Volkkareiden valmistus alkaa vanhassa Volga-tehtaassa?

Aloittaja kt, 21.10.10 - klo:09:57

« edellinen - seuraava »

kt

VW neuvottelee tuotannon aloittamisesta vanhassa Volga-tehtaassa Venäjällä. Tarkoitus on tuottaa 150 000 volkkaria markkinoille. (STT)

Näin se kehitys kehittyy. VW-laatua viedään voimalla muualle ja ehkä täältä löytyy pelastus VW-tuotannon katteelle.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Alke

Toivottavasti nämä volkkarit jäävät itäisen pallonpuoliskon omille markkinoille.. Eiköhän sielläkin näin ole ajateltu.
Audi A4 B7 Avant 3.0 TDIQA, tankkaus.com

VAG history: Octavia Combi RS TDI -06, Golf IV TDI 74 kW -01, Golf II 1.6 -90

mabe

Tuossa vielä eilen julkaistu hesarin juttu aiheesta.
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Gazin+tehtailla+aletaan+koota+Volkswageneita/1135261044437

Ei mitään muuta spekulaatiota kuin että Venäjän kapasiteetti ei riitä, pitää saada lisää. Tästä voisi olettaa että Venäjällä autokauppa vetää kaikki minkä linja sylkee ja reilusti enemmän. Joten menisi sitten kaikki idän kauppaan nämä tuolla tuotetut mallit.

kt

Minusta on vain ajan kysymys, kun Venäjällä koottua volkkaria myydään Suomessa. Onhan täällä myyty Ladaa, Mossea, Volgaa jne... jo aikaisemmin. Luotettua itälaatua.
Ja Suomi luokittuu VAG-konsernissa edelleen "suomettuneisiin" itämaihin. Konsernin voitto sen määrää mitä Suomessa myydään.

Peeveli

VW voisi elvyttää nyt Volgankin kuten teki Skodalle. Eli venäläisten kori, sisustusmuodot ja VW:n tekniikka, katkaisimet jne. :D Olisikohan kova sana maamme taksimarkkinoilla?

Tommi13

Lainaus käyttäjältä: kt - 21.10.10 - klo:12:24
Minusta on vain ajan kysymys, kun Venäjällä koottua volkkaria myydään Suomessa. Onhan täällä myyty Ladaa, Mossea, Volgaa jne... jo aikaisemmin.

Olen samaa mieltä, että jossain vaiheessa tulevaisuudessa voi olla järkevää valmistaa Suomeen tuotavia autoja Venäjällä. Lisäksi on tietysti muistettava, että tämä koskee kaikkia VAG-merkkejä eikä pelkästään Volkkaria. Octaviaahan jo valmistetaan Venäjällä, mutta toistaiseksi kaiketi vain paikallisille markkinoille. Olen myös sitä mieltä, että se ei automaattisesti tarkoita huonompaa laatua, jos auto on valmistettu Venäjällä. Kyse on kuitenkin konsernin laatustandardista ja tavasta kuinka asia halutaan hoitaa.
Skoda Superb Combi 1.8 TSI DSG (vm. 2011)

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Tommi13 - 21.10.10 - klo:12:32
Olen samaa mieltä, että jossain vaiheessa tulevaisuudessa voi olla järkevää valmistaa Suomeen tuotavia autoja Venäjällä.

Voi olla, mutta kenen luulette ostavan ryssänvolsua?
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 21.10.10 - klo:13:45

Neuvostoliiton romahtamisen jälkeenkin syntyneillä on jo ajokortteja. ::)
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

jf

Sama porukka joka ajaa "suomalaisilla" talvirenkailla, jotka on tehty ryssän puolella?
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Qrmu - 21.10.10 - klo:13:48
Neuvostoliiton romahtamisen jälkeenkin syntyneillä on jo ajokortteja. ::)

On varmasti ja hekin on istuneet peltorit päässä vaarin vanhassa ladassa, tai ainakin katselleet säälien naapureita joilla on lada.
Jos tänne alettaisiin tuomaan ryssäntekeleitä, niin volkkarin myynti tulisi romahtamaan ja lopulta kuihtumaan pois.

Tommi13

Totta tuokin, mutta kyse on myös hinnoittelusta. Jos osa kustannusten alenemisesta annetaan asiakkaalle, niin varsinkin halvimmissa hintaluokissa asiakkaita saattaa riittää. Autojen suunnittelu on kuitenkin tehty muualla ja takuut ovat olemassa.

jf

Sorry nyt vaan Karvis, mutta suurimmalle osalle nykyajan ihmisistä on ihan sama missä joku tuote on valmistettu. Aika harva edes tietää, tai haluaa tietää. Brändeillä on kotimaa (joskus) ei tuotteilla.
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Karvis

Lainaus käyttäjältä: jf - 21.10.10 - klo:14:09
Sorry nyt vaan Karvis, mutta suurimmalle osalle nykyajan ihmisistä on ihan sama missä joku tuote on valmistettu. Aika harva edes tietää, tai haluaa tietää. Brändeillä on kotimaa (joskus) ei tuotteilla.

Voi olla, mutta kun aletaan puhumaan suomalaisen rakkaimmasta eli peltilehmästä niin kuinka monen todella luulet ostavan venäläisen auton? Luulempa ettei se joukko on hyvin pieni, muutenhan latuskoitakin myytäisiin täällä aivan eri tahtiin. Kysy vaikka tutuiltasi kuinka moni ostaisi volkkarin joka on tehty venäjällä.

Olen edelleen sitä mieltä, että jo ajatuksena venäläisen volkkarin myynti on täällä tuhoon tuomittu.

kt

^^Kun muistellaan riisikuppien rantautumista Suomeen, niin eihän niitä olisi aluksi kukaan halunnut. Mutta sitten kun muutama Datsun Luupää ajeli ja ajeli ja kesti ja kesti, niin katseet kääntyivät ja riisikupit tulivat suosituiksi. ( Mutta kukapa kiinalaista tosiaan ostaisi?)
Venäläisillä autoilla Saksassa suunnitelluina on kustannusetu ja ne toimivat Siperian pakkasessakin todennäköisesti, mitä italiaanot ei tee.

eGetin

Minä ainakin voisin ostaa ihan hyvin Venäjällä tehdyn volkkarin? Venäjällähän menee oikeastaan nykyään ihan kohtalaisesti, ja tuohan nyt vain parantaa tilannetta kun saadaan venäläisille lisää työpaikkoja. Lisäksi voitaisiin toivoa että toimituskulutkin olisivat pienemmät kun ei tarvitsisi rahdata autoja muuta kuin junalla Suomeen ja siitä eteenpäin. Eiköhän VW pidä huolta siitä että työntekijät ovat asiansa osaavia, ja todennäköisesti laatustandardit ovat ihan samat kuin muillakin tehtailla, joten en näe mitään syytä epäillä etteikö Venäjältäkin voisi tulla ihan ehtaa kamaa ulos.

Karsastaahan ne nipponikuskitkin briteissä valmistettuja Nissaneita kun ovat niin huonolaatuisia (vanhojen Primeroiden kohdalla), mutta tulisiko maan yleisestä maineesta ihan heti mieleen huono laatu tehtaalla? Volkkareitahan tehdään myös Mexicossa, ei sekään mitään luksusaluetta ole?

Karvis

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 21.10.10 - klo:15:24
Lisäksi voitaisiin toivoa että toimituskulutkin olisivat pienemmät kun ei tarvitsisi rahdata autoja muuta kuin junalla Suomeen ja siitä eteenpäin.

Ei kannata olla aivan sinisilmäinen, ruotsalaisistakin autoista joutuu maksamaan täydet toimituskulut vaikka matka onkin lyhyt. Ai miksikö? No koska suurin mahdollinen autoveroton toimituskulu sattuu olemaan 600â,¬, niin se peritään joka koslasta vaikka todellinen kulu olisi vain 100â,¬.

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 21.10.10 - klo:15:24
Volkkareitahan tehdään myös Mexicossa, ei sekään mitään luksusaluetta ole?

Ei niiden laatukaan kyllä kuulosta oikein häikäisevän ::)

eGetin

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 21.10.10 - klo:15:58
Ei niiden laatukaan kyllä kuulosta oikein häikäisevän ::)
Hyvin on tuntunut menevän niin meillä kuin lähipiirissä ;D

kt

Volkkarikonserni on tehnyt tänä vuonna tähän asti parhaimman tuloksen kuin useaan vuoteen ja ovat ihmeissään, miten näin pääsi käymään. (HS mukaan)

DAN

Joopa joo. Ekaa uutta autoani tässä odottelen valmistuvaksi Meksikosta ja nostan fiiliksiäni lukemalla kauhutarinoita nykyisten Volkswagenien laadusta.

Onko tämä puhe Mexico-VW:n huonommasta laadusta todellinen fakta? Onko olemassa vikatilastoja Saksassa ja muualla valmistettujen kansanvaunujen välisistä laatueroista?

downtime

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 21.10.10 - klo:14:19
Olen edelleen sitä mieltä, että jo ajatuksena venäläisen volkkarin myynti on täällä tuhoon tuomittu.

Minä olen samaa mieltä. Venäläisten työmoraali on aivan luokattoman huonoa. Lisäksi asiat etenevät byrokratia -viidakossa sellaista vauhtia että tehdas kerkeää homehtua ennenkuin sieltä saadaan yhtään autoa ulos.
Siellä työntekijä ei myöskään ota mitään vastuuta tekemästään työstä. Eli jos linjalla sattuu tulemaan paskaa niin sitä sitten tulee ja artisti (siis asiakas) maksaa tässä tapauksessa.

Muutamia kokemuksia tässä karttunut itsellekin Venäläisten kanssa toimimisesta ja ei kyllä ole mitkään positiiviset fiilikset jääneet.

qwe

Ostetaanhan nyt ihan kilvan Kootiakin.
Mutta saadaankohan volskuun Volgan alkuperäinen tuoksu kaupan päälle?
Golf 4-motion
Tiguan 4-motion ex.
Q5

Tommi13

Lainaus käyttäjältä: downtime - 25.11.10 - klo:08:05
Minä olen samaa mieltä. Venäläisten työmoraali on aivan luokattoman huonoa. Lisäksi asiat etenevät byrokratia -viidakossa sellaista vauhtia että tehdas kerkeää homehtua ennenkuin sieltä saadaan yhtään autoa ulos.
Siellä työntekijä ei myöskään ota mitään vastuuta tekemästään työstä. Eli jos linjalla sattuu tulemaan paskaa niin sitä sitten tulee ja artisti (siis asiakas) maksaa tässä tapauksessa.

Muutamia kokemuksia tässä karttunut itsellekin Venäläisten kanssa toimimisesta ja ei kyllä ole mitkään positiiviset fiilikset jääneet.

Itse olen tästä täysin erimieltä. Venäläisillä on toki huono tryömoraali, jos heitä johdetaan huonosti. Toisaalta heillä on myös erittäin hyvin koulutettuja työntekijöitä, jotka tekevät pitkää päivää hyvällä tuloksella, jos heitä on motivoitu oikein (esim. hyvä tulospalkkaus, hyvät työolot jne.). Tuo vain tuppaa meiltä unohtumaan aina, kun lähdemme etsimään näennäisesti halvinta ratkaisua kaikkialle.

Olen myös vahvasti sitä mieltä, että Venäjän maakuva ei ole ollenkaan niin huono muualla Euroopassa. Suomella on aina ollut oma eritysisuhde venäläisiin ja Suomessa saattaa myynti joskus hieman kärsiä historiallisista syistä, mutta länsi-Euroopassa voidaan jopa olla tyytyväisiä, että autoa ei ole valmistettu Kiinassa tai Koreassa.

downtime

Lainaus käyttäjältä: Tommi13 - 25.11.10 - klo:08:58
Itse olen tästä täysin erimieltä. Venäläisillä on toki huono tryömoraali, jos heitä johdetaan huonosti. Toisaalta heillä on myös erittäin hyvin koulutettuja työntekijöitä, jotka tekevät pitkää päivää hyvällä tuloksella, jos heitä on motivoitu oikein (esim. hyvä tulospalkkaus, hyvät työolot jne.). Tuo vain tuppaa meiltä unohtumaan aina, kun lähdemme etsimään näennäisesti halvinta ratkaisua kaikkialle.

Varmasti on näinkin, mutta kun yleisin syy tuonne Venäjälle menoon on juurikin se halvimman ratkaisun etsiminen.
Yleisesti tehdastyöläisten työmoraali on jokatapauksessa ihan hanurista. En nyt tässä ala erittelemään millaisia kokemuksia tuolla on itsellä ollut, en edes voisi vaikka haluaisin, mutta jokatapauksessa työmoraali ja paikalliset säännökset aiheuttivat tässä tapauksessa sen että kamat piti pakata kasaan ja siirtyä takaisin länteen.

Mutta myönnettäköön senverran että varmasti sieltä löytyy ihan osaavaa ja motivoitunutta porukkaakin. Kohdalle vain ei semmoisia ole sattunut :)

Guest-78819

Minusta kai tuo on ihan ok homma että VW alkaa pukata myös oman merkkinsä autoja ulos Venäjällä. Luulisi vähenevän tilausjonot muilta (meiltä?) länsieuroopan asiakkailta? Mitä tuotantolaitoksiin tulee niin uskon kyllä että laatu jokseenkin samaa tasoa mahtaa olla. Tuntuisi että kai nyt Meksikon Jetat ja Golf variantit olisivat jo hajonneet tienpäälle jos niin paljon huonompia olisivat kuin Saksan serkkunsa esim pätkäperänä.

Itse tuli hankittua edelliseen autoon "ne ryssärenkaat" eli Nordman+:t talveksi. En nyt huomannut mitään hajua, makua tai muuta puutetta valmistusmaan vuoksi. Kyljessä luki "Made in russia", mutta hyvin ne tehtävänsä suoritti. Hinta/laatu sopi minun lompakkoon tuolloin todella hyvin, ja edullisempaa rengasta hakevalle olenkin nuita suositellut.

Karvis

Paul-Ant

Lainaus käyttäjältä: DeletedUser - 25.11.10 - klo:09:39
En nyt huomannut mitään hajua

Et vissihin nostanu niitä renkahia auton sisälle?

Guest-78908

Lainaus käyttäjältä: Paul-Ant - 25.11.10 - klo:13:00
Et vissihin nostanu niitä renkahia auton sisälle?
Kyllä ne kontissakin matkusti... :D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy