Pari vuotta vanhaa Poloa kiikarissa. Vikoja?

Aloittaja pooloinen, 06.10.15 - klo:10:53

« edellinen - seuraava »

pooloinen

Olisi tarkoitus ostaa vähän ajettua Poloa, eli parisen vuotta vanhaa.
Onko näissä malleissa mitään vikoja joka voisi yllättää?

ClintMeatwood

Hyvä olisi jos tarkentaisi hieman onko kiinnostuksen kohteena bensa/diesel ja automaatti/manuaali.
Omasta kokemuksesta voin sanoa että 1.2tsi joka on siis sillä surullisen kuuluisalla ketjulla on manuaalina muuten oikein hyvä peli. Mutta se ketju voi tosiaan venyä, paljon tai vähän ajettuna. Omasta se venyi muistaakseni jo 30000 ajettuna. Tämä tosin meni maahantuojan piikkiin kokonaan mutta sen varaan ei mitään kannata laskea.
Nyt alla taas polo bluegt jossa tuo dsg kuiva 7-lovinen. Ei mikään luotettava laatikko siis ainakaan nettikeskustelujen perusteella. Itselläni toiminut moitteitta ja ei sitä edellinenkään omistaja ilmeisesti vielä korjaamolla ole käyttänyt. Autolla ajettu nyt noin 40000km eli eiköhän se kohta ala hajoamaan.

Muista vioista ei itselläni ole polossa kokemusta ja olen molempiin autoihin erittäin tyytyväinen ollut. Hiljaisia nämä eivät ole joten sitä turha odottaa. Mukavia muuten ajaa niin kaupungissa kuin maantiellä, ainakin omasta mielestä.

EDIT: Itse varmistaisin ainakin, jos päädyt johonkin missä saattaa näitä isompia vikoja olla, että se on ajallaan ja merkkiliikkeessä huollettu. Helpottaa väittelyä maahantuojan kanssa, jos jotain hajoaa.

pooloinen

Jos tarkkoja ollaan niin 1.0litraista ja bensa&manuaali ollaan katselemassa.
Tässä yksi ehdokas:
http://www.laakkonen.fi/auto/ILS-661/

Eli 1.0 litran malleissa ei ole sitä ns.löysä ketju?

Ike_12

Meillä on kakkosautona ollut reilun pari vuotta 2009 (6R) TDI Polo. Auto toiminut muuten ihan hyvin, mutta joitain ongelmia on ollut mm:
- virtalukon kanssa, joka alkoi "ahistaa" melkoisesti ja avainta ei meinannut saada käännettyä (vaihdettiin takuuseen uusi).
- lämmityslaitteen etuvastus poksahti --> vaihto
- lämmityslaitteen puhaltimen moottorista laakerit ja alkoi ujeltaa todella kovaa kylmänä -> vaihto
- viimeisempänä kesällä ilmastoinnin kompura posahti --> vaihto.

kuten sanottu muuten ok, poislukien nuo em viat.

ClintMeatwood

Nuo uudet koneet ovat hihnalla joten ketjusta ei ainakaan ongelmaa. Ja manuaalina ei myöskään tarvitse dsg ongelmia miettiä. Uskoisin, että esim. linkitetyssä yksilössä ei pitäisi mitään suurempia vikoja olla. Joku litrasen polon omistaja nyt varmaan paremmin osaisi sanoa millainen auto muuten on. Onhan tuossa vielä takuutakin ensi kesään asti.

zsi

Lainaus käyttäjältä: pooloinen - 08.10.15 - klo:09:52
Jos tarkkoja ollaan niin 1.0litraista ja bensa&manuaali ollaan katselemassa.
Tässä yksi ehdokas:
http://www.laakkonen.fi/auto/ILS-661/

Eli 1.0 litran malleissa ei ole sitä ns.löysä ketju?
Ketjuongelma koskee TSI-moottoreita ja ennen Faceliftiä. Eli TSI-Poloissa toukokuusta 2014 (mallivuosi 2015) alkaen on moottorissa hihna, johon eivät ne surullisenkuuluisat ketjuongelmat liity. Kuvan Polo on kylläkin Facelift, mutta ei TSI.

miqwe

Mulla on hajonnu bcm, sekä nyt ei pelaa kuskin penkinlämmitin. Sirinöitä ja natinoita oon ettiny ja blokannu sitä mukaa.

Kulumisvikoja kai 160tkm mennessä: liukutapit jarruille, koiranluut, kallistuksenvakaajan runkohelat, etuiskarit, iskarien yläpäät (naksuu vaikka uudet), käsijarru/ takapalat + rummut, etulevyt+ palat.

Kone pelaa ok, jakoremmin kestävyys 210tkm saakka epäilyttää. Edellisellä omistajalla kai myös egr uusittu. Mulla takaisinkutsuna polttoainesuodatin. Kone siis 1.2tdi.
Entiset: Octavia vRS 3.5 2kpl, 3kpl mk7.5 golffeja, e-golf mk7.5, mk7 golffeja, up!,polo6r, jetta, cupra4, F30,.....Lista on loputon .

masterboy

#7
Meillä emäntä  haluaa vaihtaa uuden hynyn i20:n toiseen merkkiin. Puoli vuotta vanha auto ja jo kolmas kerta peltikorjaamolle. 2 kertaa vastapuolen piikkiin ja yksi omaan...
Syy vaihdole on niinkin hassu peruste kuin taikausko nimittäin.  :D
Ehdotin uutta Poloa(1.0 bensa) tai fiestaa, riippuen siitä mistä saadaan parhaimman hyvityshinnan.
Onko siinä 1.0litrainen bensa versiossa se kuuluisa jakohihna ongelma vai koskiko se vain diesel malleja?
E:silloin kun emännälle katseltiin autoa niin Polo oli aika varma valinta mutta i20 vei sitten voiton tarjouseduilla ja rahoitustarjouksella. Polon sisäohjaamo oli mielestäni todella selkeä ja istuin myöskin oli mukavampi kuin hynyn. Polon ulkonäkö ei tosin ollut emännän mieleen. Fiesta oli ulkonäöltään kaikista ns.siistein mutta sisäohjaamo ruma...

arsik

Osta 1,0 110hv manuaali.
Pieniruokainen ja pirteä kaupunkirassi.Takatilat pienet,kuten kaikissa vastaavissa,mutta kuski sekä pelkääjä istuu kivasti(alle 190cm).
Kahden henkilön käytössä takapenkin selkänojat jatkuvasti kaadettuna.Helppo heitellä rojuja kyytiin.
Ovien jumituksia voi tapahtua sopivilla keleillä,mutta ne paranevat itsekseen viimeistää + keleillä.
Ei ruostu helposti.
ps: tuskin fiestakaan hullumpi peli,mutta siitä ei kokemusta.

Laars

Tuossa vuosi sitten ostettiin vaimolle uusi Polo, hintaan nähden siinä saa kyllä paljon autoa. Mitään vikaa ei ole ilmennyt. Suurin puute on mielestäni penkit, erittäin epämukava muotoilu keskellä selkää, en tajua tuon ideaa. Fiestaa koeajettiin myös ja päällimmäisenä siitä jäi mieleen karsea rengasmelu Poloon verrattuna. Hylättiin se oikeastaan jo sillä perusteella.

masterboy

Ok.
Mites se 1.0 kulkee motarilla tai kehäteiden 80:n vauhdissa? Jaksaako kiihdyttää esim ramppeilla?
Rengasmeluista vaikeaa sanoa mitään. Silloin kun koeajettiin Poloa, Fiestaa ja hynyn i20 niin ei sitä melua pystynyt vertailla kunnolla. Tässä i20:ssa rengasmelu on aika kova...

tex-

rengasmeluihin on helppo tapa vaikuttaa ostamalla hiljaiset renkaat.
110 heppainen 1,2 kiihtyy ja kulkee riittävästi.
en usko litraisella olevan yhtään eroa. ainoa ero on, että 1,0 kulkee pienemmällä polttoaineen kulutuksella.
VW Polo R-Line 1,5 Evo -20
ex VW Golf GTI 8v -86
ex VW Polo Comfortline 1.2 tsi -15

Laars

1.0 kulkee suomen rajoituksilla ihan riittävästi. Rampilla saa ajaa kaasu pohjassa ja ajoittain saa laittaa pienempää silmään, mutta kyllä sillä hyvin pärjää. Ohituksia saa vähän miettiä. Hieman isommalla teholla saisi parempaa mukavuutta, mutta näkyy suhteessa hinnassa liikaa.

mikama83

Tuo ilmastoinnin kompura tuntuu olevan tyyppivika. Multa se hajosi 1,5 vuotta sitten ja korjaus kaikkineen oli yli 2500â,¬ mutta mulle 0â,¬. Rengasmelu asettui kun eristi auton takapään ja ovet ja plussana se että vakiostereot soi hyvin tuon jälkeen jo. 1.2 tsi (hihnalla) on ollu pirun mukava moottori kun on pienet vakuutukset ja verot. Kulutus ollu vähän yli 5 litraa. Ei mitään ongelmia suomen rajoituksilla tosin saa sit moottoritiellä painaa kunnolla 120km/h rajoituksilla jos meinaa ohitella  ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy