Golf V GTI Edition 30

Aloittaja HJP, 29.09.10 - klo:22:00

« edellinen - seuraava »

HJP

Muutama rakeinen kuva auton sisätiloista lisätty aloitusviestiin. Tilasin myös talvirenkaat tänään, 205/50-17 Hakkapeliitta 5 -nastarenkaat. Talvivanteidenkin pitäisi saapua ensi viikolla.

VAG!

#31
aa

HJP

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 06.10.10 - klo:13:10
Etupenkkien nahkaosat oikein kiljuvat hoitoainetta :D Ei ne vielä sikahuonot ole, joten paljon on tehtävissä, mutta ei kannata yhtään viivytellä. Varsinkin repsikan jakkaran oikea reuna vaatisi todella pikaista hoitoa.
Penkit on hoidettu viikko sitten Zainon mömmöillä, joten mitään ei valitettavasti ole enää tehtävissä. Ainoastaan kuskin penkin sivutuki on päässyt kulumaan, mikä on ominaista noin voimakkaan sivutuen omaavalle nahkaverhoilulle. Repsikan penkissä ei kylläkään ole mitään noille kilometreille kuulumatonta kulumaa, liekö sitten vika noissa valokuvissa...

VAG!

#33
aa

HJP

#34
Noniin, ulkomaanreissut taas heitetty, sillä aikaa kusti on polkenut pari pakettia Suomeen. Talvivanteiksi saapui 7,5x17" ET47 VW Westwoodit. Samalla oli saapunut myös yksittäinen paketti saksasta, joka sisälsi yhden uuden OEM Edition 30:sen Detroit-aluvanteen, vielä pitäisi toinen löytää ennen ensi kesää tai vaihtoehtoisesti kunnostaa yksi vanhoista vanteista.




VWonderman

Lainaus käyttäjältä: HJP - 16.10.10 - klo:13:52niiden päälle istutetaan 205/50-17 HKPL5 Runflatit.
Miksi runfatit? ???
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

HJP

Lainaus käyttäjältä: -MTM- - 17.10.10 - klo:14:27
Miksi runfatit? ???
Ei tosiaankaan omasta tahdosta, tilasin HKPL5:set, sain HKPL5 RF:t. Ei ollut mainintaa että olisivat Runflatit, mutta en jaksa alkaa vaihtorumbaankaan kun renkaat eivät tulleet omalta kylältä, vaatisi taas lähettämistä ja pari ylimääräistä käyntiä matkahuollossa. Kyselin rengasliikkeestä noiden erosta normaaliin renkaaseen, ja lähinnä renkaan kovuudessa mainittiin olevan eroa. Tiedä sitten miten käyttäytyy ajossa...

Ton-1

#37
Kiinnostaa minuakin, kuulemma kovat ja painavat, ja mikä niissä on 'se' juttu ylipäätään? Mulla on mennyt yksi rengas puhki koko 24 v. ajokorttihistoriani aikana, ja sekin oli renkaan valmistusvirheestä johtuva.

edit: vastaus jo näemmä tulikin ....

edit2: renkaat kestävät monta (?) vuotta - niin myös noista saatu (' itutus) aprikointi - oisko parempi kumminkin jumpata siellä matkahuollossa? Mä ainakin tekisin niin.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

HJP

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 17.10.10 - klo:14:33edit2: renkaat kestävät monta (?) vuotta - niin myös noista saatu (' itutus) aprikointi - oisko parempi kumminkin jumpata siellä matkahuollossa? Mä ainakin tekisin niin.
Renkaat kestävät monta vuotta, se on totta. Autot eivät minulla ole kuitenkaan tähän mennessä viihtyneet vuotta pitempään, mutta toki asiat tehdään aina sillä mielellä että auto olisi pidempiaikainen tuttavuus.

Soittelin rengasliikkeeseen, josta ei noiden runflättien tilalle löytynyt vaihtoehtoisia nastarenkaita edes muun kokoisina, lupasivat kuitenkin ottaa renkaat takaisin jos ne matkahuoltoon kiikutan, tällöin minun täytyy vain lähettää renkaat sinne ja etsiä uudet muualta. Harmittavan kallis koko vain tuo 205/50-17, pitänee kartoittaa mistä saisi hyvät kumit järkevimmällä hinnalla.

HJP

Lainaus käyttäjältä: *haisuli* - 18.10.10 - klo:15:36
http://tuontiosa.shop.wosbee.com/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=3%2F17Nasta
Hyvä hinta, valitettavasti kyseessä on sama liike johon juuri palautan renkaat, eli toisinsanoen ostin jo kerran nuo linkin renkaat, mitkä eivät olleetkaan ihan sitä mitä piti.

HJP

#40
Veropäätös saapui, ja täytyy sanoa että Tulli ei taaskaan päässyt yllättämään positiivisesti:

- Auton uushankintahinnan päätetty olevan 3525 euroa suurempi kuin "normaalissa" GTI:ssä. Tarkemman selvityksen tästä uushankintahinnan selvittämisestä saa vain tekemällä valituksen, ja odottamalla muutaman vuoden.

No, rekisteröintikatsastus on suoritettu, ja nämä verot pitää nyt mitä ilmeisemmin maksaa ja kyhätä valitusta vasta sen jälkeen tuleville vuosille. Eihän nämä summat nyt maailmaa kaada, mutta hieman harmittaa että 2009 kutoskoriseen Golf GTI DSG:hen on 70tkm pienemmällä ajomäärällä tullut vain tonnia suuremmat verot. Tämä tänään saapunut veropäätös oli 1250e suurempi kuin mitä alunperin odotin.

makelja

#41
Tuolla taitaisi olla sinulle se puuttuva vanne. Ainakin näyttää samalta pienessä kuvassa.

Edit. Luin tuota toista ketjua eteenpäin. Replicathan ne...  :-\

HJP

Juu, replikoita on tarjolla, ovat tosin eri ET:llä kuin vakiot. Ebayssa olisi tällä hetkellä mielenkiintoinen setti myynnissä, OEM Detroitit mutta Edition 30:stä poiketen kiiltävänmustana. En ole tuollaisia nähnyt livenä, lienevät jotkut spesiaali-lisävarustevanteet. Paketti on kuitenkin täysin uusi, joten ei se ole jälkikäteen maalattukaan...

Yhden vanteenhan minä siis jo löysin, joten huonokuntoisin vanne saadaan sillä korvattua. Toisen vanteen mahdollisesti vielä tarvitsisin, tai sitten pitää korjauttaa yksi nykyisistä tai katsella 10cm kanttarinaarmua koko ensi kesä...

HJP

Talvi on mennyt tälläkin autolla etuvedolle tyypillisellä tavalla. Etenemiskyky on ollut etuvedoksi hyvä, ja Nokian nastarenkailla kiinni ei ole jääty kertaakaan, vaikka välillä on oltu mahaan asti lumessa. Keskikulutus talven ajalta on ollut 9,7ltr/100km, sisältäen noin puolet kehäteitä ja puolet todellista kaupunkiajoa.

Ajattelin päivitellä auton tietoja, nyt kun jotain pientä on taas tapahtunut. Autoon ilmestyi kaupan parkkipaikalla ikävä parkkipaikkalommo, rikkoen myös kyseisen kohdan maalipinnan. Samassa pellissä oli ennestään jo yksi parkkipaikkalommo, joten ajattelin korjauttaa kyseisen pellin jotta lommoja ei tarvitse katsella kesäauringon paistaessa. Lommot suoristettiin ja pelti maalattiin, jonka jälkeen teetin vielä koko autolle myllytyskäsittelyn, jolla saatiin kilometrien aikana syntyneitä pikkunaarmuja ja pyörrejälkiä katoamaan. Nyt auton maalipinta on kauttaaltaan hyvässä kunnossa mittarilukema huomioiden, toki yksittäisiä virheitä löytyy yhä (esimerkiksi konepellin kiveniskut).

Kesärenkaatkin tuli tilattua vuodenvaihteen kieppeillä, renkaiksi valitsin Falken FK-452:set vakiokokoisena 225/40-18. Minulla on tästä rengasmallista hyviä kokemuksia edellisten autojen alla (A4 B7 ja Scirocco), ja koska ajan autolla niin vähän ei ko. rengasmallin suurin moitteen sija (kulutuskestävyys) vaikuttanut valintaan. Minun ajoilla tuo rengassarja kestää vähintään kaksi kesää. Vanteet asennettiin vanteille maaliskuussa, jolloin suurimmat kanttariosumat saanut etuvanne vaihdettiin täysin uuteen alkuperäiseen 7,5x18" Detroit-aluvanteeseen.

Kesärenkaat saataneen alle huhtikuun aikana, jolloin pääsee pitkästä aikaa nauttimaan auton tehoreservistä tosissaan. Nähtäväksi jää riittääkö reservi koko kesän ajalle...



makelja

On se nätti ja hyvän värinen. Onko muuten alusta vakiokorkuinen verratuna normaaliin GTI:hin?

HJP

Lainaus käyttäjältä: makelja - 25.03.11 - klo:19:12
On se nätti ja hyvän värinen. Onko muuten alusta vakiokorkuinen verratuna normaaliin GTI:hin?
Kyllä alustan pitäisi olla rakenteiltaan ja korkeudeltaan sama kuin normi-GTI:ssä.

makelja

OK. Sitä vaan mallailin että minkänäköinen omasta mahdollisesti tulee kesäkiekoilla korkeuden osalta. Nuo talvivanteet kun ovat 7" leveät ja ET54. Kesurit on 8" ja ET45.

HJP

Aloitusviestiin päivitetty muutama hieman kesäisempi kuva autosta. RNS510:aan päivitin eilen uudet kartat, nyt löytyy jo hieman uudempia tieosuuksia PK-Seudultakin!

Cyclic Stig

LainaaTämä Edition 30 jakaa ilmeisesti edelleenkin tehokkaimman tuotanto-GTI:n ykkössijan Pirelli- ja Fahrenheit-erikoismallien kanssa. Asia muuttunee viimeistään vuonna 2012 jos VW tekee Edition 35:sen...

Tällainenko sitten seuraavaksi?  ::)

http://www.worldcarfans.com/111050933225/volkswagen-golf-gti-edition-35-announced

HJP

#49
Mistäs arvasit? Pistin auton äsken nettiautoon hetkellisen mielenhäiriön vuoksi, tosin jos yksi tilalle kiikaroimani auto poistuu myynnistä niin poistuu GTI:nkin ilmoitus nettiautosta...

Edit: Tänään vasta huomasin että tuo Edition 35 kuuluu Suomen tuontiohjelmaan! Lisähinta normiGTI:hin verrattuna noin 4300e, eli aika samaa luokkaa kuin Edition 30:nen tullin markkina-arvotyöryhmän kannan mukaan...

Tos®

Kamalasti vaan ruopii tuos videolla  ::)
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tuppee

Onko ollu onkelmia osien hankinnassa niin sanottuna tuonti autona?
Paljoko niitä veroja paukahti?
Itsellä samanlainen peli kiikarissa saksan maalta!
Isojen ja pienten poikien ero on lelujen hinnassa.

HJP

Lainaus käyttäjältä: Tuppee - 12.07.11 - klo:22:14
Onko ollu onkelmia osien hankinnassa niin sanottuna tuonti autona?
Paljoko niitä veroja paukahti?
Itsellä samanlainen peli kiikarissa saksan maalta!
Ei osien kanssa ole mitään ongelmia ollut, en tosin ole tarvinnut mitään ihmeellistä tähän mennessä. Kyllä mielestäni reilut 3v vanhaan autoon pitää saada varaosat virallisen maahantuojan kautta.

Verot voi katsoa tullin taulukoista. MAHTI-hintalaskurilla jos laskee vastaavan Golf GTI:n markkinaarvon ja lisää päälle 4000e, niin siitä voi suurinpiirtein laskea kaavailemasi Edition 30:sen veroa (=1000-1200e enemmän kuin perusgetariin).

HJP

Pientä päivitystä tännekin taas pitkästä aikaa:

Vuosi 2011 meni GTI:llä huolettomasti, tekniikan osalta ei tarvittu mitään ylimääräisiä toimenpiteitä. Tänään auto kävi huollossa, jossa tehtiin Longlife-huollon lisäksi jakohihnan vaihto, sekä Xenon-polttimoiden vaihto. Autolla on nyt ajettu 108tkm, joten ajattelin hoitaa tuon jakohihnarempan pois alta hieman etuajassa. Vanhat xenon-polttimot olivat vielä kunnossa ja jopa samaa värisävyäkin, mutta vaihdatin ne valotehon vuoksi, samoilla kilometrilukemilla olen vaihdattanut polttimot myös aikaisempiin autoihin.

Huolto suoritettiin Das Auto Huolto Oy:ssä, ja huollosta jäi kokonaisuudessaan hyvät fiilikset. Autoon ei ole nyt tällä hetkellä suunniteltu mitään suurempia päivityksiä, auto on tällaisenaan minulle juuri sopiva.

Kasis

Ennen Sciroccon hankintaa oli hakusessa ed30/pirelli. Homma kaatui lähinnä sen hintaan verojen jälkeen, koska hain max.50tkm ajettua. Melkein samalla rahalla olisi saanut mk6 gtin suunnilleen samoilla varusteilla, mutta heikommilla tehoilla luonnollisesti(230hv vs 211hv).
Ehkä vielä joku päivä saan hankittua itselleni mk1-mk6(+tulevat) gti golfit.
(sitten kun lakkaan köyhtymästä)
PS.Hieman olen kateellinen sinulle HJP. ;)

Gti 4ever! :D
Scirocco & VI Golf Variant

HJP

Tuo hintahomma on kyllä sinällään ihan totta, että minäkin kärsin autoverossa käytännössä lähes yhtä suuret verot kuin mitä olisi tullut ensimmäisiin mk6 GTI-malleihin samoilla kilsoilla. Mutta omani ostohinta ei onneksi ollut niin korkea kuin kutoskoristen, joita tosin nyt saa jo paljon halvemmalla kuin reilu vuosi sitten tätä ostettaessa.

Tajusin tässä hiljattain, että tämä auto on pysynyt pisimpään alla meikäläisen autohistorian aikana, yhteistä taivalta on takana noin 1v 4kk. Saa nähdä miten kauan toisiamme siedetään, vai alkaako taas keväällä poltella toisella rintamalla, talviquattro-polte on jo ohimennyttä tämän talven osalta. Toki hiljattain tehdyt asuntokaupat vähentävät autonvaihdon järkevyyttä ja käytössä olevia pelimerkkejä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy