ACT-moottorin lastutus

Aloittaja IbisWhite, 15.05.16 - klo:13:01

« edellinen - seuraava »

IbisWhite

En löytänyt haulla, niin laitetaan uusi viestiketju tulille. Onko kukaan lastutanut ACT-moottoria? Jos, millasia tehonlisäyksiä /vääntökäyrää olette ottaneet ulos ja oliko vaikutusta lepuutukseen?

Menossa jo toinen BlueGT ja tyytyväinen olen ollut kumpaankin, mutta jotenkin rupesi lapsettamaan ja jotain kivaa pitäs keksiä taas päänmenoksi, niin tuo tullut mieleen.

Jos ja varmaankin, kun joku on lastuttanut, löytyisikö suosituksia asiansa osaavasta henkilöstä tuolle operaatiolle?


E: omat kokemukset vielä tästä uudemmalla softalla olevasta, 150hp face liftistä vs entinen. Moottorin käytöstä ovat saaneet paljon pehmeämmäksi. Enää ei ole niin kulmikasta menoa. En ole polttoainemittauksia koskaan tehnyt, mutta tuntuisi vievän perstuntumalta hivenen enemmän menovettä. Kiihtyvyys tuntuu äkkiseltään paremmalta, mutta lienee vaan mielikuvituksen tuotetta.

Huoletonta meno molemmilla peleillä. Taitaa olla tämä ACT-moottori muutenkin suhteellisen luotettava kampe, vs ketjukoneet. En ole kuullut tai lukenut lainkaan ongelmia moottorien suhteen.
.

hauki12

Doc powerilla on saatavilla revon softa. (ei mitään purkkiviritys, vaan obd:n kautta tehtävä ohjelmointi!)
Jos itselläni olisi vielä bluegt , niin en enää miettisi yhtään...

http://www.doc-power.fi/product/7821/audi-seat-skoda-vw-14tsi-act-150hp-mqb---revo-ohjelmistopaivitys#.VzmdffmLSiM

IbisWhite

Oho! Onko kellään tota Revon softaa? Lienee sama tähän uudempaan, 150hp malliin?

Osaako joku viisaampi sanoa, onko näissä uudemmissa tämä +10hp otettu ihan vaan softalla? Vai, onko koneeseen vaihdettu myös jotain update-hiluja?

Pitää tollanen laittaa tilaukseen joka tapauksessa. Laitan tänne vaikka kokemuksia, kun saan uuden softan sisään.
.

hauki12

Joko löytyy kokemusta revosta?  :P


PenaPuistoK

#5
Lainaus käyttäjältä: IbisWhite - 15.05.16 - klo:13:01
Taitaa olla tämä ACT-moottori muutenkin suhteellisen luotettava kampe, vs ketjukoneet. En ole kuullut tai lukenut lainkaan ongelmia moottorien suhteen.
Johtunee siitä, että kukaan (ainakaan tämän foorumin kirjoittelijoista) ei ole vieläkään ajanut niillä edes ensimmäistä öjynvaihtoväliä.

Luotettava se on siinä kuin aiemmatkin. Nyt ei tarvi pelätä muuta, kuin suuttimia ja sen sellaisia. Turbo lienee myös lyhytikäinen vääntökäyrästä päätellen.

Jos sitä on pakko lastuttaa (eli pilata tulevia omistajia ajatellen), niin miksi ei voinut ostaa suoraan tehokkaampaa?

Siihen lastutukseen tuntuu aina se tonni riittävän, muttei siihen uuteen autoon...


PenaPuistoK


PenaPuistoK

Lainaus käyttäjältä: PenaPuistoK - 17.06.16 - klo:04:33
Johtunee siitä, että kukaan (ainakaan tämän foorumin kirjoittelijoista) ei ole vieläkään ajanut niillä edes ensimmäistä öjynvaihtoväliä.

Luotettava se on siinä kuin aiemmatkin. Nyt ei tarvi pelätä muuta, kuin suuttimia ja sen sellaisia. Turbo lienee myös lyhytikäinen vääntökäyrästä päätellen.

Jos sitä on pakko lastuttaa (eli pilata tulevia omistajia ajatellen), niin miksi ei voinut ostaa suoraan tehokkaampaa?

Siihen lastutukseen tuntuu aina se tonni riittävän, muttei siihen uuteen autoon sen huollosta puhumattakaan...

pomo

Mutta sittenhän saa itkeä, miten huono auto kun ei kestä... Ja jos kestää niin lisää voimaa ja lakkaa kestämästä!

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: PenaPuistoK - 17.06.16 - klo:04:33
Johtunee siitä, että kukaan (ainakaan tämän foorumin kirjoittelijoista) ei ole vieläkään ajanut niillä edes ensimmäistä öjynvaihtoväliä.

Luotettava se on siinä kuin aiemmatkin. Nyt ei tarvi pelätä muuta, kuin suuttimia ja sen sellaisia. Turbo lienee myös lyhytikäinen vääntökäyrästä päätellen.
Moottori on ollut narkkinoilla jo vuosia. Eiköhän noihin ole öljyjä vaihdettu useamminkin kuin kerran.

Millä tavalla päättelet vääntökäyrästä turbon lyhytikäisyyden?

vagina

Vakiona irtoi ACT koneesta 143.7hv / 269Nm
Ohjelmoituna 177hv / 315Nm

Veto paranee huomattavasti. Rpm rajoitusta voisi vielä nostaa 500rpm, niin saisi lisää suorituskykyä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy