Golf mk2 Kylmäkäynnistysongelmia

Aloittaja skyyl, 13.10.15 - klo:11:12

« edellinen - seuraava »

skyyl

Ostin tossa pari päivää sitte tommose vm.88 kakkiksen, koneena 1.6 kaasari. Kylmänä joutuu sahaamaan ja kun käynnistyy jossain kohtaa niin ei välttämättä kestä kaasua hetkeen. Lämpimänä lähtee kyllä ja muuten käy hyvin kun vaan saa käyntiin ja vähän lämpee. Myyjän mukaan kaikki sytkäpuolen osat vaihdettu juuri. Sen verran tuossa ehdin koittamaan että pumpusta kaasarille tulee ainakin bensaa, muuten en ole sitten vielä ehtinyt.

Eli mistä lähtisi ensimmäiseksi vikaa hakemaan?

Ja muutaman kerran sammunut ajossa kun vauhdissa painaa kytkimen pohjaan, tätä kyllä vain muutaman kerran

Mikko83

Mites kaasarin ja imusarjan välinen kumilaippa? Heiluuko kaasari holtittomasti?
Kyllä jettamies on aina jettamies.

Eka Golf

Onko tuossa automaatti-imu (-rikastin) joka temppulee?

skyyl

Lainaus käyttäjältä: Mikko83 - 14.10.15 - klo:19:07
Mites kaasarin ja imusarjan välinen kumilaippa? Heiluuko kaasari holtittomasti?
Nopeasti tuossa koitin ilmaputsari paikallaan niin kyllä se kaasari siin semmoset 2-3cm jokasuuntaan heilui. Kuinka tiukasti pitäisi paikallaan olla?
Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 14.10.15 - klo:23:07
Onko tuossa automaatti-imu (-rikastin) joka temppulee?
Missä päin kaasaria rikastin sijaitsee? Kävi ittelläkin mielessä mutta ei näin viikolla töitten jälkeen saa vain aikaan :D

Daatta

Jos aikaa on paljon ja tekemistä vähän, niin FFP:ltä löytyy pitkä ketju aiheesta. Kumilaipan minäkin tiedän, se murtuu kaikista jossain vaiheessa ja käynti heikkenee. Nämä on hienoja laitteita.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Octavia4x4

Tuon automaattiryypyn yksi "ominaisvika" on edestä katsoen kaasarin vasemmalla puolella, muistaakseni musta ~1,5 mm2 johto, joka katkeaa n.2 vuoden välein Abiko-liittimen juuresta. Tuon katkeaminen muistaakseni aiheutti sen, että kun kylmänä yrittää antaa vähän enemmän "happea" koneelle, niin se kyykkää melkein sammuksiin. Siitä v-mäinen vika, kun se iskee juuri silloin, kun on se "tiukka paikka" ja pitäisi päästä alta pois.  >:(

En nyt muista enää kovin tarkasti noita kaasarikoneiden murheita, kun taitaa olla 12 vuotta siitä, kun viimeinen Golf vaihtui Ventoon, jossa oli jo ruiskukone.
Ehkäpä kuvaavaa, että olin juurikin tuon automaattiryypyn oireiden takia varaamassa aikaa merkkikorjaamolta, kun päätin kurvata vaihtoautohallin kautta ja niin siinä kävi, että jouduin käymään uudeleen huollon puolella perumassa korjausajan.  :D
Konsernipelejä vuodesta 1993

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy