Kysymyksiä ja vastauksia mieltä askarruttaviin asioihin

Aloittaja Stylance, 27.10.15 - klo:13:01

« edellinen - seuraava »

Stylance

Altea-kuskien keskustelualue on moniin muihin alakategorioihin verrattuna melko hiljainen, joten uusien aiheiden aloittaminen ei aina ole kannattavaa. Tehdään tästä laaja-alainen kysymysten ja vastausten kohtaamispaikka, jossa voi keskustella lähtökohtaisesti mistä vain.

Olen ollut viime aikoina yhteydessä moderaattoriin, koska haluaisin tuoda Toledo P5:n (3. sukupolvi, 2005-2009) samalle alueelle Altean kanssa. Autothan ovat periaatteessa täysin samat perän muotoilua lukuun ottamatta. Aiemmin P5-Toledon keskustelu oli samalla alueella 90-luvun Toledon ja Leonin kanssa, mikä ei omaan järkeeni astunut sitten lainkaan.
Homma vaikuttaa kuitenkin jääneen ylläpitäjiltä puolitiehen (kolmannen sukupolven Toledoa ei enää edes valikosta löydy), joten otanpa ohjat omiin käsiini.

Aloitan varsinaisen aiheen kysymällä Altea-miehiltä ja -naisilta, käytättekö autonne nokalla minkäänlaista pahvi- tai muovihärpäkettä jäähdyttimen suojana? Löysin netistä tällaisen: http://www.tarvikkeet.fi/tuote/5366/seat/maskisuoja-seat-altea-_-toledo-2005-2009 , onko kellään käytössä tällaista?
Seat Toledo 2.0 16v 110kW FSI Stylance

kabolt

hyvä kirjoitus! täysin samaa mieltä kanssasi. hiljaista on vaikka varmasti jutunaihetta monilla olisi mutta eivät löydä tänne asti.

vastauksena kysymykseesi, itse en ole käyttänyt mitään pahvi/muovisuojaa.
harkinnassa on ollut mutta jäänyt hankkimatta. näyttää olevan kohtuuhintainen.

Lainaus käyttäjältä: Stylance - 27.10.15 - klo:13:01
Altea-kuskien keskustelualue on moniin muihin alakategorioihin verrattuna melko hiljainen, joten uusien aiheiden aloittaminen ei aina ole kannattavaa. Tehdään tästä laaja-alainen kysymysten ja vastausten kohtaamispaikka, jossa voi keskustella lähtökohtaisesti mistä vain.

Olen ollut viime aikoina yhteydessä moderaattoriin, koska haluaisin tuoda Toledo P5:n (3. sukupolvi, 2005-2009) samalle alueelle Altean kanssa. Autothan ovat periaatteessa täysin samat perän muotoilua lukuun ottamatta. Aiemmin P5-Toledon keskustelu oli samalla alueella 90-luvun Toledon ja Leonin kanssa, mikä ei omaan järkeeni astunut sitten lainkaan.
Homma vaikuttaa kuitenkin jääneen ylläpitäjiltä puolitiehen (kolmannen sukupolven Toledoa ei enää edes valikosta löydy), joten otanpa ohjat omiin käsiini.

Aloitan varsinaisen aiheen kysymällä Altea-miehiltä ja -naisilta, käytättekö autonne nokalla minkäänlaista pahvi- tai muovihärpäkettä jäähdyttimen suojana? Löysin netistä tällaisen: http://www.tarvikkeet.fi/tuote/5366/seat/maskisuoja-seat-altea-_-toledo-2005-2009 , onko kellään käytössä tällaista?
Seat Exeo ST 2.0 TDI
Skoda Rapid 1.2. TSI
Skoda Roomster 1.9 TDI
Skoda Superb I 1.9 TDI
Seat Altea XL 1.9. TDI
VW Passat Variant 2007 2.0 TDI
Seat Altea 1.9 TDI

Stylance

Kiva kuulla! Entisellä merkkifoorumilla totuin siihen, ettei jokaisen pikkukysymyksen takia tarvitse aloittaa uutta aihetta/lankaa, eikä jutustelun tarvinnut edes rajoittua pelkkiin autoihin.

Pitää nyt miettiä, ostanko nuo suojamaskit vai mennäänkö "paljaalla".  ;D

Eka Golf

Paljaalla on parempi tuntuma mutta minä käytän talvisin suojausta!  :P

765turbo

Octavia III liisareita ollu ajossa parin vuoden sisään 2 kpl eikä ollu kummassakaan mitään maskeja  keulilla. Ja kas kummaa ei ollu edes lohkista ku piti säästää kuluissa...PTC- vastus ihan hyvä ja tehokas ainakin mun mielestä ja sisätila lämpes hyvin. Dieselin hukkalämpö tosiaan minimaalista, mutta kierroksilla se nokivasarakin lämpee lyhyelläkin matkalla. Omissa autoissa voi tietty ottaa varmanpäälle ja sijoittaa kunnon lisälämppäreihin ja kärsäsuojiin.

Stylance

Lienee parempi pelata varman päälle ja hankkia nuo suojukset. Ei tuo 45â,¬ niin paha hinta ole, voisi pahimmassa tapauksessa tulla paljon kalliimmat rempat jos niitä ei olisi. Made in Finland kaiken lisäksi.

ajleino

Kyseiset suojat löytyy, alasuoja on jo nyt kiinni. Kun lämpötila painuu -15 kylmemmälle puolelle, olen laittanut yläsuojankin kiinni. Flekti pitää huolen jäähdytyksestä tarvittaessa, seurasin lämpöjä OBD-kautta viimetalvena ja flektillä käy aika-ajoin vaikka pakkasta -20 tai enemmän. Tosin auto lämpenee huomattavasti nopeammin, eikä pakkanen aiheuta ongelmia moottoritilan puolelle ajossa paukkupakkasillakaan. Edellisellä autolla ajoin ilman maskisuojia, kunnes huohottimen letku pakkasella kohmettui tukkoon, öljytikku lenti ylös ja ölkkää sinne sun tänne. Ongelma korjaantui maskisuojilla siinäkin kulkineessa.
Maskin suojat muuttaa tietyissä tilanteissa ulkolämpömittarin lukemaa, sekä nostaa imuilmanlämpöä. Mutta ainakin pysyy imupuoli kuivana, ehkä se myös ennalta ehkäisee jään kertymistä ahtoputkistoihin/välijäähdyttimeen...

Stylance

Millaista kulutustavaraa Altean/Toledon moottorin lämpötila-anturit ovat? Huhtikuun jälkeen on pitänyt vaihtaa kyseinen osa jo kahdesti (liikkeen piikkiin), kun anturin on todettu olevan viallinen. Eilenkin piippasi ja vilkutti varoitusvaloa kylmäkäynnistyksen jälkeen, mutta sitten kun sammuttelin ja käynnistelin konetta useampaan otteeseen 300km matkan aikana (sekä kylmänä että lämpimänä), niin kaikki olikin ok.  ??? Onko vika varaosan laadussa vai itse autossa? Kyllähän kuitenkin anturin pitäisi vähän pidempään kestää kuin 2-3kk.

Stylance

Lainaus käyttäjältä: Stylance - 28.11.15 - klo:11:48
Millaista kulutustavaraa Altean/Toledon moottorin lämpötila-anturit ovat? Huhtikuun jälkeen on pitänyt vaihtaa kyseinen osa jo kahdesti (liikkeen piikkiin), kun anturin on todettu olevan viallinen. Eilenkin piippasi ja vilkutti varoitusvaloa kylmäkäynnistyksen jälkeen, mutta sitten kun sammuttelin ja käynnistelin konetta useampaan otteeseen 300km matkan aikana (sekä kylmänä että lämpimänä), niin kaikki olikin ok.  ??? Onko vika varaosan laadussa vai itse autossa? Kyllähän kuitenkin anturin pitäisi vähän pidempään kestää kuin 2-3kk.
Anturi vaihdettu tänään maahantuojan takuun piikkiin. Nyt laitettiin alkuperäisosa, aiemmat ovat olleet yleismalleja. Samalla tarkastettu ja vaihdettu liittimet hapettumisen varalta. Ans kattoo ny...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy