Kuinka usein vahaat autosi

Aloittaja HAL9000, 15.09.10 - klo:13:02

« edellinen - seuraava »

Kuinka usein vahaat autosi

Joka pesun jälkeen - rakkaudella
2 (3.4%)
Vahaan oman sydänkäpyseni vähintään kerran kuussa
8 (13.8%)
Kesällä, kaunilla ilmalla kun ei ole muuta tekemistä
34 (58.6%)
Firman auto, pesukone vahaa
7 (12.1%)
Vaha?
7 (12.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 55

HAL9000

Kuinka usein vahaat autosi ja miten? Teetkö omin käsin, teetätkö vai annatko pesukoneen tehtäväksi?  ;)
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

mabe

Omin käsin tuli nyt viime kesänä vahattua kerran. OIi sopiva ajankohta ja sää, niin tuli riipaistua vaha pintaan.

Joskus tulee käytettyä autoa vahapesussa, talvella siis. Mutta pääosin on tämän foorumin näkemyksen mukaan likaisena hallissa ja muutenkin vain liikenteessä. Pesua ehkä 5-10 kertaa  vuodessa, joten ei sitä vahaakaan voi sen useammin siihen pintaan päätyä.

Ton-1

Edellinen japski (oli mulla 10 v.) näki vahan kait 2 kertaa  ;D  Nykynen peli sai ekan kerroksen päällensä nyt vajaa 3 kuukautta mulla olleena, en ole kyllä mikään vahausintoilija mutta voipi olla että tätä peliä tulee vaalittua hieman enemmän.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Erkka

2-3 kertaa vuodessa tulee vahattua. Tilaamaani Poloon tuli otettua Briljand kestokäsittely 2-vuoden takuulla. Ensimmäinen kulkine johon tuollainen käsittely tuli otettua. Saas nähdä mikä on kesto tuolla.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

_Mikko_

Keväällä renkaanvaihdon yhteydessä, kerran kesän aikana ja sit talveks kerros päälle samalla kun laittaa nastakumit alle.

mol

Omin käsin en vahaa. Pari kertaa vuodessa käytän ammattilaisella puhdistettavana niin sisältä kuin päältäkin ja samalla sitten vahaavatkin auton. Toki itse käytän auton harjapesussa pari kertaa kuussa ja imuroin ynnä putsaan ikkunat tarpeen vaatiessa.

Hevosmies

Kerran vuodessa kestovaha - SilverSeal One, itse en vahaa, luottomies hoitaa homman. En voi muuta kuin suositella kaikille!
Audi A4 Avant 2.0 TFSI quattro man. 2009 //ex-vag: Skoda Octavia RS HB 2.0 TFSI 2006

Alke

Kolmesti yleensä vuoden aikana tulee vahaa roiskittua pintaan, ennen talvea, talven jälkeen ja kerran kesän aikana.
Audi A4 B7 Avant 3.0 TDIQA, tankkaus.com

VAG history: Octavia Combi RS TDI -06, Golf IV TDI 74 kW -01, Golf II 1.6 -90

Bobi

En koskaan toistaiseksi siksi että on Brilliant käsittely 2-vuoden takuulla. :D :D :D :D :D :D

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Bobi - 15.09.10 - klo:14:02
En koskaan toistaiseksi siksi että on Brilliant käsittely 2-vuoden takuulla. :D :D :D :D :D :D

Off-Topic
Minäkin tilasin Tulevaan Poloon Brilliand käsittelyn. Oletko ollut tyytyväinen tulokseen?
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

TKe_

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 15.09.10 - klo:14:26
Off-Topic
Minäkin tilasin Tulevaan Poloon Brilliand käsittelyn. Oletko ollut tyytyväinen tulokseen?

Minulla on noita ollut useammassa autossa (JOS siis kyseessä Finikor Brilliant käsittely?). Lopputulos riippuu myös tekijästä, koska se kiilto tulee pohjatöistä, mutta uudessa autossahan maalipinnan pitäisi olla hyvässä kunnossa. Minun mielestä on ihan ok käsittely, kerran kuussa pitää käyttää hoitoainetta, jonka saa mukaan.

MUTTA tuokaan käsittely ei suojaa maalipintaa naarmuilta, joten suosittelen edelleen sen vahan käyttöä, jonka tarkoitus on suojata maalipintaa.

Itse kysymykseen. Vahaan auton muutaman kerran vuodessa. Näin talvea vasten laitoin pari kerrosta Collinite 476s vahaa.

jonze

3-5 kertaa vuodessa.. ja siis itse käsin
hommat ovat paskoja, mutta niin ovat miehetkin

www.amasennustiimi.fi

www.ccldesign.fi

tet

Pesukone saa hoitaa homman pari kertaa vuodessa. Tänä kesänä tuli vahattua kerran käsipelillä, ensimmäinen kerta ainakin 15:een vuoteen. Ostin ns. "helppovahaa" joka osoittautui niin suuritöiseksi että muistelisin normaalin vahan olleen helpommin kiillottuvaa silloin joskus 90-luvulla kun viimeksi käsin vahasin. :D
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Ktk

Firman tötterö, meikkiukot vahaa ja pesee käsin sillon kun pyydän. Harjakonepesun kiellän periaatteen vuoksi, pikkupölyt voi pyyhkäistä harjattomalla.

rob-s

LainaaEn koskaan toistaiseksi siksi että on Brilliant käsittely 2-vuoden takuulla.

Käsittely EI minun käsittääkseni tarkoita etteikö tarvitsisi vahata lainkaan.

Useimmissa jatkokäsittelyt 12kk:n välein mutta suositus 6kk:n välein jottei pinnoite kuluisi.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Bobi

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 15.09.10 - klo:14:26
Off-Topic

Toistaiseksi olen tyytyväinen, katsotaan sitten kahden vuoden päästä kun takuu menee umpeen.

Bobi

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 15.09.10 - klo:15:43
Käsittely EI minun käsittääkseni tarkoita etteikö tarvitsisi vahata lainkaan.

Useimmissa jatkokäsittelyt 12kk:n välein mutta suositus 6kk:n välein jottei pinnoite kuluisi.

Takuuehtojen mukaan ei tarvitse vahata.

BRILLIANT-HOITOMENETELMÃ,,N TAKUUEHDOT.

Autonomistajan hoitivelvollisuus.

Auton maalipinta ei saa käsitellä voimakkailla kemikaaleilla, soodalla, tai voimakkaasti emäksisillä pesuaineilla, eikä pestä yli 80 asteista vedellä. Auto ei saa kiillottaa silikonia sisältävällä vahalla. Mikäli halutaan vahata, käytetään Finikor-hoitoainetta 100%:sena. Auton pesuun tulee käyttää vain normaaleja kaupan olevia autonpesuaineita. Pikapesulinjapesula Brilliant-kalvo kestää, vaikkakaan emme niitä suosittelee. Auton maalipinnalta tulee 1-2 kuukauden välein, olosuhteistä riipuen, poistaa ns. liikennefilmi ja maalipinnan staattisuus Finikor-hoitoaineella. Auto tulee tuoda vuoden kuluttua Brilliant-käsittelystä tarkastukseen.

JakeManse

Kerran tuli kesälomalla käsin vahattua. Ollut suunnitelmissa viedä lähiaikoina kiiltovahaukseen joka pitäisi (mainosten mukaan) pysyä vuoden verran.

rob-s

LainaaAuton maalipinnalta tulee 1-2 kuukauden välein, olosuhteistä riipuen, poistaa ns. liikennefilmi ja maalipinnan staattisuus Finikor-hoitoaineella. Auto tulee tuoda vuoden kuluttua Brilliant-käsittelystä tarkastukseen.

Oletteko tehneet/teettäneet?

Usko pois..vahaus kannattaa pinnoitteesta huolimatta. Olen melko vakuuttunut että Brilliant-käsittelyn tarkastuksessa suositellaan ns- jatkokäsitteöy joka on vahaus.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

VWonderman

Nevö. ;D Pestyä tulee pari kertaa vuodessa, joko koneellisena tai käsin nopeesti. Sade kuitenki huuhtelee pahimmat pois. ;D

Pyörän vahasin keväällä ja kesällä, vielä näkyy hieman kiiltoa. Nyt en ole kyllä sateiden takia edes jaksanut pestä... Saa nähä hinkkaanko tulevaa pyörää sitten enemmän. ::)
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Tikka

No koska autoa ei ole, vastaan että polkupyörää kerran vuodessa ::)

MasTurbo

3kk välein kolmen eri vahan setti tulee heitettyä niskaan.(lime prime lite,FK1000p,Mequn #16)
Pesu kerran viikkoon vaikka kuivaa olisi.
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

Arcca

Ei ollu sopivaa vaihtoehtoa listassa.

Eli oma auto, pesukone vahaa (sen onnettoman kuumavahan, kai sekin parempi on kuin ei mitään).
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

MasTurbo

Ei se ole parempi kuin mikään.Pari fikseriä sanoi sen imevän paskan entistä tiukempaan.Oma kohtaista kokemusta ei ole kun en pese koneissa.
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

Arcca

Lainaus käyttäjältä: MasTurbo - 15.09.10 - klo:19:24
Ei se ole parempi kuin mikään.Pari fikseriä sanoi sen imevän paskan entistä tiukempaan.Oma kohtaista kokemusta ei ole kun en pese koneissa.

Voi olla, mutten ole huomannut probleemaksi, kun seuraavassa pesussa konevoimalla taas jyrsitään :).
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

TKe_

Lainaus käyttäjältä: tet - 15.09.10 - klo:15:07
Pesukone saa hoitaa homman pari kertaa vuodessa. Tänä kesänä tuli vahattua kerran käsipelillä, ensimmäinen kerta ainakin 15:een vuoteen. Ostin ns. "helppovahaa" joka osoittautui niin suuritöiseksi että muistelisin normaalin vahan olleen helpommin kiillottuvaa silloin joskus 90-luvulla kun viimeksi käsin vahasin. :D

Minäkin vahailin ennen näillä ns. market -vahoilla, joita joka puljussa myydään. Jossain vaiheessa kärpänen purasi ja tuli tilattua autonhoitotuotteita Briteistä mm. Collinite 476s kovavaha. Vaikka on kovavaha niin on todella helppo työstää (kunhan vaan ei annan sen kuivua pintaan).

Zaasa

Kesällä vahasin n.puolet Ocusta, syksyn aikana olisi tavoitteena vahata toinen puoli +vaimon auto ???

pepe

kyllä sen huomaa selvästi,että pinta on kiiltävämpi ja liukkaampi kun ottaa huoltamolla harjapesun yhteydessä sen vahan! kaikki autot mitä on ollut olen pessyt noissa harjapesuissa eikä mitään moittimista..

-karhu-

2-3 kertaa vuodessa. Itse vahailen, yleensaä Meguiarssin ja/tai Dodon tuotteilla.

Kyllä toi mielestäni on ihan ok. R:än maalipinta on pysynyt hyvässä kunnossa, vaikka on jo 4 vuotta vanha.

Tietysti asiaa helpottaa, että pääsen aina halutessani lämpimään halliin tekemään.

Markku J

Työsuhdeauton olen vahauttanut kerran vuodessa ulkoistettuna palveluna. Muuten pesetän sen pehmoharjakoneessa. Edellinen työsuhdeauto (BMW E60) oli tämän 3 -vuotisen rääkin jälkeen vielä todella hyvä, lähes uudenveroinen maalipinnaltaan, vaikka sitä pestiin koneessa kerran viikossa kurakaudella.

Oman autoni olen aiemmin vahannut itse pari kertaa vuodessa, mutta nykyään käytän rob-s:n mainiota palvelua. Ammattilaiset hoitavat oman autoni myös (pääosin). Täältä löytyy huippuluokan palvelua: http://www.stuster.fi

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy