Octavia II FL ns. jälkiasennus xenonit

Aloittaja seatts, 03.11.10 - klo:12:31

« edellinen - seuraava »

seatts

Onko joku asentanut itse xenonit jälkeenpäin ocuun??
Tarvitseeko siihen laittaa jotain vastuksia väliin että toimii??

Meinasin omaani laittaa lähi ja kaukovaloihin xenonit niin tarvis tietoja.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

Ocutj

Laitatin kaksi viikkoa sitten Viikin Metro-Autossa pitkiin xenonit. Koko homma maksoi 159â,¬. Eipä kannata alkaa itse näpräilemään, jos sattuu asumaan lähistöllä.

Tos®

Kaverin ei FL mallis tilttasi ensin pyyhkijät, huitovat täysiä vielä virran katkasun jälkeenkin. Lopulta ei pelannu enää ollenkaan. Syyksi paljastui aftermarket xenon  ::)

Tuo koodi sieltä pukkas http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00153#Special_Notes
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Guido

Jos ymmärsin oikein niin ketjun aloittajalla on halogenumpiot, siis ei xenoneja lähivaloissakaan? Siinä tapauksessa xenonien vaihtaminen lienee paljon hankalampi tai ainakin hintavampi homma kuin xenon-pitkien vaihtaminen Eleganceen sillä umpiot menevät ymmärtääkseni kokonaisuudessaan vaihtoon.

Eikä se halogen-pitkien korvaaminen xenoneilla taida olla vieläkään laillista, vaikka monet huollot moisia puukotuksia suostuvatkin rahasta tekemään?

Fogfighter

Halogen umpioille on omat xenon polttimot. Eli polttimot mitkä on tarkoitettu linssi umpioihin niin niitä ei voi käyttää normi umpioissa, tai voi käyttää mutta vastaantulijat kyllä näkevät tähtiä.

En nyt äkkiseltään muista nettisaittia missä oli kerottu näiden erot. Laitan jahka löydän.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: seatts - 03.11.10 - klo:12:31
Onko joku asentanut itse xenonit jälkeenpäin ocuun??
Tarvitseeko siihen laittaa jotain vastuksia väliin että toimii??

Meinasin omaani laittaa lähi ja kaukovaloihin xenonit niin tarvis tietoja.
Onko ocusi varustettu valojen automaattisella korkeussäädöllä? Jos ei niin koko viritelmä on laiton.
Jossain valojutussa kerroin aikaisemmin radio-ohjelmasta jossa haastateltava poliisi kertoi poliisin alkavan puuttumaan laittomiin Ksenon viritelmiin koska poliisille on tullut niistä paljon valituksia.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 04.11.10 - klo:15:58
Onko ocusi varustettu valojen automaattisella korkeussäädöllä? Jos ei niin koko viritelmä on laiton.
Jossain valojutussa kerroin aikaisemmin radio-ohjelmasta jossa haastateltava poliisi kertoi poliisin alkavan puuttumaan laittomiin Ksenon viritelmiin koska poliisille on tullut niistä paljon valituksia.

Laittomat ne on vaikka olisi korkeussäätökin, koska umpiolla ei ole hyväksyntää xenonille. Aivan yhtä laitonta on myös xenonoida Ocun pitkät, vaikka lyhyissä olisikin OEM-xenonit.

Poliisia ei näytä nuo häikäisylamput kiinnostavan pätkääkään >:(
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Oculus

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 04.11.10 - klo:20:31
Laittomat ne on vaikka olisi korkeussäätökin, koska umpiolla ei ole hyväksyntää xenonille. Aivan yhtä laitonta on myös xenonoida Ocun pitkät, vaikka lyhyissä olisikin OEM-xenonit.

Juuri näin! Ja jos ne itse askartelee paskartelee omassa autotallissaan (tms paikassa), niin vastuukysymys on varsin selvä. Mutta jos ne asennetaan jossain nyrkkipajassa tai "ammattiliikkeessä", niin sitten meneekin mielenkiintoiseksi. Mukava olisi tuosta saada jokin ennakkotapaus, mutta kun ...

Poliisia ei näytä nuo häikäisylamput kiinnostavan pätkääkään

Niinpä  :-\

Karvis

Pitkiin minä niinkin ymmärrän/hyväksyn tuon xenoneiden asennuksen koska pitkät päällähän ei muutenkaan ajeta ketään vastaan, mutta lailliset ne ei silti ole.

Eniten minua jurppii nuo pellet joilla xenonit häikäisee lähivaloissa ja ei se näytä heitä isommin häiritsevän, tähän toivoisin poliisin puuttuvan pikaisesti.

tarzi

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 04.11.10 - klo:21:00
Pitkiin minä niinkin ymmärrän/hyväksyn tuon xenoneiden asennuksen koska pitkät päällähän ei muutenkaan ajeta ketään vastaan, mutta lailliset ne ei silti ole.

Eniten minua jurppii nuo pellet joilla xenonit häikäisee lähivaloissa ja ei se näytä heitä isommin häiritsevän, tähän toivoisin poliisin puuttuvan pikaisesti.

Komppaan näissä mielipiteissä Karvista.

Rasittavia häikäisijöitä liikenteessä... :(
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"

- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

Zaasa

Poliisia ei näytä nuo häikäisylamput kiinnostavan pätkääkään >:(
Poliisin mukaan rangaistukset ovat huomautus,sakkoa,pahimmissa tapauksissa kilvet heti pois.
Kovasti on Ksenon viritelmät lisääntyneet tänä syksynä,aihetta olisi todellakin puuttua asiaan. 

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 04.11.10 - klo:21:47
Poliisin mukaan rangaistukset ovat huomautus,sakkoa,pahimmissa tapauksissa kilvet heti pois.
Kovasti on Ksenon viritelmät lisääntyneet tänä syksynä,aihetta olisi todellakin puuttua asiaan. 

Minusta kannattaisi siirtyä suoraan sakotukseen+otteeseen merkintä ja jos ei mene jakeluun niin kilvet pois, huomautus=päänsilitys. Kun vaan nyt alkaisivat puuttumaan noihin, koska vielä niihin ei näköjään puututa.

Köynnöksien lisääntyminen johtunee hinnoittelusta, pierusetin saa halvimmillaan alle 5:llä kympillä.

Tos®

Vielä OT:ta... pahinta on sumaripelle varustettuna xenoneilla, muutaman kerran tullu vastaan.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Oculus

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 04.11.10 - klo:22:48
Vielä OT:ta... pahinta on sumaripelle varustettuna xenoneilla, muutaman kerran tullu vastaan.

Säälittäviä  reppanoita :-X

Tos®

Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

tarzi

Ja muoti on aina melkein "epämukavaa"  ;) :D
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"

- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

Kapa

Oletteko ihan varma, että ne häikäisevät vastaantulijat ovat olleet laittomia xenoneita? Xenonit ovat pirun kirkkaita päivänvalossa ja hämärässä, mutta pimeällä liikenteessä en ole huomannut ongelmia. Varmaan takavuosina v.t....i joitakin pilkunn....joita kun Octavioiden valot olivat niin kirkkaat ja juuri päivänvalossa! Pimeässä eroa ei huomannut kukaan:

Oculus

^ No joo, "amiskorollat" yms vehkeet ajalta jolloin xenoneita ei ollut muissa kuin "premium-autoissa" (ja Octaviassa  ;D). Näitähän tässä käsittääkseni tarkoitetaan.

tsiih

Minua ei jälkiasennusxenonit haittaa, mutta enpä jaksa pitkiäkään sitten kohdatessa vaihtaa pois jos sellainen tuikuttelee vastaan...
Silmissä on sellainen erikoisuus että joudun valonherkkyyden vuoksi käyttämään aurinkolaseja aina päivisin, pilviselläkin, mutta kirkkaista valoista pimeällä en häikäisty lainkaan. Odotan aina, että toinen vaihtaa lyhyille ensin ja sitten itse heti perässä. Jos ei vaihda, en minäkään. Yllättävän moni on samaa kastia, pitkät pysyy kohdatessa ja kaikki näkevät. Harmittaa, kun ihmiset ei uskalla polttaa pitkiä perässä ajaessa (ei siis perseessä kiinni ajaessa).
Toisaalta hyväksyn jos vanhassa autossa on xenonit ja edes yritetty säätää, varmaan muistatte itse minkälaista niillä halogeenin (jos oli edes niitä) paskoilla oli ajaa pimeässä.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Tos®

^Hyvin palautuu maanpinnalle, kun ajaa hetken tuolla -84 poololla sateessa ja syyspimeellä  ::)
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Björn

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 05.11.10 - klo:06:22
Minua ei jälkiasennusxenonit haittaa,

Itseäni nuo kyllä haittaavat/häikäisevät melko usein. Tätä vihaa jälkiasennuksia kohtaan todennäköisesti lisää vielä se, ettei omilla tuikuilla (halogeenit) tunnu näkevän mitään, eli kateus siis ;) Sen vielä ymmärrän jotenkin, että noita asennellaan linssiumpioihin ja ne suunnataan niin etteivät pääsääntöisesti häikäise, kun automaattista korkeudensäätöähän ei varmasti monessakaan prosentissa noista ole vaikka usein pitäisi. Valitettavasti suurin osa noista kuitenkin näyttää olevan ihan tavallisissa umpioissa ja ainoastaan kuskin kannalta hyvin suunnattu  >:(

Joku varmaan osaa sanoa onko noita xenoneita muuten kuinka paljon tehdasasenteisena linssittömissä umpioissa? Eikös Volvoissa ainakin ole ollut? Lähinnä poliisin työn vaikeutta noiden karsimiseksi tässä mietin...

JeanC

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Björn - 05.11.10 - klo:12:45
Tätä vihaa jälkiasennuksia kohtaan todennäköisesti lisää vielä se, ettei omilla tuikuilla (halogeenit) tunnu näkevän mitään, eli kateus siis ;)

Ei ainakaan minun kohdalla ole kyse siitä, nimittäin ne pierulamput hatutti yhtä paljon myös silloin kun Ocussa oli xenonit.

Tänään ajeli perässä mopoauto(!) kiinaxenoneilla, näiden häikäisimien invaasio siis kiihtynee kohta reippaasti :-\

JeanC

Itseäni jälkiasenteiset ksenonit ei häiritsi, paitsi tietenkin räikeimmät tapaukset. Corollat ja muut vanhat rallimobiilit, sekä üüber siniset xenonit.
Suitsaan asensin lyhkäseen ksenonin ja pitkäänkin on tulossa. Lyhkäseen ostin H7R -polttimon mikä on juurikin heijastinumpioille tarkoitettu, vähentää hajavaloa. Pitkään tulossa HB3. Pitkiin valoihin ei tietenkään tarvitse R -mallia, koska  pitkät päällä ei ajeta ketään päin  ::).
Minä annan oman siunaukseni Octaviasi jälkiasennus ksenoneille  ;D.

Loungeliner

Varmin jälkiasennusxenon-auto joka on vastaan tullut, oli perinteinen pyöreälamppuinen "nappisilmä" Lada. Vahvasti veikkaan, ettei tuohon ole tehdasasennuksena kaasupurkauslyhtyjä tarjottu. Ja häikäisi muuten aivan v*tusti :-\

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Loungeliner - 05.11.10 - klo:18:25
Ja häikäisi muuten aivan v*tusti :-\
Ja ksenonin väri oli varmaan luokkaa 11 000K  ;D

Karvis

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 05.11.10 - klo:18:43
Ja ksenonin väri oli varmaan luokkaa 11 000K  ;D

Sille värille nyt on aivan sama kun ne häikäisee jokatapauksessa.

Yksi poikkeuksellisen pahasti häikäisevä ajoneuvoryhmä on nämä 3m korkeat jenkki lava-autot, niihin kun lätkäistään xenonit niin vastaantulijat ei näe kyllä mitään muuta kuin ne valot. Kyseiset ajoneuvot herättää muutenkin sellaista säälinsekaista naurua, eikä nuo valot ainakaan vähennä sitä yhtään ::)

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 05.11.10 - klo:19:05
Kyseiset ajoneuvot herättää muutenkin sellaista säälinsekaista naurua, eikä nuo valot ainakaan vähennä sitä yhtään ::)
Aivan mahtavia:

http://www.nettiauto.com/dodge/ram/3602570
http://www.nettiauto.com/chevrolet/avalanche/3462829

Gogol

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 05.11.10 - klo:19:05
Sille värille nyt on aivan sama kun ne häikäisee jokatapauksessa.

Yksi poikkeuksellisen pahasti häikäisevä ajoneuvoryhmä on nämä 3m korkeat jenkki lava-autot, niihin kun lätkäistään xenonit niin vastaantulijat ei näe kyllä mitään muuta kuin ne valot.

Nämä on myös kivoja kun ajaavat ihan perseessä kiinni ja valot just sopivasti taustapeilin kohdilla... :-*

Karvis

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy