Toledo -15 trendy plussaan uusi radio ja takakaiuttimet

Aloittaja 0db, 27.04.16 - klo:20:13

« edellinen - seuraava »

0db

Tiedoksi, että joku on tehnyt onnistuneesti alla olevan projektin:

Orkkis radio RCD300 -> X-trons pf73mtv. http://xtrons.co.uk/pf73mtv-7-hd-digital-touch-screen-dual-canbus-gps-navigator-car-dvd-player-with-screen-mirroring-function-for-volkswagen-seat-skoda.html

Kiina radiot saa yleisesti lokaa niskaan, mutta pakko sanoa että olen itse ollut pirun tyytyväinen. Radiosta löytyy usein puutelistalla oleva RDS. Ebaystä tilatessa saa myös kartat "kaupan päälle". Ostajan tulee kuitenkin ymmärtää mitä on ostamassa. Joillekkin epäloogisille ratkaisuille pitää olla ymmärtäväinen... kaikkea edullisella hinnalla ei saa. esim täydellistä UI.ta, mutta toimivan toki saa.

Takakaiuttimet

Ihan orkkis kajareilla mentiin helppouden nimissä. Omaan käyttööni riittävät.

http://www.eskoda-shop.cz/Vnitrni-vybava-45018/6237-Sada-zadn%C3%ADch-reproduktor%C5%AF-5JA051416

Lisäksi asensin mikin a-pilariin. Saa kysellä kokemuksia jos askarruttaa jokin, niin ei tarvitse tehdä samoja "virheitä" kuin minä. Muutama ilta meni kokemusta hankkiessa/opettelussa, mutta jälkikäteen olen ollut tyytyväinen onnistuneeseen projektiin ja säästyneeseen rahaan verrattuna tehdasoptioihin.

jukkanen

Jouduitko hommaamaan myös johtosarjan takakaiuttimille, vai oliko autossasi ne jo valmiina? Jos jouduit, oliko hankala homma asentaa?

0db

Johtosarjaa ei ollut vakiona ja kuulemma ei tule jos ei osta tehdasoptiona kaiuttimia. Tämä oli yksi syy miksi päädyin orkkis tehdassarjaan, kun vaatimuskin laadusta oli se että takana kuuluu radio. Itse asennus on suht helppo. Yksi ilta asennusaikaa meni puhtaasti eri paneelien irroittamiseen tai tutkimiseen... toisen puolen purkamiseen meni enää 30min  ;D kaikki paneelit on kiinni klipseillä.

0db

Lisätietona, että tehdassarja pitää sisällään valmiit kaapelit

jukkanen

jukkanen

Itse en ole vielä ehtinyt samanlaiseen Toledoon takaoviin kaiuttimia laittamaan. Hattuhyllyllä kulkee kotelokaiutinpari ja kuskin penkin alla on subbari, sen verran kytköksiä tein ja johtoja vetelin alkuperäiseen radioon. Nuokin kyllä auttoivat parantamaan äänenlaatua noin 1200 prosenttia, eli kohtalaisen käyttökelvottomasta ihan kivaksi :)
Alkuperäisen radion kehuksi täytyy mainita, että takakaiuttimet tunnistuvat automaattisesti, eli fader ilmestyy valikkoon ihan itsestään, eikä mitään lisäohjelmointeja tarvita. Harmi että alkuperäisestä johtosarjasta ja liittimestä tuo takakaiutinlinja on jätetty pois, ihan turhaa kiusantekoa valmistajalta.

Koska joudun kohtalaisen paljon ajelemaan ilman hattuhyllyä koirahäkin takia, olisi käytön vaivattomuuden takia kuitenkin tarkoitus laittaa takakaiuttimet oviin. Tällä hetkellä joudun aina siirtämään kaiuttimet hattuhyllyn päältä häkin päälle.

0db

Ostin linkin kaupasta. Paketti pitää sisällään "kaiken" elementit, johdot, asennustarvikkeet ja ohjeet. Ohjeiden vastaisesti vedin kaapelit kynnyslistojen kautta. Ohjeet oli suunniteltu niin että asennus oltaisiin tehty liukuhihnalla ennen sisustuksen asentamista. Suurin haaste oli selvittää miten eri paneelit irtoaa. Aika helppo projekti kun mieli malttaa hieman ajatella.

http://www.eskoda-shop.cz/Vnitrni-vybava-45018/6237-Sada-zadn%C3%ADch-reproduktor%C5%AF-5JA051416

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy