Kirjoittaja Aihe: Audi A6 C7 infoa kaivataan  (Luettu 5139 kertaa)

Poissa ddude

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Audi A6 C7 infoa kaivataan
« : 29.01.16 - klo:16:50 »
Auton vaihto olisi edessä ja haarukassa on joko bemun F11 530 tai Audin A6 C7.
Molemmat käytettynä Saksasta.

Itsellä viimeksi ollut Audeista tt ja siten vähän "ulkona" tuosta A6:a, ja kaipaisin lisäinfoa jos täältä foorumilta löytyisi:

Hakusessa siis 3.0 tdi (tai miksei 3.0 tfsi kin) ja ei ole pakko olla quattro.

Mitä S-tronic laatikoita noissa malleissa on ollut ja miten ne on kestäneet?
Vaihtoehdot ilmeisesti joko DQ500 tai DL501 ?
Onko ollut molempia vai vain toista?

Lisäksi mitä eroa noissa 3.0 tdi 204hv ja 245hv versioilla?
Onko softalla tehty vai mitä mekaanisia eroja?

Lähinnä jossain välissä varmaan mieli tekee optimoida niin mietin mikä noista on fiksuin kestävyyden kannalta?

Mitä eroa on MMI ja MMI+ muuta kuin ruudun koko?

Onko sähkötakaluukku vakiovaruste?

Missä varustepaketissa tulee lämmönsäätimet tuonne keskikonsoliin takapenkille?

Kiitos etukäteen jos joku jaksaa jeesata.

Poissa nemos

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.159
    • Profiili
Vs: Audi A6 C7 infoa kaivataan
« Vastaus #1 : 29.01.16 - klo:18:42 »
Täsmällisempiä vastauksia löytyy tämän palstan A6-ketjuista ja ehkä DSG-tyypit -keskustelusta. Vaihteisto muistaakseni DL501. Ei ole tullut vastaan mitään tietoja ongelmista S tronicissa. Lastua se ei kuitenkaan seurakseen kaipaa, laatikon maksimivääntö on 550 Nm ennen faceliftiä olevissa malleissa.

Pelkästään etuvetoisessa versiossa on Multitronic, joka on ainakin aikaisemman 2.7 TDI:n kokemusten perusteella aivan äärirajoilla tuon moottorin yhteydessä, vaikka Multitronicin kanssa moottorin vääntö on leikattu 400 Nm:iin.

245 hv versiossa on isompi turbo ja korkeampi ruiskutuspaine.
A6 C7 3.0 TDI 150 kW quattro

Poissa ddude

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Vs: Audi A6 C7 infoa kaivataan
« Vastaus #2 : 29.01.16 - klo:18:57 »
Täsmällisempiä vastauksia löytyy tämän palstan A6-ketjuista ja ehkä DSG-tyypit -keskustelusta. Vaihteisto muistaakseni DL501. Ei ole tullut vastaan mitään tietoja ongelmista S tronicissa. Lastua se ei kuitenkaan seurakseen kaipaa, laatikon maksimivääntö on 550 Nm ennen faceliftiä olevissa malleissa.

Pelkästään etuvetoisessa versiossa on Multitronic, joka on ainakin aikaisemman 2.7 TDI:n kokemusten perusteella aivan äärirajoilla tuon moottorin yhteydessä, vaikka Multitronicin kanssa moottorin vääntö on leikattu 400 Nm:iin.

245 hv versiossa on isompi turbo ja korkeampi ruiskutuspaine.


Kiitoksia vastauksesta!

Onko noissa molemmissa tehoversioissa sitten tuo DL501?
Tuntuisi vähän oudolta jos kesto "vain" 550nm kun vakiona 245hv versiosta autowikin mukaan 580nm.
http://www.autowiki.fi/index.php/Audi_A6_C7
(Wikin tietojen oikeellisuudesta ei 100% varmaa...)


 









Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi