Polo 2010 1.4 käynnistysongelmia

Aloittaja nwoot, 30.05.16 - klo:11:00

« edellinen - seuraava »

nwoot

Onko paikalla ko. auton sielunelämästä enemmän ymmärtäviä, kun on alkanut ottaa päähän tuo satunnainen käynnistysongelma.

Ensimmäiset oireet alkoivat talvella, aina parkkihallissa auto ei suostunut käynnistymään. Startti pyöri, moottori ei käynnistynyt. Muutaman yrityksen jälkeen lähti, hieman nihkeästi tosin.
Sama toistui myöhemmin myös ulkosalla, myöskin ihan satunnaisesti.
Nyttemmin n. viikon seisomisen jälkeen oli myös vaikeuksia käynnistyä: startti pyöri, moottori käynnistyi, kävi tosi tukkoisesti ja epätasaisesti (kuin heilahteli vähän) ja sammui. Tämän jälkeen ei ekalla kerralla taas startti pyöri mutta muuten ei mitään, sitten sain käynnistymään kun vähän antoi merkkiä ja lisäsin vähän kaasua että kierrokset nousi...

Mistähän tuota vikaa lähtisi paikantamaan. Aluksi tuli mieleen joku lämpötila-anturi, kun ongelma ilmeni lämpötilojen vaihdellessa (ulkoa parkkihalliin), mutta nyt on tehnyt vähän satunnaisilla keleillä. Myös molempia avaimia on kokeiltu.

Akkukin on ollut latingissa, voiko silti johtua heikosta akusta?

Ideoita, ideoita! :)

Ja kone on siis 1.4 vapaasti hengittävä bensakone.



Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy