Kirjoittaja Aihe: Altea xl 1,9 tdi ahtopaineet "liian korkeat"  (Luettu 3821 kertaa)

Poissa mkj111

• Tulokas
  • *
    • Profiili
Altea xl 1,9 tdi ahtopaineet "liian korkeat"
« : 04.02.16 - klo:20:23 »
Olen lueskellut, moneltakin foorumilta, mutta en ole ainakaan vielä törmännyt aiheeseen, joka sopisi oman seatini tapaukseen. Ensimmäisessä vaiheessa, kun auto meni "limp modeen", luettiin viat.(kojetauluun syttyi ajoittain pakokaasunkierrätyshäiriön merkkivalo, ei kuitenkaan aina). Testeri ilmoitti ahtopaineanturin olevan viallinen; vaihdettiin, ja vika jatkui... Seuraavaksi lueskelin foorumeita, joiden innoittamana suoritin kahteen eri otteeseen mr muscle- käsittelyn; ei apua, joten kolmantena aloin vaihdella muita osia: solenoid valve block( sis. 3 eri venttiiliä, mm ahtopaineen venttiilin); ei apua. Vaidoin myös egr-venttiilin, kun tuo valokin ajoittain paloi; ei vieläkään apua.Päinvastoin: nyt koko ajan vikatilassa! 2 eri testeriä ilmoittaa edelleen, että ahtopaineen anturi viallinen( 3 uutta vaihdettu, ei kai kaikki voi olla viallisia?!). Selvennykseksi: ahdot liian korkeat pyyntiin verrattuna! Kaikista hauskinta asiassa on, että ahtopaine on liian suuri, vaikka auto ei ole edes käynnissä! (virta päällä) vcds mukaan. Itse olisin taipuvainen uskomaan johtovikaan, mutta mistä alan etsiä?Kellään ei ole ollut vastaavanlaisia ongelmia, tai sitten ei ole vain kysynyt apua. Minä todella kaipaisin pientä ohjetta. Kiitos etukäteen vinkeistä ja kokemuksista.

Poissa jusba31

• Täysjäsen
    • Profiili
Vs: Altea xl 1,9 tdi ahtopaineet "liian korkeat"
« Vastaus #1 : 04.02.16 - klo:20:33 »
Mittaa johtosarja moottorin ohjainlaitteen ja ahtopaineanturin väliltä.
Todennäköisesti moottorinjohtosarjassa olevassa liittimessä vas ajovalon luona ylimenovastusta tai sitten siinä startin kohdalla haitariputken sisältä johdot rikki.

Poissa mkj111

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #2 : 07.02.16 - klo:19:15 »
Mittaa johtosarja moottorin ohjainlaitteen ja ahtopaineanturin väliltä.
Todennäköisesti moottorinjohtosarjassa olevassa liittimessä vas ajovalon luona ylimenovastusta tai sitten siinä startin kohdalla haitariputken sisältä johdot rikki.
Kiitos toimivasta vinkistä! Ahtopaineanturilta liittimelle menevistä johdoista tosiaan yhden vastus oli 1, eli tuo johto oli täysin poikki. Virheistä kuulemma oppii. Ensikerralla käytän kyllä aikaa ja yleismittaria, ennenkuin alan arviolta vaihtelemaan osia.

Poissa jusba31

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #3 : 07.02.16 - klo:20:44 »
Kiitos toimivasta vinkistä! Ahtopaineanturilta liittimelle menevistä johdoista tosiaan yhden vastus oli 1, eli tuo johto oli täysin poikki. Virheistä kuulemma oppii. Ensikerralla käytän kyllä aikaa ja yleismittaria, ennenkuin alan arviolta vaihtelemaan osia.

Jos ei halua alkaa itse vetelemään metritavarasta uusia johtoja, niin marmorilta tuohon saa korjaussarjan muistaakseni n.40e hintaan.

Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy