Takaikkunan vastuslangan korjaaminen

Aloittaja JarnoF, 06.12.15 - klo:13:57

« edellinen - seuraava »

JarnoF

Takaikkunan huurteenpoistolangoista on yksi lanka nirhaantunut katki. Vieläpä se ihan keskimmäinen viiva. Pystyisikö tuollaista jotenkin kotikonstilla "tinaamaan"? Kolvaaminen taitaa olla vähän turhan heavy ratkaisu. Tuskin pysyisi tina edes ikkunassa. Eikö elektroniikkaliikkeistä saa jotain pensselöitävää johdinainetta? Löytyykö täältä asiaan perehtyneitä?

JFabiaK

Lainaus käyttäjältä: JarnoF - 06.12.15 - klo:13:57
Takaikkunan huurteenpoistolangoista on yksi lanka nirhaantunut katki. Vieläpä se ihan keskimmäinen viiva. Pystyisikö tuollaista jotenkin kotikonstilla "tinaamaan"? Kolvaaminen taitaa olla vähän turhan heavy ratkaisu. Tuskin pysyisi tina edes ikkunassa. Eikö elektroniikkaliikkeistä saa jotain pensselöitävää johdinainetta? Löytyykö täältä asiaan perehtyneitä?
Kyllä sellaista "korjauslakkaa" on olemassa, olen jopa nähnyt käytössäkin. Mutta en nyt kyllä muista mistä sitä saa. Voisikohan kysyä joltain yksityiseltä autolasiyritykseltä / pikkukorjaamolta? Ja Mr. Googlekin voisi armahtaa?
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

JarnoF

Joo löytyyhän tuollaisesta varmasti tekstiä Googlella. Pari ensimmäistä linkkiä ehdotti vaan Suoli24:sta... Jos täältä löytyisi joku joka olisi itse askarrellut tuollaista?

ept

Lainaus käyttäjältä: JarnoF - 07.12.15 - klo:06:36
Joo löytyyhän tuollaisesta varmasti tekstiä Googlella. Pari ensimmäistä linkkiä ehdotti vaan Suoli24:sta... Jos täältä löytyisi joku joka olisi itse askarrellut tuollaista?

Joskus vuonna miekka ja kivi tuli Saabin johtimia korjailtua vastaavalla, kuin tuo: http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=11807

Samaa ainetta käytin sitten muidenkin juottamista kestämättömien muovipinnalla olleiden johdinten korjaamiseen.
Nykyinen: Skoda Octavia Combi 1.5 G-TEC Style DSG -22
Edellinen: Skoda Octavia Combi 1.5 G-TEC Style BusinessLine DSG -20
Aiempi: Skoda Octavia LB 1.6 TDI Style DSG -16
Aiempi: Volvo 850 SportsWagon  2.4-10 A -95

Jusku

Jos vikakohta on selkeästi näkyvillä, niin teipit vaan ympärille ja metallimaalia vikakohtaan. Esim. Bison Electro-maalia/liimaa käytin itse, kun vaimon entisestä autosta lankoja korjailin. Kai tuohon muitakin aineita on, kunhan on sähköä johtavaa.

Itsekin silloin googlettelin, ja soveltelin eri ohjeita. Tässä yksi ihan hyvä ohje: http://forum.motonet.fi/viewtopic.php?f=51&t=705

Ei huolta huomisesta kuhan vaan tänään on siistii.
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG MY15
Ex: Audi A4 2.0TFSI quattro -07

GoWash! Suomen modernein autopesula.

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: Jusku - 07.12.15 - klo:07:44
Jos vikakohta on selkeästi näkyvillä, niin teipit vaan ympärille ja metallimaalia vikakohtaan. Esim. Bison Electro-maalia/liimaa käytin itse, kun vaimon entisestä autosta lankoja korjailin. Kai tuohon muitakin aineita on, kunhan on sähköä johtavaa.

Itsekin silloin googlettelin, ja soveltelin eri ohjeita. Tässä yksi ihan hyvä ohje: http://forum.motonet.fi/viewtopic.php?f=51&t=705
Loistavaa. Tuolla motonetin ohjeella saattaisi jopa onnistua.

On muuten aika hinnoissa noi sähkönjohtavat maalit. O_o

mremonen

Lainaus käyttäjältä: JarnoF - 07.12.15 - klo:08:41
Loistavaa. Tuolla motonetin ohjeella saattaisi jopa onnistua.
Noilla on joskus tullut korjailtua itsekin. -80 -luvulla tekniikka oli sen verran heikkoa, että noita "lankoja" meni poikki lähes joka vuosi.

Lainaus käyttäjältä: JarnoF - 07.12.15 - klo:08:41
On muuten aika hinnoissa noi sähkönjohtavat maalit. O_o
Joo, ei sillä koko autoa kannata maalata :) Tosin sitten olisi helppo puhdistaa lumet...
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

Nepper

Who the f&#k is General Error and why is he reading my hard disk??!  HEX-USB+CAN/Hex V2/Autel AP200/Iscancar MM-007/...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy