Mistä vaihtomoottori 2.0 tfsi?

Aloittaja Sparco, 19.05.16 - klo:18:11

« edellinen - seuraava »

kt

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 22.05.16 - klo:11:40
Heh,vielä julkinen anteeksi pyyntö,kun asiakas yrittää pitää oikeuksista kiinni >:( >:(

Se, joka on kirjoittanut palturia, voi pyytää anteeksi kirjoittamaansa tai unohtamaansa totuutta. Silloin ne oikeudet tulevat "oikein" käsitellyiksi.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

rami

Lainaus käyttäjältä: TK-mpauto - 22.05.16 - klo:00:19
Minä olen tämän kyseisen Golfin myyneen liikkeen omistaja ja kerrompa tähän oman näkökantani asiaan.

Myin tälle kyseiselle kaverille tosiaan tuon Golfin ja vaihdossa häneltä tuli meille 330ia bmw. Kauppoja hieroassamme kerroin, että auto tullut meille hiljattain vaihdossa ja ed.omistaja kertoi katsastuksesta tulleen korjauskehotuksen vetarin suojakumista ja jostain nivelestä. Paikan päällä ostaja kertoi moottorin nokkaketjun ääntävän ja että se vaatisi ketjun kiristimen vaihdon, no, tämäkin otettiin huomioon välirahassa. Tehtiin kaupat ja ostaja pääsi lähtemään kotiin päin, ei mennyt kuin reilu tunti ja tuli soitto, että rengas on räjähtänyt, runko revennyt kyljestä. Sanoin, että tilaan uuden (näin tein ja uuden sai hakea paikkakunnaltaan) ja maksoin renkaan avauksen apuun tulleen taxin ja pari kymppiä vielä ylimääräistä kahvirahaksi ylimääräisestä vaivasta.


Tästä meni pari päivää ja tuli viestiä, että kukahan maksaa renkaan vaihdon, tässä vaiheessa oli alla luoteltuja vikoja hänen autostaan ruvennut paljastumaan ja laitoin viestiä takaisin, että etköhän maksa itse, kun sait jo tuliterän renkaan tilalle ja aijemmin parikymppiä extraa.

Tässä välissä tuli myös viestiä, että lämpömittari ei toimi, että mitä tehdään, johon vastasin, että vaihdetaan autot takaisin, jos tuntuu ylitsepääsemättömältä, tätä ei ostaja halunnut kuitenkaan tehdä.

Bmw:stä meille siis kerrottiin, että lukoissa on vikaa, muuta ei mainittu kun kyselin vikoja. Laittelin bmw:n myyntiin ja varusteita ruksaillessa paperille, tulin testanneeksi soitinta ja sehän ei toiminut soitin puolelta, eikä ajotietokone puolelta, eli tämä jätettiin meille kertomatta. Autossa oli meille tullessa vielä talvirenkaat alla ja kesärenkaita alle laittaessa huomattiin vanteiden olevan kierot, sekä alla olleet talvirenkaat oli poltettu sisäreunoista kudoksille, joten nekin vaihtoon. Ei mennyt kauaa kun bmw:stä tuli kiinnostunut soitto myyntiinlaiton jälkeen ja sovittiin tulevan ostajan kanssa, että käytämme auton kuntotarkastuksessa ja näin teimme. Auto oli hetki sitten katsastettu, mutta kuntotarkastajaa ihmetytti, että miten auto oli saatu leimasta läpi, kun tukivarsien helat aivan entiset, obd ja päästöt herjasi lambdaa ja jotain katkos vikaa, sekä konehuoneessa reilua öljyvuotoa, no autolle sovittiin reilu alennus ja myytiin sellaisenaan reilulla tappiolla hyvitykseen nähden.


Seuraavaksi tuli viestiä ostajalta, että vakkari ei toimi ja ilmastoinnista kuuluu outoa ääntä, että mitä tehdään, no, vastineeksi kerroin, että hänen autostaan paljastui niin paljon vikaa, että en ole osallistumassa noiden kustannuksiin, tästä tuli pieni väittely ja lupauduin sitten maksamaan uudesta vakionopeuden viiksestä kolmas osan.

Tarina sai jatkoa parin viikon päästä kun puhelimeni soi kesken Suomen lätkäpelin ja ostaja kertoi, että auto on hyytynyt, sanoin että en ole enää töissä ja katson Suomen peliä, että palataan myöhemmin, tähän ostajalta huutoa ja kysymys mihin auto hinataan, sanoin että ei ole minun asiani ja tähän ostaja että kyllä on kun minä saisin maksaa tulevan remontin koska olen auton myynyt ja tähän vastasin, että hoidetaan asia kuluttajasuojan kautta ja kehotin ostajaa olemaan yhteydessä kuluttajasuojaan.

Tässä siis koko juttu, mielelläänhän sitä aina kertoo asiat itselleen paremmassa valossa ja siinä sivussa jättää kertomatta asioita mitkä ovat voineet vaikuttaa asioiden kulkuun.

Jos tämä kaveri olisi kertonut rehellisesti vioista omasta autostaan, ainakin tuo soitin/ajotietokone oli päivänselvä tiedossa ollut vika ja todennäköisesti moni muukin, niin jos näistä olisi kerrottu, ei olisi minulle jäänyt ostajasta huijarin makua suuhun ja olisin ollut reilumpi tässä tapauksessa, mutta nyt mennään kyllä täysin sen mukaan mikä on meiltä vaadittava minimi osuus ja varsinkin kun ruvetaan täällä firmaa nimellä mainostamaan.

Itsellä ei ole mitään tarvetta kusettaa ketään ja aina olen mielestäni ollut reilu, kunhan sama koskee ostajaa, jos lähtee kusetus linjalle, niin voi olla varma, että hommat ei enää menekkään niin sujuvasti. 

Ja tuossa mitä katselin ostajan kirjoituksia, niin pari päivää aikaisemmin ennen kuin öljypumppu kilahtanut on hän kirjoitellut tälläistä;

"Ajattelin poistaa käytöstä tuon vakio PCV venttiilin, ettei imuventtiilit karstottuisi enempää. On kaksi vaihtoehtoa. Joko pelkkä levy, mikä tulee PCV tilalle: http://www.awesomegti.com/shop-by-brand/forge/forge-pcv-delete-plate-for-2-0tfsi-engines/ ja sitten on tämä catch can vaihtoehto: http://www.awesomegti.com/shop-by-brand/034motorsport/034motorsport-catch-can-kit-2-0tfsi-1/. Kumpaa suosittelette ja miksi? Mitä hyötyä on tuosta keräyssäiliöstä on verrattuna pelkkään levyyn? "

"Onko kellään kokemusta 2.0 tfsi koneen imuventtiilien puhdistuksesta siihen tarkoitetuilla aineilla? Esim Forte ja Liqui Moly ainakin tarjoavat tälläisiä aineita, joita suihkutetaan imusarjaan/ahtoputkeen auton käydessä. Onko näistä oikeasti hyötyä mikäli imuventtiilit ovat karstoittuneet? Mietin omaan autooni tälläistä käsittelyä kun varmasti jo 223tkm ajetussa löytyy tuota karstaa. "

Että löytyyköhän yllättäen noiden remonttien jälkeen yhteys siitä, että öljysihti tukkeutunut ja pumppu mennyt päreiksi, tiedä siitä mutta aikamoinen yhteen sattuma.

Vanhoja romuja ei kannata ostaa mistään. Pihanperäautot ovat yleensä aina jonkinsorttisia "pommeja". ;D ;D ;D

Sparco

Lainaus käyttäjältä: TK-mpauto - 22.05.16 - klo:11:28
Kai se on pakko mainettaan puolustaa, varsinkin kun tietää toimineensa oikein, vaikka tietysti aina se ei vastapuolesta siltä tunnu. Eiköhän tässäkin tapauksessa ole ostajaa vituttanut tuo koneen hajoaminen, niin paljon, että on sitten unohtunut asian faktat ja kirjoitettu mitä sylki suuhun tuo, ainakin toivon näin, ettei kuitenkaan tarkoituksella ole kirjoitettu. Onneksi on kavereita tälläkin foorumilla ja sain vinkin tästä kirjoituksesta. Vähintä mitä tuo ostaja voisi tehdä, on esittää julkinen anteeksi pyyntö ja näin ollen lähtöasetelmat olisivat huomattavasti paremmat, kun ruvetaan korvauksia miettimään, mutta jätän tämän asianomaisen itsensä päätettäväksi mitä haluaa tehdä.

Kaiken kaikkiaan todella ikäviä tälläiset tapaukset molempien kannalta ja näissä ei sitten yhtään auta valehteleminen, huutaminen tai muukaan sopimaton käytös, kyllä näistä aina sopuun on päästy, kunhan käyttäytyminen on asianmukaista.
Voit varmaan kuvitella miltä minusta tuntuu kun olet ostanut melkein 10ke auton ja muutaman viikon jälkeen siitä kone leviää. Riitely ei tässä tilanteessa auta eikä toisen mustamaalaaminen. Pahoittelen että sanoin ettei sinua kiinnosta mutta kuulostit puhelimessa silloin Suomen pelin aikaan vähän välinpitämättömältä. Asia kuitenkin korjaantui seuraavana päivänä kun otin uudestaan yhteyttä sähköpostitse ja sanoit tulevasi vastaan, mutta asia käydään läpi kuluttaja-asiamiehen kanssa läpi että saadaan puolueeton kannannotto. Renkaan korjauksen hoidit esimerkillisesti sekä vakkarin viiksessä vastaan tulon. Viikselle en tosin ole tehnyt vielä mitään, kun voi riittää pelkkä putsaus. Mutta kuten sanoit, nämä ovat todella ikäviä tapauksia molempien osapuolien kannalta ja tunteet tulee helposti pintaan. Sopuun tässä on tarkoitus kuitenkin päästä.
Golf GTI MK5 -05

lao

#63
Kun kerran moottoriin tuli täystuho noinkin pian kauppojen jälkeen ja korjauskulut ovat todella suuret auton arvoon nähden niin eihän tässä ole kuin yksi vaihtoehto, kaupan purku. Se jos vaihtoauto on mennyt eteenpäin ei muuta purkukäytäntöä millään. Toki tällöin on aivan luonnollista, ettei asiakas saa takaisin ns. bruttohintaa kaupantekovälineistä, vaan hyvitys on jotain vähemmän eli ostajallekkin tässä tulee ns. takkiin, mutta silti tämmöinen on reilu diili asiakkaalle, kun myyjällähän on oikeus korjata auto ja noilla kilometreillä korjaus ei todellakaan mene kokonaan myyjän piikkiin, vaan kuluja tulee molemmille ja paljon... Sitten kun vielä huomioidaan auton hintaluokka/kilometrit/ikä niin ei tässä todellakaan mennä periaatteella "myyjä maksaa kaiken tai puretaan kaupat niin että ostaja saa kaupanpurussa "hyvän hyvityksen omasta vanhasta autos ja tästä juuri ostetusta."

Valitettavasti tässä tulee turpaan molemmille ja voittajaa ei ole, mutta asiat voidaan varmasti sopia käräjöinnin sijaan. Myyjällä on liikentoiminnassaan aina voiton/tappion riski ja siksi tuotteissa on yleensä katetta keskimääräisesti, jos liiketulosta meinaa tähdä, yrittäjä tietää tämän eikä yllätä, että paskoja kauppojakin tulee joskus, mutta ostajan on monesti todella vaikea ymmärtää, ettei 10 000 EUR käytetty vanha auto ole ehtojensa puolesta  sama kuin merkkiliikkeen myymä uusi auto ja asenne "minähän en tässä kärsi euroakaan" ei valitettavasti tule toteutumaan.
Ajossa Volvo V90 T8 AWD R design MY18
Ex.
Volvo XC60 D4 Business Classic Summum -17
Škoda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG -16
BMW F31 320iA xDrive M-sport -13
BMW E91 330xdA M-Sport -06
VW Golf GTI DSG (4ov) -05

Sparco

Lainaus käyttäjältä: lao - 22.05.16 - klo:12:15
Kun kerran moottoriin tuli täystuho noinkin pian kauppojen jälkeen ja korjauskulut ovat todella suuret auton arvoon nähden niin eihän tässä ole kuin yksi vaihtoehto, kaupan purku. Se jos vaihtoauto on mennyt eteenpäin ei muuta purkukäytäntöä millään. Toki tällöin on aivan luonnollista, ettei asiakas saa takaisin ns. bruttohintaa kaupantekovälineistä, vaan hyvitys on jotain vähemmän eli ostajallekkin tässä tulee ns. takkiin, mutta silti tämmöinen on reilu diili asiakkaalle, kun myyjällähän on oikeus korjata auto ja noilla kilometreillä korjaus ei todellakaan mene kokonaan myyjän piikkiin, vaan kuluja tulee molemmille ja paljon... Sitten kun vielä huomioidaan auton hintaluokka/kilometrit/ikä niin ei tässä todellakaan mennä periaatteella "myyjä maksaa kaiken tai puretaan kaupat niin että ostaja saa kaupanpurussa "hyvän hyvityksen omasta vanhasta autos ja tästä juuri ostetusta."

Valitettavasti tässä tulee turpaan molemmille ja voittajaa ei ole, mutta asiat voidaan varmasti sopia käräjöinnin sijaan. Myyjällä on liikentoiminnassaan aina voiton/tappion riski ja siksi tuotteissa on yleensä katetta keskimääräisesti, jos liiketulosta meinaa tähdä, yrittäjä tietää tämän eikä yllätä, että paskoja kauppojakin tulee joskus, mutta ostajan on monesti todella vaikea ymmärtää, ettei 10 000 EUR käytetty vanha auto oli ehtojensa puolesta  sama kuin merkkiliikkeen myymä uusi auto ja asenne "minähän en tässä kärsi euroakaan" ei valitettavasti tule toteutumaan.
En ole missään vaiheessa sanonut tai vaatinut että liikkeen on maksettava kaikki.
Golf GTI MK5 -05

lao

Lainaus käyttäjältä: Sparco - 22.05.16 - klo:12:20
En ole missään vaiheessa sanonut tai vaatinut että liikkeen on maksettava kaikki.

Noniin etteköhän te sitten pääse sopuun :) Asiallisesti vaan kaupanpurku kiihkoilematta tai tunteilematta ja sinä saat euroja tilille ja myyjälle jää romu pihaan, valitettavasti tässä tulee teille molemmille taloudellista tappiota, mutta ei tässä oikein muutakaan vaihtoehtoa ole. Toki jos myyjällä olisi jonkin sopiva auto, mihin vaihtaan vaikka pienellä välirahalla...
Ajossa Volvo V90 T8 AWD R design MY18
Ex.
Volvo XC60 D4 Business Classic Summum -17
Škoda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG -16
BMW F31 320iA xDrive M-sport -13
BMW E91 330xdA M-Sport -06
VW Golf GTI DSG (4ov) -05

TK-mpauto

Lainaus käyttäjältä: Sparco - 22.05.16 - klo:12:12
Voit varmaan kuvitella miltä minusta tuntuu kun olet ostanut melkein 10ke auton ja muutaman viikon jälkeen siitä kone leviää. Riitely ei tässä tilanteessa auta eikä toisen mustamaalaaminen. Pahoittelen että sanoin ettei sinua kiinnosta mutta kuulostit puhelimessa silloin Suomen pelin aikaan vähän välinpitämättömältä. Asia kuitenkin korjaantui seuraavana päivänä kun otin uudestaan yhteyttä sähköpostitse ja sanoit tulevasi vastaan, mutta asia käydään läpi kuluttaja-asiamiehen kanssa läpi että saadaan puolueeton kannannotto. Renkaan korjauksen hoidit esimerkillisesti sekä vakkarin viiksessä vastaan tulon. Viikselle en tosin ole tehnyt vielä mitään, kun voi riittää pelkkä putsaus. Mutta kuten sanoit, nämä ovat todella ikäviä tapauksia molempien osapuolien kannalta ja tunteet tulee helposti pintaan. Sopuun tässä on tarkoitus kuitenkin päästä.

Kyllä voin kuvitella ja näin kirjoitinkin, että todennäköisesti suutuspäissään olet kirjoituksesi kirjoittanut.

Joo, ei ehkä ollut paras hetki kesken pelin soitella ja kun oli jo valmiiksi itsellä huijatuksi tullut olo kaupoista, niin ei minunkaan puolelta tietysti paras mahdollinen vastaus ja siksi kehotinkin ottamaan kuluttajasuojaan yhteyttä, niin saadaan puolueeton kanta asiaan.

Tästä on kuitenkin hyvä jatkaa sovussa ja sopia asiat, palataan huomenna.

BasicDude

Mistään en mitään tiedä mutta otan silti kantaa  8)

Autohan on aika vanha ja paljon ajettu. Jos autoon vaihdetaan samanalainen moottori samoilla kilsoilla niin voisi ajatella, että liikkeen osuus on jossain 70-80% paikkeila. Sitten mitä parempi moottori autoon tulee niin myyjän osuus laskee.

ps. Kannattaa muuten varmistaa, että konerikko ei johdu jostain lisälaitteesta ( turbo yms. )

nim. kaksi kertaa kone vaihdettu samaan autoon.

Ishvan

Tämä ei liity tähän tapaukseen mutta Itsellä on tässä vuosien mittaan muodostunut kyllä yleisesti kuva, että vaihtoon voi itse viedä millaisen pommin vain, puolitotuuksia kertoen, koska huijari se kauppiaskin kuitenkin on.  Sitten kun "uuteen" peliin tulee vikaa niin johan  aletaan kuluttasuojasta ja lakimiehistä huutamaan. Ei käy kateeksi nykypäivän kauppiaita.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

tärpätti

Käytetyissä, 10v vanhoissa pitää jo tiedostaa että pikkuvikoja on pakostikin. Maalipinta ei ole uusi jne. Kokonaan ajon estävä suuri vika on kyllä ongelma myyjän ja ostajan kannalta.
Octavia BKD

SeppoN

Lainaus käyttäjältä: pomo - 19.05.16 - klo:18:33
Viron, ,Liettuan, Latvian ja puolan skippasin, jotta ei tule ikäviä yllätyksiä...

Siis vihjaat, että näissä maissa jylläävät rikolliset, mutta täällä Pohjolan auvoisessa onnelassa voi aina luottaa kaikkiin.

Vuosikymmeniä sitten Tekniikan Maailma aloitti juttusarjan, missä testattiin määräaikaishuoltojen laatua ja sitäkautta autokauppiaiden rehellisyyttä. Sinä aikana kun minä luin niitä juttuja niin yksikään huolto ei selvinnyt kuivin jaloin. Joukossa oli jopa hengenvaarallisia laiminlyöntejä. Onko asia nykyään paremmalla tolalla, en tiedä. Tuskinpa on.

BobSmith

Lainaus käyttäjältä: SeppoN - 24.05.16 - klo:01:42
Vuosikymmeniä sitten Tekniikan Maailma aloitti juttusarjan, missä testattiin määräaikaishuoltojen laatua ja sitäkautta autokauppiaiden rehellisyyttä.

Minusta menee vähän puurot ja vellit sekaisin, jos sotketaan samaan lauseeseen autokauppiaiden rehellisyys, määräaikaishuoltojen laatu, sekä alkuperäinen aihe moottorin tilaaminen ulkomailta.

Automyyjien rehellisyys on ihan oma erillinen keskustelunaiheensa, kuten on myös määräaikaishuoltojen mahdolliset laiminlyönnit. Jos puhutaan henkilötasolla, niin automyyjäthän eivät yleensä puutu autojen huoltamiseen eikä huolto välttämättä ole tekemisissä myyntipuolen kanssa.

Kolmas jutun aihe on, jos hankkii moottorin komponenttina, kuten alkuperäisen kysymyksen ymmärsin. (No, tätähän ei kai tarvinnut tehdä, koska näyttäisi myyjän ja ostajan päässeen sopuun keskenään.) 

Sparco

Myyjän kanssa tultiin siihen loppu tulokseen et järkevintä laittaa vaihtokone. Käykö a3 2.0 tfsi QUATTRON kone tuohon golffiin heittämällä jos sama moottorikoodi ja 6v laatikko molemmissa?
Golf GTI MK5 -05

Sparco

Pystyiskö joku varmistaa että meneekö nelikko a3 kone myös etuveto golffiin? Osaa oikean koneen hommata jos tämä asia varmistuisi...
Golf GTI MK5 -05

tarzi

- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

Sparco

#75
Vaihtokoneessa näyttäisi tulevan mukana myös johtosarja ja anturit. Voiko johtosarjoissa olla eroja esim. varustetason takia? Sama moottorikoodi vaihtokoneessa. Jätetäänkö vanhasta koneesta johtosarja kiinni ecuun ja kytketään liittimet vaihtokoneen antureihin vai onko helpointa nyppästä eculta irti ja vaihtaa kone johtosarjoineen?

Vaihtomoottori 133tkm ajettu, kannattaako tuosta samalla  tarkastaa jotain, esim. öljysihti?

Suositteletteko kytkimen ja vauhtipyörän vaihtoa nyt samalla kun kytkin irti? Ei ole ajossa oireillut.
Golf GTI MK5 -05

SNG

Aika tarkkaan katsoisin koneen läpi. Nopeaa ja edullista kun kaikki esillä koneen ollessa irrallaan.

Voi sitten turvallisin mielin ajella reipaskulkuisella autolla.


Jultsu

Jakopään roippeet kai viisainta tehdä vielä kun kone irrallaan, vai oliko tämä ketjulla?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Sparco

Lainaus käyttäjältä: SNG - 26.05.16 - klo:21:27
Aika tarkkaan katsoisin koneen läpi. Nopeaa ja edullista kun kaikki esillä koneen ollessa irrallaan.

Voi sitten turvallisin mielin ajella reipaskulkuisella autolla.
Tarkennatko mitä koneesta kannattaisi tarkastaa?

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 26.05.16 - klo:21:45
Jakopään roippeet kai viisainta tehdä vielä kun kone irrallaan, vai oliko tämä ketjulla?
Jakopää+vesipumppu tullaan uusimaan. Hihnalla jakopää, nokkien välissä ketju.
Golf GTI MK5 -05

BasicDude

Lainaus käyttäjältä: Sparco - 27.05.16 - klo:06:01
Tarkennatko mitä koneesta kannattaisi tarkastaa?
Jakopää+vesipumppu tullaan uusimaan. Hihnalla jakopää, nokkien välissä ketju.

Turbo kannattaa tarkistaa. Myös ahtopaineet. Omassa autossa kosahti kaksi konetta tuon takia.

SNG

Lainaus käyttäjältä: Sparco - 27.05.16 - klo:06:01
Tarkennatko mitä koneesta kannattaisi tarkastaa?
Jakopää+vesipumppu tullaan uusimaan. Hihnalla jakopää, nokkien välissä ketju.

Kuulostaa hyvinkin järkevältä. Ilmeisesti nokat eivät 2.0 TSI:ssä kulu ennenaikaisesti kuten joissain tdi-koneissa.

Joku vag:hin erikoistunut moottorivelho tietää mitä kannattaa katsoa läpi.

Samaa mieltä turbon osalta kuin tuossa BasicDude kommentoi. Välykset kannattaa tarkistaa ja toiminta muutenkin.

Suoraruiskuissa usein voimakas karstaantuminen, eli egr ja imusarja kannattaa ainakin tsekata.

Sparco

Näissä sisäinen egr eli hoidettu imunokan ajoituksella tuo joten siihen ei kauheasti voi vaikuttaa. Imusarjan voisi tietysti ottaa irti ja katsoa kanavat... milläpä ne kannattaa putsata mikäli putsaus tarvetta ilmenee?
Golf GTI MK5 -05

Sparco

Tässä vähän listaa mitä meinasin vaihtomoottoriin tehdä samalla:
- turbon välyksien tarkistus
- imusarjan/imukanavien tarkistus
- nokkaketjun tarkistus
- öljysihdin tarkistus
- kytkimen ja kaksoismassan tarkistus
- letkujen tarkistus päällisin puolin

Tässä sitten listaa osista:
- jakopää + vesipumppu
- moniurahihna
- moottoriöljy, vaihteistoöljy, ohjaustehostimen öljy
- jäähdytysneste, jarruneste
- ilmansuodatin, öljynsuodatin, bensansuodatin, raitisilmansuodatin
- tulpat
- paininkuppi
- bypass
- termostaatit
- vauhtipyöränpultit
- öljypohjantiiviste, imusarjantiiviste, venttiilikopantiiviste
- öljytulppa

Tuleeko vielä jotain mieleen mitä kannattaisi tarkastaa tai uusia samalla? Mikä öljy hyvä kun öljyt vaihdetaan 10tkm/12kk?
Golf GTI MK5 -05

Sparco

Onko nokkaketjun kuntoa tarve kattoo, jos vaihtomotilla ajettu 133tkm? Samalla vaivalla sinne uusis jo osat mikäli aukoo paikkoja...
Golf GTI MK5 -05

Sparco

Mitä öljyä suosittelette kiinteälle 10tkm vaihtovälille?
Golf GTI MK5 -05

pomo

Mobil 0w-40 olen käyttänyt 1.8 tsi:ssä nyt yli 100tkm

Sparco

#86
Mitäs mieltä Mobil 1 ESP 5w-30 ja kerran vuoteen vaihtaisi. Vai onko rahan tuhlausta ostaa LL-öljyä ja vaihtaa ne kerran vuodessa? Eikös FSI koneessa olisi hyvä käyttää vähätuhkaista öljyä?
Golf GTI MK5 -05

lemmentalja

Nesteen ja mobilin LL öljyt ovat suomessakin niin halpoja, että vaikka käyttäisit niitä ja vaihtaisit 10tkm. Välein niin se on tässä autoilun ihmeellisessä maailmassa varsin marginaalinen kuluerä. 🙂

Mitä kysymykseesi tulee, niin itse käytin omissa Tfsi 200 moottoreissa castrol magnatec 5w40. Kiinteälle huoltovälille, hinta halpa ja mikä parasta näytti ainakin BWA moottoreissa pysyvän kohtalaisesti sisälläkin 😁
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Sparco

Laakkosen huoltoneuvoja kehotti pysymään tunnetuissa öljymerkeissä sekä vw 502.00 luokan omaavassa mikäli huolletaan kiinteällä huoltovälilllä. Teboilin diamond 5w-40 minulla olisi jo valmiiksi ja sehän täyttää tuon vw 502.00 luokituksen. Tosi vähän löytyy vaan juttuja teboilin öljyistä tfsi koneissa.
Golf GTI MK5 -05

JakeS

En usko, että öljyissä  eroja on kunhan laatuvaatimukset täyttää. Esson baarissa sitten ne erot muodostuu.
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy