Mitä tuulilasinpesunestettä käytät ja miksi?

Aloittaja Fogfighter, 15.09.10 - klo:12:30

« edellinen - seuraava »

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 31.01.12 - klo:21:57
En tiedä mitä hyötyä olisi ostaa 10x kalliimpaa.

Minä tiedän. Se kalliimpi(Lasol) toimii paremmin etenkin sadetunnistimen kanssa, nuo halvat kurat jättää lasiin jotain kalvoa joka sekoittaa tunnistinta.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 31.01.12 - klo:22:54
Minä tiedän. Se kalliimpi(Lasol) toimii paremmin etenkin sadetunnistimen kanssa, nuo halvat kurat jättää lasiin jotain kalvoa joka sekoittaa tunnistinta.

Hmm... pitääpä testata joskus.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 31.01.12 - klo:22:25
Minkä tiskin?

Tampereella ainakin Kalevan Halpahallissa oli vielä täysi rullakollinen tarjolla muiden autokemikaalien vieressä. Metanolirullakko oli vain suljettu ja ostaja joutuu availemaan verkot.

Itse en kyllä metanolia käyttäisi. Se on oikeastikin myrkyllistä, eikä kyse ole kukkahattutätien puheista.

ram1

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 31.01.12 - klo:22:54
En kyllä tuollaista ole huomannut.Ocussahan se tunnistin ei toimi pestyllä lasillakaan.Kyllä tuo nyt mutua mun mielestä.No en kyllä Lasoa osta, niin kauan kuin maksaa 6e litra, vaikka sadetunnistin olis kuinka pihalla.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

ram1

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 31.01.12 - klo:23:12
Tampereella ainakin Kalevan Halpahallissa oli vielä täysi rullakollinen tarjolla muiden autokemikaalien vieressä. Metanolirullakko oli vain suljettu ja ostaja joutuu availemaan verkot.

Itse en kyllä metanolia käyttäisi. Se on oikeastikin myrkyllistä, eikä kyse ole kukkahattutätien puheista.
On se varmaan myrkyllistä ja käytetty ties kuinka kauan.Ei sitä tartte juoda.Ja kohtahan sitä ei saa myydä ollenkaan, et ihan sama.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Rauska

Metanoli mainitaan käyttöturvatiedotteessa vasta yli 70 % liuoksena.
Pissapojassa n. 50 % kaiketi?

Ja on se bensakin myrkyllistä ;-)
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 31.01.12 - klo:23:14
On se varmaan myrkyllistä ja käytetty ties kuinka kauan.Ei sitä tartte juoda.

En minäkään sentään mikään puistokemisti ole, mutta tuulilasinpyyhkijät olen pruukannaut puhdistaa 100 %:lla nesteellä ja paljain käsin. Tuskin olen ainut..

Ei todellakaan ole suositeltava temppu metanolilla.

Mites on, pidättekö pesurissa sellaiset litkut, että pysyy nesteenä tällaisillakin -25 asteen pakkasilla? Tiestähän ei mitään pestävää kuraa irtoa enää -10 asteessakaan.

Itse käytän juurikin jotain 10-15 asteen pakkasen kestävyyttä ja annan nesteen aivan vapaasti jäätyä näillä keleillä. Varsinaiseen jäähänhän se ei mene vaan sellaiseksi puuroksi. Raakavesi rikkoisi laitteet jäätyessään, mutta se puuro ei ole tehnyt kyllä mitään vahinkoa.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 31.01.12 - klo:23:12
En kyllä tuollaista ole huomannut.Ocussahan se tunnistin ei toimi pestyllä lasillakaan.Kyllä tuo nyt mutua mun mielestä.No en kyllä Lasoa osta, niin kauan kuin maksaa 6e litra, vaikka sadetunnistin olis kuinka pihalla.

Kyllä siinä on selvä ero peseekö Lasolilla vai jollain halpiskuralla, nesteen joku hajustamaton taisi kans toimia kelvollisesti Yetissä. Ocun tunnistimessa on tosiaan haparointia mutta se korostuu entisestään huonolla pesuaineella, metanolia en ole kokeillut.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

ram1

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 31.01.12 - klo:23:33
Kyllä siinä on selvä ero peseekö Lasolilla vai jollain halpiskuralla, nesteen joku hajustamaton taisi kans toimia kelvollisesti Yetissä. Ocun tunnistimessa on tosiaan haparointia mutta se korostuu entisestään huonolla pesuaineella, metanolia en ole kokeillut.
Enpä ole ennen moista kuullut.Kerta se ensimmäinenkin.Luulisi sen tunnistimen haparoivan aina jos lasissa epäpuhtauksia, eli paskaa.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

roudi

Würth:in -40 lasinpesuainetta. (en muista nimee tähän lähtöön). Kesällä käytin ohennettuna,mutta syksyllä rupesin laittamaan "raakana" tota säiliöön..joten varmaan nyt on aika puhdasta ainetta säiliössä. Ko.firmassa,samoin kuin monella muullakin on vieläkin ärhäkempää ainetta saatavilla.Tolla Wûrthillä näyttäis lähtevän hyvin lasi puhtaaks. Muutoin oon käyttänyt Lasolia,tahikka Volteraa.
Tullut:VW Golf VII variant comfortline 1.4 tsi 103kw. Mennyt: Seat Exeo 1.8 tsi sport,facelift vm-12.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 31.01.12 - klo:22:04
"hajutonta" viittaa metanoliin joka tullaan lailla kieltää myrkyllisyytänsä vuoksi (esim. MetaBlue).

En ole tästä kuulluutkaan. Eli metanolipohjaiset pesunesteet tullaan kokonaan kieltämään? Onko tämä vain Suomen oma säädös vai joku EU-tason juttu?

Sinänsä muutos ei minua haittaa, kun en halua perheeni metanolihöyryjä hengittelevän. Aikanaanhan metanolilitkut oli kiellettyjä, mutta olikojan se joku EU-pykälä, mikä sitten pakotti Suomen sallimaan niiden myynnin.

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 31.01.12 - klo:23:31
Ja on se bensakin myrkyllistä ;-)

Onko sinulla tapana suihkutella bensiisisumua matkustamon ilmanottoaukkojen yläpuolelle ;)

Rauska

:D  No tankatessa se haisee. Ja hajuissa täällä eletään. Määrät hajussa on mitättömiä kuitenkin :-\
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Wekotin

Tää kermaperse hakikin marmoritiskiltä sitä VW:n omaa  :DJoku L10T tai sinnepäin. Ainakin on pakkaskestoa. Ei myöskään haise pahalle.

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 01.02.12 - klo:21:50
Tää kermaperse hakikin marmoritiskiltä sitä VW:n omaa  :DJoku L10T tai sinnepäin. Ainakin on pakkaskestoa. Ei myöskään haise pahalle.
Haitko Laakkoselta? Ne myy myös isommassa 5ltr kanisterissa jotain omaakin valmistetta. Kyljessä lukee vain Lasinpesuneste -20. On kyllä ihan hyvää ainetta, eikä edes kovin kallista.

skriko

Alkuperäiset pissapojan nesteet autossa. Kaitpa katsastuksessa koittavat toimiiko pissapoika.

JPN_V70D3OR

Eihän metanolipohjaisia kielletty, mutta ne piti laittaa myyjän taakse - siis periaatteessa saa, mutta marketit tuskin viitsivät pelleillä.

Pesuseokseksi riittää -12C kestävä liuos, vesi on hyvä yleisliuotin monelle lialle.
Kun vedessä on alkoholia seassa, se ei jäädy siten, että se rikkoisi paikkoja. -12C kuitenkin riittää, että liuos on sulaa kun suolaa ruvetaan levittämään.
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

ram1

Metanoli myrkyllistä mutta hajutonta.Etanoli taas haisee.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: VWRiddare - 01.02.12 - klo:21:58
Haitko Laakkoselta? Ne myy myös isommassa 5ltr kanisterissa jotain omaakin valmistetta. Kyljessä lukee vain Lasinpesuneste -20. On kyllä ihan hyvää ainetta, eikä edes kovin kallista.

En. Turun VW-centeristä litran pulloja laatikollinen. Raakana huiteli jossain -55 c -60. Oli siinä kyljessä joku sekoitussuhdetaulukkokin.

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 01.02.12 - klo:22:20
En. Turun VW-centeristä litran pulloja laatikollinen. Raakana huiteli jossain -55 c -60. Oli siinä kyljessä joku sekoitussuhdetaulukkokin.
Tiedän kyllä tuon ostamasi tuotteen. Tampereen Laakkonenkin sitä ennen myi hyvillä tarjouksilla, mutta nyt ovat lopettaneet sen tyrkyttämisen, koska haluavat myydä tuota "omaa" tuotetta.

Jones81

Kesällä itikka lasolia ja talvella Wurthin -40 nestettä 50% seoksella. Karseen hajuista kamaa mutta sitä tulee työpaikalla hanasta.
Pidempiä matkoja varten peräkontissa on varalla 2litranen lasol pullo. Kyllä lasolissa on mieto tuoksu ja parempi pesuteho ku tuossa wurthin aineessa.
B6 tdi quattro. b7 3,0tdi

Nipademu

Aina käyttänyt ja tulen käyttämään halvinta mahdollista. Ja siksi, koska se on halvinta.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

dosetti

joskus ostin Lidlistä pesunestettä. Se oli niin pahan hajuista ettei voinut käyttää. Annoin pihille työkaverille, jolle yleensä kelpaa kaikki ilmainen, mut sekään ei sitä halunnu käyttää hajun takia.

clacson

Kesät, talvet Lasolia, kun omasta kukkarosta maksaa täytyy. Huollossa sitten laittavat mitä laittavat.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

Pöljäke

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 31.01.12 - klo:23:32
En minäkään sentään mikään puistokemisti ole, mutta tuulilasinpyyhkijät olen pruukannaut puhdistaa 100 %:lla nesteellä ja paljain käsin. Tuskin olen ainut..

Ei todellakaan ole suositeltava temppu metanolilla.

Mites on, pidättekö pesurissa sellaiset litkut, että pysyy nesteenä tällaisillakin -25 asteen pakkasilla? Tiestähän ei mitään pestävää kuraa irtoa enää -10 asteessakaan.

Itse käytän juurikin jotain 10-15 asteen pakkasen kestävyyttä ja annan nesteen aivan vapaasti jäätyä näillä keleillä. Varsinaiseen jäähänhän se ei mene vaan sellaiseksi puuroksi. Raakavesi rikkoisi laitteet jäätyessään, mutta se puuro ei ole tehnyt kyllä mitään vahinkoa.

Mistä saa 100 % metanolia? Noita tavan lasinpesunnesteitä saa melko huoletta lotrata ilman terveyshaittoja (jos ei lotraa sisäisesti). Ja kuka muistaa 90 tai 80-luvulla katsoneensa, mitä pesuneste sisältää...Ai juu, ois varmaan pitäny kattoa, niin ei tässä vagarenalla kirjoiteltas. Ois varaa ajaa taksilla.

Ja mitä tulee tuohon bensiinin myrkyllisyyteen: katsokaapa Nesteen pienkonebensiinin etikettiä, sitähän voisi vaikka juoda...Nämä autoissa käytettävät laadut ovat vähän "stydinmpää" kamaa.

laamanto

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 01.02.12 - klo:21:50

Tämä lupaa 70 asteen pakkaskeston. Hinta 6.90â,¬. Ihan hyvää kamaa.
A4 B9 -16
Jetta VI -12
Golf V GT -06
Golf IV GTI -02

TTL

Prisma: Lasinpesuneste Car-S 5 l käyttövalmis -20 C sitruunan tuoksuinen Tuotekoodi 6414504201179 5,50 â,¬ 5 L 1,10 â,¬/L. Kätevästi valmis, ei haise pahalta ja omaa riittävän pakkaskestävyyden. Kesällä tietysti Kesä-Lasolia...
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

SNG

Oon käyttänyt lady lasolia jo vuosia. Ainoa siedettävän hajuinen ja silti tehokas tuote. Suosittelen!

Metanolia ei meidän perhe autossa ole imppaillut eikä näin tule tapahtumaan jatkossakaan.

makkis

Nesteen Volteraa valmiiksi lantrattuna. Syynä se että tankkaan pääsääntöiesti tuossa Warkauden Portilla joten purkki tarttuu tarvittaessa mukaan. Toinen oleellinen syy, että en viitsi lantrailla litkuja, valmista kamaa pitää olla.

Sukulaismies muuten lähti tarkkuusalkometriin pesunesteen takia. Auto on nättikoppainen Seat Toledo ( vähän vanhempi) mutta ei muistanut mitä pesurissa on. Pilli antoi ratsiassa lukemat joilla piti lähteä poliisien mukaan mutta tarkkuusalkometri ei antanut tuntia myöhemmin kuin 0, 06 promillea. Kaikki oli ihmetelleet asiaa ja poliisi itse oli laittanut tuulilasinpesunesteen piikkiin, sattunut juuri hetkellien tilanne. Minusta outoa, jos rattijuopoksi tulee pesunesteen takia.

SNG

Aika karu tilanne jos pitää vesiselvänä asemalle puhaltamaan lähteä! :-[

Niin tuosta lantraamisesta. Itse lantraan 10ltr "öljynkaatokannun" (en muista mistä tuon ostin, mutta siinä kierrettävä korkki päällä, käännetty nokka ja siihen vielä korkki) valmiiksi täyteen vuodenajan mukaisella sekoitussuhteella. Siihen menee noin 11 litraa, eli kaksi kertaa pystyy pissapojan täyttämään omassa lämpimässä tallissa.

makkis

LainaaAika karu tilanne jos pitää vesiselvänä asemalle puhaltamaan lähteä!

Minustakin outo juttu mutta näin kävi. Karpo -kamaa. Ilmeisesti kyseessä lasin pesu ja heti sen jälkeen ratsia ja uloshengityksessä (tai auton sisäilmassa, pillihän työnnetään ikkunasta sisään) pitoisuus joka sekoitti alkometrin. No, asia päättyi onnellisesti ja tarkkuusalkometri todensi kuskin olleen selvänä.

Nuoruudessa olen itsekin joutunut tien varressa vartin odottelemaan kun alkometri antoi muistaakseni 0,2 promille. Olin juonut kepun pitsan kanssa hetkeä aiemmin. Koska vartin päästä lukema oli edelleen 0,2 niin torujen kera matka jatkui. Tuolloin olisi tosin pitänyt lähteä verikokeeseen jos olisi ollut nouseva lukema. Hyvässä hengessä tuo seurustelu meni. Sittemmin en ole kepua ottanut pitsan kanssa tien päällä, ettei matka keskeydy.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy