Alfa Romeo

Aloittaja _156_, 02.12.09 - klo:19:59

« edellinen - seuraava »

Late

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 18.12.11 - klo:14:23
Oman Giuliettani viime aikojen huomoita:

* Moottorin vikavalo syttyi jokunen aika sitten, ja vikakoodit nollattiin merkkikorjaamolla (viittasi pakokaasupäästöihin mutta vikaa ei löydetty)

* Eilen kaatosateessa parkkeerasin taskuparkkiin peruuttamalla, ja käänsin etupyörät täysin linkkuun. Noh, auto pahastui ja kone sammui kerrasta. Uudellenstarttaus ja toimi normaalisti taas. Samassa parkissa vaimoa odotellessa sammutin välillä auton, ja kun ikkunat alkoivat huurtumaan käynnistin taas. Pistin sitten ns. tehopuhalluksen päälle erillisestä painonapista (samanlainen ikkunan logolla kuten volkkareissakin). Samanaikaisesti kun tehopuhallus käynnistyi, radio vaihtoi täysin itse radiokanavaa muistipaikasta toiseen. Todella täysautomaattinen radio. :D

* Etupää on alkanut narista hidastetöyssyissä, takapäästä on kuulunut jo jonkin aikaa. Noh, ääniä kuului aikoinaan vageistakin joten ei hetkauta.

Tuo on sitä Italialaista laatua.

Wekotin

Ihan kuin vageissa ei moottorin vikavalot koskaan palaisi  ;D

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 18.12.11 - klo:16:24
Ihan kuin vageissa ei moottorin vikavalot koskaan palaisi  ;D

Siksi hyppäys merkistä toiseen ei vaadikaa suhtautumistavan muutosta laadun osalta. :D

Peeveli

Giulietta jäi sitten eilen autoliikkeeseen ja voi nyt tehdä sitten loppukoosteen...aloitetaan plusmiinus-taulukosta:


Plussat:

-upea ulkonäkö
-tyylikäs sisustuksen muotoilu
-yllättävän hyvät tilat
-hyvä ajaa varauksin (kovassa sivutuulessa talvirajoitusnopeuksissa sivutuuli tempoo kovaa, ohjaus D.ajomoodissa tuolloin rasittavan jäykkä ja tuulikorjaus vaikeaa tarkasti)
-erinomainen vakiovarustelu
-3 v . takuuaika
-erittäin nopea lämpenemään
-onnistunut moottori, varauksin (tietty hengettömyys 2000 rpm:n alapuolella)
-etuistuimet

Miinukset:

-sisustuksen materiaalien laatu tietyissä asioissa (naarmuttumisherkät muovit, kaiuttimien seudun räminät, hattuhyllyn räminä)
-ajoasento varauksin (jos tämmöinen 175 cm kääpiö asettelee penkin siten että yltää painamaan kytkimen kunnolla pohjaan, jää oikea jalka koukkuun)
-vaihteensiirron takkuaminen kylmänä välissä 1-2
-erinäiset pikkuviat, autoni vaati useita korjaamokäyntejä ja Autokeskus aika onneton niissä
-rengasmelu nastoilla
-joidenkin hallintalaitteiden erikoinen ja hankalakin käyttölogiikka
-DNA-valitsin ärsyttää pidemmällä omistusajalla; miksei auton moottorinohjausta ole kerralla säädetty tiettyyn rivakkaan vakiomoodiin?

Viimeisimmät viat ilmenivät kun olin jo tilannut uuden kärryn. Joulun tienoilla alkoi etupäästä kuulua voimakasta narinaa ja kolahtelua hidasteissa ja eilen autoliikkeeseen viedesssä kuskin oven kaiuttimen tienoolla ovipaneeli alkoi resonoimaan (matkustajan puoleista korjattiin syksyllä). Mutta, tielle en jäänyt kuin renkaan puhkeamisen takia, ja olihan merkissä jotakin maagista ja tulipahan lapsuuden haave kokeiltua. :)




Peeveli

Alfa Romeo Finlandin facebookissa oli uutinen, että uusimmassa Tuulilasissa 1/2012 olevassa vertailussa olisi Giulietta voittanut selkeästi vertailun. Mukana myös BMW 116i, Hyundai Veloster sekä Citroen DS4.

En ole vielä nähnyt k.o. lehteä joten vaikea sanoa mittään. Aika historiallistahan se olisi.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 04.01.12 - klo:12:33
Alfa Romeo Finlandin facebookissa oli uutinen, että uusimmassa Tuulilasissa 1/2012 olevassa vertailussa olisi Giulietta voittanut selkeästi vertailun.

Olisin kyllä veikannut 116i:tä selkeäksi voittajaksi. Tuulilasin nettisivuilta pomittua:

Lukekaapa vertailutesti, jossa ovat Alfa Giulietta, BMW 116, Citroën DS4 ja Hyundai Veloster. Tässä muutama havainto testituloksista:

- Parhaat tilat edessä istuville tarjoaa BMW,
- Paras ohjaus on Citroënissa,
- Mukavimmat istuimet ovat Hyundaissa ja Sitikassa,
- Moottorin ominaisuuksissa Alfa on ykkönen.
- Ã,,äritilannekäyttäytymiseltään Citroën on paras ja
- Kaupunkikulutuksessa Hyundai jättää muut.

Lopputuloksissa autot ovat melko lähellä toisiaan, mutta paras erottuu kuitenkin joukosta . Tällöin testin osiot on painotettu Tuulilasin
asiantuntemuksella. Mutta lukijan painotus voi tietysti olla erilainen, jolloin lopputuloskin muuttuu.


Ocu_P

Josta tulkin mieleeni, että mikäs se tämä mahtaa olla...?

http://laakkonen.fi/vaihtoautot.php?page=&target_page=detail_form&vehicleid=KPO-316

Peevellille onnea upeasta GTI:stä! Hyviä kilometrejä ja takuuajan mittaista yhteistä taivalta. :)

njs

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 04.01.12 - klo:12:33
Alfa Romeo Finlandin facebookissa oli uutinen, että uusimmassa Tuulilasissa 1/2012 olevassa vertailussa olisi Giulietta voittanut selkeästi vertailun. Mukana myös BMW 116i, Hyundai Veloster sekä Citroen DS4.

Loppuarvosanat:
Alfa 8.4
BMW ja Citroen 8.2
Hyundaii 8.0

Jos vertaa osa-alueita Alfa vs. BMW niin Alfa voitti ajettavuudessa, suorituskyvyssä, turvallisuudessa ja kustannuksissa. BMW:lle voitot taas sisätiloista ja mukavuudesta.
Octavia III FL 1.5 TSI DSG - ex:  Octavia III 1.4 TSI DSG - Octavia II FL 1.8 TSI DSG - Octavia II 2.0 TDI DSG

VAG!

Lainaus käyttäjältä: njs - 04.01.12 - klo:13:10
Jos vertaa osa-alueita Alfa vs. BMW niin Alfa voitti ajettavuudessa, suorituskyvyssä,

Puhtaasti ennakkoluuloihin nojaten, olisin luullut juuri näiden alueiden olleen pikkubemun heiniä. Kumpaakaan en ole koeajanut, joten mistään en mitään itse tiedä.

Ocu_P

Tuo Veloster on hämmentävä tapaus, vaikka en ole tarkemmin tutustunutkaan. Jäänee varsin harvinaiseksi.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Ocu_P - 04.01.12 - klo:12:44
Josta tulkin mieleeni, että mikäs se tämä mahtaa olla...?

http://laakkonen.fi/vaihtoautot.php?page=&target_page=detail_form&vehicleid=KPO-316

Peevellille onnea upeasta GTI:stä! Hyviä kilometrejä ja takuuajan mittaista yhteistä taivalta. :)

Kiitos!

Vaikuttaa tutulta vehkeeltä tuon linkin auto... ::)

vincent

Peeveli, tuon Laakkosen hintapyynnön perusteella sait ihan kohtuullisen hyvityksen Giuliettasta vaikka sinulla vaihtoaikataulukin osui vuodenvaihteen 'paremmalle' puolelle.
Ex-VAG : Kupla, Golf, Jetta, Golf, Passat, Passat, Golf

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: vincent - 04.01.12 - klo:14:18
Peeveli, tuon Laakkosen hintapyynnön perusteella sait ihan kohtuullisen hyvityksen Giuliettasta vaikka sinulla vaihtoaikataulukin osui vuodenvaihteen 'paremmalle' puolelle.

Kieltämättä, Alfaksi kohtuullinen hyvitys. Ja paras volkkariliikkeistä. Kävi vielä tuuri että vajaat kaksi viikkoa marraskuisesta tilauksesta GTI:nkin hinta nousi 350 euroa ja huhtikuussa nousee lisää. Toisaalta Giuliettan perusmalli 120 hv hintaa ovat nyt joulun alla alentaneet 2000 eurolla eli ovh alkaen 23 tonnia. Sihen nähden hyvä ajoitus.

Ton-1

Satunnainen matkaaja ei kyllä pysty päättelemään yhtään mitään Laakkosen Alfaan lätkäsemästä hinnasta (vs. siitä saatu hyvitys), vai pystyykö ?
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Late

Yleensä hyvittävät noin 2000 euroa vähemmän mitä pyytävät ;)

Ton-1

Hyvää hyvyyttään hyvittäneet 27900 ?

Tai rankaisseet hyvittämällä 21900 ?

Kaikki tuon välillä mahdollista ?

edit.aivan -yleensä.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 04.01.12 - klo:12:43
- Paras ohjaus on Citroënissa,

En ole bemaria enkä Hyundaita koeajanut, mutta Giuliettassa on minusta kyllä kohtalaisen selvästi parempi ohjaus kuin DS4:ssä. Makuasiahan tuo on, eikä Giuliettassakaan mitenkään tavallisuudesta erityisemmin poikkeava ohjaustunto ole, mutta kuka ihme pitää ohjausvoimien vaihtelusta?
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

hosee

Lainaus käyttäjältä: Ocu_P - 04.01.12 - klo:12:44
Josta tulkin mieleeni, että mikäs se tämä mahtaa olla...?

http://laakkonen.fi/vaihtoautot.php?page=&target_page=detail_form&vehicleid=KPO-316

Peevellille onnea upeasta GTI:stä! Hyviä kilometrejä ja takuuajan mittaista yhteistä taivalta. :)

Missähän vaiheessa Laakkonen keksii Guilettan takaovet? Myyvät autoa kolmiovisena... Hyvinhän nuo takaovet on muotoilulla onnistuttu "häivyttämään", mutta luulisi että Laakkosellakin olisi ne tässä vaiheessa jo huomattu :D
Nyt: Mini John Cooper Works (F56), Alfa Romeo Tonale Q4 280 Veloce
Ex VAG mm. Seat Born, VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

Raimo Miettinen jr.

Jospa Peeveli myi sen sinne 3-ovisena ja Laakkosella uskoivat asiakasta. Vähän vaikeaksi menee takapenkeille pääsy.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: hosee - 04.01.12 - klo:15:35
Missähän vaiheessa Laakkonen keksii Guilettan takaovet? Myyvät autoa kolmiovisena... Hyvinhän nuo takaovet on muotoilulla onnistuttu "häivyttämään", mutta luulisi että Laakkosellakin olisi ne tässä vaiheessa jo huomattu :D

Eivät ne ole älynneet laittaa varustetietoihin edes urheilualustaa tai osanahkaverhoilua, jotka kuuluvat pack sportiin (jonka vielä heille kerroin). Tästä on aiemminkin ollut muussa yhteydessä juttua, miten autoliikkeet töppäävät myynti-ilmoituksensa. Kannattaisi laittaa kaikki niin varmasti lisää kiinnostusta...

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 04.01.12 - klo:20:18
Eivät ne ole älynneet laittaa varustetietoihin edes urheilualustaa tai osanahkaverhoilua, jotka kuuluvat pack sportiin (jonka vielä heille kerroin). Tästä on aiemminkin ollut muussa yhteydessä juttua, miten autoliikkeet töppäävät myynti-ilmoituksensa. Kannattaisi laittaa kaikki niin varmasti lisää kiinnostusta...

Jep, Yeti meni jonnekkin jyväskylän seudulle ja ostaja osti sen näkemättä, Eberistä kuuli eka kerran minulta kun soitti ja kyseli miten auto on pelannut ym. Jotenkin kuvittelisin tuollaisen olevan varsin oleellinen varustetieto ilmoituksessa, tai viimeistään kun kauppaa hierotaan ::) Jäin siihen käsitykseen että tieto Eberistä oli se viimeinen naula arkkuun jolla kauppa ratkesi.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Mikko

Mitä te nyt tuollaisia mietitte, katsoo vaan rekisteriotteesta sen päivämäärän, siitä se hinta muodostuu. Kuka nyt varusteita, kilometrejä tai muita turhuuksia haluaisi tietää. Siellä on autokauppias vaan tiennyt asiakasta paremmin. ;D Sori. :-[

finnman

Tuulilasin vertailusta: Jos Citikasta olisi ollut mukana THP156 moottorilla, testin tulos olisi ollut toisenlainen. Nyt 120vti on auttamattomasti altavastaaja. Tosin sen saa vain nyt jostain syystä vain roboottivaihteistolla(on tulossa tavallinen tomaatti vaihtoehdoksi). TM oli taasen taannoin "rohkeampi" ja otti vertailuun no. robottivaihteisen C4:n, vaikka sitä ei kyllä olisi pitänyt kaiken järjen mukaan ottaa mukaan ollenkaan? Jos, niin sitten olisi kaikkien pitänyt olla automaatteja.

Vaikka turbomoottorit ovat nyt pop, oli Hyundain suorituskyky yllättävän hyvä? Bemari ei pärjännyt kuin sitkeysmittauksissa ja niissäkään ero ei ole kovin tramaattinen. Ja mihin on mennyt bemarin kuuluisa pieni polttoaineenkulutus? Kaupunkikulutus oli suurin ja ero Hyundaihin oli aika selvä jopa normilenkillä.

Peeveli

Missä luuraa foorumin sanataitaja eli Makkis, viimeksi ainakin 156-alfailijana ollut? Ei näkynyt aikoihin Alfabbsillakaan. Liekö BMW nielaissut jo miehen kokonaan?

mol

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 09.01.12 - klo:12:31
Missä luuraa foorumin sanataitaja eli Makkis, viimeksi ainakin 156-alfailijana ollut? Ei näkynyt aikoihin Alfabbsillakaan. Liekö BMW nielaissut jo miehen kokonaan?

"Viimeksi paikalla:    07.01.12 - klo:19:51"

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: finnman - 09.01.12 - klo:12:28
Tuulilasin vertailusta: Jos Citikasta olisi ollut mukana THP156 moottorilla, testin tulos olisi ollut toisenlainen. Nyt 120vti on auttamattomasti altavastaaja. Tosin sen saa vain nyt jostain syystä vain roboottivaihteistolla(on tulossa tavallinen tomaatti vaihtoehdoksi). TM oli taasen taannoin "rohkeampi" ja otti vertailuun no. robottivaihteisen C4:n, vaikka sitä ei kyllä olisi pitänyt kaiken järjen mukaan ottaa mukaan ollenkaan? Jos, niin sitten olisi kaikkien pitänyt olla automaatteja.

Vaikka turbomoottorit ovat nyt pop, oli Hyundain suorituskyky yllättävän hyvä? Bemari ei pärjännyt kuin sitkeysmittauksissa ja niissäkään ero ei ole kovin tramaattinen. Ja mihin on mennyt bemarin kuuluisa pieni polttoaineenkulutus? Kaupunkikulutus oli suurin ja ero Hyundaihin oli aika selvä jopa normilenkillä.

Taitaa onnistua bensakoneellisten bemarien paperilla kauniina olevat kulutuslukemat  vain testilabroissa eikä käytännön ajossa. Kumma, että bameri osaa tehdä citikkaan ja pösöön terhakkaan ja ilmeisesti vähäruokaisen bensaturbon mutta ei osaa tehdä sitä omiin autoihinsa. Bemarin bensaturbojen testejä lukeneena on vähän sellainen kaksijakoinen fiilis. Vähän samalla tavalla on noita 116i ja 118i turboja luonnehdittu kuin mitä Opelin 1.6 turboja: ei oikein liiku jouhevasti ja kulutuskin on korkeahko. Usemmassa testissähän tämä on käynyt ilmi. Toivottavasti nuo 2-litraiset turbot nyt edes liikuttaa bemareita toivotulla tavalla ja vähällä sopalla. Kilpailijalla kuin on nyt tarjolla kova luu eli uudistettu 1.8TFSI  joka pistää kulutuksessa ja kulkupuolessa kovaa kampoihin ainakin bemarin 320i turbolle.




tsiih

Lainaus käyttäjältä: finnman - 09.01.12 - klo:12:28
Tuulilasin vertailusta: Jos Citikasta olisi ollut mukana THP156 moottorilla, testin tulos olisi ollut toisenlainen. Nyt 120vti on auttamattomasti altavastaaja. Tosin sen saa vain nyt jostain syystä vain roboottivaihteistolla(on tulossa tavallinen tomaatti vaihtoehdoksi). TM oli taasen taannoin "rohkeampi" ja otti vertailuun no. robottivaihteisen C4:n, vaikka sitä ei kyllä olisi pitänyt kaiken järjen mukaan ottaa mukaan ollenkaan? Jos, niin sitten olisi kaikkien pitänyt olla automaatteja.

Vaikka turbomoottorit ovat nyt pop, oli Hyundain suorituskyky yllättävän hyvä? Bemari ei pärjännyt kuin sitkeysmittauksissa ja niissäkään ero ei ole kovin tramaattinen. Ja mihin on mennyt bemarin kuuluisa pieni polttoaineenkulutus? Kaupunkikulutus oli suurin ja ero Hyundaihin oli aika selvä jopa normilenkillä.
Ihmettelin samaa kun tänään testin luin. Ei hinta ainakaan ollut este.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

makkis

No nyt kun täällä notkun niin pieni kertaus mennesseen, minullahan oli siis se 520da työsuhdeauto ja työpaikan vaihdoksen myötä pääsin kätevästi eroon työsuhdeautosta, joka minun ajoilla tuli suht kalliiksi. Työpaikan vaihto kävi hieman "riitaisesti" ja joku kippo piti saada, ostin ruokiksella sen V70:n. Olin korvamerkannut rahaa autoon noin 35 keur + mahdollisesti velkaa päälle tarvittaessa. Myynnissä mulla oli myös avo, koska ajan puutteen vuoksi se seisoi vaan tallissa. No, yhdellä ruokiksella bongasin Alfan ja ajattelin, että tuohon saan kätysti hukattua avon ja volovon ja niin sainkin. Edelleen ajatus, ttä nautitaan kesä Alfasta ja täytetään nuoruuden haave ja katsellaan rauhassa 130i tai 325i tarjontaa. No perkele, tuo Alfa vei päivä päivältä sydämen italialaiseen filosofiaan, jopa hulluuteen asti. Bemuun korvamerkattu raha on nyt käytetty puuhun ja kiveen, torpassa on kodinhoitohuone, uusi sauna, uusi varasto, uusi kylppäri ja kylppärissä italialainen Jacuzzi. Viineissäkin olen siirtynyt vain italialaisiin. Laura Pausini raikaa Alfan Bosesysteemeistä.

Alfan kanssa talvi tähän saakka on sujunut aivan moitteetta. Ei jäädy ovet eikä kahvat, etuvedoksi hauska ajaa, lämmin, ei tuiki häiriövalot jne. Vanhahan tuo on, mutta pelaa hienosti ja tykkään ajaa. Kun saan ajaa, kauniimpi puolisko tuon useimmiten vie.

On siinä huonoakin, mm. ajonvakautusta ei saa kytkettyä pois, ahdas, hölmö ajotietokoneen näyttö, takaluukun hölmö avaussysteemi.

Ja toki omituisuuksia. Ostaessani auto oli juuri huollettu. Jonkun tuhannen kilometrin jälkeen mittatikku oli alarajassa ja enpä tiennyt mitä tuolla oli sisällä joten alfabbs ohjeiden mukaan loroton 10W/60 racingia litran. Tämä toistui taas parin tuhannen jälkeen. Ja taas. Ja taas. Neljän litran tonkka oli mennyt ja huoltoon oli vielä pari tuhatta joten ostin vielä litran tonkan racingia. Hoblaa, tikku olikin ylärajassaan! Nyt on huolto varmaankin jo ensi kuussa, mutta edelleen tikku ylärajassa! Hölvättyäännuo edellisen huollon öljyt läpi ja saatuaan tilalle jts:n vaatimaa racingia öljynkulutus loppui! Ken osaa selittäköön, selittäköön. Moottoritila on ivan kuiva ja tippaakaan ei alleen ole tiputtanut. No, kohta saa racingit myös huollossa.

clima

^ Jotenkin olen mieltänyt sinut aina niin bemarimieheksi että on osittain häkellyttävää kuulla italiaanon ylistystä.  :)
En kuitenkaan hetkeäkään epäile että kehuisit syyttä, sen verran monessa kulkupelissä keitetty jannu kun kyseessä.

Kivijalkaan (ja sen yläpuoliseen rakennelmaan) sijoittaminen on paitsi palkitsevaa, yleensä myös kannattavaa.

makkis

No kyllä se niin on, että jos lähdetään tässä myräkässä duunin takia aamuyöstä hesaan viitostietä, niin bemaria tulee ikävä. Samoin jos rahaa sijoittaa autoon 50 keur, ei sijoitus osuisi alfaan. Tällaiset mikä mulla on, maksaa kymppitonnin eli voi testailla ja ei tee konkurssia jos paskaksi osoittautuu.

Mutta, jos lähdetään lomareissulle tai huviajelulle, niin Alfa on loistava ja nautinnollinen kone. Kauniskin. Joku sielu näissä on.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy