Passat TSI 280

Aloittaja harrip, 02.05.16 - klo:09:07

« edellinen - seuraava »

JakeS

Mittaus-appeja on vaikka  mitä. Itselläni "car performance" mutta ilman ulkoista gepsiä tuloksilla ei ole mitään merkitystä puhelimen 1hz:n gepsillä. Jos mailin matkan mittaa niin sitten ehkä.
ulkoinen 10 hz:n gps niin sitten voi tuloksia julkaista jo faktanakin.
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

akk

Lainaus käyttäjältä: mattipuh - 09.08.17 - klo:10:50
Tuli ajettua kesälomareissulla perheen kanssa Joensuusta Tampereelle. Varustus suksiboksi katolla ja kesälomaromppeet ja perhe + 2 koiraa kyydissä. Mielestäni menee yllättävän vähällä, ottaen huomioon kuorman sekä voimalinjan: keskinopeus 79km/h, keskikulutus 7.5ltr/100km.

Motarillahan tuo hörppää boksin kanssa ihan eri lukemia, mutta 80-100km/h rajoituksilla menee yllättävän pienellä.

Kesälomareissulla Mlä-Joensuu välillä kulutus oli välillä 7,0-7,5. Ihmeen vähällä meni, kunhan malttoi mennä muun liikennevirran mukana, eikä turhaan ryntäillyt. Työmatkalla sitten menee 8-9,5 vähän fiiliksestä riippuen, toki tuosta on aika suuri osa  motariajoa.
VW ID.7 GTX

jamoz

Onko kukaan palstalainen myynyt 280sta? Millainen yksilö, miten hinnoittelit, miten meni kaupaksi, tuliko turhia kyselyitä yms.?

Seuraava auto jo mielessä ja alustavasti muutaman tarjouksen liikkeestä kysynyt. Sen verran erikoisempi kampe on, että useamman päivän on joutunut tarjousta odottelemaan.
Vaihdokkina hyvitykset 46-48kâ,¬. Auto on siis Variant rek. 4/16, 44tkm ajettu, full R-line + n.10kâ,¬ muut lisävarusteet.
Nettiautossa 2 kpl Variantteja, esim tämä 7kk nuorempi ja 15tkm vähemmän ajettu https://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/8649073
Ajattelin yrittää itse myydä ja laittaa jotain 55 hintalappua.
Passat Variant 280hv R-Line

Popovice

Lainaus käyttäjältä: jamoz - 15.09.17 - klo:15:39
Onko kukaan palstalainen myynyt 280sta? Millainen yksilö, miten hinnoittelit, miten meni kaupaksi, tuliko turhia kyselyitä yms.?

Seuraava auto jo mielessä ja alustavasti muutaman tarjouksen liikkeestä kysynyt. Sen verran erikoisempi kampe on, että useamman päivän on joutunut tarjousta odottelemaan.
Vaihdokkina hyvitykset 46-48kâ,¬. Auto on siis Variant rek. 4/16, 44tkm ajettu, full R-line + n.10kâ,¬ muut lisävarusteet.
Nettiautossa 2 kpl Variantteja, esim tämä 7kk nuorempi ja 15tkm vähemmän ajettu https://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/8649073
Ajattelin yrittää itse myydä ja laittaa jotain 55 hintalappua.
Kokemuksesta voin sanoa että tuon hintaluokan peliä eivät tule kyselemään muut kuin autoliikkeet ja jobbarit. Ja hinnaksi vielä 55kâ,¬ kun liikkeestä saa tuoreempaa samaan hintaan :P? Good luck :-[.

Ursus

Jamoz: Jos saat tollasen hyvityksen liikkeessä niin kättele heti. Itse tein 11/2016 kaupat 6/2016 ostetusta Passatista.  Eli n. puoli vuotta oli autolla ikää kaupantekohetkellä. Kilsoja tuolloin 15 t. Hyvitys oli jo silloin pienempi kuin sulla. Uuden auton sain siis 5/2017 ja siihen asti sain ajella Passatilla.  Eli takkiin tuli älyttömästi mutta passatissa tuntu arvo tippuvan rajusti. Kyselin monesta paikkaa ja moneen eri merkkiin.

jamoz

Lainaus käyttäjältä: Popovice - 15.09.17 - klo:16:46
Kokemuksesta voin sanoa että tuon hintaluokan peliä eivät tule kyselemään muut kuin autoliikkeet ja jobbarit. Ja hinnaksi vielä 55kâ,¬ kun liikkeestä saa tuoreempaa samaan hintaan :P? Good luck :-[.

Yleensä olen liikkeen kanssa asioinut vaihdot niin ei ole kokemusta tällaisen myynnistä. Noissa tarjouksissa vielä neuvottelut tekemättä joten jos eron saa muutamaan tonnin niin sen voi maksaa huolettomuudesta ja vaivattomuudesta.
Hinnoittelustani, että itse ainakin antaisin tässä paljon enemmän arvoa varusteille vrt. vähän tuoreemmalle / vähemmän ajetulle. Ottaako tuommosen pappalook perusvarusteet vai R-line (lähes) kaikki varusteet.
Passat Variant 280hv R-Line

TeroPee

Yksityiselle myydessä oikea hinta on Saksan hinta vastaavalle plus verot plus tuontikulut 1000e miinus 2000e.
Torni hakusessa / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

Ursus

Ostaja toki arvostaa varusteita, mutta liike ei niitä juurikaan noteera jos vaihtoon tarjoat. Ei ollut mullakaan ihan karvalakki tais olla ovh. Hinnaltaan n. 60 t. Liike laitto 49500 hinnaksi ja tiputti pyynnön 48900. Tais virua liikkeessä 3 kk. Tuolloinhan auto oli n. vuoden ikäinen ja 28 t. ajettu. Kaiholla muistelen ajettavuutta, tiloja ja potkua.

MMV

Minulla ei ollut tätä 280 TSI:ä, mutta 240 hummainen BiTDI + iso kasa varusteita; hankintahinta reilusti yli 60 tonnia. Vuoden ikäisenä sai vaihdossa 48 tonnia netto.

Daatta

On teillä hurjat tulot ja autoilun kustannukset. Itse meinasin ajella Cupralla kunnes sähköautoilu on todellisuutta. Ei mulla muuta, jatkakaa.  8)
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

V60

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 18.09.17 - klo:11:40
On teillä hurjat tulot ja autoilun kustannukset. Itse meinasin ajella Cupralla kunnes sähköautoilu on todellisuutta. Ei mulla muuta, jatkakaa.  8)
Tuo sähköauton todellisuus on suhteellista. Joillakin se on jo nyt, toisella 1-5v, kolmannella 5-10 ja neljännellä ehkä joskus. Itse kuulun kategoriaan 3-4. Ainakaan niin kauan kun taloyhtiössä ei ole latailumahdollisuutta, ei myöskään sähkövempelettä tule. Se voi olla myös jotain aivan muuta kuin patterivehje.

BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

mattipuh

tommosia meni yks pasuuna 0-60 kitkoilla ja suksiboksi katolla

.matti
Passat B8 2.0 TSI 206kW farkku

JakeS

Aika kova lukema. Minkälainen gps  ?

mattipuh

.matti

Cornelius

Noni. Jos täällä mennään 4,5s pintaan 0-100km/h, niin jotain näille on ehkä Suomessakin jo tehty?

Haasteena tuntuu olevan, että Golf R:n ja S3:n listataan vaikka mitä, mutta yleensä näitä suurempikorisia Passatia tai Superbia ei application listoissa näy. Kuitenkin koneen ja konehuoneen mitat luulisi olevan aika lähellä ellei identtiset?

Itse en ole vielä päässyt juurikaan sanoista tekoihin, mutta kartoitus so far:

piggybackit: löytyy useita, itselleni tuli juuri tassuihin JB4 bluetooth-connection kitillä, tällä saanee sen jonkun 40hp väliaikaislääkkeeksi
valmisohjelma: useita, samat tehot kuin pikkukorisista, eli ~350hp
intake: Racing Line listaa kaikki ilmanotto-osansa sopivaksi Passatiin (R600, intake pipe, elbow, muffler delete)
intercooler: APR listaa Passatin ja sama osanumero kuin muillakin koreilla - tämän perusteella ehkä muidenkin valmistajien ICt kävisivät kuten Wagner, Forge, Racing Line, ...
downpipe: näitä on aika vähän tullut vastaan. Supersprint ja HJS näyttäisivät (ehkä) tarjoavan tällä hetkellä. Onkohan tuo putken linjaus erilainen kuin Golf R:ssä?
catback: ei mitään. Customina varmaan saa vaikka marteliukselta?
turbo kitit: Ilmeisesti IS38-pohjaiset hybridit menevät suoraan. TTE vahvisti, että esim. heidän TTE525R on bolt-on myös Passatiin. Ohjelmointiin Suomessa heillä ei ollut vastausta. En ole custom-pajoilta tosin vielä kysellytkään suoraan.
fueling: Autotechin pumpun upgrade-sarja luulisi olevan sama moottorista riippumatta

Itse ajattelin edetä stage 0,5 --> 2 --> 3 jollain aikavälillä.

Olisi mukava kuulla listaan lisäyksiä / kommentteja, jos jo kokemuksia Suomestakin löytyy?
------
Passat TSI 280
------

JakeS

Onhan se uskomaton arvo kun muut mitä tuossa on katsellut ovat ainakin sekunnin hitaampia. Noita gps pohjaisia mittauksia ei edes youtubesta tunnu löytyvän ja mittarinopeudesta lasketuille kiihtyvyyksille ei kannata paljoa arvoa antaa.
Hyvä tulos kuitenkin kun on nopeampi kuin 300 hv Cupra ST...
https://www.youtube.com/watch?v=GC8CNyRzX2Q

TeroPee

Eiköhän tuohon 4,5 sekunnin arvoon ole jotain erikoismuroja pitänyt syöttää. Luultavasti pelkkä softa riittää ja sitten vaan launch controllia hyödyntäen liikkeelle.
Torni hakusessa / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

JakeS

https://www.youtube.com/watch?v=i44kxynGinI

Noilla eväillä mennää niihin lukemiin mutta se on mielenkiintoista, että 290 hv etuvetocupra suoritutuu 0-200 yhtä nopeasti. Sen verran se nelikko alkaa jarruttamaan isommissa nopeuksissa.

Anthracite Grey

https://m.youtube.com/watch?v=F7MrQ3WT3Ro

Väärä topic... mutta omaan silmään istuu hyvin nuo etusäleikköön tehdyt muutokset.

mattipuh

Lainaus käyttäjältä: harrip - 03.05.16 - klo:12:31
Tässä Passat 280 TSI -mallissahan on pakoputket on oikeat aina. Identtinen kuvio on Superbin 280 sisarmallissa tai näin ainakin katsoin sen kun koeajelin ja näin kaikki kommentit tämän vahvistavat.

Golf R / S3 taitaa olla vastaavat systeemit ja ainakin Golf R:ssä pakoääniä on vielä parannettu keinotekoisesti kaiuttimien avulla. Näitä putkiston läppiä taitaa pystyä ohjaamaan VCDS:llä.

Passatin putkistosta 5 aika tarkkaa kuvaa, eli vastaavat systeemit pitäisi olla skodassa:
http://www.motor-talk.de/bilder/sammelthread-2-0-tsi-280-ps-g73744414/img-mt-1464327725961541673-image-i208421204.html

Skoda 280 putkiston muutos VCDS:llä, taitaa toimia muillakin.
http://www.briskoda.net/forums/topic/394384-280ps-exhaust-flaps/

Nyt kun on ollut vähän viileämpi talvi olen huomannut että jostain syystä putkiston läpät on kovemmilla pakkasilla (alle -10’C) auki eli auto mörisee enemmän. Kun keli lauhtuu pakoäänetkin hiljenee. Mitäköhän tuolla on haettu?
.matti

Anthracite Grey

Onko noin? Olisko sit suunniteltu noin että pääsee putkista vesi pois eikä jäädy? Itse kiinnitän aika tarkkaan kaikkeen huomiota ja jos totta puhun niin en ylipäänsä ole oikein huomannut eroa tuossa läpät auki asennossa, siis koko aikana kun tuo auto ollut mulla. Pitäiskö läpät olla auki vain sportilla vai myös kun vaihteet manuaalilla?

mattipuh

Lainaus käyttäjältä: Anthracite Grey - 21.03.18 - klo:21:30
Onko noin? Olisko sit suunniteltu noin että pääsee putkista vesi pois eikä jäädy? Itse kiinnitän aika tarkkaan kaikkeen huomiota ja jos totta puhun niin en ylipäänsä ole oikein huomannut eroa tuossa läpät auki asennossa, siis koko aikana kun tuo auto ollut mulla. Pitäiskö läpät olla auki vain sportilla vai myös kun vaihteet manuaalilla?

Muuta systematiikkaa en ole huomannut putkien läpillä. Ne on kait auki tyhjäkäynnillä (joskin välillä ei ole), WOT tilanteessa pitäisi aina aueta.
Voisipa kokeilla koodata nuo auki jatkuvaksi - mukava kuunnella isompia höpinöitä.
Fiksuin olisi jos saisi napin taakse tai sitten kytkettyä esim. Sport-moodiin, mutta ei ainakaan tehtaalta näin ole Passattiin tehty.
.matti

spr

Heh,

Tässähän se on lystikäs konsepti. 480hp tällaisesta 2.0TSI-Passatista ulos :)

https://www.youtube.com/watch?v=A_xgbFohAB4

mattipuh

Lainaus käyttäjältä: Anthracite Grey - 21.03.18 - klo:21:30

tuota pittää kesällä kokeilla. :)
https://www.youtube.com/watch?v=HlwZjquNVrg
.matti

mattipuh

Lainaus käyttäjältä: spr - 27.04.18 - klo:13:11
Heh,

Tässähän se on lystikäs konsepti. 480hp tällaisesta 2.0TSI-Passatista ulos :)

https://www.youtube.com/watch?v=A_xgbFohAB4

Tuolta voipi hakea motivaatiota harrastukseen. :)
https://www.facebook.com/groups/1461795554122189/
.matti

Daatta

Onhan nämä hauskoja laitteita, 504HV ja 6,9s 0-200  ;D

https://www.youtube.com/watch?v=q3jplNEsyuw

Oman meinasin pitää ihan vakiona, sitten kun se rantautuu.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

JakeS

Väärä topikkihan tämä on kun kyseessä cupra st mutta täytyy sanoa, että omituisia hevosvoimia vaggineista löytyy kun nelikkocupra ja farkkukin kiihtyy 500 hevosvoimalla 0-200 kmh 6,9 sek kun ferrarin superfast 812 kiihtyy 7,9. Ystäväni tallissa oleva caterham kiihtyy myös tuon 7,9 vaikka hevosvoimia sen 500 kpl ja suorakytkentälaatikko mutta painoa vain muutaman sata kiloa.

BMF

Lainaus käyttäjältä: JakeS - 12.06.18 - klo:14:17
Väärä topikkihan tämä on kun kyseessä cupra st mutta täytyy sanoa, että omituisia hevosvoimia vaggineista löytyy kun nelikkocupra ja farkkukin kiihtyy 500 hevosvoimalla 0-200 kmh 6,9 sek kun ferrarin superfast 812 kiihtyy 7,9. Ystäväni tallissa oleva caterham kiihtyy myös tuon 7,9 vaikka hevosvoimia sen 500 kpl ja suorakytkentälaatikko mutta painoa vain muutaman sata kiloa.

Eiköhän tässä ole kyse 100km/h -->200km/h ajasta.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

lepardiselka

https://www.nettiauto.com/skoda/superb/9632093 Tääkin vähän offtopic,mutta samalla moottorilla kuitenkin . Mäkin haluun tuommosen R:ään kun 75hv/115nm lisäyksellä esim. 0-100 kiihtyvyys paranee 5,8s "vain" 2s eli 3,8s ;D

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: lepardiselka - 12.06.18 - klo:15:17
https://www.nettiauto.com/skoda/superb/9632093 Tääkin vähän offtopic,mutta samalla moottorilla kuitenkin . Mäkin haluun tuommosen R:ään kun 75hv/115nm lisäyksellä esim. 0-100 kiihtyvyys paranee 5,8s "vain" 2s eli 3,8s ;D

Raksittu KAIKKI lisävarusteet, mutta ei sittenkään...

"Autoon ruksattu KAIKKI varusteet sekä lisävarusteet mitä autoon saa aina kahvinkeitintä myöden. Ainoastaan peruutuskamera sekä rattivaihteet jätetty pois."

"Launch-controllilla kellotettu GPS-mittarilla 0-100Km/h 3.8 sek, 0-200Km/h 12.5 sek. "  ;D ;D ;D.  Ei ihan kahta sekunttia lähdeä 0-100km/h pois tuolla 75 hepalla 115nm:llä. Mikähän tuo ihme boxi on  ;D
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy