Golf/Ocu/A4

Aloittaja Dissection, 20.11.15 - klo:22:22

« edellinen - seuraava »

Dissection

Eli siis noi on 3 on vahvoilla seur autoksi ja vaikka Audista pitäs valita kolmonen niin se nyt ei vaan millään pärjää tavaratilassa koska ei ole farkkua eli siksi nelonen eikä sekään mitenkään paljoa suurempi ole. Lähinnä haen hiljaista autoa ja olen käynyt Seiskaa ja Ocua ajamassa ja seiska on "tarpeeksi" hiljainen vGolfiin verratuna mutta Ocu ei niin hiljainen, varsinkin räsä on meluisa mutta vaikkei edes sitä ota niin silti. Audia ei tarttis ostaa uutena vaan edelliskoppasen niin silti laatuvaikutelman luulis saavan paremmaksi jossei myn karvalakkinelosta osta ja auto kai hiljaisin noista? Pakko..onhan se "premium"..lisäksi odotan että vielä tietenkin tukevampi ja junamaisempi kuin seiska ja ohjaus parempi tietenkin. Golfissa tosiaan ärsyttää kun ei saa 1,8 tsi ja kun diesel ei oo mun juttu niin farkkuna vähän kököt vaihtoehdot..Ocussa paremmat mut emt sitten sitä interiööriä tosiaan tai meluisuutta. Audillakim paremmin just vaihtoehtoja. Sitten on Leon farkku fr, paremman näköinen kiin Golf tai Ocu muttei voita Audia. Kulkupuoli ok mutta en tiedä meluisuudesta kun en oo käyny kokeilemassa. Laatuvaikutelma ok..ovat näköjään laittanu Golf veen kattovalot punaisine ledeineen sinne ja sama Ocussa..eli jotkut palikattulee viiveellä golfeista muihin...mutta Audissa on kai ollut tarjolla jopa valopaketteja interiöötin koristeluun, ainakin nykyisessä on kuten uudessa Golfissakin mutta en tiedä kuinka näyttäviä ne ovat Golfissa....

.laatu

enkero

A4:ssä saat pienintä melua, parhaat penkit ja köpöisimmän käytettävyyden ja heikoimmat varusteet. Mutteriohjaus osuu todennäköisimmin just Audiin (toki omakin Ocu viestitteli samaa ongelmaa mutta PALJON lievempänä ja yhtenä päivänä toistaiseksi kesäkuun lopusta lukien).

Ottaisin Seatin, ostaisin (ja ostin) Octavian. Volkkari menisi kalliiksi ja Audi on kallis, varusteltuna vaihtoehtona onkin jos 3- ja 5- sarjan nelikkobemmit ja sitten ajomukavuus onkin jo jotain aivan muuta.
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Dissection

Ok..hmm. Mä olen kuullut puhuttavan tuosta mutteriohjauksesta mutta kai se nyt on ainakin yhtä hyvä ohjaukselta kun mun Golf mk 5 variant..eihän siinä ole kai mitään muuttuvaa ohjausta edes. Enkä meinannu ostaa mtn kauhean ikäloppua Audia jos Audiin päädyn vaan jotain 2013-14 mallin paikkeilla lähinnä....

enkero

Lainaus käyttäjältä: Dissection - 20.11.15 - klo:23:11
Ok..hmm. Mä olen kuullut puhuttavan tuosta mutteriohjauksesta mutta kai se nyt on ainakin yhtä hyvä ohjaukselta kun mun Golf mk 5 variant..eihän siinä ole kai mitään muuttuvaa ohjausta edes. Enkä meinannu ostaa mtn kauhean ikäloppua Audia jos Audiin päädyn vaan jotain 2013-14 mallin paikkeilla lähinnä....

Onnea, olet jo merkin valinnut, tervetuloa rameilemaan sitten kun huomaat että "ei v***u, tässähän on vika/ominaisuus joka oli tiedossa/havaittavissa jo paljon ennen kuin tämän läjän ostin".

Kai ja vitoskopan Golf: ei A4:ssä ole vakiona mitään muuttuvaa ohjausta. Siinä on ihan "normaali" ohjaus. Ota se niin yllätyt!
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Dissection

No okei mutta oletan, että Audit on jo softattu paremmiksi. Joku vastaili tuolla Golf v palstalla mulle kun mussutin kiemurtelusta että jo siinä on jonkinlainen muuttuva tehostus tai että se ohjailee vähän itekseen tms mutta sillä ei ole kai mtn tekemistä varsinaisen nop mukaan muuttuvan tehostuksen kanssa? En ole edes varma onko mulla hydraulinen vai sähköinen tehostus..hydraulinen on tietty parempi. Sellainen on ollu mulla Ocu -10 jossen väärin muista mutta ei ollu mutteria ohjauksessa.
Jaa penkit...hmm seiskakoppasen alcantara penkit ainakin näyttää hyvältä highline golfissa mutten nyt tiedä onko ne sport vai ergoactiv ja hyvät oli istua liikkeessä. Mullahan on suohon haukutut mukavuusistuimet edessä sillä veluurikankaalla..ovat toki halvan näköiset mutta ainakin 200 km pystyy istumaan paikkojen kipeytymättä ja jonkinlaista tukea löytyy eikä upota vaikka niin moni valittaa noista. Seatin peruspenkeille kun kaataa jotain niin kuulemma jää aina tahra tän foorumin mukaan ;) No jos ottaa fr mallin niin siinä on pakko jo olla vähän tukea edes...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy