Golf V lukkovika

Aloittaja haapvill, 11.06.16 - klo:17:57

« edellinen - seuraava »

haapvill

Golfista kuskin puolen takaoven lukko ei toimi. Ei sano mitään ja muut kyllä pelittää. Onko iso homma vaihtaa itse ja onko näissä ollut johto yms. vikoja? Just vaihdon itse moottorin lämpötila-anturin ja tästä rohkaistuneena uusia haasteita kohti ;D

xmasa

Omalle kohdalle sattui Golf V:n kanssa sellainen ongelma, että kuskinoven lukko alkoi oikuttelemaan. No autossa oli takuu voimassa ja huollossa vaihtoivat oveen uudet lukko-osat. Ei siinä muuten varmaan mitään erikoista ollut, mutta homma oli vaatinut kuskinoven pintapellin irroituksen työn takia.
Nyk: Avensis -18
Ex: BMW F31 320iA xDrive -13
Ex: Toyota Auris -14
Ex: VeeWee Golf TSI -09

Eka Golf

Vaikea irroittaa pintapelti jos ovi ei aukea?
Minulle kävi nuin, yritin avata sisäkautta mutta en onnistunut.
Liike vaihtoi lukon myyjäliikkeen piikkiin.
Eli jos lukko reistailee niin ovea ei kannata lukita ennen kuin on korjannut vian koska jos ei avaudu, korjaaminen työlästä.

haapvill

Lukko toimii kyllä manuaalisesti ja sen saa lukittua. Se lukkolaite ilmeiseti tuli vain tiensä päähän ja täytyy vaihtaa. Tietäs vaan miten...

Eka Golf

Täällä kerrottu että ulkopelti irti ja sitä kautta pääsee käsiksi lukkoon.
Katso vanhoja ketjuja.

haapvill

Yritin hakea mutta ei löytynyt...

Eka Golf

Vs: Golffin takaovi ei aukea!??
« Vastaus #25 : 05.07.12 - klo:16:52 »

Lainaus

Lainaus käyttäjältä: Vagisti - 05.07.12 - klo:16:38

Milläs se ovipelti irtoaa? Oisko nimim. Tos:illa tarkempia vinkkejä kuin yllä.
    Vois kokeilla avata ja ihmetellä viikonloppuna.

Siel on xzn pultit, esim sen mustan muovin alla.
Ensin tietty ovenkahva irti, sen saa löysäämällä varovasti ruuvia mustan tulpan alta.
Pieni osa lähtee ensin, sitten alta paljastuu yks pikkuruuvi jolla isomman kahvan saa pois.

Kannattaa merkata pulttien paikat, ne on eri mittasia ja jos liian pitkä pääsee lyhyeen koloon... ovipelliin tuloo kuhmu.

Kokeile tuota hakua, tosin pultit on kait torxeja.

haapvill

Kuuntelin tarkemmin ja kyllä se lukko pienen äänen päästää eli kyllä sinne käsky tulee. On sen verran ryöstöhinta korjaamolla mokomasta hommasta, että tässä kyllä palkoille pääsee, kun vaihtaa lukon itse.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy