Minkä vahan valitsisit autollesi?

Aloittaja rob-s, 19.10.10 - klo:21:14

« edellinen - seuraava »

Minkä näistä vahamerkeistä valitsisit autollesi?

AutoGlym
133 (31.7%)
Zymol
2 (0.5%)
Sonax
13 (3.1%)
Swissvax
11 (2.6%)
Dodo Juice
19 (4.5%)
Meguiars
44 (10.5%)
Ei mikään näistä
89 (21.2%)
Turtle Wax
21 (5%)
Collinite
88 (21%)

Äänestäjiä yhteensä: 401

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 20.10.10 - klo:12:14
Jep, olen sellainen hätähousu, että purkki pitää saada heti hypisteltäväksi, vaikka uusi kulkinen tulossa vasta vuodenvaihteen jälkeen, johon on tarkoitus tuo vaha laittaa.  :D

Toisaalta aika neutraali (hankintojesi) ilmaantumisen muoto - tossa ite ostin fillarin eturattaita jotka tulevat käyttöön ehkä kaudella 2017-2018 ....  ;D
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Donitsi

Tuohon listaan olisi vielä tarvittu TurtleWax. Nythän tuossa oli vain yksi jonka suurin osa tunnistaa, loput vaativat jo harrastuneisuutta.

rob-s

Voin lisätä TurteWax listaan. Itse olisin toivonut, että olisi myös premium/high end vahoista ollut kokemuksia jäsenillä.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

ePa

Dodoa on tullut omaan käytettyä. Tuoksuu hyvälle ja on mielestäni pysynyt pinnassakin ihan hyvin. Tosin pesujen jälkeen olen käyttänyt detaileria pinnan hoitamiseen.

Meguun kyllä tykästyin myös joku aika sitten toista autoa tehdessä, mutta Dodoa on vielä ~90% jäljellä. Jos käyttäis sen loppuun ja katselis sit uutta. Collinite on kanssa yksi vaihtoehto joka on pyörinyt mielessä, mutta katellaan eka kun muut kokeilee sitä ja kertoo kokemuksiaan. Tuo ebayn setti ei oo kyllä paha.

#16 kahdella kerroksella on aika varma valinta, siitä ei pääse mihinkään.

Pertsa

Tuossa esimerkkikuva pinnasta joka on vahattu kesäkuun alussa, pohjalla Poorboys White Diamond ja päällä Meguiar's #16. Kuvassa auto on pesty sunnuntaina ja kuva otettu torstai-iltana vesisateen jälkeen. Siinä välissä autolla ei ole ajettu. Ihan kohtuullisesti tuo vesi tuossa vieläkin helmeilee vajaan 4,5 kuukauden jälkeen.

ePa

Lainaus käyttäjältä: *haisuli* - 23.10.10 - klo:10:04
Ootko itse tilannut viimeaikoina? Kuulema "pientä" viivettä toimituksissa???

En ole tilaillut, mutta olen kuullut samankaltaista palautetta. Onneksi Dodoa on itsellä vielä reilusti jäljellä.

Reneto

Keväällä tilasin erasedista Dodo Juicen pikkupaketin (30 ml:n Blue Velvet ja Purple Haze-purkit ja Lime Prime pre-wax cleanser) ja kolme kertaa on tullut vetäistyä Blue Velvetit pintaan. Pieni purkki on kyl tosi riittoisa, ei ole vielä puoletkaan kulunut. Olen ollut tyytyväinen, mutta Lime Prime ei oikein vakuuta hiusnaarmujen häivytyksessä. En tiedä mitä teen tuon Purple Hazen kanssa, ehkä kokeilen sitäkin kun Blue Velvet loppuu. Toisaalta tekisi mieli testata Meguiarsin vahaa.. tai Collinitea. Ensi kesänä sitten, käytetään Dodo ensin pois.

E: typo
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

TKe_

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 23.10.10 - klo:11:39
Keväällä tilasin erasedista Dodo Juicen pikkupaketin (30 ml:n Blue Velvet ja Purple Haze-purkit ja Lime Prime pre-wax cleaner) ja kolme kertaa on tullut vetäistyä Blue Velvetit pintaan. Pieni purkki on kyl tosi riittoisa, ei ole vielä puoletkaan kulunut. Olen ollut tyytyväinen, mutta Lime Prime ei oikein vakuuta hiusnaarmujen häivytyksessä. En tiedä mitä teen tuon Purple Hazen kanssa, ehkä kokeilen sitäkin kun Blue Velvet loppuu. Toisaalta tekisi mieli testata Meguiarsin vahaa.. tai Collinitea. Ensi kesänä sitten, käytetään Dodo ensin pois.

itse olen ollut ihan tyytyväinen tohon lime primeen. Itse työstän sen 'rotary' koneella, 3M keltaisella laikalla, kierrokset n. 1300RPM. Ainakin anopin rellussa toimi hyvin tuo yhdistelmä.

Reneto

Lainaus käyttäjältä: TKe_ - 23.10.10 - klo:11:45
itse olen ollut ihan tyytyväinen tohon lime primeen. Itse työstän sen 'rotary' koneella, 3M keltaisella laikalla, kierrokset n. 1300RPM. Ainakin anopin rellussa toimi hyvin tuo yhdistelmä.

Ehkä koneella tulee parempi lopputulos. Ite teen käsin.

Donitsi

Mun ymmärryksen mukaan VAG-maalit on sen verran kovia että tuo Lime Prime ei oikein pysty niihin.

jonze

täl hetkel autoglym puna-kulta mut ens kesäks jotai ihan muuta
hommat ovat paskoja, mutta niin ovat miehetkin

www.amasennustiimi.fi

www.ccldesign.fi

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Donitsi - 23.10.10 - klo:12:02
Mun ymmärryksen mukaan VAG-maalit on sen verran kovia että tuo Lime Prime ei oikein pysty niihin.

Näin minäkin järkeilin, mutta kun kokeilin sitä tutun uudehkoon Subaruun, niin eipä tehnyt ihmeitä siihenkään. Lumiharjasta tai vastaavasta tulleet hennot jäljet eivät lähteneet mihinkään. Ja Subaruissa on tietääkseni selkeästi pehmeämpi maali.

Donitsi

Täytyy tuota varmasti kokeilla.

Itsellä on nyt vahamerkki vähän haussa. Dodoa harkitsin mutta myös noita Collinitea kun kovin kestäväksi väittävät. Toisaalta vanha kunnon Simoniz toimii ja kestää myös, on vaan niin hemmetin hikistä käyttää. Vaatimuksena olisi että kestää kevyttä liuotinpesua. Ymmärtääkseni carnaubaan ei liuotin niin tehoa?

ePa

Lainaus käyttäjältä: ePa - 23.10.10 - klo:11:04
En ole tilaillut, mutta olen kuullut samankaltaista palautetta. Onneksi Dodoa on itsellä vielä reilusti jäljellä.

Itse itseään lainaten, kun en löytänyt haisulin viestiä enää.

Maikki kirjoitteli tuonne ffp:n puolelle:

LainaaErased:la tilanneilta:

Muutaman tilauksen toimitus on viivästynyt kun tavaraa ei ole tullut tukkurilta luvatulla toimitusajalla. Omalta osaltani täytyy myöntää etten ole sähköpostia paljoa katsellut kun päivätyössä olen joutunut tekemään pitkää päivää jo jonkinaikaa ja samasta syystä en ole välttämättä pystynyt vastaamaan puhelimeenkaan heti mutta olen soittanut takaisin yleensä viimeistään seuraavana päivänä.

Päivätyössä en myös voi enkä edes kerkeäisi vastaamaan oman yrityksen sähköposteihin. Erased on vielä sivutoiminen harrastus jotta autonhoitotuotteita saisi täältäkin ettei kaikkea tarvitse tilata ulkomailta. Tavoitteena kuitenkin on että Erased olisi vuoden-puolentoista kuluttua kokopäiväinen työni. Onneksi tilanne helpottuu ensiviikolla ja kerkeän hoitaa omankin firman asioita.

Rästissä olevat tilaukset pyrin laittamaan liikkeelle ensiviikon aikana. Jos tilauksessa on menzernan tuotteita VOI kestää vielä hetken. Muita tuotteita kyllä on varastossa.
Asiakaspalvelun parantamiseksi Marraskuun alusta tapahtuu seuraavat muutokset:

- Tilaukset käsitellään maanantaisin ja tiistaisin kuten myös sähköpostit pääsääntöisesti.
- Muina viikonpäivinä minut saa kiinni puhelimella klo 17 jälkeen. Jos en vastaa niin soitan kyllä takaisin (järkevään kellonaikaan)

Pahoitteluni niille joiden tilaus on viivästynyt mutta laitetaan jotain ekstraa korvaamaan viivästys ja pyrin pienentämään toimitusaikoja jatkossa.

Ja muistutuksena: puhelimella tavoittaa minut parhaiten jos on kysyttävää tuotteista tai tilauksesta koska verkkokaupan lisäksi myös vahattavat ja myllytettävät autot vie erityisesti viikonloput.

T: Mikko aka Maikki

Lepsy

Perjantaina tuli kiillotettua ja laitettua Cartecin Wax Guardit Leoniin.
http://hege.kuvat.fi/kuvat/Seat%20Leon/Syksy%20-10/

rob-s

Tuli eilen pidettyä palaveria Swissvax maahantuojan kanssa ja näyttäisi siltä siitä saattaisi syntyä yhteistyö. Erittäin asiallinen kaveri ja tuotteet!

Aion kokeeksi käsitellä omaa Deep Sea Blue väristä A5:sta Swissvax Cleaner Fluid Regularilla (tarvittaessa Cleaner Fluid Medium) ja sen jälkeen pintaan Swissvax Miragea (40% by volume pure Brazilian grade one carnauba) vahalla.

Epes

LainaaPerjantaina tuli kiillotettua ja laitettua Cartecin Wax Guardit Leoniin.

Itse laitoit?

Mistä sait ostettua Wax Guardit vai oletko alalla ......?

-JP-

Skodaan tuli talvisuojaksi Collinite 845. Pitäisi nyt kestää kevääseen asti. Pohjiksi pistin Carlack68 Nano Systematic Carea.

Tzeipii

-JP-: Itse olisin laittanut 845 insulaattorin pohjiksi ja pintaan 476S. 
Audi A4 1.8T Avant Multitronic

-JP-

Tuossa en näe kovin suurta hyötyä, vähän kuin laittaisi samaa vahaa kaksi kerrosta. 845 kun on nestemäinen versio 476:sta, eikä kumpikaan ole puhdistava tuote. Nyt kun en myllyttänyt pintaa enkä käyttänyt Claybaria, niin halusin tehdä hyvällä kliinerillä pohjat. Carlack68 puhdistaa tosi hyvin ja jättää samalla pikku kerroksen sealanttia jälkeensä (ja näyttää pirun hyvältä) . Päälle kun nakkaa kerroksen mitä tahansa "kestovahaa", niin pysyy pitkään.

anttipaa

Itse olen käyttänyt Collinite 915 Marque D'Elegance autovahaa. Millä kannattaisi maalipinta käsitellä ennen tuon laittamista? Käykö ihan autoglymin punainen vai olisiko parempaa puhdistavaa vahaa alle?

Lepsy

Lainaus käyttäjältä: Epes - 29.10.10 - klo:14:31
Itse laitoit?

Mistä sait ostettua Wax Guardit vai oletko alalla ......?
Kiillotusta lukuunottamatta itse joo ja tuttavien firmassa tehtiin..

hiloran

Linkin mukainen purkki tarttui ameriikan matkalta käteen ~15$ purkki. helppo levittää sienellä ja lähtee hyvin pois mikrokuituliinalla. Hyvä wet look. Nyt riittää liuotin-painepesuri-foam lance-painepesuri auton pesuun.

http://shop.autobritedirect.co.uk/ekmps/shops/autobritedirect/images/meguiars-nxt-generation-paste-tech-wax-2.0-125-p.jpg

Pertsa

^Ai tuota on nykyään tuommoisena kiinteänä/puolikiinteänäkin versiona, mahtaisko tuo kestää pidempään pinnassa kuin se nestemäinen versio.

-JP-

Lainaus käyttäjältä: anttipaa - 31.10.10 - klo:13:17
Itse olen käyttänyt Collinite 915 Marque D'Elegance autovahaa. Millä kannattaisi maalipinta käsitellä ennen tuon laittamista? Käykö ihan autoglymin punainen vai olisiko parempaa puhdistavaa vahaa alle?
Glymin punainen on ihan pätevää tuohon tarkoitukseen, itse tykkään kovasti Carlack68 NSC:stä. Puhdistusteho on parempi ja jättää kiiltävämmän pinnan, mutta ei peitä naarmuja ihan niin hyvin kuin Glymin punainen.

rob-s

Toissa päivänä tuli sitten hieman hierottua A5:sta..

Esikäsittely: Swissvax Cleaner Fluid Regular ja Cleaner Fluid Medium
Vahaus: Swissvax Mirage (40% by volume pure Brazilian grade one carnauba)

Kiiltoa tuli selvästi lisää ja vesi helmeilee komiasti maalipinnasta!

Simola

Nyt on uusia pulloja taas ostettuna:

- Meguiars NXT Generation Tech Wax 2.0
- Meguiars Ultimate Quik Detailer

Täytyypä viikonloppuna kokeilla. Pohjat voisi hieroa punaisella Glymillä.
Ex: VW Golf IV 1.8 Turbo GTI

rob-s

LainaaKuvia? Oliko helppo työstää?

Itse vaha levitetään paljain käsin joka menee aika helposti..tuleepas samalla kädetkin rasvattua. Vahan poispyyhintä oli yllättävän helppoa! Cleaner fluid on aika öljyinen ja hieman työlläämpi levittää ja poistaa ja vaatii oikeanlaisen liinan (tietyt mikrokuituliinat).

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy