Octavia III ja vaihdetut osat.

Aloittaja Ocufemma, 23.08.15 - klo:09:43

« edellinen - seuraava »

Ocufemma

Kun puhutaan paljon Vag-konsernin vioista ja laadusta niin olis kiva jos saatais tänne lista osista jotka vaihdettu joko takuuna tai jälkeen takuun. Vois myös laittaa maininnan jos osat vaihdettu takuuajan jälkeen esim. Goodwillinä.
Itellä kolmoskoppaiseen(2013 -83000km) vaihdettu:
-Kuskin oven tiiviste(2kk takuun jälkeen ja ei laskua)
-Kuskin turvavyö joka takkuili(2kk takuun jälkeen ja ei laskua)

Nyt työn alla DSG-laatikon kytkimen ravistus josta siis tehtaalta tulossa toimenpide-ehdotus ja auto 1.8 TSI DSG 2013 jolla ajettu 54000km. Siitä lisää ensi viikon aikana.

jaakko

Omaan kolmoseen:
- vakionopeussäädinkampanjassa viiksi, takuu
- vaihdelaatikko (man), takuu. Mittarissa tuolloin noin 41 tkm

Toivottavasti muuta ei tarvi...
Nyt: Skoda Karoq 1.0 tsi -23
Ex: Skoda Octavia Combi 1.2 tsi -14
Skoda Octavia 1.9 tdi -01
Seat Toledo 1.9 D -96
useita muita
Skoda 120 LS -81

Ouzi

Molemmat peilin rungot
Takaiskarit kolinan vuoksi
Vasen etuiskari vaihdettu vuodon vuoksi
Nyt 38 Tkm mittarissa.
Niin ja xenon ohjainlaite vaihdettu

JaMiLeSi

Xenonien ohjainlaitteet
Sähköluukun pumput
Ilmastoinnin kompura
Etummainen äänenvaimennin
Termostaatti+vesipumppu kombo osa

TLPH

Starttinappi ensimmäisen oil service-huollon yhteydessä takuuaikana.

juusokup

Kytkinlevy, paineasetelma ja painelaakeri 120km kohdalla. Takaiskarit kolinan takia 35000km ajettuna. 41000km mittarissa ja muuta ei ole tarvinnut tehä.
Skoda Octavia III

RaJu RäSä

Öljyt ja kessyavainten patterit on vaihdettu  ::) RS tdi 30 tkm

termos

Mun n. 3500km ajettuun Scouttiin vaihdettiin takaluukun sähköpumput.

Kun auto oli pysäköitynä autotallini eteen, jossa nyt on hiukan kallistusta muutaman asteen verran, niin luukku ei pysynyt yläasennossa vaan laskeutui hiljakseen reilun 20 cm alaspain ja aiheutti näin lievää takaraivokipua tavaroita kontista ottaessa...

Pumpeli

1000km ajettuun TSI räsään vaihdettiin uusi vauhtipyörä

Tondee

Lainaus käyttäjältä: jaakko - 24.08.15 - klo:07:51
Omaan kolmoseen:
- vakionopeussäädinkampanjassa viiksi, takuu
- vaihdelaatikko (man), takuu. Mittarissa tuolloin noin 41 tkm

Toivottavasti muuta ei tarvi...

Mitä kiusaa vaihdelaatikko teki?

Seva

Ilmastoinnin kompura noin 30000 km kohdalla.
Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

Pumpeli


Seva

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 06.09.15 - klo:21:12Miten oireili?
Alkoi pitää ylimääräistä ujellusta/vinkumista varsinkin kuumina kesäpäivinä kun ilmastointi oli vähän pitempään päällä ja kompura joutui kunnolla töihin. Valitin asiasta merkkihuollossa ja vaihtoivat kompuran heti takuuseen. Tuli jotenkin tunne, että ei ollut ensimmäinen tapaus.
Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

jaakko

Lainaus käyttäjältä: Tondee - 05.09.15 - klo:18:54
Mitä kiusaa vaihdelaatikko teki?
Ulisi, äänen taajuus ja voimakkuus vaihteli nopeuden mukaan. Pahimmillaan oli noin 80 km/h vauhdissa. Lisäksi normaalissa ja vähän reippaammassa kiihdytyksessä ainakin ykköseltä kakkoselle, kakkoselta kolmoselle ja myös kolmoselta neloselle vaihdettaessa kuului pieni kolahdus jostain vetopyörästön suunnalta kun kytkimen painoi pohjaan. Bonuksena jatkuva epämääräinen nitinä/rahina ehkä edestä, kuulosti suunnilleen samalta kuin peräkärri kuivassa koukun nupissa.

Kaikki äänet katosivat laatikon vaihduttua.
Nyt: Skoda Karoq 1.0 tsi -23
Ex: Skoda Octavia Combi 1.2 tsi -14
Skoda Octavia 1.9 tdi -01
Seat Toledo 1.9 D -96
useita muita
Skoda 120 LS -81

KopiK

Termostaatti 15000km kohdalla. 7h remontti, vaatii puolen moottorin purun edestä pois. Ja
tietenkin kasauksen takaisin.
Onneksi takuuna, ei ois kiva maksaa itse, vrt "entisajan" autojen termarin vaihto 15 minuutissa.

Peräluukun lukko 12000km kohdalla, aiheettomasti, kun luulivat takapään kolina johtuvan siitä.

Kolisevia takaiskareita ei ole vaihdettu vieläkään, mutta vastahan olen 7kk odotellut. Takuuhan
ei näköjään tarkoita, että vika korjattaisiin kohtuuajassa, vaan esim 5 vuoden päästä, jos asiakas
vielä muistaa kinuta...
Scala 1.5 TSI DSG -20
ex Octavia Combi 1.8 TSI DSG -14
ex-Octavia Combi 1.8 TSI DSG -12

nalle80

Nokka-akselin asentotunnistin vaihdettu noin 30000 km kohdalla.
Ei oireillut mitenkään mutta halusivat sen vaihtaa.
Golf Variant VII Highline Limited 1.0 tsi dsg 2019

SuperB II

Bensapumppu,
termostaatin kotelo (x2),
syyläri,
Amundsenin näyttö,
takaluukun pumput,
lisäjarruvalon lasi,
tavaratilan suojaverho
Näiden lisäksi valoshow:n tiimoilta uutta softaa kuin myös Amundsen:lle.
Ja pyöräkulmat x2
Octavia Combi RS TSI 10/2013 ja ajettu 33 tkm.
Octavia III RS TSI Combi -13
ex.VAG:t Superb 1.8TSI Combi -12, Octavia 1.4TSI Combi -10

jaffa

-kytkin+vauhtipyörä
-bensapumppu
Skoda Octavia Combi rs 2.0 tdi 4x4 vm-17

BMF

Lainaus käyttäjältä: jaffa - 09.09.15 - klo:17:59
-kytkin+vauhtipyörä
-bensapumppu

Taitaaa DSG olla kohta luotettavampi.... :)
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Hannes

Onkohan tässä käynyt vähän niin että uuden mallin muutokset on olleet jokseenkin suuret joten alkuu on vikojakin enempi, käyttäjät testaavat lapsus kohdat käytännössä ja auto paranee ajan kuluessa ja tietenkin on parhaimmillaan kun tulee taas uusi isompi uudistus.

Sampsa

Lainaus käyttäjältä: jaffa - 09.09.15 - klo:17:59
-kytkin+vauhtipyörä
-bensapumppu
Miten kytkin ja vauhtipyörä ovat oireilleet?

Itsellä vajaat 30 tkm ajettu RS TSI man, ajelen aina Sport-asennolla, jolla luonnolisestikin kaasun vaste kai kulmikkaampi. Jo uutena vaihdot 1 -> 2 ja 2 -> 3 oli hankalaa saada pehmeiksi, mutta nyt viime aikoina tuntuu ajosta tulleen vieläkin kulmikkaampaa/nykivämpää. Esim. jos kaasun joutuu nostamaan liikennetilanteesta johtuen juuri ennen isommalle vaihtamista, niin tulee huomattava nykäys, samoin kuin uudestaan kaasua painaessa kiihdytyksen alku tuntuu jotenkin "muljahtelevalta". Mahdoton sanoa, onko kyse voimansiirron fyysisestä ongelmasta vai moottorin ohjauksesta.

Nykyään tämä koskee myös isompia vaihteita maantiellä. Vaikkapa vaihto 5 -> 6 voi saada ihan normaalilla kytkimen nostonopeudella aikaan nykäyksen. Olen ensimmäisenä ajatellut vauhtipyörän ongelmaa.

Pitäisi tietysti jaksaa ajella jonkin aikaa myös Eco-modella ja vertailla voimansiirron käytöstä.

-TS-

10 tkm ajettu ja toistaiseksi ainoa vaihdettu osa on vasemmanpuoleisen takarenkaan sisälokari. Eli se huopainen(!!!) osa. Kyseinen osa päätti kurtistua mutkalle ihan itsekseen ja irtosi liimauksistaan.
VW ID.3 Max '20
Ex; Volvo S90 T8 Twin Engine '18
ex; VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

Subastar

Takaiskarit
Ilmastoinnin paineventtiili
Ohjausvaihde
Kuljettajan oven ovimuovit
Vasen umpio
Tuulilasi

Kaikki takuuseen, kilometrejä ehti tulla 32000 ennen vaihtoa. Umpion vaihto oli vahinko, koska luultiin, että valon haritus on vika eikä ominaisuus. Tuulilasi meni vaihtoon huollon tilkitessä vesivuotoa.
Passat Variant 1.5EVO Highline, 2019
Ex:
Golf VII Variant 1.0 Comfortline, 2017
Golf VII Variant 1.4 Comfortline, 2015
Octavia 1.4TSI Elegance, 2013
Golf V Variant 1.6 Comfortline, 2008
Golf IV Variant 1.6 Trendline, 2003

jaffa

Lainaus käyttäjältä: Sampsa - 09.09.15 - klo:22:22
Miten kytkin ja vauhtipyörä ovat oireilleet?

Itsellä vajaat 30 tkm ajettu RS TSI man, ajelen aina Sport-asennolla, jolla luonnolisestikin kaasun vaste kai kulmikkaampi. Jo uutena vaihdot 1 -> 2 ja 2 -> 3 oli hankalaa saada pehmeiksi, mutta nyt viime aikoina tuntuu ajosta tulleen vieläkin kulmikkaampaa/nykivämpää. Esim. jos kaasun joutuu nostamaan liikennetilanteesta johtuen juuri ennen isommalle vaihtamista, niin tulee huomattava nykäys, samoin kuin uudestaan kaasua painaessa kiihdytyksen alku tuntuu jotenkin "muljahtelevalta". Mahdoton sanoa, onko kyse voimansiirron fyysisestä ongelmasta vai moottorin ohjauksesta.

Nykyään tämä koskee myös isompia vaihteita maantiellä. Vaikkapa vaihto 5 -> 6 voi saada ihan normaalilla kytkimen nostonopeudella aikaan nykäyksen. Olen ensimmäisenä ajatellut vauhtipyörän ongelmaa.

Pitäisi tietysti jaksaa ajella jonkin aikaa myös Eco-modella ja vertailla voimansiirron käytöstä.

Mahoton kolina ja kalina rupesi kuulumaan kytkimen suunnalta kun 6tkm oli mittarissa.Vauhtipyörä osottautu viaksi.Kytkimen vaihtoivat varmuuden vuoksi.Toiminnassa ei huomannu mitään.
Skoda Octavia Combi rs 2.0 tdi 4x4 vm-17

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy