko lyhyt ja kapea eli aika kaukana ollaan mersunkin penkistä vaikka mersun penkkejä aina on haukuttu. Ehkä ne sportti-istuimet olisi olleet järkevämmät.
-Moottorista vielä turha sanoa mitään kun tuollaista 90kph vauhtia maantietä tuli ajeltua vakkari päällä.
-Vaihteiston vaihdot tuntuut välillä mun mielestä yllättävän paljon. Mersulla ei paljon vaihtoja huomannut, tässä ne välillä tuntuu hyvinkin selkeästi vaikka tekniikan puolesta pitäisi olla toisin päin.

Pari positiivistakin havaintoa:
- Kulmavalot oli saatu koodattua liikkeessä.
- Xenoneissa onkin kääntyvät valot, tämä oli mulle ihan yllätys, onko näissä aina olleet kääntyvät Xenonit?
- Puhelimen HF-sarjassa on jopa äänikomennot ;-) Tosin pikaisesti vaimole tarkoitettu koepuhelu meni ihan eri paikkaan...
- Mun silmään tuo vaalea sisus valopuiden kera sattuu aika hyvin ja tekee sisätiloista vähän avaramman oloisen.
- Lämpöä riitti ihan hyvin -17-18 asteen pakkasella kun piti ilmastoinnin automaatilla +20 asteessa. Takaovien ikkuna veti kyllä jäähän isomman lapsen pujolelta.
- ajotuntuma ihan positiivinen, vaikka alussa olin koko ajan joko keskiviivalla tai melkein penkalla. Eli ajamiseen pitää keskittyä enemmän kuin mersulla. Mersu meni tietä myöten ihan itsekseen jopa niin hyvin, että usein tuli seurattua tytön DVD:tä Comandin näytöstä vähän liikaa itsekin...

No turha on tietysti verrata E-sarjan mersua ja Octaviaa kun ovat uutena ihan eri hintaluokassa, mutta un nyt Mersusta Octaviaan mentiin niin sallittaneen vertaukset. Joku jossakin foorumissa kirjoitti, että octavia on E-sarjalaisen kanssa samaa luokkaa sisätiloiltaan...No ei kyllä ole lähelläkään ;-) Kuakin paikalta ylettää ihan eri tavalla esim- kaivamaan pojan tiputtamat lelut oven ja penkin välistä kuin mersussa ja käytännön tilavuus esim. sivusuunnassa on aika eri luokkaa näissä autoissa.

No ajellaan nyt vähän enemmän ja kommentoidaan sitten lisää.
Kulutus ei ollut mitään ihmeellisen pientä, mutta eiköhän tuo siitä laske kun paikat kuluvat. Nyt mentiin 6,1l/100km matka-ajolla.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: MarkoV - 11.02.11 - klo:22:37
- Kulmavalot oli saatu koodattua liikkeessä.

Toimivatko myös vilkusta?

Lainaus käyttäjältä: MarkoV - 11.02.11 - klo:22:37
- Xenoneissa onkin kääntyvät valot, tämä oli mulle ihan yllätys, onko näissä aina olleet kääntyvät Xenonit?

FL:stä lähtien xenonit on ollut kääntyvää mallia :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy